Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Nowe Porsche 911 – w 2019 roku w salonach

6 lis, 11:58

Progam testowy ósmej generacji modelu 911 dobiega końca, a to oznacza, że niedługo nowa odsłona kultowego Porsche trafi do sprzedaży. W Europie ma się pojawić na początku 2019 roku. Oto, co już wiemy o tym samochodzie.

Udostępnij
0
Skomentuj

Dotychczasowa generacja „911-ki” o oznaczeniu 991 jest produkowana od 7 lat (od 2015 roku model po liftingu), więc to odpowiednia pora na wprowadzenie następcy. Stylistycznej rewolucji nie będzie, ale chyba nikt się jej nie spodziewał, prawda?

W Internecie krążą już zdjęcia szpiegowskie niezamaskowanego egzemplarza przedprodukcyjnego jadącego w towarzystwie obecnego modelu. Najbardziej zmieni się tył sportowego coupe Porsche. Widać to zresztą na zdjęciach opublikowanych przez producenta. Lampy są węższe i połączone pasem LED-ów. W ożebrowaniu pod szybą umieszczono dwa pionowe światła stopu. Ponadto auto ma być szersze od schodzącej generacji.

Bazowy silnik 3.0 biturbo stanie się trochę mocniejszy – w zależności od wersji ma generować od 380 do 440 KM. Nie potwierdzą się plotki o wersji hybrydowej. Takiej "911-ki" nie będzie w ofercie, przynajmniej na razie.

Niestety, dokładne informacje techniczne i wygląd wnętrza to jeszcze ściśle strzeżona tajemnica. Wszystko wyjaśni się już 30 listopada. Tego dnia rozpoczyna się salon samochodowy w Los Angeles, gdzie ma oficjalnie zadebiutować nowe Porsche 911.

Porsche 911 – trzy miliony kilometrów po całym świecie

Wyczerpująca seria testów nowej „911-ki” miała miejsce w różnych zakątkach świata. Stałym punktem programu testowo-rozwojowego Porsche był znany tor wyścigowy Nürburgring. Auta zawitały również na włoski tor Nardo.

Nowe Porsche 911 podczas testów Nowe Porsche 911 podczas testów Foto: Porsche

Nowe Porsche 911 musiało się również wykazać w Dolinie Krzemowej 90 m poniżej poziomu morza czy na szczycie Mount Evans w Kolorado, gdzie z rzadkim powietrzem musiał zmagać się doładowany silnik. Samochody były także testowane w gorącym klimacie - w krajach Zatoki Perskiej i w Dolinie Śmierci. Nawet 50 stopni Celsjusza pozwoliło sprawdzić układ chłodzenia i klimatyzację. Z kolei zachowanie pojazdu w ekstremalnie niskich temperaturach badano w obszarze koła podbiegunowego (Porsche ma stałe centrum testowe w Finlandii). Egzemplarze nowego modelu pojawiły się też w Chinach.

Szeroko pojęte testy oznaczały również codzienne próby na publicznych drogach całych Niemiec. Sprawdzano ponadto koncepcję obsługi we wnętrzu, a także systemy wspomagające kierowcę i systemy łączności. Wygoda w codziennym użytkowaniu jest równie ważna, jak trwałość czy osiągi.

Poleć
Udostępnij
0

Zobacz również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 38/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowa Octavia i inne nowości Skody; pierwsze jazdy Fiatem 500X z silnikiem z Polski i Lexusem UX; narodziny marki Vinfast; porównanie kompaktów z benzyniakami turbo; czyszczenie wtryskiwaczy; niebezpieczne pojazdy elektryczne; VW Golf VII z drugiej ręki; Top 5 - używane auta sportowe; dodatek specjalny "Telefon w aucie".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej