Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat EV Testy

Testy

Voyah Free ma wyjątkowy dach i umie robić… zdjęcia
Testy

Voyah Free ma wyjątkowy dach i umie robić… zdjęcia

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Materiał promocyjny
Jeździłem BMW i5 Touring, pierwszym elektrycznym kombi w klasie premium. Ten model potrafi zachwycić, ale ideałem nie jest
Testy

Jeździłem BMW i5 Touring, pierwszym elektrycznym kombi w klasie premium. Ten model potrafi zachwycić, ale ideałem nie jest

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Materiał promocyjny
Sprawdziłem, jak jeździ nowa Cupra Tavascan. Szybka, ale mało sportowa
Testy

Sprawdziłem, jak jeździ nowa Cupra Tavascan. Szybka, ale mało sportowa

Cupra Tavascan to nowy, elektryczny model hiszpańskiego producenta. Samochód będzie występował w dwóch wersjach mocy oraz z napędem na tył lub na wszystkie koła. Podczas pierwszych jazd miałem okazję przekonać się, jak sprawuje się topowa, 340-konna odmiana VZ.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Zmieściłem się w jednym z najwęższych samochodów świata. Jak się nim jeździ?
Testy

Zmieściłem się w jednym z najwęższych samochodów świata. Jak się nim jeździ?

Ma nadwozie zamknięte, cztery koła, jest dwumiejscowy. Ma kierownicę jak normalny samochód, pedał gazu, pedał hamulca, światła, kierunkowskazy. Jego szerokość to mniej niż 130 cm, a więc nie ma pojazdu na czterech kołach, którym parkuje się jeszcze łatwiej w wąskich przestrzeniach np. pomiędzy innymi samochodami. Futuri 4 jeździ do przodu i do tyłu, a napędza go silnik elektryczny – i to wszystko za mniej niż 30 tys. zł. Okazja? Być może, ale najpierw doczytajcie do końca. Jeździłem tym mikrosamochodem i opowiem wam, jak było.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Przejechałem 900 km elektrykiem. Było sporo pozytywnych i przykrych zaskoczeń
Testy

Przejechałem 900 km elektrykiem. Było sporo pozytywnych i przykrych zaskoczeń

Znów pojechałem elektrykiem w trasę i sprawdziłem, jak wygląda codzienne użytkowanie samochodu z takim napędem. Jak zawsze były zaskoczenia, zarówno miłe, jak i trochę przykre. Doszło do tego, że auto ładowało się 41 godz., z czego musiałem się tłumaczyć, ale też podróż była przyjemna i nie było zawodów w trasie. Czy w końcu osiągamy punkt, kiedy użytkowanie elektryka jest choć po części takie jak auta spalinowego?

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Materiał promocyjny
Nowe Porsche Macan jest przykładem dla innych. To nowy wymiar elektromobilności
Testy

Nowe Porsche Macan jest przykładem dla innych. To nowy wymiar elektromobilności

To jest rewolucja w każdym calu. Porsche Macan, jeden z najlepiej sprzedających się modeli ze Stuttgartu, choć już nie będzie taki, to pozostanie tym, czego oczekujemy od perfekcyjnych Niemców. Już jeździłem nowym SUV-em i mogłem sprawdzić jego możliwości. Żałuję tylko tego, że nie mogłem nim wrócić do domu.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Materiał promocyjny
Porsche Taycan Turbo GT poprzesuwało mi trzewia. Myślałem, że potraktuje mnie gorzej
Testy

Porsche Taycan Turbo GT poprzesuwało mi trzewia. Myślałem, że potraktuje mnie gorzej

Ulewa, wichura, słońce, wichura, ulewa, słońce... I tak w kółko. Przez cały dzień. W takich warunkach przyszło mi zmierzyć się z 1108-konnym (sic!) Porsche Taycan Turbo GT, czyli najmocniejszym produkcyjnym autem z Zuffenhausen. W jego naturalnym habitacie, a więc na torze. Czy podkręcony Taycan usiłował mnie zabić? A może złapał za rękę i przeprowadził przez strugi deszczu ostrożnie niczym przedszkolaka?

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Czy luksusowy, elektryczny SUV może być lepszy niż odpowiednik z silnikiem Diesla? Odpowiedź jest jednoznaczna
Testy

Czy luksusowy, elektryczny SUV może być lepszy niż odpowiednik z silnikiem Diesla? Odpowiedź jest jednoznaczna

Mercedes EQE SUV to samochód dla… No właśnie, zastanawiałem się przed testem, kto może być zadowolony z luksusowego SUV-a z elektrycznym silnikiem. Fani elektromobilności, miłośnicy terenowego charakteru, a może jedni i drudzy? Postanowiłem to sprawdzić zarówno w trakcie jazdy w mieście, jak i na trasie.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Materiał promocyjny
Jeździłem Porsche Taycanem skonfigurowanym przez lalkę Barbie. Kolor to jednak nic
Testy

Jeździłem Porsche Taycanem skonfigurowanym przez lalkę Barbie. Kolor to jednak nic

Różowe Porsche Taycan po liftingu skradło mi serce i zaatakowało żołądek. Mimo tego sponiewierania, chyba przez syndrom sztokholmski, miałem ochotę na więcej. Wydawało mi się, że inżynierowie z Zuffenhausen osiągnęli szczyt już poprzednio, a jednak odświeżony Taycan stawia poprzeczkę jeszcze wyżej. Gdybym tylko wygrał w lotto...

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Sprawdziłem, ile w Polsce kosztuje jazda wodorową Toyotą Mirai
Testy

Sprawdziłem, ile w Polsce kosztuje jazda wodorową Toyotą Mirai

Toyota Mirai to jedyny oficjalnie dostępny w Polsce samochód elektryczny z wodorowym zasilaniem. Od 2019 r. w ofercie jest druga generacja japońskiej limuzyny i właśnie podczas testu takiego pojazdu sprawdziłem rzeczywiste zużycie paliwa oraz koszt przejechania 100 km.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Materiał promocyjny
Volvo EX30 jest niesamowicie oszczędne. W niektórych aspektach aż za bardzo
Testy

Volvo EX30 jest niesamowicie oszczędne. W niektórych aspektach aż za bardzo

Samochody elektryczne wciąż są drogie, ale niektórzy producenci próbują zmienić ten stan rzeczy. Przykładem jest Volvo, które do walki o klientów chcących przejść na elektryczną stronę mocy wystawiło... miejski model. Ten ma być jednym z tańszych elektryków na rynku, nie tylko w klasie premium. Po niecałym roku od debiutu auta sprawdziłem, czy EX30 to dobry wybór, a jeśli tak, to dla kogo.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
BMW i5 kontra Mercedes EQE i Nio ET7. Chińczycy znów zaskoczyli
Testy

BMW i5 kontra Mercedes EQE i Nio ET7. Chińczycy znów zaskoczyli

Nowe BMW i5 M60 kontra Mercedes-AMG EQE 53 i chińskie Nio ET7. Sprawdzamy zalety i wady każdego z tych aut, żeby przekonać się, czy luksusowy, azjatycki model ma szansę pokonać prestiżowe, europejskie pojazdy z Niemiec.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Materiał promocyjny
To auto jest elektryczne, ale udaje spalinowe. Hyundai Ioniq 5 N to prawdziwy hot hatch
Testy

To auto jest elektryczne, ale udaje spalinowe. Hyundai Ioniq 5 N to prawdziwy hot hatch

Hyundai Ioniq 5 N z jednej strony jest całkowicie elektryczny, a z drugiej świetnie udaje auto spalinowe. Ma być łącznikiem pomiędzy tym, co znamy a tym, co nadchodzi i przekonać niezdecydowanych. To prawdziwy sportowiec z krwi i kości, potrafiący driftować i bić kolejne rekordy na torze. Czy taki nowoczesny odpowiednik hot hatcha wystarczy, by przekonać fanów sportowych aut, którzy raczej preferują auta spalinowe? Już wam mówię.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Materiał promocyjny
Jeździłem samochodem roku – kompaktowym SUV-em, który robi świetne wrażenie. Jak jeździ Renault Scenic?
Testy

Jeździłem samochodem roku – kompaktowym SUV-em, który robi świetne wrażenie. Jak jeździ Renault Scenic?

Podczas gdy w Paryżu wchodzą w życie ekstremalne przepisy skierowane przeciwko SUV-om, ulubionym pojazdom Europejczyków, a jednocześnie samochodom znienawidzonym przez klimatycznych aktywistów – Renault porzuca swoje vany i przerabia je właśnie na SUV-y. Jeden z nich – Scenic – wygrał prestiżowy konkurs Car of the Year 2023. Jeździłem tym autem i w sumie wiem już, dlaczego został samochodem roku. Jest też bardzo rozsądnie wyceniony. Zawojuje polski rynek?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Materiał promocyjny
Lokomotywa na śliskie drogi. Jeździłem SUV-em Nissana, który sam sobie produkuje prąd
Testy

Lokomotywa na śliskie drogi. Jeździłem SUV-em Nissana, który sam sobie produkuje prąd

Blisko 300 km na północ od Helsinek, na trasach, gdzie wyznaczane są odcinki specjalne Rajdu Finlandii, testowaliśmy technologię e-4orce – napęd na cztery koła realizowany przez silniki elektryczne, montowany zarówno w samochodach elektrycznych (Nissan Ariya), jak i spalinowych (m.in. X-Trail). To, co jednak jest szczególnie ciekawe, to połączenie tzw. przekładni elektrycznej (e-Power) z napędem na cztery koła (e-4orce): jedziesz elektrykiem z własną elektrownią, a więc nie ładujesz go z sieci. Ma to rozwiązanie kuszące zalety.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Materiał promocyjny
SsangYongi już nie są dziwne, tylko ładne. Jeździłem nowym Torresem EVX
Testy

SsangYongi już nie są dziwne, tylko ładne. Jeździłem nowym Torresem EVX

SsangYong rozpoczął ofensywę w segmencie SUV-ów. Od czasu, gdy przejął go nowy właściciel, mogliśmy już poznać spalinowego Torresa, a teraz dołącza do niego Torres EVX z atrakcyjnym i bojowym wyglądem oraz elektrycznym napędem. Już nim jeździliśmy w Turcji. To kolejny model wprowadzający tę markę do grona producentów nowoczesnych samochodów.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Materiał promocyjny
Jeździłem nowym Peugeotem e-3008. Czy elektryczna wersja powtórzy sukces poprzednika?
Testy

Jeździłem nowym Peugeotem e-3008. Czy elektryczna wersja powtórzy sukces poprzednika?

Nowy Peugeot 3008, który rozpoczyna właśnie rynkową karierę, występuje m.in. w elektrycznej wersji e-3008. Podczas pierwszych jazd na południu Francji mogłem przekonać się jakimi walorami auto może skusić klientów do zakupu. Sprawdziłem również słabe strony francuskiej nowości.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Peugeot e-2008 kontra MG4. Cenowo to przepaść. A pod innymi względami?
Testy

Peugeot e-2008 kontra MG4. Cenowo to przepaść. A pod innymi względami?

Kompaktowe wymiary i elektryczny napęd – czy to połączenie stwarza uniwersalny pojazd? Sprawdzamy to podczas porównawczego testu chińskiego MG4 i francuskiego Peugeota e-2008.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Jeździłem Fiatem 600e z Polski. Jeśli zmienią w nim jedną rzecz, będzie hitem
Testy

Jeździłem Fiatem 600e z Polski. Jeśli zmienią w nim jedną rzecz, będzie hitem

Nie, nowe auto elektryczne z Polski to nie Izera, a Fiat 600. Nie jest produkowane w Jaworznie, a w Tychach, czyli tam, gdzie niegdyś powstawało też Seicento. Nowa "sześćsetka" nie jest już małym, miejskim autem, ale ma wiele sympatycznych detali, które nawiązują do poprzednich generacji tego modelu. Sprawdziłem, jak jeździ nowy Fiat 600 i co ma do zaoferowania.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Mercedes-AMG EQS 53: w żadnym innym AMG tak nie wypocząłem
Testy

Mercedes-AMG EQS 53: w żadnym innym AMG tak nie wypocząłem

Mercedes-AMG EQS 53 to pierwsze elektryczne AMG: ma nawet 761 KM, 1020 Nm momentu obrotowego, wyraźnie poniżej 4 sekund do setki. Już sama lektura danych technicznych powoduje wyrzut adrenaliny, ale przecież tego się właśnie po AMG spodziewamy. Tyle że podczas jazdy, zamiast adrenaliny, czujemy głównie endorfiny, czyli… hormony szczęścia.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Przejechaliśmy BMW i3 143 tys. km w 9 lat. Jak zniósł to jego akumulator?
Testy

Przejechaliśmy BMW i3 143 tys. km w 9 lat. Jak zniósł to jego akumulator?

Przez ponad 9 lat nasze testowe BMW i3 przejechało 143 tys. km. Taki dystans i czas drastycznie odbiły się na wydajności jego akumulatora. Co zostało z fabrycznego zasięgu deklarowanego przez producenta?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Materiał promocyjny
Jeździliśmy nowym elektrycznym dostawczakiem. Pobiliśmy rekord w zużyciu energii
Testy

Jeździliśmy nowym elektrycznym dostawczakiem. Pobiliśmy rekord w zużyciu energii

Nowy Mercedes eSprinter dostępny jest jako furgon z dwiema długościami nadwozia, a do oferty dołączy jeszcze podwozie do zabudowy. Samochód występuje w dwóch wersjach mocy – 136 KM lub 204 KM oraz z trzema akumulatorami do wyboru – 56 kWh, 81 kWh bądź 113 kWh. Podczas pierwszych jazd w okolicach Los Angeles podróżowaliśmy wersją z największą baterią i uzyskaliśmy rewelacyjnie niski wynik zużycia prądu.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.