Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Porady Wszystko o silniku

Wszystko o silniku

Które małe silniki trzycylindrowe psują się na potęgę, a które przetrwają setki tysięcy kilometrów?
Wszystko o silniku

Które małe silniki trzycylindrowe psują się na potęgę, a które przetrwają setki tysięcy kilometrów?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Zapytaliśmy mechanika, który pracował w ASO Kii, czy silniki w koreańskich autach są trwałe
Wszystko o silniku

Zapytaliśmy mechanika, który pracował w ASO Kii, czy silniki w koreańskich autach są trwałe

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
To najgorsze silniki ostatnich lat. Omijaj je szerokim łukiem. Tę listę zrobiliśmy z mechanikiem
Wszystko o silniku

To najgorsze silniki ostatnich lat. Omijaj je szerokim łukiem. Tę listę zrobiliśmy z mechanikiem

Mamy listę silników podwyższonego ryzyka. Na początku swojej kariery zdobywały prestiżowe nagrody. Po czasie, kiedy kierowcy przejechali wiele kilometrów, wyszły ogromne problemy. Oto najgorsze silniki ostatnich lat, które wydawały się bardzo dobre. Potem przysporzyły mnóstwa kłopotów. Wciąż można się na nie natknąć w używanych samochodach. Na które silniki trzeba szczególnie uważać?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
To zdecydowanie najlepsze silniki ostatnich lat. Z mechanikiem zrobiliśmy listę pewniaków
Wszystko o silniku

To zdecydowanie najlepsze silniki ostatnich lat. Z mechanikiem zrobiliśmy listę pewniaków

Awarie, usterki, wielkie koszty... nie tym razem. Postanowiliśmy zrobić wielką listę najlepszych silników ostatnich lat. O ile nie były przez swojego kierowcę zaniedbane, to można je uznać za pewniaki. Razem z mechanikami zrobiliśmy listę najlepszych jednostek napędowych. Staraliśmy się wybrać te w miarę nowe. To nieprawda, że trwałe były tylko te z zamierzchłych lat.

Zweryfikowaliśmy legendy o silnikach R3, w tym słynnym 1.2 PureTech. Które faktycznie są awaryjne?
Wszystko o silniku

Zweryfikowaliśmy legendy o silnikach R3, w tym słynnym 1.2 PureTech. Które faktycznie są awaryjne?

Coraz ostrzejsze normy emisji spalin i obniżenie kosztów produkcji to główne powody wprowadzania na rynek silników R3. Sprawdziliśmy trwałość i niezawodność najpopularniejszych silników z turbo i ich wolnossące odpowiedniki.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Używany samochód z 1.2 PureTech - opinie, awarie, ceny. Da się kupić dobre auto?
Wszystko o silniku

Używany samochód z 1.2 PureTech - opinie, awarie, ceny. Da się kupić dobre auto?

Mało który silnik z ostatnich lat okrył się taką niesławą, co mały francuski 1.2 PureTech. Trzycylindrowa jednostka stała się wręcz synonimem awaryjności. Na rynku mnóstwo jest aut z silnikiem 1.2 PureTech, ale czy to benzyniak warty uwagi? Postanowiliśmy go sprawdzić. Czy naprawdę jest tak źle? Na co zwrócić uwagę, jeśli rozważamy samochód z tą jednostką? Da się kupić dobry samochód używany z tym silnikiem.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
15 diesli polecanych przez mechaników. Psują się rzadko, kosztują niewiele
Wszystko o silniku

15 diesli polecanych przez mechaników. Psują się rzadko, kosztują niewiele

Diesle są na cenzurowanym, ich popularność spada, a wraz z nimi - ceny na rynku wtórnym. To dobra wiadomość dla tych kierowców, którzy planują zakup używanego auta z silnikiem wysokoprężnym. Które są najlepszym wyborem? Oto 15 diesli polecanych przez mechaników.

BMW z dwulitrowym silnikiem N20 to ryzykowny wybór
Wszystko o silniku

BMW z dwulitrowym silnikiem N20 to ryzykowny wybór

Pierwsze koty za płoty – silnik BMW N20 miał udanie zastąpić m.in. wolnossące "szóstki". I zastąpił je, ale początkowo średnio udanie. Dopiero jego następca (B48) to jeden z lepszych silników BMW ostatnich lat.

Czy Mercedes z dieslem to dobry wybór? Rozkręcamy na części pierwsze silnik 3.0 V6 CDI
Wszystko o silniku

Czy Mercedes z dieslem to dobry wybór? Rozkręcamy na części pierwsze silnik 3.0 V6 CDI

Silnik 3.0 V6 CDI produkcji Mercedesa zapewnia mnóstwo frajdy z jazdy, cierpi jednak na większość przypadłości typowych dla współczesnych diesli i – co gorsza – okazuje się dość drogi w naprawach.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Prześwietlamy silniki Alfy Romeo. Uwaga na serię rodem z USA
Wszystko o silniku

Prześwietlamy silniki Alfy Romeo. Uwaga na serię rodem z USA

Inżynierowie Alfy Romeo mają duże doświadczenie w konstruowaniu rozwiniętych technicznie, a także trwałych jednostek napędowych. Nie brakuje wśród nich zarówno benzyniaków, jak i turbodiesli, silników o małej pojemności i dużej, współpracujących z różnymi skrzyniami biegów.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
1.6 MPI kontra 1.6 FSI - Ta sama pojemność, ale różna trwałość
Wszystko o silniku

1.6 MPI kontra 1.6 FSI - Ta sama pojemność, ale różna trwałość

Benzyniak 1.6 Volkswagena cieszy się dużą popularnością na rynku. Znajdziecie go w autach Audi, VW, Seata i Skody. Ale uwaga: trwałość i koszty napraw wersji MPI i FSI są skrajnie różne.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Sprawdzamy silniki Renault – lepsze benzyniaki czy diesle?
Wszystko o silniku

Sprawdzamy silniki Renault – lepsze benzyniaki czy diesle?

Wielu kierowców pamięta modele Renault sprzed kilkunastu lat, których trwałość okazała się dyskusyjna. Szwankowała elektronika, niedomagały elementy przeniesienia napędu i... same silniki. Najwięcej zastrzeżeń było do turbodiesli, trwałość benzyniaków była znacznie lepsza. Jak jest obecnie?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Czy nowsze silniki benzynowe są mniej trwałe?
Wszystko o silniku

Czy nowsze silniki benzynowe są mniej trwałe?

Silniki benzynowe są co do zasady tańsze w eksploatacji niż diesle i rzadziej występują w nich usterki, których usunięcie jest bardzo drogie.

Benzyniak - turbo czy wolnossący?
Wszystko o silniku

Benzyniak - turbo czy wolnossący?

W teorii wszystko przemawia za doładowaniem: osiągi, elastyczność, większa frajda z jazdy. Zwolennicy silników wolnossących odpowiadają na to, że owszem, ale tylko do czasu, aż coś się popsuje...

Silniki Grupy Volkswagena – nie każdy 1.8/2.0 TSI/TFSI jest zły, ale... trzeba wiedzieć który
Wszystko o silniku

Silniki Grupy Volkswagena – nie każdy 1.8/2.0 TSI/TFSI jest zły, ale... trzeba wiedzieć który

Na temat poboru oleju przez silniki T(F)SI Grupy Volkswagena z rodziny EA888 krążą legendy, tak samo jak na temat tego, czy i kiedy pojawiły się poprawione wersje, stroniące od "popijania oliwy". Oto kompendium wiedzy na temat EA888: które typy omijać, ile kosztuje remont, a które odmiany można brać w ciemno.

1.4 T udany silnik Opla, dobry również do LPG
Wszystko o silniku

1.4 T udany silnik Opla, dobry również do LPG

Silnik Opla 1.4 Turbo ma małą pojemność, ale wysoką moc i kilkanaście lat temu idealnie wpisał się w ideę downsizingu. Na przestrzeni lat zmienił się znacząco. Czy jednak wart jest zainteresowania?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Silniki Citroëna: które warto polecić, a których unikać
Wszystko o silniku

Silniki Citroëna: które warto polecić, a których unikać

Jednostki stosowane w Citroënach w ostatnich latach uchodzą za udane, i to zarówno benzynowe, jak i wysokoprężne. W tym odcinku wybraliśmy cztery, które nie powinny zrujnować waszych kieszeni – oto one!

Używane benzyniaki z turbo czy bez turbo? Porównanie 18 silników
Wszystko o silniku

Używane benzyniaki z turbo czy bez turbo? Porównanie 18 silników

Co wybrać, kupując auto używane – większy silnik wolnossący czy mniejszy, doładowany, o większej mocy. Która opcja jest bezpieczniejsza serwisowo i tańsza w eksploatacji?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Najlepsze i najgorsze małe silniki benzynowe z turbo
Wszystko o silniku

Najlepsze i najgorsze małe silniki benzynowe z turbo

Oto 30 niedużych benzyniaków z turbodoładowaniem, które w ostatnich latach stały się podstawą napędu większości popularnych modeli wszystkich marek liczących się na rynku. Postanowiliśmy je ocenić i wskazać, które są warte uwagi, a które trzeba omijać szerokim łukiem.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Silniki 1.5 TDCi/HDi - każdy popełnia błędy...
Wszystko o silniku

Silniki 1.5 TDCi/HDi - każdy popełnia błędy...

Zarówno w Fordach, jak i modelach koncernu PSA, diesel 1.5 stał się w ostatnich latach bardzo popularny. Zastąpił jednostkę wysokoprężną 1.6. Nie jest bezproblemowy, ale odpowiednio zadbany może być oszczędnym i ciekawym źródłem napędu. Choć problemy bywają różne, uważać trzeba przede wszystkim na napęd rozrządu.

Silniki 1.8/2.0 T(F)SI, które biorą olej, a które można kupować w ciemno?
Wszystko o silniku

Silniki 1.8/2.0 T(F)SI, które biorą olej, a które można kupować w ciemno?

Na temat poboru oleju przez silniki TSI-TFSI Grupy Volkswagena z rodziny EA888 krążą legendy. Podpowiadamy, które wersje silników TSI-TFSI omijać, ile kosztuje remont, a które wersje silników TSI-TFSI można brać w ciemno.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Największe wady silnika 1.5 dCi. Przed zakupem zalecamy czujność!
Wszystko o silniku

Największe wady silnika 1.5 dCi. Przed zakupem zalecamy czujność!

Niskie spalanie i wysoka kultura pracy to główne zalety aut, pod maski których trafił silnik 1.5 dCi. Niestety, z trwałością bywa bardzo różnie – znamy auta, które długo jeżdżą bezawaryjnie, ale są też wersje wysokiego ryzyka. Z perspektywy czasu można powiedzieć, że motor 1.5 dCi nie jest taki zły, jak głosi obiegowa opinia, choć też silnika tego nie można zaliczyć do specjalnie udanych. Warto więc poznać jego najpoważniejsze wady.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.