Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat TV Auta bez ściemy

Auta bez ściemy

To auto jest dla ciebie, ale jeśli przymkniesz oko na jego wady
Auta bez ściemy

To auto jest dla ciebie, ale jeśli przymkniesz oko na jego wady

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Volvo XC60 B4 - to nadal jeden popularniejszych SUV-ów na naszym rynku
Auta bez ściemy

Volvo XC60 B4 - to nadal jeden popularniejszych SUV-ów na naszym rynku

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Czy warto kupić Audi A3 w hybrydzie plug-in?
Auta bez ściemy

Czy warto kupić Audi A3 w hybrydzie plug-in?

Co za czasy. Audi A3 z hybrydą plug-in pod maską, jest tańsze od Golfa z takim samym układem napędowym. To, że jest tańsze, nie oznacza jednak, że jest tanio. Czy takie Audi A3 to dobra propozycja dla osób poszukujących kompaktu z segmentu premium, czy warto zapłacić aż tyle za hybrydę plug-in. Nasze wnioski was zaskoczą.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Renault Austral Iconic Esprit Alpine — czy to udany SUV?
Auta bez ściemy

Renault Austral Iconic Esprit Alpine — czy to udany SUV?

Austral to jedna z tegorocznych gorących nowości marki Renault. Jednak czy warto zainteresować się nowym modelem? Odpowiedź na to pytanie jak zawsze łatwa nie będzie, bo bez wątpienia Renault Austral to jeden z ładniejszych SUV-ów w tym popularnym segmencie. Stylistyka spójna z nowym językiem stylistycznym marki, wnętrze z dużymi ekranami i system Android Automotive — to wszystko sprawia, że to na wskroś nowoczesny SUV. Czy ma jakieś wady? Tak, ale o tym już wam opowiemy.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Renault Megane E-Tech kontra Volkswagen ID.3 - który elektryk będzie lepszym wyborem?
Auta bez ściemy

Renault Megane E-Tech kontra Volkswagen ID.3 - który elektryk będzie lepszym wyborem?

Auta elektryczne są coraz popularniejsze. Jednak nadal, można powiedzieć, że to egzotyka na naszych drogach. Nie zmienia to jednak faktu, że praktycznie każdy producent obecnie ma w swojej ofercie samochody elektryczne. Czy jednak takie auto może zastąpić typowe auto z silnikiem spalinowym? Sprawdziliśmy, komu udało się zrobić lepsze elektryczne auto rodzinne? Czy jest to Renault z modelem Megane E-Tech, a może Volkswagen z modelem ID.3?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Citroen C5 X 1.6 PureTech 180 - szeroki, niski, wygląda dziwnie
Auta bez ściemy

Citroen C5 X 1.6 PureTech 180 - szeroki, niski, wygląda dziwnie

W tym odcinku Robert, Piotr i Alan przejechali się CITROENEM C5 X, który zaskoczył ich niesamowicie komfortowym zawieszeniem.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Hyundai i30 N  Fastback - prawdziwy hot hatch i prawdziwe emocje
Auta bez ściemy

Hyundai i30 N Fastback - prawdziwy hot hatch i prawdziwe emocje

Takich aut jak Hyundai i30 N jest na rynku coraz mniej. Cóż, kiedyś hot hatch to była demonstracja producenta, który pokazywał, że potrafi zrobić nie tylko poczciwe auto rodzinne, ale na jego bazie jest w stanie zbudować prawdziwą sportową maszynę. Jednak obecnie tych sportowych maszyn na rynku jest coraz mniej. Coraz ostrzejsze normy emisji spalin, limity emisji CO2 nakładane na producentów — to wszystko sprawia, że auta takie jak Hyundai i30 N powoli zostają wypierane z gamy modelowej producentów aut, przez mocne, ale bezduszne auta elektryczne. Które może i są szybsze od samochodów z silnikami spalinowymi. Ale czy w przypadku hot hatcha chodzi jedynie o prędkość? Jednak nie. Wyjaśniamy, dlaczego Hyundai i30 N to auto, które nam się po prostu podoba.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Suzuki S-Cross - stara szkoła robienia samochodów
Auta bez ściemy

Suzuki S-Cross - stara szkoła robienia samochodów

Suzuki S-Cross to jeden z tych samochodów, które nie porywają stylistyką, wykończeniem wnętrza, czy zaawansowanymi systemami wspomagania kierowcy. Jednak czy tak naprawdę tego potrzebujemy? Czy nie wyłączamy wielu wspomagaczy po zajęciu miejsca za kierownicą? Tak, wyłączamy i nie chcemy z nich korzystać, bo one częściej przeszkadzają, niż pomagają. Suzuki ma na to sposób. Oto nowy samochód, który nie irytuje, to wręcz idealny wybór dla tych, którzy po prostu szukają prostego auta, które będzie nam służyć bezawaryjnie przez lata.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Kia Niro EV - czy to elektryk idealny?
Auta bez ściemy

Kia Niro EV - czy to elektryk idealny?

