Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...
Auto Świat Peugeot

Peugeot

Peugeot

Peugeot – francuska firma zajmująca się produkcją samochodów, skuterów i rowerów, a w przeszłości także ciężarówek i motocykli. Powstała w 1810 roku w Sochaux i założył ją Jean Pierre Peugeot. Przedsiębiorstwo zaczynało od odlewni stali, następnie produkowała narzędzia i artykuły żelazne.

W 1885 roku wnuk założyciela Armand, wraz ze swoim kuzynem Eugenem rozpoczęli produkcję rowerów. Pierwszy z nich stwierdził, iż firma powinna zacząć wytwarzać samochody, co doprowadziło do rozłamu między kuzynami. Pierwszy samochód, Serpollet-Peugeot, z silnikiem parowym pojawił się w 1889 roku, jednak dopiero pojazd z silnikiem spalinowym Daimlera zaprezentowany w 1891 roku okazał się trafnym posunięciem. Pierwszy motocykl skonstruowano w 1903, a pierwszą ciężarówkę w 1912 roku.

W 1929 roku powstał model 201, który rozpoczął serię oznaczeń trzycyfrowych z zerem w środku. Pierwsza cyfra oznacza klasę, a ostatnia kolejną serię. W roku 1948 ukazał się pierwszy powojenny model Peugeota – 203, którego produkowano do 1960 roku. Tuż po tym, FSO produkujące Warszawę 201, 203 i 204 po rozpoczęciu eksportu musiało zmienić oznaczenie modeli na 223/224, ponieważ Peugeot zagroził sprawą sądową.

W 1959 roku zastosowano po raz pierwszy wentylator chłodnicy, przygotowując samochody na nadchodzące korki miejskie. W 1976 roku Peugeot nabył 90% akcji Citroëna i tak powstał koncern PSA. Trzy lata później nastąpiło przejęcie europejskiej filii marki Chrysler, produkującej auta pod marką Talbot, jednak w połowie lat 80. zapada decyzja o zaprzestaniu produkcji Talbotów.

Wiele modeli Peugeota zdobyło tytuł samochodu roku: 504 (1969), 405 (1988), 307 (2002), 308 (2014).

Peugeot - modele

Ikona samochodu

Peugeot 1007

Ikona samochodu

Peugeot 104

Ikona samochodu

Peugeot 106

Ikona samochodu

Peugeot 107

Ikona samochodu

Peugeot 2008

Ikona samochodu

Peugeot 204

Ikona samochodu

Peugeot 205

Ikona samochodu

Peugeot 206

Ikona samochodu

Peugeot 207

Ikona samochodu

Peugeot 208

Ikona samochodu

Peugeot 3008

Ikona samochodu

Peugeot 301

Ikona samochodu

Peugeot 304

Ikona samochodu

Peugeot 305

Ikona samochodu

Peugeot 306

Ikona samochodu

Peugeot 307

Ikona samochodu

Peugeot 308

Ikona samochodu

Peugeot 309

Ikona samochodu

Peugeot 4007

Ikona samochodu

Peugeot 405

Ikona samochodu

Peugeot 406

Ikona samochodu

Peugeot 407

Ikona samochodu

Peugeot 5008

Ikona samochodu

Peugeot 504

Ikona samochodu

Peugeot 505

Ikona samochodu

Peugeot 508

Ikona samochodu

Peugeot 605

Ikona samochodu

Peugeot 607

Ikona samochodu

Peugeot 806

Peugeot 807

Peugeot 807

Ikona samochodu

Peugeot Bipper

Ikona samochodu

Peugeot Boxer

Ikona samochodu

Peugeot Expert

Ikona samochodu

Peugeot iOn

Ikona samochodu

Peugeot J5

Ikona samochodu

Peugeot Partner

Ikona samochodu

Peugeot RCZ

Ikona samochodu

Peugeot Rifter

Ikona samochodu

Peugeot Traveller

Peugeot - powiązane artykuły

Nowy Peugeot 3008 już za pół roku. W gamie sensacja!

Nowy Peugeot 3008 już za pół roku. W gamie sensacja!

Przedstawiając plany na najbliższe siedem lat, Peugeot nieoczekiwanie zdradził sporo informacji o kolejnej generacji modelu 3008. Wyłania się z tego obraz jednego z najciekawszych kompaktowych SUV-ów w Europie.

Policja od 26 lat nie może znaleźć zabójcy. Tropem jest charakterystyczna furgonetka

Policja od 26 lat nie może znaleźć zabójcy. Tropem jest charakterystyczna furgonetka

Polska policja przypomina sprawę zabójstwa studentki biologii Evy Götz, do którego doszło w styczniu 1997 r. w Niemczech. Śledczym wciąż nie udało się wykryć sprawcy lub sprawców, a jednym z tropów jest dość charakterystyczna furgonetka, którą widziano na miejscu zdarzenia, jak i w miejscu odnalezienia ciała kobiety.

