, które powinny być zwrócone do producenta podczas zakupu przez klienta części nowej lub regenerowanej.I tak po pierwsze klient kupujący części z w/w grupy ma do wyboru zakup części fabrycznie nowej (droższej) lub regenerowanej (tańszej) o czym powinien poinformować Pana Doradca przyjmujący zlecenie.Po drugie klient ma możliwość zakupu w/w części (niezależnie czy nowej czy regenerowanej) w cenie detalicznej 100 proc. zakładając brak zwrotu części używanej do producenta (np zakup przedmiotowego rozrusznika w sklepie) lub w cenie niższej, ale po zwróceniu części starej.Niestety w całym tym procesie zastosowano niefortunne nazewnictwo, a mianowicie - opłata kaucyjna w przypadku nie zwrócenia przez klienta części starej. Tak naprawdę chodzi o to, że zwracając część używaną pozostawia Pan ją tak jakby w rozliczeniu. Jeśli nie chce jej Pan zostawić - do czego ma Pan pełne prawo jako właściciel tej części - płaci Pan 100 proc. wartości części nowej lub 100 proc. wartości części regenerowanej czyli podaną cenę plus kaucję.Mam nadzieję, że udało mi się wyjaśnić tą wydawałoby się prostą, ale faktycznie dla niewtajemniczonych skomplikowaną i niezrozumiałą kwestię. Nie byłoby nieporozumień, gdyby producent przedstawił ceny wg przykładowej tabeli (podane ceny są tylko przykładem i nie mają nic wspólnego z rzeczywistymi cenami):1. rozrusznik nowy- cena 1500 zł brutto - bez zwrotu zużytej części- cena 1000 zł brutto - po zwróceniu zużytej części / przy pozostawieniu zużytej(niesprawnej) części w rozliczeniu2. rozrusznik regenerowany- cena 1100 zł brutto - bez zwrotu zużytej części- cena600 zł brutto - po zwróceniu zużytej części / przy pozostawieniu zużytej(niesprawnej) części w rozliczeniuJak widać takie rozwiązanie daje klientowi co najmniej 3 możliwości usprawnienia swojego auta. Wybór metody należy zatem do konsumenta.Z poważaniemRobert Grzelec