Nowy skuter Majesty S łączy praktyczność z łatwością użytkowania, skierowany jest do mieszkańców miast, którzy poszukują oszczędnego, a jednocześnie wygodnego środka transportu. Przez lata Majesty była synonimem wygody, a o popularności modelu świadczy liczba sprzedanych egzemplarzy (ponad 150 tys. o pojemnościach od 125 do 180 cm3).

Foto: ACZ / Auto Świat
Yamaha Majesty S ma dwumiejscową, stopniowaną kanapę

Wygodny w mieście

Skuter wyposażony jest w chłodzony cieczą silnik o pojemności 125 cm3 oraz zwinne podwozie sprawiają, które idealnie sprawdza się w ruchu miejskim. Jednymi z głównych zalet podwozia są obszerna, płaska przestrzeń na nogi i stopniowana, dwuosobowa kanapa, które nie tylko umożliwiają swobodną pozycję jazdy, lecz także pozwalają na łatwy dostęp stóp do podłoża. Automatyczne otwieranie kanapy zapewnia szybki dostęp do schowka, a rozkładane podnóżki, miękkie, stopniowane siedzisko i ergonomiczne uchwyty dbają o wygodę pasażera.

Foto: ACZ / Auto Świat
Pod siedzenie zmieści się jeden kask oraz kilka drobnych przedmiotów

Miejsce na kask

Pod dwuosobową kanapą znajduje się miejsce na pełnowymiarowy kask oraz drobne przedmioty. W mniejszym schowku przed kierowcą zmieści się półlitrowa butelka. Z przodu znajduje się także wygodny haczyk, do przewożenia niewielkich toreb, a osobom, które chcą transportować większy bagaż, Yamaha oferuje do Majesty S opcjonalny kufer centralny.

Foto: ACZ / Auto Świat
Nowe LED-owe światła pozycyjne

Lepsza widoczność

Majesty S jest wyposażony w LED-owe światła pozycyjne oraz tylne światło o nowym wzorze. Kompletne oprzyrządowanie z trzema wskaźnikami, obejmującymi czytelny, analogowy obrotomierz, licznik przebytej drogi i cyfrowy prędkościomierz gwarantują pełną kontrolę na podzespołami skutera.

Foto: ACZ / Auto Świat
Więcej informacji i lepsza czytelność

Znakomite osiągi Majesty S

Majesty S jest napędzany udoskonaloną wersją sprawdzonego, 4-suwowego, 4-zaworowego silnika SOHC, chłodzonego cieczą, który oryginalnie został opracowany do modelu Xenter. Wydajny system wtrysku paliwa sprawia, że skuter jest ekonomicznym środkiem transportu miejskiego, zaś pojedynczy wałek wyrównoważający w silniku oraz niewymagająca częstej konserwacji przekładnia CVT zapewniają płynną i swobodną jazdę.

Lepsze prowadzenie

Model z 2014 roku posiada nowy system tylnego zawieszenia typu Monoshock, który wykorzystuje pojedynczy, poziomy amortyzator. Takie rozwiązanie pomaga w utrzymaniu bardziej zcentralizowanej masy, zwiększając zwinność prowadzenia, podczas gdy jego stopniowy łącznik zapewnia komfortowe właściwości tylnego zawieszenia w różnych warunkach jazdy. 13-calowe, 5-ramienne koła ze stopów lekkich pozwalają zachować niską masę nieresorowaną i zapewniają płynne bardziej komfortową i pewną jazdę.

Foto: ACZ / Auto Świat
Bardziej skuteczne hamulce i wyższy komfort jazdy

Skuteczne hamulce

Za sprawą modernizacji hamulców skuter Yamahy oferuje lepsze bezpieczeństwo. Przednia tarcza hamulcowa o średnicy 267 mm i obrysie falistym z zaciskiem dwutłoczkowym oraz duża, 245 mm, tylna tarcza o obrysie falistym zapewniają płynne i pełne kontroli hamowanie.

Yamahą Majesty S bez prawa jazdy kat. A

Nowe przepisy, nad którymi pracuje parlament mają spowodować, że już niedługo osoby prowadzące skutery o pojemności do 125 cm3 nie będą musiały posiadać prawa jazdy kat. A. 9 maja 2014 roku uchwalona w piątek przez Sejm nowelizacja ustawy o kierujących pojazdami zakłada, że osoby posiadające co najmniej od trzech lat prawo jazdy kat. B będą mogły jeździć motocyklami, z automatyczną skrzynią biegów, o pojemności do 125 cm3.