Kombi czy SUV – co wybrać?

Kombi czy SUV – co wybrać?

Czy SUVy rzeczywiście są takie dobre i warte wyższej ceny niż porównywalne kombi? Sprawdzamy to na przykładzie 10 pojedynków SUVów z kombi i radzimy, który model wybrać.

10 używanych hybryd – które są najtrwalsze i które warto kupić?

10 używanych hybryd – które są najtrwalsze i które warto kupić?

Pod względem trwałości wiele hybryd przewyższa bratnie modele spalinowe. Dostęp do serwisu i większości nietypowych części? Zazwyczaj bardzo dobry lub przynajmniej dobry. Podczas oględzin musicie jednak pamiętać o kilku punktach, które są dla aut hybrydowych typowe.

Peugeot 205 Turbo 16 - to nie jest zwykły mały samochód

Peugeot 205 Turbo 16 - to nie jest zwykły mały samochód

Dzięki modelowi 205 Turbo 16 Peugeot zdobył w 1985 i 1986 roku tytuł rajdowego mistrza świata – zarówno w kategorii firm, jak i kierowców. O aucie można powiedzieć wiele, ale z całą pewnością nie jest to zwykły mały samochód.

Używane kombi do 40 tys. zł, dzięki nam nie wpadniesz na minę

Używane kombi do 40 tys. zł, dzięki nam nie wpadniesz na minę

Ford Focus, Peugeot 308, Seat Leon i Volkswagen Golf – oto cztery kompaktowe kombi, które cieszą się dużym zainteresowaniem na rynku. Tym razem naprzeciwko siebie stają 8-letnie egzemplarze z benzyniakami o mocy 120-130 KM, a do wydania mamy 35-40 tys. zł. Które z tych aut warto kupić?

Hybrydy plug-in: wady i zalety używanych aut. Sprawdziliśmy popularne marki

Hybrydy plug-in: wady i zalety używanych aut. Sprawdziliśmy popularne marki

Czy hybryda plug-in to złoty środek na obecne czasy z wysokimi cenami paliw? Co prawda, starsze konstrukcje hybryd plug-in są mniej zaawansowane niż współczesne, ale nie jest to aż takim problemem, jak w elektrykach – zawsze przecież można skorzystać z silnika spalinowego. Niestety, używane hybrydy plug-in mają inne, liczne problemy.

Są modne, ale czy niezawodne? Porównujemy używanego Peugeota 2008 i Renault Captura

Są modne, ale czy niezawodne? Porównujemy używanego Peugeota 2008 i Renault Captura

Miejskie crossovery cieszą się wzięciem na rynku, a Peugeot 2008 i Renault Captur zaliczają się do jednych z najbardziej rozpoznawalnych. Choć grają w tej samej klasie, mocno się od siebie różnią. Czy także jakością i niezawodnością?

Peugeot radykalnie zmienia design. I kierownicę!

Peugeot radykalnie zmienia design. I kierownicę!

Czy kierowca powinna być okrągła? Nie musi. Peugeot ma zupełnie inną wizję i zamierza ją wkrótce wprowadzić do produkcji.

Top 10 - oszczędna i szybka limuzyna za 20 tys. zł

Top 10 - oszczędna i szybka limuzyna za 20 tys. zł

Jeśli od limuzyny klasy średniej oczekujesz nie tylko dobrych osiągów, lecz także niskiego spalania, to najlepszym wyborem będzie diesel o pojemności ok. 2.0 i mocy 130-150 KM. Którą warto kupić za 20-25 tys. zł?

Polonez czy e-mail? Toyota Auris czy iPhone? Co było pierwsze? [Quiz]

Polonez czy e-mail? Toyota Auris czy iPhone? Co było pierwsze? [Quiz]

Co było najpierw... Nie, w tym quizie nie zapytamy o jajko i kurę. Będziesz się mógł za to przekonać, jak wiek doskonale znanych ci modeli wygląda na tle słynnych wynalazków i innowacji.

Silnik 1.6 THP - poznaj jego słabe punkty

Silnik 1.6 THP - poznaj jego słabe punkty

Zwycięstwa w plebiscytach to jedno, a niezawodność konstrukcji to drugie. Niestety, wielokrotnie nagradzany silnik 1.6 THP ma kilka słabych punktów.

Miejskie auta w ryzykownych wersjach. Na nie musisz uważać!

Miejskie auta w ryzykownych wersjach. Na nie musisz uważać!

