Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat EV Testy

Testy

280-konny Abarth 600e jest produkowany w Polsce. Potrafi zaskoczyć dźwiękiem
Testy

280-konny Abarth 600e jest produkowany w Polsce. Potrafi zaskoczyć dźwiękiem

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
DS N°8 dostał ster zamiast kierownicy. Producent puścił wodze fantazji
Testy

DS N°8 dostał ster zamiast kierownicy. Producent puścił wodze fantazji

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Jeździłem najszybszą Skodą. Elroq RS to Enyaq RS w miniaturze
Testy

Jeździłem najszybszą Skodą. Elroq RS to Enyaq RS w miniaturze

Jeśli ktoś chwilę wcześniej jeździł flagowym elektrykiem Škody – modelem Enyaq – ten w Skodzie Elroq może poczuć się dziwnie: gdzie ja jestem? Skoda Elroq to nic innego jak Enyaq w miniaturze, tylko ciut mniejszy od oryginału. Elroq RS to nowa wersja kompaktowego samochodu elektrycznego Skody nawiązujący do wyścigowych modeli tej marki. Jest szybki (a raczej dobrze przyspieszający), ale nie martw się: ogarniesz.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Jeździłem nową Skodą Enyaq. Oto najlepsze auto w swojej klasie według ADAC. Dla mnie mistrz kompromisu
Testy

Jeździłem nową Skodą Enyaq. Oto najlepsze auto w swojej klasie według ADAC. Dla mnie mistrz kompromisu

Oto Skoda Enyaq: najlepszy – zdaniem ekspertów ADAC – elektryczny samochód klasy średniej dostępny na rynku, wliczając w to SUV-y i crossovery. Po pięciu latach od wejścia na rynek Skoda Enyaq pokazuje nowy przód oraz szereg drobnych modyfikacji – i właśnie miałem okazję pojeździć wersją po zmianach. W czym ten samochód jest potencjalnie lepszy od konkurentów i czy w ogóle jest to prawda? Już wyjaśniam.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Jeździliśmy Peugeotami E-3008 i E-5008 z nowym napędem. Jest moc i jest 4x4
Testy

Jeździliśmy Peugeotami E-3008 i E-5008 z nowym napędem. Jest moc i jest 4x4

Rodzinne SUV-y dla statystycznego Kowalskiego to przeważnie modele z napędem na przednią oś i silnikami o mocy, która zazwyczaj nie robi większego wrażenia. Peugeot postanowił zaskoczyć i wprowadził wersje z napędem na cztery koła do swoich modeli E-3008 i E-5008. Jak by tego było mało, kierowcy, którzy będą jeździli tymi autami, poczują znaczący przyrost mocy, bo teraz mówimy już o napędzie Dual Motor oferującym niebagatelne 325 KM.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
BYD Dolphin Surf. Już jeździłem chińskim autem w cenie Dacii
Testy

BYD Dolphin Surf. Już jeździłem chińskim autem w cenie Dacii

Na polski rynek trafił właśnie ósmy już model chińskiej marki BYD. Ma być to najbardziej przystępne auto z całej gamy — czytaj: najtańsze i jednocześnie zapewne odpowiedź na stosunkowo tanie elektryki europejskich marek. Miałem już okazję odbyć tym autem krótką testową trasę i mam kilka spostrzeżeń.

Autor Paweł Krzyżanowski
Paweł Krzyżanowski
Cały świat pokochał Renault 4. Następca też ma być jak szwajcarski scyzoryk
Testy

Cały świat pokochał Renault 4. Następca też ma być jak szwajcarski scyzoryk

Ten samochód sprawdzi się w typowo miejskich warunkach, ale pozwoli też zabrać rodzinę na weekendowy wypad. Model przekonuje też wieloma rozwiązaniami i wszystko wskazuje na to, że również cenowo nie da powodów do narzekania. I gdyby to wszystko dotyczyło auta spalinowego, byłoby gwarancją sukcesu. Ale mowa o elektrycznym aucie. Czy zatem Renault 4 E-Tech ma szansę oczarować klientów, jak zrobił to oryginał sprzed ponad 60 lat?

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Nissan Ariya Nismo. Jeździłem pierwszym elektrycznym Nismo
Testy

Nissan Ariya Nismo. Jeździłem pierwszym elektrycznym Nismo

We wrześniu 1984 r. w Omori w Tokio powstaje Nismo. Przez lata skutecznie buduje sportową legendę Nissana i markę, która u każdego prawdziwego miłośnika motoryzacji, nie tylko tej japońskiej, powoduje natychmiastowy wzrost ciśnienia. Teraz wkracza w elektromobilność, a ja miałem okazję pojeździć już pierwszym, całkowicie elektrycznym Nismo.

Autor Paweł Krzyżanowski
Paweł Krzyżanowski
Xiaomi SU7: tak jeździ chiński Taycan za pół ceny
Testy

Xiaomi SU7: tak jeździ chiński Taycan za pół ceny

Kilka lat temu smartfony Xiaomi kusiły atrakcyjnym designem i niezłymi możliwościami przy bardzo umiarkowanych cenach. Teraz kiedy firma stała się jedną z trzech największych smartfonowych marek na świecie, ceni się coraz bardziej, a "wypasione" modele Xiaomi nie kosztują mniej od Iphonów. Czy tak samo będzie za kilka lat z autami Xiaomi? Testujemy model Xiaomi SU7, który wygląda podejrzanie podobnie do Porsche Taycana, ale (jeszcze?) kosztuje znacznie mniej.

Mustang Mach-E GT Rally – jak się czuje człowiek w elektrycznej  rajdówce bez klamek?
Testy

Mustang Mach-E GT Rally – jak się czuje człowiek w elektrycznej rajdówce bez klamek?

To samochód specyficzny i pod wieloma względami zaskakujący. Począwszy od braku logotypów Forda (choć to Ford przecież), przez brak klamek aż po sam zasadniczy pomysł, aby zbudować elektryczne auto-rajdówkę, którego nie należy jednak utożsamiać z samochodem wyścigowym (to zasadnicza różnica). W efekcie powstał samochód jedyny w swoim rodzaju, którego nie pomylisz z żadnym innym. No i jest to pojazd, który dość nietypowo jeździ.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Dostawcze Fordy teraz z większym zasięgiem i napędem hybrydowym plug-in
Testy

Dostawcze Fordy teraz z większym zasięgiem i napędem hybrydowym plug-in

Wraz ze startem produkcji nowego E-Transita Couriera Ford wprowadził zelektryfikowane warianty każdego dostawczego modelu z rodziny Transitów. Trzy najważniejsze nowości z gamy samochodów dostawczych Forda to nowy kompaktowy w pełni elektryczny furgon E-Transit Courier, kompaktowy hybrydowy Transit Connect PHEV, a także E-Transit z większym akumulatorem.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Sprawdziłem Hyundaia Instera. Jest uroczy i zaskakuje możliwościami w środku
Testy

Sprawdziłem Hyundaia Instera. Jest uroczy i zaskakuje możliwościami w środku

Na rynku małych samochodów sporo się dzieje. Znikają znane modele, a ich miejsce próbują zająć zupełnie nowe, projektowane według innych założeń. Tak stanie się z Hyundaiem 10, którego zastąpi Inster, modny crossover z elektrycznym napędem i pomysłowymi rozwiązaniami w kabinie. Przetestowałem go we "wszystkomajacej" wersji Smart.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Jeździłem nowym miejskim SUV-em z Chin. BYD Atto 2 przekonuje nie tylko ceną
Testy

Jeździłem nowym miejskim SUV-em z Chin. BYD Atto 2 przekonuje nie tylko ceną

BYD to jedna z najbardziej znanych chińskich marek w Europie. W 2024 r. była piątą siłą z Chin na polskim rynku, jednak dopiero się rozkręca. Do gamy dołączył właśnie szósty model Atto 2 - to miejski SUV z bogatym wyposażeniem w atrakcyjnej cenie. Mogłem już nim zrobić rundkę po Warszawie.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Pomyliłem "place zabaw". Mini Aceman SE przypomniało mi dzieciństwo
Testy

Pomyliłem "place zabaw". Mini Aceman SE przypomniało mi dzieciństwo

Mini Aceman SE przeniosło mnie do czasów dzieciństwa – znów musiałem ładować akumulator w swojej "zabawce". Zmieniła się skala, zostało uczucie przedwcześnie skończonej rozrywki. Zasadnicza różnica to jednak znacznie lepsza proporcja czasu ładowania do czasu spędzonego na zabawie. Ale – uwaga – decydując się na elektryczne Mini, warto skierować się nim na odpowiedni "plac zabaw"...

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Jeździłem najmniejszym SUV-em Opla. Mokka to auto do miasta i na krótkie trasy
Testy

Jeździłem najmniejszym SUV-em Opla. Mokka to auto do miasta i na krótkie trasy

Mokka to najmniejszy SUV w rodzinie Opla – więksi bracia to Frontera i Grandland. Najmniejszy nie oznacza zaniedbany. Mokka jest dopieszczona stylistycznie, a jej wyposażenia mogą pozazdrościć większe modele.

Idealne auto miejskie nie istnieje? Hyundai Inster: potrzymaj mi wtyczkę
Testy

Idealne auto miejskie nie istnieje? Hyundai Inster: potrzymaj mi wtyczkę

Nowy Hyundai Inster może nieźle namieszać na polskim rynku. Nie zliczę, ile razy słyszałem i czytałem o autach małych z zewnątrz a wielkich w środku i o tym, że do jazdy po mieście nie ma nic lepszego od auta elektrycznego. Po kilku dniach z Hyundaiem Insterem sam zaczynam to powtarzać, bo to małe toczydełko o kontrowersyjnej urodzie zrobiło na mnie duże wrażenie. Nie tylko dlatego, że po rządowych dopłatach Hyundai Inster kosztuje mniej od aut spalinowych zbliżonej wielkości.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Jeździłem Nissanem Ariya Nismo. Są we mnie dwa wilki. Jeden warczy, drugi jest zachwycony
Testy

Jeździłem Nissanem Ariya Nismo. Są we mnie dwa wilki. Jeden warczy, drugi jest zachwycony

Są we mnie dwa wilki. Jeden po pierwszych jazdach bardzo polubił Nissana Ariya Nismo, ponieważ urzekło go połączenie ogromnej mocy i nienagannego komfortu. Drugi trochę warczy i krzywi się na widok napisu "Nismo" na tak skonfigurowanym samochodzie. Wszystko zależy od podejścia.

Autor Filip Trusz
Filip Trusz
Fiat Grande Panda ma uratować Włochów. Ceny i styl robią wrażenie
Testy

Fiat Grande Panda ma uratować Włochów. Ceny i styl robią wrażenie

Fiat przez lata był na szczytach sprzedaży, bo oferował samochody idealnie skrojone dla Europejczyków w przystępnych cenach. I choć ta niegdyś świecąca jasnym światłem gwiazda dziś nieco przygasła, to nie oznacza, że Włosi zapomnieli jak robić takie auta. Przekonałem się o tym podczas pierwszych jazd tanią i kipiącą stylem nową Grande Pandą. Dzięki niej Europa znów może pokochać Fiata.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Audi A6 e-tronem z Warszawy w góry na jednym ładowaniu? Sprawdziłem, to możliwe nawet zimą
Testy

Audi A6 e-tronem z Warszawy w góry na jednym ładowaniu? Sprawdziłem, to możliwe nawet zimą

Nawet 720 km na jednym ładowaniu — takim zasięgiem chwali się najnowsze A6 e-tron performance w wersji Avant. Przy okazji polskiej premiery nowości Audi sprawdziłem, jaki dystans można pokonać tym elektrycznym kombi, ale nie w trybie mieszanym, tylko jadąc zimą drogą ekspresową. Podróż na trasie Warszawa — Zakopane szybko ujawniła szereg zalet elektrycznego Audi, chociaż nie zabrakło też minusów.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Atak zimy, a ja testuję elektrycznego busa. Jak Volkswagen ID.Buzz działa w taką pogodę?
Testy

Atak zimy, a ja testuję elektrycznego busa. Jak Volkswagen ID.Buzz działa w taką pogodę?

Volkswagen ID.Buzz w wersji przedłużonej świetnie wygląda nawet w najbardziej myszowstrętną pogodę i – poniekąd dzięki temu – z łatwością zmieni poczucie wielkości samochodu, jakie może mieć twoja żona. Choć jest duży, nie będzie to przeszkodą, byś go kupił jako rodzinne, wspólne auto. Inną zaletą ID.Buzza jest jego wnętrze – tak przemyślane, że może stanowić przykład dla innych producentów. Auto ma, niestety, jedną poważną wadę i wcale nie mam na myśli jego ceny.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Ford z pomocą Volkswagena wydał wyrok na Mustanga Mach-E. Jeździłem jego zabójcą
Testy

Ford z pomocą Volkswagena wydał wyrok na Mustanga Mach-E. Jeździłem jego zabójcą

Nazwa Capri najwyraźniej wciąż budzi dobre skojarzenia, skoro Ford zdecydował się znów do niej sięgnąć po przerwie trwającej w Europie od 1986 r. Oczywiście, nowy elektryczny Ford Capri ma ze swoim poprzednikiem tyle samo wspólnego, co Mustang Mach-E ze spalinowym Fordem Mustangiem, ale po dniu spędzonym z tym autem wiem, że może ono zagrozić kilku elektrycznym modelom dostępnym na rynku. Paradoksalnie, jedną z pierwszych jego ofiar może się stać Ford Mustang Mach-E.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Tyle prądu samochody elektryczne naprawdę zużywają na 100 kilometrów [RANKING]
Testy

Tyle prądu samochody elektryczne naprawdę zużywają na 100 kilometrów [RANKING]

Jednym z głównych czynników, którymi kierują się chętni na zakup samochodów elektrycznych, jest ich zasięg. Jednak zasięgi deklarowane przez producentów nie zawsze okazują się takie same w codziennym użytkowaniu. Dlatego właśnie najlepiej sprawdzić je w praktyce, w prawdziwym ruchu drogowym.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.