Auto Świat Porady Wszystko o silniku Silnik 1.2 PureTech - więcej w nim zalet niż wad

Silnik 1.2 PureTech - więcej w nim zalet niż wad

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Silnik 1.2 PureTech na tylko trzy cylindry (do czego już się w małych jednostkach przyzwyczailiśmy) i występuje jako wolnossący lub z turbo. Na rynku mnóstwo jest aut z tym silnikiem, ale czy są warte uwagi? Sprawdzamy, wszystkie wady i zalety silnika 1.2 PureTech.

Silnik 1.2 PureTech - ma więcej zalet niż wad
Zobacz galerię (19)
Auto Świat
Silnik 1.2 PureTech - ma więcej zalet niż wad

Wielu klientom może się nie podobać to, że nowy silnik ma tylko trzy cylindry. Silnik 1.2 PureTech to pierwsza tego typu jednostka w koncernie PSA. Co prawda, w Citroënie stosowano silniki dwucylindrowe (m.in. Citroen 2 CV i Dyane), jednak nie trafiły one do Peugeotów i nie było jednostek trzycylindrowych. Debiut silnika 1.2 PureTech wypadł dość pomyślnie. Konstrukcja silnika została dobrze przemyślana – nie jest zbyt skomplikowana, ale wystarczająco nowoczesna, żeby spełniać wyśrubowane normy emisji spalin i oferować dobre osiągi przy niewygórowanym zużyciu paliwa.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki