Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Yugo 1100P

Yugo 1100P

Ikona samochodu

Zastava 1100p była samochodem osobowym klasy średniej niższej, która swój początek miała jeszcze w Jugosławii. Auto zadebiutowało w 1971 roku jako Zastava 101, ale znana była także jako 128, 1100 lub 1300, a w późniejszym czasie także jako Yugo/Zastava Skala.

Pojazd konstrukcyjnie był oparty na Fiacie 128. Współpraca licencyjna między Włochami, a Jugosławią nastąpiła już w 1954 roku. Owocna współpraca zaowocowała kolejnymi produkcjami. Model 1100p wyróżnia się tym, iż produkowany był w fabryce FSO w Warszawie. Gdy nadszedł koniec produkcji Warszawy, a montaż Syrenki przeniesiono do Bielska-Białej, w ramach poszerzenia oferty zdecydowano się na produkcję modelu 1100 – był to rok 1973.

Auto początkowo wyjeżdżało z fabryki jako 5-drzwiowy hatchback, ale w 1980 roku do oferty dołączyła także odmiana 3-drzwiowa Mediteran, która w pierwszym roku produkcji montowana była wyłącznie w Polsce. Z kolei 2 lata wcześniej dokonano liftingu – modernizacji uległ grill, tapicerka, a uchylane szybki w przednich drzwiach zastąpiono montowanymi na stałe.

Do napędu służył 1,1-litrowy silnik benzynowy generujący 55 KM, który zapewniał 850-kg Zastavie przeciętne osiągi. Moc kierowana była na przednią oś za pośrednictwem 4-biegowej skrzyni manualnej. W 1983 roku zakończono montaż Zastavy 1100p na Żeraniu, a jej ostateczny kres nadszedł dopiero w 2008 roku. W ciągu 10 lat, z warszawskiej fabryki wyjechało nieco ponad 58 tyś. egzemplarzy.

Yugo 1100P - generacje

Ikona samochodu

Yugo 1100P (1973 - 1983)

Yugo 1100P - powiązane artykuły

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test