Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
Ogłoszenia
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Cylinder

Cylinder

Czy wiesz, ile cylindrów mają te auta? Odpowiedzi mogą cię zaskoczyć
Aktualności

Czy wiesz, ile cylindrów mają te auta? Odpowiedzi mogą cię zaskoczyć

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Wada fabryczna silników TDI. Opinia biegłego nie pozostawia wątpliwości
Eksploatacja

Wada fabryczna silników TDI. Opinia biegłego nie pozostawia wątpliwości

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Silniki 1.5 TDCi/HDi - każdy popełnia błędy...
Wszystko o silniku

Silniki 1.5 TDCi/HDi - każdy popełnia błędy...

Zarówno w Fordach, jak i modelach koncernu PSA, diesel 1.5 stał się w ostatnich latach bardzo popularny. Zastąpił jednostkę wysokoprężną 1.6. Nie jest bezproblemowy, ale odpowiednio zadbany może być oszczędnym i ciekawym źródłem napędu. Choć problemy bywają różne, uważać trzeba przede wszystkim na napęd rozrządu.

Silnik 1.2 PureTech - więcej w nim zalet niż wad
Wszystko o silniku

Silnik 1.2 PureTech - więcej w nim zalet niż wad

Silnik 1.2 PureTech na tylko trzy cylindry (do czego już się w małych jednostkach przyzwyczailiśmy) i występuje jako wolnossący lub z turbo. Na rynku mnóstwo jest aut z tym silnikiem, ale czy są warte uwagi? Sprawdzamy, wszystkie wady i zalety silnika 1.2 PureTech.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Silnik 1.5 TSI - ten silnik jest lepszy, niż opinia o nim
Wszystko o silniku

Silnik 1.5 TSI - ten silnik jest lepszy, niż opinia o nim

Mały silnik z turbo i z kilkoma skomplikowanymi rozwiązaniami może budzić obawy. Zwłaszcza gdy ma oznaczenie "TSI". Jednak uspokajamy: silnik 1.5 TSI to całkiem udana konstrukcja.

Kontrolka silnika, czyli "check engine" – czy trzeba się jej bać?
Eksploatacja

Kontrolka silnika, czyli "check engine" – czy trzeba się jej bać?

Czego kierowcy boją się najbardziej? To dość proste pytanie, na które większość odpowie: diagnozy "uszkodzona uszczelka pod głowicą", oraz zapalającej się kontrolki check engine na desce rozdzielczej. Czy kontrolka check engine rzeczywiście oznacza uszkodzenie silnika i trzeba szukać mechanika, żeby się jej pozbyć?

Regeneracja filtra DPF - sprawdzamy, jak to się robi?
Eksploatacja

Regeneracja filtra DPF - sprawdzamy, jak to się robi?

Jeszcze kilka lat temu, kiedy w aucie filtr cząstek stałych zapełnił się sadzą i popiołem, rozwiązania były w zasadzie tylko dwa: albo kosztowna wymiana, albo nielegalne usunięcie filtra. Dobra wiadomość: teraz filtry można też skutecznie czyścić i jest to regeneracja filtra DPF.

Autor
Autor
Zespół dziennikarzy
Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Czy po tygodniu z elektrycznym Renault Megane wróciłbym do spalinowego auta?
Testy

Czy po tygodniu z elektrycznym Renault Megane wróciłbym do spalinowego auta?

Z badań wynika, że zdecydowana większość osób, które już raz kupiły elektryka, ani myśli zmieniać go na samochód spalinowy. Postanowiłem się więc przekonać, czy po prawie 30 latach porzuciłbym cylindry, korbowody i stacje paliw dla kilowatogodzin, ładowarek i baterii.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.