Małe samochody z założenia nie powinny generować dużych kosztów. Niestety, bywa z tym różnie. Oto ryzykowne wersje popularnych modeli za 20-25 tys. zł. Auta te mogą narazić was na duże wydatki!

Solidne auta klasy średniej za 30 tys. zł

Solidne auta klasy średniej za 30 tys. zł

Z budżetem 30 tys. zł przebijamy się przez oferty w klasie średniej. Szukamy trwałych modeli, wymagających nie za dużych nakładów, a przy tym przyjemnych w eksploatacji. Wybór jest duży, ale trzeba bardzo uważać!

Tanio już było. Czyli, jak globalizacja wpływa na to, czym obecnie jeździmy? [PODCAST]

Tanio już było. Czyli, jak globalizacja wpływa na to, czym obecnie jeździmy? [PODCAST]

Od lat wielkie koncerny motoryzacyjne tworzą różne alianse. Cel zawsze jest ten sam — ograniczyć koszty, zmaksymalizować zyski. Można wymieniać wiele marek, które utworzyły takie molochy. Ale tu chyba najlepszym przykładem będzie koncern Stelantis - francusko-włosko-amerykański koncern skupiający w swoim portfolio czternaście marek. Jak możecie się domyślać, wiele obecnie oferowanych modeli wykorzystuje te same technologie. Ale czy to znaczy, że kompaktowy Peugeot 308 jest taki sam jak bliźniaczy Opel Astra? A może jednak podczas jazdy widać różnicę? Taki aut w tym koncernie jest wiele. Sprawdzamy, wyjaśniamy i opowiadamy, czym się różnią. Poza tym opowiemy wam dzisiaj o nowym Land Roverze Defenderze, atrakcyjnych 15-letnich autach. Miłego słuchania.

Tylko w Polsce Francuzi wezwali do serwisu prawie 10 tys. aut. Niebezpieczna usterka

Tylko w Polsce Francuzi wezwali do serwisu prawie 10 tys. aut. Niebezpieczna usterka

UOKiK (Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów) poinformował o dużej kampanii naprawczej dotyczącej samochodów marek Peugeot, Citroen i DS. Koncern Stellantis wykrył w tych autach wadę, która może doprowadzić do ograniczenia lub całkowitego zaniku wspomagania podczas hamowania. Na polskim rynku akcją objętych jest blisko 10 tys. pojazdów.

Chwila prawdy dla Mercedesa. Porównujemy klasyczne sedany

Chwila prawdy dla Mercedesa. Porównujemy klasyczne sedany

Na początku lat 70. presja na Mercedesa stale rosła – wiele firm wystawiło swoich przedstawicieli do walki w klasie średniej wyższej. Czy firma ze Stuttgartu miała się czego bać? Jak ówcześni konkurenci sprawują się dziś? Sprawdziliśmy jak po latach Mercedes W115 wypada w porównaniu z BMW E12, Audi 100, Oplem Rekordem D i Peugeotem 504 GL.

Peugeot e-2008 kontra Peugeot 308 GT. Co lepsze? Elektryk czy hybryda plug-in? [PODCAST]

Peugeot e-2008 kontra Peugeot 308 GT. Co lepsze? Elektryk czy hybryda plug-in? [PODCAST]

Auta elektryczne z każdym miesiącem zdobywają coraz więcej zwolenników. Faktycznie podczas codziennej jazdy mają wiele zalet, ale jest dobrze, o ile nasz plan dnia jest przewidywalny. Tak, decydując się na elektryka, w polskiej rzeczywistości stajemy się trochę niewolnikiem naszego auta. Ale czy tak być musi? Okazuje się, że nie. Wiemy, że hybrydy plug-in nie są idealne, ale w naszym porównaniu mamy crossovera segmentu B i typowe kompaktowe kombi. Czy jesteście ciekawi, który model i wersja napędu według nas jest lepszym wyborem?

Od Peugeota 201 do 208 - historia sukcesu miejskiego auta

Od Peugeota 201 do 208 - historia sukcesu miejskiego auta

Najnowsze wcielenie Peugeota 208 swoją odważną i porywającą stylistyką i kryjącą się pod nią technologią wyznacza kierunek rozwoju. Tak jak przed nim wyznaczały go kolejne generacje modeli Peugeot z dwójką z przodu.

Tanie i trwałe auta - top 10

Tanie i trwałe auta - top 10

Jaki zakup jest najrozsądniejszy? Taki, gdy za dobre pieniądze kupujemy w miarę świeże auto. Na rynku da się znaleźć modele tego typu – oto 10 propozycji, które mają atrakcyjną cenę w stosunku do wieku.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test