Podobnie jak w przypadku Fiata 500 Abarth, także większy hatchback będzie miał dostateczny pułap mocy dzięki zastosowaniu doładowanego silnika 1,4 Turbo. Pierwsza wersja 1,4 T otrzyma 110 kW (150 KM), które rozrastają się do 114 kW (155 KM) po zatankowaniu benzyny 98-oktanowej. Wszystko przygotowane jest jednak do dalszego zwiększania mocy. Na razie potwierdzono wyłącznie fabryczną wersję 1,4 T o mocy 132 kW (180 KM), ale np. Fiat 600 Abarth z lat 70-tych miał moc dwukrotnie wyższą od wersji podstawowej.

Stylistyka modelu Fiat Grande Punto Abarth nie odbiega od seryjnego modelu. Przód z nowym zderzakiem otrzymał cztery nowe wloty powietrza, zamiast logo Fiata na atrapie pojawi się żółto-czerwony symbol Abarth, a przednie lampy przyciemniono. Atrakcyjna karoseria zwykłego Grande Punto otrzymała czarne obrębienia nadkoli, zderzaków i progów. Styling kół, podobnie jak cała karoseria, nawiązuje do bolidów rajdowych S2000, z którymi Fiat chce nawiązać do swoich zwycięstw w rajdach samochodowych.

Źródło: Lehmann Photo Syndication