Na zewnątrz zmiany są raczej kosmetyczne. Z przodu przeprojektowano kształt reflektorów oraz zderzaków. Wlot powietrza do chłodnicy znajdujący się między reflektorami został całkowicie zasłonięty (w celu poprawy aerodynamiki). Powietrze do chłodnicy doprowadzane jest wlotem w zderzaku. W tylnej części nadwozia także znajdziemy nowe lampy i większy zderzak z charakterystycznymi światłami odblaskowymi umieszczonymi w jego dolnej części.
We wnętrzu także dostrzec łatwo zmiany. W Polo po liftingu dostępna będzie kamera cofania, nowy wzór koła kierownicy (Highline), listwy ozdobne na desce rozdzielczej oraz nowe wzory tapicerek. Całkowicei przeprojektowano panel klimatyzacji.
Duże zmiany objęły system audio. Większość radioodtwarzaczy przęjęto z VW Golfa VII generacji, które charakteryzują się 5- lub 6,5 calowy ekranem dotykowym. Fani smartfonów (z Androidem) ucieszy system Mirror Link pozwalający na bezprzewodową komunikację telefonu z systemem multimedialnym samochodu. Po sparowaniu obydwy urządzeń za pośrednictwem ekranu dotykowego w aucie będzie można sterować urządzeniem znajdującym się w kieszeni.
Dostępne będą nie tylko aplikacje, ale także internet czy muzyka. Dodatkową funkcją nowych systemów multimedialnych w Polo FL będzie nauka ekojazdy (specjalna aplikacja) i możliwość podzielenia się wynikami z nauki na portalach społecznościowych.
VW Polo po liftingu pojawi się nowa gama jednostek napędowych oferujących lepsze osiągi i niższe spalanie (nawet o 21 proc.). Poniżej lista silników.
BENZYNOWE
1.0 l, 3-cylindrowe o mocy 60 i 75 KM (znane z up!-a)
1.2 TSI, 4-cylindrowe o mocy 90 i 110 KM (poprzednio 1.2 TSI 85 i 105 KM)
Silniki 1.0 występują wyłącznie z 5-biegowymi, manulanymi skrzyniami, 1.2 TSI – z 5- lub 6-bieg. man. oraz 7-stop. aut. DSG
DIESLE
1.4 TDI, 3-cylindrowe o mocy 75 i 90 KM
1.4 TDI o mocy 105 KM dostępny w późniejszym terminie.
Słabszy turbodiesel (75 KM) występuje tylko z 5-bieg, man. skrzynią, mocniejszy 090 KM) także z 7-stop. aut. DSG
Nowością w Polo po liftingu będzie regulowane zawieszenie Sport Select: obniżone o 15 mm, z dwoma stopniami twardości.
Wśród elektronicznych stystemów dbających o komfort i bezpieczeństwo podróżnych znajdziemy nowe elementy:
- czujnik zmęczenia kierowcy
- funkcja awaryjnego hamowania w mieście,
- aut. hamulec mulitikolizyjny (po wypadku uruchomine zostaną hamulce by pojazd dalej się nie przemieszczał).
W związku z debiutem modelu po liftingu polski importer VW zbudował specjalną wersję:
VW Polo Fresh Perfectline z silnkiem 1.0 75 KM
- aut. tempomat z funkcją hamowania
Podobnie jak przy dotychczasowym modelu, także Polo po liftingu oferowane jest w trzech liniach wyposażenia: Trendline, Comfortline i Highline oraz jako wersje: Blue GT, GTI, BlueMotion i Cross. Debiut wersji GTI zaplanowany jest jesienią 2014 roku.