Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Testy

Testy

Jeździłem nową Toyotą Corollą Cross. Spalanie mnie zachwyciło, ale mam jedną dużą uwagę
Testy

Jeździłem nową Toyotą Corollą Cross. Spalanie mnie zachwyciło, ale mam jedną dużą uwagę

Autor Filip Trusz
Filip Trusz
Nowy Citroen C4 Hybrid kosztuje od 103 tys. zł. Okazja czy niekoniecznie?
Testy nowych samochodów

Nowy Citroen C4 Hybrid kosztuje od 103 tys. zł. Okazja czy niekoniecznie?

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Sprawdziłem, ile paliwa zużywa SUV z największym dieslem na rynku. Mazda CX-60 dostarczyła mi sporo emocji
Testy

Sprawdziłem, ile paliwa zużywa SUV z największym dieslem na rynku. Mazda CX-60 dostarczyła mi sporo emocji

Jakby nie patrzeć, Mazda CX-60 nie jest małym SUV-em: ma 474,5 cm długości, 189 cm szerokości i 168,8 cm wysokości. Na dodatek do jej gamy trafiła wersja z największym silnikiem Diesla na polskim rynku: 3,3-litrowym i 6-cylindrowym. 254-konne auto waży blisko dwie tony i ma 4x4. To ile musi zużywać paliwa? Czy Unia Europejska powinna już szykować pisemne upomnienie? Sprawdziłem to w trzech najczęściej występujących na co dzień sytuacjach.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
MG ZS Hybrid+. Najtańszy hybrydowy SUV na rynku ma w sobie coś z Poloneza
Testy nowych samochodów

MG ZS Hybrid+. Najtańszy hybrydowy SUV na rynku ma w sobie coś z Poloneza

Ten samochód to jeden z najtańszych, a w zasadzie najtańszy hybrydowy SUV na rynku – ale widząc go na żywo, na pewno byś się tego nie domyślił. Jego dane techniczne też prezentują się imponująco: niemal 200 KM mocy, przyzwoite osiągi (niespełna 9 s do setki), bogate wyposażenie seryjne, niemal kompletny zestaw systemów bezpieczeństwa, a to wszystko w cenie niespełna 100 tys. złotych za wariant podstawowy z siedmioletnią gwarancją. Gdzie tu jest haczyk?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Hybrydowe BMW M5 pokazuje, że fizyka to tylko przeszkoda, którą można przeskoczyć
Testy

Hybrydowe BMW M5 pokazuje, że fizyka to tylko przeszkoda, którą można przeskoczyć

To już siódmy raz, gdy BMW udowadnia, że robi piekielnie mocne i bardzo sportowe rodzinne samochody. Tym razem jednak coś się zmieniło i trochę przez przepisy, a trochę przez coraz nowsze technologie, BMW M5 dzieli fanów motoryzacji. To jednak podział na tych, którzy jeszcze nie jeździli, a tych, którzy mieli taką okazję. Bo kiedy już to zrobisz, to sam zrozumiesz, że nowe M5 mówi: czas wydorośleć. I dlatego to najlepsza seria 5, jaką stworzono.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Pojeździłem pierwszym i jedynym Peugeotem PSE. Nie sądziłem, że 360-konne 508 to w ogóle materiał na oszczędne auto
Testy nowych samochodów

Pojeździłem pierwszym i jedynym Peugeotem PSE. Nie sądziłem, że 360-konne 508 to w ogóle materiał na oszczędne auto

13 czerwca 2025 r. stało się jasne, że to koniec. Prezentacją Peugeota E-208 GTi Francuzi dali do zrozumienia, że sportową przyszłość wiążą właśnie z submarką GTi, a nie PSE, którą narobili sporo szumu zaledwie pięć lat temu. Miesiąc później okazało się, że pierwsze, jedyne i zapewne ostatnie PSE — Peugeot 508 PSE — wycofano z produkcji, a polscy dealerzy nie mają w zapasie nawet jednego egzemplarza. Szkoda, bo najmocniejszy seryjny Peugeot w historii okazuje się samochodem premium, choć wcale nie nosi takiego logo. I naprawdę, nie takiego zużycia paliwa spodziewałem się po tym aucie.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Jeżdziłem Bentleyem Continentalem GT Speed. On wszystko może, ale nic nie musi
Testy nowych samochodów