Kia i Hyundai od lat duży nacisk kładą na rozwój swojej gamy modeli aut elektrycznych. Kia Niro to pierwszy model Kii, który w momencie rynkowego debiutu był oferowany jako hybryda, hybryda plug-in i pełny elektryk. W tej kwestii nowa generacja Kii Niro nic nie zmieniła. Oto nowa Kia Niro, auto, które z salonu może wyjechać jako typowa hybryda, hybryda plug-in i auto elektryczne. Sprawdziliśmy, czy warto w tym przypadku wybrać elektryka.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Alfa Romeo Tonale 1.5 Speciale - trzeba się odważyć
Auta bez ściemy

Alfa Romeo Tonale 1.5 Speciale - trzeba się odważyć

Alfa Romeo Tonale to jeden z tych samochodów na które czekało wielu fanów włoskiej marki. Czy warto było czekać? Sprawdzamy to dla was. Bo nie da się ukryć, że Alfa Romeo Tonale to jeden z ładniejszych małych SUV-ów. Ale czy poza wyglądem oferuje coś więcej?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Suzuki Ignis 4WD - to wbrew pozorom terenówka
Auta bez ściemy

Suzuki Ignis 4WD - to wbrew pozorom terenówka

Miejskie auta to segment, który powoli odchodzi w zapomnienie. Na szczęście są firmy, które cały czas mają w swojej ofercie małe miejskie auta. Jednym z nich jest Suzuki i model Ignis. Małe miejskie auto, które jest dostępne również w wersji z napędem 4x4. Ciekawi czym nas zaskoczyło Suzuki Ignis?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Skoda Karoq 2.0 TDI 4x4 - spieszmy się kochać diesle
Auta bez ściemy

Skoda Karoq 2.0 TDI 4x4 - spieszmy się kochać diesle

Nowy rodzinny SUV z dieslem pod maską? Jeszcze kilka lat temu to był wybór niemal oczywisty. Jednak nie teraz. Teraz modne są hybrydy i auta elektryczne. Czy słusznie? Przecież SUV z silnikiem diesla pod maską ma same zalety. Bowiem umiejętnie łączy dobre osiągi z bardzo niskim zużyciem paliwa. Postanowiliśmy sprawdzić, czy diesel w rodzinnym SUV-ie ma nadal sens.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Hyundai Santa Fe - duży SUV dla dużej rodziny
Auta bez ściemy

Hyundai Santa Fe - duży SUV dla dużej rodziny

Hyundai Santa Fe to bliźniacza konstrukcja Kii Sorento. Jednak zarówno z zewnątrz, jak i w środku to zupełnie inne auta. Hyundai chce być bardziej premium. Co widać. Ale najlepsza w tym konkretnym egzemplarzu jest konfiguracja wnętrza. Zobaczcie, czym jeszcze nas zaskoczył Hyundai Santa Fe.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Skoda Superb 2.0 TDI - takie diesle mają sens. Duży sens
Auta bez ściemy

Skoda Superb 2.0 TDI - takie diesle mają sens. Duży sens

Skoda Superb to jedno z tych aut, które wraz z każdą kolejną generacją stawały się coraz lepsze. Obecna na rynku generacja ma już siedem lat. Jak się jednak okazuje, to może być zaletą. Sprawdziliśmy, czy warto jeszcze zastanowić się nad kupnem Skody Superb 2.0 TDI? Jedno jest pewne — ten samochód zaskakuje zużyciem paliwa.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Kia Stonic - to SUV, crossover, czy auto miejskie?
Auta bez ściemy

Kia Stonic - to SUV, crossover, czy auto miejskie?

Auta miejskie, jakie znamy, powoli znikają z salonów i coraz częściej są zastępowane przez cossovery i SUV-y; Sprawdziliśmy, czy Kii udało się zrobić dobre miejskie auto.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
BMW iX M60 to jest samochód z innej planety
Auta bez ściemy

BMW iX M60 to jest samochód z innej planety

Samochody takie jak BMW iX60 to nośniki technologii. Dlatego nie powinno nikogo dziwić, że BMW iX M60 jest dużym SUV-em, który zwraca na siebie uwagę, nie tylko wyglądem zewnętrznym, ale również tym jak urządzono jego wnętrze. Ten samochód zaskakuje dosłownie wszystkim. Ale czy to źle? Sprawdziliśmy to dla was.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Peugeot 3008 Hybrid4 auto dla tych, co się boją elektryka
Auta bez ściemy

Peugeot 3008 Hybrid4 auto dla tych, co się boją elektryka

Takie mamy czasy, że wszyscy producenci stawiają na elektryfikację swoich modeli. Praktycznie każdy producent ma obecnie auta elektryczne, hybrydy i hybrydy plug-in. Hybryda plug-in to taki samochód, który może jechać tylko na prądzie, a jak ten prąd się skończy, to kierowca ma do dyspozycji silnik spalinowy. Przy naszej infrastrukturze to idealny wybór dla tych, co obawiają się logistyki planowania trasy i szukania ładowarek. Sprawdziliśmy, czy Peugeotowi z modelem 3008 Hybrid4 udało się zrobić dobrą hybrydę plug-in.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Arktyczny pikap na polskie drogi. Czy to ma sens?
Auta bez ściemy

Arktyczny pikap na polskie drogi. Czy to ma sens?

Pikapy lata popularności mają za sobą. Wszystko przez zmianę przepisów podatkowych, które sprawiły, że takie auta się nie opłacają. A jednak na rynku kilku importerów oferuje pikapy. Zarówno te seryjne, jak i poddane modyfikacjom. Tym razem w nasze ręce trafiło Isuzu D-Max z fabrycznym pakietem tuningowym Arctic A35. Tak, z tym pakietem ten pikap wygląda imponująco. Ale czy warto kupować takiego pikapa?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
To najładniejszy kompakt na rynku, ale czy wygląd to jedyna zaleta Peugeota 308?
Auta bez ściemy

To najładniejszy kompakt na rynku, ale czy wygląd to jedyna zaleta Peugeota 308?

Peugeot 308 to bez wątpienia najładniejsze auto kompaktowe na rynku. I nie ma tu znaczenia to, czy wybierzemy typowego hatchbacka, czy praktyczne kombi. W każdej wersji Peugeot 308 wygląda bardzo efektownie. Tym razem w nasze ręce trafił Peugeot 308 w wersji hybrydowej. Ale nie takiej znowu nudnej. To obecnie najmocniejsza ponad 200 konna hybryda plug-in, która przy odpowiednim traktowaniu, podczas codziennej eksploatacji zużyje mniej niż litr paliwa na 100 km. Przyznacie, że to imponujący wynik. Czy to się opłaca? Czy warto wydać mnóstwo pieniędzy na hybrydę plug-in. Wszystko wam wyjaśniamy.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
To jeden z najbardziej luksusowych SUV-ów na rynku. Sprawdziliśmy, czy naprawdę jest taki wyjątkowy
Auta bez ściemy

To jeden z najbardziej luksusowych SUV-ów na rynku. Sprawdziliśmy, czy naprawdę jest taki wyjątkowy

Range Rover to od lat jeden z najbardziej luksusowych SUV-ów na rynku. Czy faktycznie tak jest? A może legenda komfortu oferowanego przez samochód, który jest ikoną luksusu dla koronowanych głów, jest przesadzona? Sprawdziliśmy to dla was.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
To SUV, czy tylko kombi? Sprawdzamy Forda Focusa Active
Auta bez ściemy

To SUV, czy tylko kombi? Sprawdzamy Forda Focusa Active

SUV-y i Crossovery są bardzo modne. Ale co ma zrobić osoba, która chciałaby jeździć niemodnym kombi, ale w wersji nieco uterenowionej? Jak się okazuje, na rynku jest wiele modeli, które zaspokoją tę potrzebę. Jednym z nich jest Ford Focus Active w wersji kombi, To nieco uterenowiony kompakt. Jednak bez przesady. Nieco większy prześwit i trochę bojowych nakładek na nadkolach nie uczynią z takiego Forda Focusa pogromcy off-roadu. Sprawdziliśmy, co oferuje Ford Focus Active.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Sprzedaliśmy się elektromobilności - Renault Megane E-TECH kontra Renault Arkana
Auta bez ściemy

Sprzedaliśmy się elektromobilności - Renault Megane E-TECH kontra Renault Arkana

Tym razem Piotr, Robert i Alan zabrali się za porównanie nowego Renault Megane E-Tech i Ranault Arkany. Czyli mamy starcie technologii. Elektryczny kompakt staje do porównania ze spalinowym modnym crossoverem w stylu coupe. Czy to ma sens? Tym razem jak najbardziej, bowiem oba modele można kupić za porównywalne pieniądze. Co zatem okaże się lepsze i dlaczego. Nowe Renault Megane, które na co dzień na pokonanie 100 km potrzebuje prądu za jedyne 10 zł, czy Renault Arkana z benzynowym silnikiem o mocy 150 KM? Odpowiedź nie jest prosta, ale wszystko wam wytłumaczymy.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.