Kia Clarus to samochód osobowy klasy średniej produkowany przez południowokoreański koncern motoryzacyjny. Auto zadebiutowało w 1996 roku na rodzimym rynku pod nazwą Credos (ta nazwa obowiązywała także w Australii oraz RPA), a europejski debiut odbył się 2 lata później. Mimo iż pojazd oferowany był jako 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi, ten drugi rodzaj nadwozia bardzo rzadko występuje na Starym Kontynencie.
Konstrukcyjnie Kia Clarus opiera się na Maździe 626, od której czerpie większość podzespołów. Stylistyka nadwozia jest stonowana i można ją określić jako nudną. Na próżno szukać w Clarusie przetłoczeń oraz ostrych linii. Wnętrze jest przestronne i oferuje odpowiednią ilość miejsca dla wszystkich pasażerów, jednak jakość użytych do wykończenia materiałów pozostawia wiele do życzenia. Bagażnik ma 424 litrów pojemności. W 1998 roku przeprowadzono facelifting auta zmieniając zarówno pas przedni jak i tylny oraz wnętrze.
Do napędu służyły benzyniaki o pojemności 1.8 oraz 2 litrów, generujące kolejno 116 oraz 133 KM. Moc kierowana była na przednie koła za pośrednictwem 4-stopniowego automatu bądź 5-biegowej przekładni manualnej. W 2001 roku zakończono produkcję Kii Clarus, a jej następca – Magentis, pojawił się na rynku już rok wcześniej. Głównym rywalem Kii Clarus było Daewoo Nubira.