Sportowa odmiana Focusa ma pod maską specjalnie opracowany dla wersji RS silnik EcoBoost o pojemności 2,3 litra i mocy 320 KM.
Ford Focus RS ma też nowy napęd na wszystkie koła z funkcją dynamicznego rozdziału momentu obrotowego na wszystkie koła.
Sterowany elektronicznie system analizuje sytuację 100 razy na sekundę i tak steruje napędem na obie nosie i na cztery koła, aby zapewnić maksymalną przyczepność i najlepsze zachowanie na szybko pokonywanych zakrętach.
Na tylną oś może być przekazane do 70 proc. momentu obrotowego. Jeśli zaistnieje taka potrzeba na jedno z tylnych kół może być przekazany cały moment napędowy (gdy np. drugie koło chwilowo nie ma przyczepności).
Ford Focus RS porusza się na oponach Michelin Pilot Sport Cup 2 w rozmiarze 235/35 R 19.
Pod maską nowego Focusa RS pracuje silnik 2,3 litra rozwijający moc 320 KM. Jednostka ma dostosowany do dużej mocy wydajny system chłodzenia.
Z silnikiem 320 KM współpracuje 6-biegowa przekładnia manualna.
Focus RS jest pierwszym modelem RS z funkcją Launch Control – pozwala ona na start z maksymalną mocą bez ingerencji układów elektronicznych (ASP, ESR). Ma też możliwość zmiany trybów jazdy (można np. wybrać tryb Drift pozwalający na jazdę bokiem z uślizgiem tylnych kół).
Z zewnątrz nowy Focus RS wyróżnia się dużym, trapezoidalnym grillem zapewniającym łatwy dopływ dużych ilości powietrza chłodzącego silnik. Dwa wloty po bokach służą do chłodzenia przednich tarcz hamulcowych.
Z tyłu pod zderzakiem wyróżnia się dyfuzor zapewniający szybki odpływ powietrza spod samochodu. Charakterystyczny jest też duży spoiler dachowy.
Nowy Ford Focus RS produkowany będzie od jesieni 2015 roku w Saarlouis w Niemczech, a sprzedawany na wszystkich rynkach świata, gdzie działają dilerzy Forda.
Galeria zdjęć
Ford Focus RS
Ford Focus RS
Ford Focus RS
Ford Focus RS
Ford Focus RS
Ford Focus RS
Ford Focus RS
Ford Focus RS