Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.384.494.291.97
Średnio4.594.734.492.11
Najdrożej4.994.994.992.29

Nowa Syrena już w sprzedaży

11 sty 16 11:00

Mamy dobrą wiadomość. Nowy polski samochód sportowy jest już oficjalnie dostępny w sprzedaży. To samochód wyjątkowy, którego legenda powraca po 60 latach w nowej formule.

Udostępnij
0
Skomentuj
Nowa Syrena R Nowa Syrena R Foto: AK Motor / Auto Świat

Firma AK Motor Polska 12 grudnia 2015 r. zaprezentowała AK Syrenę Meluzynę R, podczas 53. Rajdu Barbórki, na ul. Karowej w Warszawie. Ten dwuosobowy samochód sportowy jest już dostępny w ofercie od 60 000 euro.

AK Syrena Meluzyna R jest oficjalną kontynuacją klasycznej Syreny, zaprezentowanej w 1955 roku. Będzie budowana ręcznie z należytą precyzją. Dostępna w ofercie limitowanej, która liczy tylko 25 samochodów.

Meluzyna R, jest budowana ręcznie, ze stali rurowej w konstrukcji przestrzennej. Nadwozie wykonane jest z materiałów kompozytowych, a samochód napędzany silnikiem o mocy ponad 400 KM.

Wersje na specjalne zamówienie mogą być wykonane według indywidualnych wymagań klientów w odpowiedniej cenie.

"Po 60 latach, Syrena jest nadal jedną z wielkich, klasycznych, europejskich marek samochodowych . Nadszedł czas, aby Polska mogła podzielić się tą marką z resztą świata. Czy jest lepszy sposób, niż oferując samochód wyścigowy?"– mówi Arkadiusz Kamiński, założyciel firmy AK Motor.

AK Syrena Meluzyna R - podstawowe dane techniczne:

Długość - 4035 mm

Szerokość - 1821 mm

Wysokość - 1439 mm

Rozstaw Osi - 2508

Rozstaw kół - przód - 1529

Rozstaw kół - tył - 1529

Prześwit pod samochodem – 120

Masa własna – około 1100 Kg

Opony - Pirelli 225/650-18TLVA RE7

Struktura rurowa stalowa

Różne silniki - 4 cylindrowe, silnik 4-suwowy o mocy 400 KM

Napęd na 4 koła

Pierwsza w historii FSO Syrena zostało zaprezentowane w Polsce, podczas Międzynarodowych Targów Poznańskich w 1955 r. Produkcję samochodów rozpoczęto w 1957 r. w Fabryce Samochodów Osobowych (FSO) na warszawskim Żeraniu, gdzie wytwarzano samochody do roku 1972. W latach 1972-1983 Syrena była produkowana w Fabryce Samochodów Małolitrażowych (FSM) w Bielsko-Białej, w Polsce. Łącznie od roku 1955 wyprodukowano rekordową liczbę Syren w ilości 5 21311 sztuk. Ostatecznie zakończono produkcję tych aut w roku 1983. Natomiast 5 lutego 2013 roku FSO S.A. przekazała wyłączne prawa do rozwoju, produkcji, sprzedaży i marketingu – AK Motor. FSO nadal zatrzymuje prawa do historycznej Syreny.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 50/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsze jazdy nowym BMW M5, Volkswagenem Golfem Sportsvan po liftingu i nowym Subaru XV; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; test Porsche 911 GT3; początek testu długodystansowego Mitsubishi ASX; najczęstsze usterki silników Diesla; paliwa zimowe; Skoda Octavia II z drugiej ręki; używane SUV-y w cenie 35-45 tys. zł; specjalne Nissan rodem z Gwiezdnych Wojen.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (229)