Jeżdziłem Bentleyem Continentalem GT Speed. On wszystko może, ale nic nie musi

Jeśli staniesz przed nim, masz odnieść wrażenie, że jest jak tygrys szykujący się do ataku. Tak odczuwasz emocje podczas obcowania z bestią, która jest dzika i piękna, ale potrafi być uległa. Taki jest Bentley Continental GT Speed, jeden z najlepszych samochodów do codziennej jazdy, od którego wzroku nie odwrócisz.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Pojechałem Dacią Duster z "odwłokiem" na festiwal. Czy sprawdza się w roli kampera?
Testy

Pojechałem Dacią Duster z "odwłokiem" na festiwal. Czy sprawdza się w roli kampera?

Zabrałem Dacię Duster z pakietem Sleep na festiwal po to, żeby – w dość ekstremalnych warunkach – sprawdzić, czy w ogóle da się w niej wyspać. W teorii przeobrażenie popularnego SUV-a w małego kampera zajmuje kilka minut, a do tej metamorfozy wystarczy zestaw akcesoriów za 10000 zł. Brzmi jak bajka? Trochę tak, ale zamiast smoków występują w niej kompromisy.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Radość z jazdy w kompaktowym wydaniu. Test BMW 220 Gran Coupe
Testy nowych samochodów

Radość z jazdy w kompaktowym wydaniu. Test BMW 220 Gran Coupe

BMW rozpieściło swoich klientów, co ma swoje dobre i złe strony. Dobre, bo pozwala zachować obecnych klientów i zdobyć nowych. Złe, bo wszelkie oszczędności, nawet w podstawowych modelach marki, są niemile widziane. BMW 220 Gran Coupe potwierdza, że firma poszła na kompromis i chociaż pod pewnymi względami wciąż mamy do czynienia z typowym BMW, to w niektórych kwestiach do ideału nieco brakuje.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Xpeng G6: godny konkurent Tesli, ale Chińczycy przesadzili. To auto ma przerażające funkcje – jak to możliwe, kto to dopuścił?
Testy nowych samochodów

Xpeng G6: godny konkurent Tesli, ale Chińczycy przesadzili. To auto ma przerażające funkcje – jak to możliwe, kto to dopuścił?

Przez tydzień bawiłem się tym autem jak dziecko. Dosłownie. Ten całkiem niezły samochód, który w założeniu ma "zdmuchnąć" Teslę Y, ma jednak spory problem: gadżeciarstwo i tzw. nowoczesność w tym aucie przekraczają granice absurdu. Chiński producent udostępnił kierowcom wszystko to, co ma najlepsze i – jak mu się wydaje – wszystko to, o czym kierowcy marzą i czego potrzebują chińscy kierowcy. Ale halo! Pewne funkcjonalności – tak mi się dotąd wydawało – w Europie są zakazane w samochodach, a w każdym razie blokowane – jednak nie w XPengu G6: pojeździłem, pobawiłem się i cieszę się, że jeszcze żyję. Zapnijcie mocno pasy.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Najpierw benzyna, potem diesel na dystansie 1500 km. Już wiem wszystko o Audi A6
Testy nowych samochodów

Najpierw benzyna, potem diesel na dystansie 1500 km. Już wiem wszystko o Audi A6

Został stworzony, by pracować, gdy pasażerowie odpoczywają. Audi A6 to wielki rodzinny połykacz dróg, dlatego sprawdziłem go na dalekich trasach. W ciągu kilku dni przejechałem tym samochodem w sumie prawie 1500 km i przekroczyłem cztery granice państw, porównując diesla z benzyną. W pewnych momentach zachwyca, ale żadne auto nie jest idealne. Jak sprawuje się nowe Audi A6? Już spieszę z odpowiedzią.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Jakie jest podstawowe Porsche 911? Przetestowałem nową Carrerę
Testy nowych samochodów

Jakie jest podstawowe Porsche 911? Przetestowałem nową Carrerę

Porsche 911 to ikona motoryzacji i marzenie wielu kierowców. Model ma multum wersji. Z reguły pasjonujemy się tymi najwyższymi lub specjalnymi, ale czy równie dobre wrażenie robi ta podstawowa? Skorzystałem z okazji, żeby sprawdzić, jaka jest "zwykła" Carrera po niedawno przeprowadzonym liftingu. Przeżyłem dwa zaskoczenia: podczas jazdy i spoglądając w cennik.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Poznałem "uroki" i humorki Jeepa Wranglera. Tylko dla pasjonatów i pozerów?
Testy

Poznałem "uroki" i humorki Jeepa Wranglera. Tylko dla pasjonatów i pozerów?

Jeep Wrangler jest najpierw terenówką, a dopiero potem samochodem osobowym. Choć dekady ewolucji dołożyły mu kolejne warstwy komfortu, to i tak nie da się być jednocześnie off-roadowym instrumentem i "pluszową" limuzyną. A może Wranglerowi ta sztuka się jednak udała? Sprawdzałem to przez tydzień, poznając wszystkie jego "uroki" i humorki oraz kłaniając się w pas za każdym razem, gdy stałem na światłach.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Xpengiem G9 pojechałem na Podlasie. Zawsze bałem się tam jeździć elektrykami
Testy nowych samochodów

Xpengiem G9 pojechałem na Podlasie. Zawsze bałem się tam jeździć elektrykami

Xpeng G9 to topowy model jednej z chińskich marek, które właśnie próbują znaleźć swoje miejsce na polskim rynku. Wielki, elektryczny SUV obiecuje bardzo długi zasięg za może nie niską, ale atrakcyjną cenę. Zabrałem więc auto z Dalekiego Wschodu na dłuższą przejażdżkę na nasz polski "daleki wschód", czyli na Lubelszczyznę i Podlasie. Co mogło pójść nie tak? A no sporo. Ciężko tam w końcu z ładowarkami, a to spory dystans.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Nowa hybryda Nissana. Producent uważa, że jest najoszczędniejsza na rynku. Oto wyniki
Testy

Nowa hybryda Nissana. Producent uważa, że jest najoszczędniejsza na rynku. Oto wyniki

Nissan zaprezentował nową odsłonę swojego napędu hybrydowego, który trafi do modelu Qashqai – tylko do niego, przynajmniej na razie. To nie jest zwykła aktualizacja oprogramowania, to napęd zbudowany od nowa, choć zasady działania układu hybrydowego o nazwie e-Power nie zmieniono. Gdyby komuś przyszło do głowy kupować dziś nowego Qashqaia e-Power, to cóż… lepiej zamówić auto z nowym napędem, bo to niby to samo, a jednak całkiem nie to samo. Warto poczekać, zwłaszcza że produkcja aut z nowym układem e-Power właśnie ruszyła.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Jeździłem nowym rodzinnym SUV-em VW. Choć jest świetny w tylu dziedzinach, to w jednej totalnie rozczarowuje
Testy nowych samochodów

Jeździłem nowym rodzinnym SUV-em VW. Choć jest świetny w tylu dziedzinach, to w jednej totalnie rozczarowuje

Poprzedni VW Tiguan był kompaktem lub SUV-em klasy średniej – zależy, jak mu się kończyła nazwa. Jeśli na „Allspace”, to tym drugim. Niedawno rolę przedłużonego Tiguana przejął Tayron. Przez tydzień nowość na T utwierdzała mnie w mojej opinii na temat Volkswagenów, męczyła w kółko namolnym pytaniem, a na parkingu przypominała trudy dzieciństwa. I na dodatek zafundowała śnieg w lipcu

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
To pierwsza hybryda z wtyczką, którą naprawdę polubiłem. Skoda zaskakiwała każdego dnia
Testy

To pierwsza hybryda z wtyczką, którą naprawdę polubiłem. Skoda zaskakiwała każdego dnia

Hybrydy z wtyczką długo i poza nielicznymi wyjątkami były skrojone pod bardzo konkretnego kierowcę. Takiego, który jeździ mało, a do tego codziennie ma, gdzie podpiąć samochód do gniazdka. Realne zasięgi w trybie EV były symboliczne. To się zmienia, a nowa Skoda Superb udowodniła mi, że i ja mogę z taką hybrydą się polubić.

Autor Filip Trusz
Filip Trusz
Tydzień z Nissanem Juke. Pod trzema względami ten SUV zbliża się do mojego ideału auta
Testy

Tydzień z Nissanem Juke. Pod trzema względami ten SUV zbliża się do mojego ideału auta

Nissan Juke dawno przestał być objawieniem, na dodatek obecna generacja straciła już urok nowości. Mało tego, pomimo ogromnej popularności miejskich SUV-ów, Juke nie trafił nawet do Top 50 najczęściej rejestrowanych nowych samochodów osobowych przez klientów indywidualnych w Polsce. Czy na to zasłużył? Sprawdziłem.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Sprawdziłem, ile jest wart Volkswagen Touareg, czyli "Bentley dla ludu"
Testy

Sprawdziłem, ile jest wart Volkswagen Touareg, czyli "Bentley dla ludu"

Oto samochód, który z założenia ma być luksusowy, ale jednak chodzi o mniej ostentacyjny luksus. Jeśli Bentley Bentayga, Lamborghini Urus czy Porsche Cayenne to dla ciebie "trochę za dużo", za drogo i trochę "za mało praktycznie", to być może właśnie Volkswagen Touareg, który z wymienionymi modelami dzieli wiele rozwiązań, jest dla ciebie lepszy? A może chciałbyś wybrać auto wbrew trendom narzucanym przez europejskich urzędników i wsiąść w 6-cylindrowego diesla, jednego z ostatnich takich na rynku? Proszę bardzo: Oto Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
MAN TGE Next Level teraz z dwoma nowymi wersjami. Jedna to game changer
Testy nowych samochodów

MAN TGE Next Level teraz z dwoma nowymi wersjami. Jedna to game changer

MAN wszedł na nowy poziom. I to dosłownie, za sprawą gamy dostawczych modeli TGE Next Level. Teraz użytkownicy mogą liczyć na większy poziom bezpieczeństwa czynnego i biernego, a także na lepszą obsługę. Sprawdziłem, czy te nowe i wersje faktycznie poprawiają komfort pracy kierowcy i czy są realną szansą na ograniczenie kosztów użytkowania aut dostawczych przez flotowych operatorów.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Znalazłem idealny samochód na "jednodniówki". Pierwsza jazda Volvo EX30 Cross Country
Testy

Znalazłem idealny samochód na "jednodniówki". Pierwsza jazda Volvo EX30 Cross Country

Cross Country oznacza w słowniku Volvo przygodę i bliskość z przyrodą. Po raz pierwszy w historii ten emblemat trafił na auto elektryczne. Jak wyszło? Krążąc po Mazowszu, sprawdziłem, czy za kierownicą uterenowionego szwedzkiego elektryka można poczuć zew natury.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
W końcu dali mi się przejechać Omodą 9 Super Hybrid. Sporo zachwytów, trzy rozczarowania
Testy

W końcu dali mi się przejechać Omodą 9 Super Hybrid. Sporo zachwytów, trzy rozczarowania

Dwa miesiące temu, podczas targów w Poznaniu, po raz pierwszy widziałem z bliska flagowy model marki Omoda, czyli Omoda 9 Super Hybrid. Wtedy "dziewiątka" zrobiła na mnie świetne wrażenie i zaintrygowała atrakcyjną, jak na obiecywane parametry i wyposażenie, ceną. Z niecierpliwością czekałem, żeby poznać to auto bliżej i móc się nim przejechać. No i się doczekałem, choć nie do końca w takich okolicznościach, w jakich chciałem. Czar prysł? A może właśnie zbieram 219 900 złotych, żeby ją kupić?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.