Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...
Auto Świat Auta elektryczne i hybrydowe

Auta elektryczne i hybrydowe

Ponad 100 lat eksperymentów - historia aut elektrycznych

Ponad 100 lat eksperymentów - historia aut elektrycznych

Na początku XX wieku samochody elektryczne przegrały konkurencję z benzyniakami przez ciężkie baterie i problemy z ładowaniem. Cały czas powstawały jednak konstrukcje małoseryjne, często ograniczające się do partii testowych egzemplarzy. Dopiero w ostatnich latach samochody z silnikami elektrycznymi wróciły do łask – to efekt zanieczyszczenia powietrza i postępu technologicznego w produkcji akumulatorów.

Sprawdź, czy znasz się na autach elektrycznych i hybrydowych

Sprawdź, czy znasz się na autach elektrycznych i hybrydowych

Samochody elektryczne i hybrydowe ma już w ofercie większość producentów. Na ulicach daje się także zauważyć coraz więcej aut z zieloną tablicą rejestracyjną. Czy masz odpowiednio dużą wiedzę o ich budowie, osiągach i eksploatacji? Wiesz jakie napięcie i moc ma akumulator przeciętnego "elektryka"? Ile przejedziesz na prądzie hybrydą typu plug-in? Sprawdź z nami swoją wiedzę!

Nie bój się "elektryka", ale…

Nie bój się "elektryka", ale…

…z dużą rozwagą podchodź do zakupu takiego auta. Najwięcej uwagi poświęcić trzeba sprawdzeniu baterii, bo też jej wymiana lub naprawa to najczęściej najdroższy punkt w serwisie auta elektrycznego. Ale wcale nie musi być to element nietrwały. Podobne zasady obowiązują też przy zakupie i serwisie hybryd.

Pożary aut elektrycznych: żeby powstrzymać ogień, potrzeba tysięcy litrów wody!

Pożary aut elektrycznych: żeby powstrzymać ogień, potrzeba tysięcy litrów wody!

Coraz częściej pojawiają się doniesienia o pożarach aut elektrycznych. Nic w tym dziwnego, bo takich aut po prostu przybywa. To nie znaczy, że elektryki palą się częściej od aut z napędem spalinowym. Problemem jest to, że zwykłe sposoby gaszenia w ich przypadku się nie sprawdzają.

Porsche Taycan po 100 tys. km. W jakim stanie jest akumulator?

Porsche Taycan po 100 tys. km. W jakim stanie jest akumulator?

To nasz pierwszy test auta elektrycznego na dystansie 100 tys. km. Choć Porsche produkuje samochody od kilkudziesięciu lat, to w dziedzinie aut elektrycznych doświadczenie ma znacznie krótsze. Sprawdziliśmy, jak pierwsze seryjne elektryczne Porsche zniosło dwa lata intensywnej eksploatacji. A przede wszystkim, jak taki dystans zniosła najdroższa część auta elektrycznego, czyli bateria.

Nissan X-Trail kontra Toyota RAV4. Która hybryda jest lepsza?

Nissan X-Trail kontra Toyota RAV4. Która hybryda jest lepsza?

Toyota RAV4 to klasyczna hybryda, w której napęd na koła realizowany jest zarówno za pomocą spalinowego, jak i elektrycznego silnika. Z kolei Nissan X-Trail to szeregowa hybryda, w której spalinowa jednostka pełni rolę generatora prądu, a koła napędzane są wyłącznie przez elektryczny motor. W porównaniu wersji z napędem na wszystkie koła sprawdzimy, które rozwiązanie jest lepsze.

Mercedes-Maybach S 580 e. Pierwsza hybryda plug-in Maybacha

Mercedes-Maybach S 580 e. Pierwsza hybryda plug-in Maybacha

Mercedes-Maybach przedstawia nową hybrydową wersję klasy S. Potężne auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,1 s. A jeszcze w tym roku zadebiutuje pierwszy seryjny Maybach zasilany wyłącznie prądem.

Mogą jeździć po buspasach, ale ich używanie nie zawsze jest łatwe i przyjemne.Czy warto kupić używane auto elektryczne?

Mogą jeździć po buspasach, ale ich używanie nie zawsze jest łatwe i przyjemne.Czy warto kupić używane auto elektryczne?

Rynek używanych samochodów elektrycznych jest niezwykle zróżnicowany. Od niemal nowych elektryków kosztujących znacznie więcej od porównywalnych aut z silnikami spalinowymi aż po oferty wyglądające na pierwszy rzut oka na wyjątkowe okazje, choć zwykle z jakimś ukrytym haczykiem. Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem samochodu na prąd.

Nowa Toyota Prius to najlepsze wydanie w historii tego modelu

Nowa Toyota Prius to najlepsze wydanie w historii tego modelu

Toyota Prius jest z nami już od 1997 r. Od tego czasu japoński model, który występuje wyłącznie jako hybryda lub hybryda plug-in, doczekał się czterech wydań, a w 2023 r. do salonów wjeżdża jego piąta generacja. Mieliśmy już okazję nią jeździć i wiemy, że to nie jest tylko najmocniejszy, lecz także najlepszy Prius w historii.

Sprawdzamy realne zasięgi i zużycie aut elektrycznych – ranking

Sprawdzamy realne zasięgi i zużycie aut elektrycznych – ranking

Katalogowe dane zasięgu i zużycia prądu przeprowadzane według procedury WLTP teoretycznie dają porównywalność, ale realnie potrafią mocno różnić się od tego, co osiągamy w naszych testach samochodów elektrycznych. Rzeczywiste osiągi elektryków zależą od wielu czynników – nasze testy aut elektrycznych dają nam możliwość ujawnienia tego, ile faktycznie można przejechać na jednym ładowaniu, także w mniej sprzyjających warunkach. Oto nasz ranking zasięgu aut elektrycznych.

Elektrykiem i hybrydą nie wjedziesz na prom? Pierwszy armator podjął decyzję

Elektrykiem i hybrydą nie wjedziesz na prom? Pierwszy armator podjął decyzję

Po pożarze na pokładzie samochodowca Felicity Ace armatorzy z całego świata badają, z jakim ryzykiem wiąże się transport pojazdów elektrycznych drogą morską. Niedawno norweska linia promowa Havila Kystruten poinformowała, że nie będzie wpuszczać na pokład aut z napędem elektrycznym, hybrydowym i wodorowym. To o tyle ciekawe, że promy na tej linii mają zelektryfikowany napęd.

Hybrydę proszę... Miękką czy pełną? Nowa Honda Civic kontra Mazda 3 - który model okazał się lepszy?

Hybrydę proszę... Miękką czy pełną? Nowa Honda Civic kontra Mazda 3 - który model okazał się lepszy?

Mazda włożyła dużo pracy w opracowanie i rozwój swojego silnika benzynowego, który miał palić jak diesel. Honda wytacza cięższe działa w postaci pełnej hybrydy. Który pomysł zadziała lepiej?

Ford Puma kontra Volkswagen Taigo. Które auto zwycięży w porównaniu?

Ford Puma kontra Volkswagen Taigo. Które auto zwycięży w porównaniu?

Mają wszystko, czego potrzeba do czerpania radości z lata: modny styl, mocne silniki, a jak trzeba, wjadą nawet na plażę. A jednak się różnią. Sprawdzamy jak bardzo!

Czy akumulator auta elektrycznego może eksplodować bez powodu?

Czy akumulator auta elektrycznego może eksplodować bez powodu?

Niemal nowy Volkswagen Golf 8 GTE wybucha, wrak doszczętnie się wypala. Poszukiwania przyczyn ukazują problem, o którym fachowcy wiedzą od dawna – to "Thermal Runaway", czyli zabójcza dla akumulatorów "reakcja łańcuchowa", w wyniku której niewielka usterka może doprowadzić do katastrofy.

Wyjaśniamy, dlaczego nie ładować samochodu elektrycznego do pełna

Wyjaśniamy, dlaczego nie ładować samochodu elektrycznego do pełna

Przesiadka z samochodu z silnikiem spalinowym na "elektryka" wymaga zmiany przyzwyczajeń. O ile tankowanie auta z silnikiem spalinowym zawsze pod korek ma sens, to już w przypadku ładowania auta elektrycznego lepiej nie ładować akumulatorów do pełna. Wyjaśniamy dlaczego!

Elektryk, diesel, benzyniak, a może hybryda? Porównujemy napędy i podpowiadamy, co wybrać

Elektryk, diesel, benzyniak, a może hybryda? Porównujemy napędy i podpowiadamy, co wybrać

Podczas gdy na licznych forach internetowych trwają dyskusje na temat wyższości jednych napędów nad drugimi, a także kłótnie o to, czy gorsze są "sadzomioty", czy też "czasoprądojady", rzeczowa i obiektywna odpowiedź na takie pytania wcale nie jest łatwa. Samochody, tzn. ich napędy, są coraz mniej uniwersalne i którykolwiek wybierzemy, warto się nad tym wcześniej głęboko i uczciwie zastanowić, bo każdy ma i wady, i zalety.

Auta elektryczne i hybrydowe też mają z tym problem. Zawodzi jeden element

Auta elektryczne i hybrydowe też mają z tym problem. Zawodzi jeden element

Nawet w niezawodnym samochodzie nietrudno o awarię, która nie pozwoli ruszyć nam w podróż. Eksperci ADAC alarmowali, że najczęściej zawodzi akumulator, bez którego trudno uruchomić auto. Co więcej, od tych tradycyjnych problemów nie są wolne także modele hybrydowe i elektryczne.

Wallbox do ładowania elektryka z Lidla. W Polsce drożej niż w Niemczech

Wallbox do ładowania elektryka z Lidla. W Polsce drożej niż w Niemczech

Lidl poszerza swoją ofertę o kolejne produkty do samochodów. Tym razem skierowane są do właścicieli elektryków z własnym garażem. To dwa wallboxy o mocach 11 kW i 22 kW.

Pożary aut - bezpieczniejsze elektryczne czy spalinowe?

Pożary aut - bezpieczniejsze elektryczne czy spalinowe?

Specjaliści twierdzą, że samochody elektryczne "nie palą się ani częściej, ani groźniej niż pojazdy spalinowe". O ile można uznać, że pierwsza część tego zdania jest (na razie) prawdziwa, to już druga budzi poważne wątpliwości. Pożar auta elektrycznego to dla ratowników i straży pożarnej wciąż ogromne wyzwanie!

Ford F-150 Lightning. Amerykanie muszą na niego czekać trzy lata, ja już nim jeździłem

Ford F-150 Lightning. Amerykanie muszą na niego czekać trzy lata, ja już nim jeździłem

Ford F-150 Lightning błyskiem podbija rynek pikapów na prąd w USA. Do nas przybył tylko na chwilę, żeby się pokazać – ale niestety, kategorycznie nie po to, by się sprzedawać. Korzystając z okazji, zabrałem egzotycznego gościa na ekspresowy objazd miasta stołecznego. Może jednak mu się u nas spodoba?
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test