No photo
No photo ~kosmiczna jaja Użytkownik anonimowy
~kosmiczna jaja :
No photo ~kosmiczna jaja Użytkownik anonimowy
BZDURA i MŻONKI... To dzieło Pawła Dytko i firmy Dytko Sport a nie jakiegoś AKbzdeta. To jest Kit Car do celów Rajdowo - Wyścigowych a nie auto dla Kowalskiego - stąd cena uwzględniająca technologię pochodzącą z Mitsubishi Lancera i ręcznie budowaną konstrukcję rurową na której to wszystko się opiera... Skorupa podobna do Syreny jedynie jest zabiegiem marketingowym. W oparciu o tą samą konstrukcję budowane są PROTO - auta rajdowe o wyglądzie Polo WRC, Colta, Peugeota 208,CitroenaDS3, czy Fiesty Proto.
Brednie o nowej Syrenie bliższe są realizacji w Kutnie w firmie AMZ, ale również nie będzie to auto popularne za małe pieniądze jak niegdyś królowa polskich poboczy - Skarpeta zwana syreną - a'propos udręka większości właścicieli a nie jakaś legenda PRL.
30 lis 16 17:09 | ocena: 89%
Liczba głosów:108
89%
11%
| odpowiedzi: 4
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Zenek Użytkownik anonimowy
~Zenek
No photo ~Zenek Użytkownik anonimowy
do ~Kifson:
No photo ~Kifson Użytkownik anonimowy
11 sty 16 20:49 użytkownik ~Kifson napisał
Jak to się nie odrodzi? I jakich realiów ? Realia są takie że w 40 mln kraju w europie środkowej rządy są tak nieudolne że nie potrafią wyprodukować i wypromować marki samochodów osobowych, To nie kwestia "polska motoryzacja umarła i się nie podniesie" ty
Ty też zaliczasz się do tych nieudolnych i niekumatych. Już twoje stwierdzenie, że rządy są nieudolne wyprodukować samochód dla Kowalskiego. Na Zachodzie to nie rządy produkują samochody tylko prywatny kapitał. Wyjątkiem jest Volkswagen którego 20% akcji ma rząd Dolnej Saksonii. 51% należy do firmy Porsche, 17% do Katar Holding LCC, 12% inni udziałowcy. Natomiast firma Porsche należy w 57% do rodziny Porsche i 43% do rodziny Piech.
http://www.faz.net
19 lip 14:18 | ocena: 89%
Liczba głosów:9
89%
11%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Howgh! Użytkownik anonimowy
~Howgh! :
No photo ~Howgh! Użytkownik anonimowy
Tworzenie takich samochodów to kompletnie nieporozumienie. Gdzie rynek? W Polsce potrzebny jest dobrej jakości nowy samochód wielkości dawnego "Poldka" dostępny w cenie 20-30 tyś zł z klimatyzacją, dzielona kanapą i dobrym oszczędnym silnikiem 1.2 - 1.6l. Taki samochód miałby szansę przebić się w sprzedaży. Produkcja pojazdu wygenerowałaby miejsca pracy... Itd, itp. Niska cena, kredyt PRAWDZIWE ZERO procent - finansowany przez państwo - napędziłyby popyt. Coś by się ruszyło gospodarczo. Ale u nas to nie przejdzie. Będą "tworzone" miejsca pracy typu: specjalista do opowiadania bajek o tym jak przebić się na rynku pracy (coach), pomocnik takiego specjalisty, dyrektor pionu równie potrzebnych specjalistów i tak w nieskończoność, aż pewnego dnia wszystko padnie...
18 sty 15:59 | ocena: 84%
Liczba głosów:103
84%
16%
| odpowiedzi: 4
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Mark Użytkownik anonimowy
~Mark :
No photo ~Mark Użytkownik anonimowy
Piszecie, że stworzenie marki aut od podstaw w Polsce jest niemożliwe bo koszty niewyobrażalnie duże. Powiedzcie ile konkretnie może kosztować? Volkswagen postawi we Wrześni fabrykę za ok 4 mld zł. gotową do seryjnej produkcji. Nasz rząd rocznie wydaje na program 500+ 17 mld zł czyli starczyłoby na 4 takie wielkie fabryki. Ile aut co roku importujemy? Kwoty tez w miliardach złotych. Nie lepiej te wszystkie pienądze zainwestować we współpracy z uczelniami technicznymi i polskimi producentami częsći stworzyć markę jak to kilkanascie lat temu zrobiono w Korei?
31 sty 01:07 | ocena: 82%
Liczba głosów:96
82%
18%
| odpowiedzi: 6
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~pradziadek Użytkownik anonimowy
~pradziadek :
No photo ~pradziadek Użytkownik anonimowy
Pamiętacie strajk w FSM? Jak pracownicy się dowiedzieli, że w zakładach opla prawie każdy pracownik jeździł oplem, a w FSM żaden pracownik nie mógł sobie pozwolić na auto. Władza szybko rozprawiła się ze strajkującymi przy pomocy zomo i rozdawali ulotki jak to na zachodzie jest źle, że ludzie muszą za wszystko płacić: za szkoły, za lekarzy, że ludzie umierają na ulicach jak nie mają pieniędzy na szpitale itp. Najlepsze jest to, że redaktorka z radiowęzła i wydawnictwa FSM (Krystyna S.), która te ulotki redagowała, sama w 1984 roku uciekła do RFN, do kraju o którym pisała że jest tam tak źle.
1 lut 16 11:20 | ocena: 83%
Liczba głosów:102
83%
17%
| odpowiedzi: 4
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~robur Użytkownik anonimowy
~robur
No photo ~robur Użytkownik anonimowy
do ~Kifson:
No photo ~Kifson Użytkownik anonimowy
11 sty 16 20:49 użytkownik ~Kifson napisał
Jak to się nie odrodzi? I jakich realiów ? Realia są takie że w 40 mln kraju w europie środkowej rządy są tak nieudolne że nie potrafią wyprodukować i wypromować marki samochodów osobowych, To nie kwestia "polska motoryzacja umarła i się nie podniesie" ty
Skoda i Dacia, które tak ochoczo przywołałeś, to tylko marki. Czy jeżeli (hipotetycznie) VW zdecyduje się produkować tańszą wersję Transportera np. pod marką Żuk, to uznasz, że jest to polskie auto? Żadne państwo dawnego bloku wschodniego (z matiuszką Rosją włącznie) nie ma poważnej, konkurencyjnej (poza własnym rynkiem) oferty samochodów osobowych. Trzeba się z tym pogodzić, bo stworzenie przemysłu motoryzacyjnego w sensie posiadania własnej marki samochodów osobowych dla "Kowalskiego" to są wydatki na absurdalnym poziomie. Dlatego (choć również z innych przyczyn) w realnej perspektywie czasowej nie powstanie ani popularna Syrena, ani Warszawa ani nic innego. Swoją drogą Wlk. Brytania też nie ma "swojego" przemysłu motoryzacyjnego, mimo, że Rover 75 to była, jak zapewne przyznasz, "trochę" nowocześniejsza konstrukcja od Poloneza, a marka Rover ma lepszą rozpoznawalność w Europie niż FSO. No chyba, że tobie chodzi tylko o nazewnictwo (FSO, FSM itp.). Jeżeli tak, to sorry ale kompromitujesz się i nie mamy o czym rozmawiać.
12 sty 16 12:49 | ocena: 79%
Liczba głosów:57
79%
21%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Polak Użytkownik anonimowy
~Polak :
No photo ~Polak Użytkownik anonimowy
Taka "syrena" to cenowo mercedes. Po g. nam takie cudo. Skonstruujcie samochód maluch najprostszy dla ludu za 20 tys. zł. To jest sens. I były by kolejki i zapisy. A o takim to nawet nie piszcie, bo kogo to na taki zbytek stać ? 20 snobów zbogaconych na przekrętach kupi i po sprzedaży.
27 cze 19:33 | ocena: 100%
Liczba głosów:7
100%
0%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Kifson Użytkownik anonimowy
~Kifson
No photo ~Kifson Użytkownik anonimowy
do ~Gunnar:
No photo ~Gunnar Użytkownik anonimowy
11 sty 16 18:35 użytkownik ~Gunnar napisał
Tania gra na sentymentach. Polska motoryzacja się skończyła i się już nie odrodzi. Czas się pogodzić i dostosować do realiów.
Jak to się nie odrodzi? I jakich realiów ? Realia są takie że w 40 mln kraju w europie środkowej rządy są tak nieudolne że nie potrafią wyprodukować i wypromować marki samochodów osobowych, To nie kwestia "polska motoryzacja umarła i się nie podniesie" tylko ktoś jest za to odpowiedzialny, i wstydem dla takiego kraju jest nie mieć w produkcji własnych samochodów.
Kwestia czasu, kwestia zmian ustrojowych i spokojnie będziemy produkować własną skodę lub dacie chociażby.
11 sty 16 20:49 | ocena: 73%
Liczba głosów:75
73%
27%
| odpowiedzi: 6
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Tom Użytkownik anonimowy
~Tom :
No photo ~Tom Użytkownik anonimowy
Myśle ze trzeba pomysleć o 100 konnej wersji wykonanej na masowej linii produkcyjnej za rozsądne pieniądze. Wtedy sukces będzie bliższy a i Kowalski będzie z duma czyścił swoją syrenę.
Piękny pomysł i ładne auto ale tylko dla grona szczęściarzy z pokaźnym portfelem.
11 sty 16 13:45 | ocena: 95%
Liczba głosów:104
95%
5%
| odpowiedzi: 3
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Grzesio Użytkownik anonimowy
~Grzesio
No photo ~Grzesio Użytkownik anonimowy
do ~Tom :
No photo ~Tom Użytkownik anonimowy
11 sty 16 13:45 użytkownik ~Tom napisał
Myśle ze trzeba pomysleć o 100 konnej wersji wykonanej na masowej linii produkcyjnej za rozsądne pieniądze. Wtedy sukces będzie bliższy a i Kowalski będzie z duma czyścił swoją syrenę.
Piękny pomysł i ładne auto ale tylko dla grona szczęściarzy z pokaźnym
Moim zdaniem produkcja masowa nie miała by sensu. Żeby cena mogła być na poziomie porównywalnym z konkurencją to roczna produkcja musiałaby wynieść co najmniej 100 tys. sztuk. Obawiam się, że nie byłoby aż tylu chętnych na zakup samochodu kompletnie nieznanej firmy. Przecietnego Kowalskiego nie stac na nowe auto, a tych których stać i tak woleliby wydać duże (jak na polskie zarobki) pieniądze na coś sprawdzonego. Produkcja jednostkowa drogiego gadżetu dla zaspokojenia kaprysu i checi szpanerstwa dla bardzo bogatych to pod wzgledem biznesowym o wiele lepszy pomysł.
11 sty 16 15:50 | ocena: 66%
Liczba głosów:32
66%
34%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej