• Twoje konto
  • Ustawienia subskrypcji
  • Półka wydań PDF
  • Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
    • - Wyszukiwarka warsztatów
    • - O Dobrym Warsztacie
    • - Dodaj warsztat
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Peugeot

Peugeot

Peugeot

Peugeot – francuska firma zajmująca się produkcją samochodów, skuterów i rowerów, a w przeszłości także ciężarówek i motocykli. Powstała w 1810 roku w Sochaux i założył ją Jean Pierre Peugeot. Przedsiębiorstwo zaczynało od odlewni stali, następnie produkowała narzędzia i artykuły żelazne.

W 1885 roku wnuk założyciela Armand, wraz ze swoim kuzynem Eugenem rozpoczęli produkcję rowerów. Pierwszy z nich stwierdził, iż firma powinna zacząć wytwarzać samochody, co doprowadziło do rozłamu między kuzynami. Pierwszy samochód, Serpollet-Peugeot, z silnikiem parowym pojawił się w 1889 roku, jednak dopiero pojazd z silnikiem spalinowym Daimlera zaprezentowany w 1891 roku okazał się trafnym posunięciem. Pierwszy motocykl skonstruowano w 1903, a pierwszą ciężarówkę w 1912 roku.

W 1929 roku powstał model 201, który rozpoczął serię oznaczeń trzycyfrowych z zerem w środku. Pierwsza cyfra oznacza klasę, a ostatnia kolejną serię. W roku 1948 ukazał się pierwszy powojenny model Peugeota – 203, którego produkowano do 1960 roku. Tuż po tym, FSO produkujące Warszawę 201, 203 i 204 po rozpoczęciu eksportu musiało zmienić oznaczenie modeli na 223/224, ponieważ Peugeot zagroził sprawą sądową.

W 1959 roku zastosowano po raz pierwszy wentylator chłodnicy, przygotowując samochody na nadchodzące korki miejskie. W 1976 roku Peugeot nabył 90% akcji Citroëna i tak powstał koncern PSA. Trzy lata później nastąpiło przejęcie europejskiej filii marki Chrysler, produkującej auta pod marką Talbot, jednak w połowie lat 80. zapada decyzja o zaprzestaniu produkcji Talbotów.

Wiele modeli Peugeota zdobyło tytuł samochodu roku: 504 (1969), 405 (1988), 307 (2002), 308 (2014).

Peugeot - modele

Ikona samochodu

Peugeot 1007

Ikona samochodu

Peugeot 104

Ikona samochodu

Peugeot 106

Ikona samochodu

Peugeot 107

Ikona samochodu

Peugeot 2008

Ikona samochodu

Peugeot 204

Ikona samochodu

Peugeot 205

Ikona samochodu

Peugeot 206

Ikona samochodu

Peugeot 207

Ikona samochodu

Peugeot 208

Ikona samochodu

Peugeot 3008

Ikona samochodu

Peugeot 301

Ikona samochodu

Peugeot 304

Ikona samochodu

Peugeot 305

Ikona samochodu

Peugeot 306

Ikona samochodu

Peugeot 307

Ikona samochodu

Peugeot 308

Ikona samochodu

Peugeot 309

Ikona samochodu

Peugeot 4007

Ikona samochodu

Peugeot 405

Ikona samochodu

Peugeot 406

Ikona samochodu

Peugeot 407

Ikona samochodu

Peugeot 5008

Ikona samochodu

Peugeot 504

Ikona samochodu

Peugeot 505

Ikona samochodu

Peugeot 508

Ikona samochodu

Peugeot 605

Ikona samochodu

Peugeot 607

Ikona samochodu

Peugeot 806

Peugeot 807

Peugeot 807

Ikona samochodu

Peugeot Bipper

Ikona samochodu

Peugeot Boxer

Ikona samochodu

Peugeot Expert

Ikona samochodu

Peugeot iOn

Ikona samochodu

Peugeot J5

Ikona samochodu

Peugeot Partner

Ikona samochodu

Peugeot RCZ

Ikona samochodu

Peugeot Rifter

Ikona samochodu

Peugeot Traveller

Peugeot - powiązane artykuły

Opel Astra III (2004-14) – nadal wypada całkiem przyzwoicie

Słuchanie Radia ZET lub Radia 24 psuje nowe Peugeoty. Firma wstrzymuje dostawy

Dostawy nowego Peugeota 308 do naszego kraju zostały wstrzymane przez usterkę spowodowaną... słuchaniem polskiego radia. Niektóre częstotliwości nie są poprawnie odbierane przez francuski system multimedialny, a to może doprowadzić nawet do całkowitego zablokowania radia i niezbędnej wizyty w serwisie.

Opel Astra III (2004-14) – nadal wypada całkiem przyzwoicie

Chcesz mieć nowy samochód? Bierz, co jest i nie wybrzydzaj albo czekaj nawet 16 miesięcy

Brak niektórych wersji nadwoziowych i kłopoty z dostępnością wybranych napędów to tylko część problemów, z jakimi zetkną się klienci chcący kupić nowy samochód. U wielu producentów trzeba liczyć się z wielomiesięcznym oczekiwaniem na zamówione auto — i to bez braku pewności, że się na nie doczekamy — a w niektórych wręcz nie zamówimy żadnego, bo zamówienia zostały całkowicie wstrzymane.

Opel Astra III (2004-14) – nadal wypada całkiem przyzwoicie

Benzyna i olej aż kapią ze ścian. Wśród okazów dostrzegam limuzynę Wałęsy

Skąd czerpać wiedzę na temat motoryzacji? I dlaczego wcale nie zza kierownicy? Przedstawiamy muzea, które każdy, w kogo żyłach płynie benzyna, powinien zobaczyć.

Opel Astra III (2004-14) – nadal wypada całkiem przyzwoicie

Peugeot 407 kombi: duży i tani ale czy dobry?

Peugeot 407 kombi to idealny zakup jeśli potrzebujecie dużego auta za sensowne pieniądze. Jednak samochody w idealnym stanie spotyka się rzadko. Zaznaczmy jednak: decydując się na obejrzenie takiego auta, od razu lepiej zakładać, że coś z nim jest nie tak! Pojazd, który ma niewiele na liczniku i jest bezwypadkowy, nie trafia ot tak do komisu.

Opel Astra III (2004-14) – nadal wypada całkiem przyzwoicie Premium

Jakie auto używane wybrać za 50 tys. złotych: hybrydę, benzyniaka czy diesla?

Kiedyś życie było prostsze – kierowcy wybierali pomiędzy hałaśliwym i powolnym, ale oszczędnym dieslem a mniej lub bardziej dynamicznym benzyniakiem. W ostatnich latach budowa silników mocno się skomplikowała. Do tego doszły napędy hybrydowe. Co więc jest najlepsze? Na który rodzaj napędu postawić w używanym aucie?

Opel Astra III (2004-14) – nadal wypada całkiem przyzwoicie

Czy przegląd auta poza ASO musi oznaczać utratę gwarancji? Interwencja UOKiK

Niektóre firmy nadal straszą właścicieli samochodów utratą gwarancji, gdy dokonają wymaganego przeglądu poza siecią autoryzowanych stacji obsługi. Trzeba było interwencji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), żeby kilka marek wreszcie zmieniło praktyki wobec kierowców korzystających z niezależnych warsztatów.

Opel Astra III (2004-14) – nadal wypada całkiem przyzwoicie Premium

Testy aut na dystansie 100 tys. km – co słychać u naszych maratończyków?

Końcowy demontaż to nie wszystko – sprawdzamy, jak spisują się nasze auta długodystansowe, zanim dojadą do granicy 100 tys. km i zostaną rozebrane na części pierwsze.

Opel Astra III (2004-14) – nadal wypada całkiem przyzwoicie Premium

Oferta elektrycznych samochodów w Polsce – każdy znajdzie coś dla siebie

Samochody elektryczne w dalszym ciągu są niszą na tle spalinowych konstrukcji, niemniej jednak jest ich coraz więcej w naszym kraju. Obecnie większość liczących się marek ma przynajmniej jeden taki model w ofercie. W zestawieniu przedstawiamy osobowe modele dostępne w Polsce oraz zapowiedzi aut, które już wkrótce pojawią się w sprzedaży.

Opel Astra III (2004-14) – nadal wypada całkiem przyzwoicie

Ranking 20 najgorszych aut ostatniego 25-lecia

Jak wybrać najgorsze samochody ostatniego 25-lecia? To trudne zadanie, a ostateczna decyzja zawsze będzie dla kogoś kontrowersyjna. Mimo to przygotowaliśmy ranking modeli, które naszym zdaniem mogłyby nie istnieć i niczego by to nie zmieniło. To auta, które można uznać nie tylko za nieudane, ale wręcz nieistotne.

Opel Astra III (2004-14) – nadal wypada całkiem przyzwoicie

Ogromny spadek sprzedaży nowych samochodów w Rosji. Brakuje aut, mocno rosną ceny

Dawno nie było tak źle na rosyjskim rynku samochodowym. Sprzedaż nowych aut w pierwszym kwartale 2022 r. spadła aż o 62,9 proc.! Okazuje się, przy tym, że nie wszystkie marki ucierpiały. W górę pną się marki chińskie oraz niektóre firmy z Azji i z zachodu.

Opel Astra III (2004-14) – nadal wypada całkiem przyzwoicie

Fabryki w Polsce produkują coraz mniej samochodów

Polskie fabryki i montownie samochodów nadal borykają się z problemami. Do braków w częściach zamiennych (w tym półprzewodników) doszły jeszcze problemy związane z cenami energii oraz surowców. Ale to nadal nie koniec listy kłopotów, bo początkowe optymistyczne podejście do wyników w pierwszym kwartale 2022 r. zostało zażegnane wraz z wybuchem wojny w Ukrainie

Opel Astra III (2004-14) – nadal wypada całkiem przyzwoicie Premium

Najlepsze i najgorsze małe silniki benzynowe z turbo

Oto 30 niedużych benzyniaków z turbodoładowaniem, które w ostatnich latach stały się podstawą napędu większości popularnych modeli wszystkich marek liczących się na rynku. Postanowiliśmy je ocenić i wskazać, które są warte uwagi, a które trzeba omijać szerokim łukiem.

Opel Astra III (2004-14) – nadal wypada całkiem przyzwoicie

Kosztowna jazda: wysokie spalanie lub awarie – (anty)TOP 10

Jeśli chcecie jeździć tanio, nie wystarczy ustalenie, który model cieszy się dobrą opinią – niemal każdy ma w gamie silników "czarną owcę". Nie zawsze musi się to wiązać z wysokim spalaniem, często trzeba też zwrócić uwagę na awaryjność.

Opel Astra III (2004-14) – nadal wypada całkiem przyzwoicie Premium

Używany Peugeot 308 II - stara nazwa, nowa jakość

Nieźle wygląda, dobrze jeździ, ma atrakcyjną cenę i nie psuje się co chwila – Peugeot 308 2. generacji to jedna z ciekawszych propozycji w klasie kompakt. Ale na niektóre silniki trzeba uważać!

Opel Astra III (2004-14) – nadal wypada całkiem przyzwoicie Premium

10 używanych hybryd – które są najtrwalsze i które warto kupić?

Pod względem trwałości wiele hybryd przewyższa bratnie modele spalinowe. Dostęp do serwisu i większości nietypowych części? Zazwyczaj bardzo dobry lub przynajmniej dobry. Podczas oględzin musicie jednak pamiętać o kilku punktach, które są dla aut hybrydowych typowe.

Opel Astra III (2004-14) – nadal wypada całkiem przyzwoicie Premium

Które benzynowe silniki z turbo warto kupić?

Benzyniaki wykonane w technice downsizingu są na fali! Auta z nimi pod maską opanowały rynek pierwotny i trafiają do obiegu wtórnego. Które z nich warto kupić? Na celownik bierzemy wersje o poj. od 1,0 do 2,0 l z ostatnich 10 lat.

Opel Astra III (2004-14) – nadal wypada całkiem przyzwoicie Premium

Ten Peugeot wygląda przy Volkswagenie jak stuningowany! Porównanie kombi - 308 SW i Golf Variant

Trudno o bardziej różne samochody: pełen taktu i ogłady Volkswagen Golf spotyka Peugeota 308, które wygląda jak po solidnym tuningu optycznym. Zobaczymy, który wygra na punkty!

Opel Astra III (2004-14) – nadal wypada całkiem przyzwoicie

Test pojemności bagażników - jak producenci aut mijają się z prawdą

Niemiecki automobilklub ADAC znów ostrzega, by nie polegać wyłącznie na danych udostępnianych przez producentów samochodów. W wielkim teście pojemności bagażników aut okazało się, że deklarowane wartości mają się nijak do tego, co podczas pomiarów uzyskali eksperci.

Opel Astra III (2004-14) – nadal wypada całkiem przyzwoicie

Jakie samochody kupują Polacy? Jest coraz więcej chętnych na marki premium [Raport]

W czasach kryzysu w branży motoryzacyjnej, inflacji i słabnącej złotówki kupno samochodu staje się prawdziwym wyzwaniem w Polsce. Okazuje się, że w tak trudnych czasach najlepiej wiedzie się firmom z segmentu premium. Oto najchętniej wybierane marki samochodów w Polsce w pierwszym kwartale 2022 r.

Opel Astra III (2004-14) – nadal wypada całkiem przyzwoicie

Od A jak Alfa Romeo do V jak Volvo – tak wyglądały auta znanych marek 60 lat temu

Jakimi samochodami jeździli Europejczycy w latach 60. XX w.? My, Polacy, wiadomo, Syrenkami, Warszawami, potem pierwszymi "dużymi Fiatami". Z zagranicy, tej po wschodniej stronie żelaznej kurtyny, docierały do nas Trabanty, Wartburgi, Skody, Wołgi i Moskwicze. Ale Europa Zachodnia żyła całkiem inną motoryzacją.
Pokaż więcej
REKLAMA
REKLAMA

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Przydatne dokumenty

  • Umowa kupna sprzedaży

    Jeśli chcesz kupić lub sprzedać auto wypełnij i wydrukuj gotowy wzór umowy kupna sprzedaży.

  • Taryfikator punktów karnych

    Taryfikator punktów karnych to ważny dokument, warto go mieć aby wiedzieć ile punktów otrzymamy jeśli zostaniemy zatrzymani za naruszenie przepisów Prawa o ruchu drogowym. Tu znajdziesz taryfikator punktów karnych.

  • Umowa przewłaszczenia

    Szanowny Panie,Umowa przewłaszczenia na zabezpieczenie to forma zabezpieczenia rzeczowego, polegająca na tym, że dłużnik przenosi na wierzyciela (bank) własność swojej rzeczy z równoczesnym zobowiązaniem wierzyciela do przeniesienia własności tej rzeczy z powrotem na dłużnika po zaspokojeniu wierzytelności (np. po spłacie kredytu).

  • Umowa darowizny

    Darowizna to rodzaj umowy prawa cywilnego, która ma na celu nieodpłatne przysporzenie obdarowanemu korzyści (wzbogacenie obdarowanego) kosztem majątku darczyńcy.Tu ściągniesz i wydrukujesz wzór umowy darowizny.

  • Formularz PCC3A

    Formularz podatkowy PCC-3A - Obowiązuje od 1.01.

  • Umowa kupna sprzedaży

    Jeśli chcesz kupić lub sprzedać auto wypełnij i wydrukuj gotowy wzór umowy kupna sprzedaży.

  • Zgłoszenie rezygnacji z OC

    Najpewniejszym rozwiązaniem Pańskiego problemu jest pozostawienie w jakimkolwiek przedstawicielstwie ubezpieczyciela pisma informującego o rezygnacji oraz poproszenie osoby tam pracującej o sporządzenie potwierdzenia iż taki wniosek został złożony..

  • Umowa zamiany

    Umowa zamiany przyda się kiedy będziesz chciał zamienić auto na inne bez lub z dopłatą - czasami to naprawdę gra warta świeczki.Tu znajdziesz i wydrukujesz wzór Umowy Zamiany.

  • Formularze potrzebne do urzędu skarbowego

    Formularze PCC-1 i P-CC1/A zostały zastąpione przez formularze PCC-3 i PCC-3/A. Nowe formularze są bardzo podobne, jednak nie jest wymagany podpis sprzedawcy.

REKLAMA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2022 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech