• Podstawowy problem: uszkodzenie prostych elementów może doprowadzić do zniszczenia silnika i wysokich kosztów
  • Odpowiednio serwisowane silniki odwdzięczają się niezłą trwałością
  • Szeroki zakres mocy — od 75 do 130 KM

O dieslu 1.6 będącym wspólnym dziełem koncernu PSA Peugeot-Citroën oraz Forda pisaliśmy już wielokrotnie. Nie brakowało negatywnych uwag, jako że, szczególnie w początkowym okresie produkcji, gdy miał 16-zaworowy rozrząd, zdarzały mu się uciążliwe problemy z układem olejenia, odbijające się m.in. na trwałości turbosprężarki. Ale później jakość się znacznie poprawiła i motor zdobył uznanie wielu kierowców. Od wielu lat na rynku funkcjonuje już następca, czyli jednostka 1.5. Jak wypada?

Pierwszy telefon z pytaniem o jakość tego motoru wykonaliśmy do Pawła Kalniuka z warszawskiego serwisu Evo-car, specjalizującego się we "francuzach". Uważaj, silniki w Fordzie i w Peugeotach są zupełnie różne! Trafił do nas na diagnozę klient z uszkodzonym rozrządem. Gdy usłyszał, że silnik jest w dużym stopniu uszkodzony, postanowił nie inwestować w naprawę, tylko sprzedał samochód jako uszkodzony. Nowy nabywca kupił go, licząc na to, że naprawi tanio auto na podzespołach Forda. I mocno się zdziwił, bo praktycznie nic nie pasuje! – to pierwsza uwaga Pawła Kalniuka.