Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Peugeot

Peugeot

Peugeot

Peugeot – francuska firma zajmująca się produkcją samochodów, skuterów i rowerów, a w przeszłości także ciężarówek i motocykli. Powstała w 1810 roku w Sochaux i założył ją Jean Pierre Peugeot. Przedsiębiorstwo zaczynało od odlewni stali, następnie produkowała narzędzia i artykuły żelazne.

W 1885 roku wnuk założyciela Armand, wraz ze swoim kuzynem Eugenem rozpoczęli produkcję rowerów. Pierwszy z nich stwierdził, iż firma powinna zacząć wytwarzać samochody, co doprowadziło do rozłamu między kuzynami. Pierwszy samochód, Serpollet-Peugeot, z silnikiem parowym pojawił się w 1889 roku, jednak dopiero pojazd z silnikiem spalinowym Daimlera zaprezentowany w 1891 roku okazał się trafnym posunięciem. Pierwszy motocykl skonstruowano w 1903, a pierwszą ciężarówkę w 1912 roku.

W 1929 roku powstał model 201, który rozpoczął serię oznaczeń trzycyfrowych z zerem w środku. Pierwsza cyfra oznacza klasę, a ostatnia kolejną serię. W roku 1948 ukazał się pierwszy powojenny model Peugeota – 203, którego produkowano do 1960 roku. Tuż po tym, FSO produkujące Warszawę 201, 203 i 204 po rozpoczęciu eksportu musiało zmienić oznaczenie modeli na 223/224, ponieważ Peugeot zagroził sprawą sądową.

W 1959 roku zastosowano po raz pierwszy wentylator chłodnicy, przygotowując samochody na nadchodzące korki miejskie. W 1976 roku Peugeot nabył 90% akcji Citroëna i tak powstał koncern PSA. Trzy lata później nastąpiło przejęcie europejskiej filii marki Chrysler, produkującej auta pod marką Talbot, jednak w połowie lat 80. zapada decyzja o zaprzestaniu produkcji Talbotów.

Wiele modeli Peugeota zdobyło tytuł samochodu roku: 504 (1969), 405 (1988), 307 (2002), 308 (2014).

Peugeot - modele

Ikona samochodu

Peugeot 1007

Ikona samochodu

Peugeot 104

Ikona samochodu

Peugeot 106

Ikona samochodu

Peugeot 107

Ikona samochodu

Peugeot 2008

Ikona samochodu

Peugeot 204

Ikona samochodu

Peugeot 205

Ikona samochodu

Peugeot 206

Ikona samochodu

Peugeot 207

Ikona samochodu

Peugeot 208

Ikona samochodu

Peugeot 3008

Ikona samochodu

Peugeot 301

Ikona samochodu

Peugeot 304

Ikona samochodu

Peugeot 305

Ikona samochodu

Peugeot 306

Ikona samochodu

Peugeot 307

Ikona samochodu

Peugeot 308

Ikona samochodu

Peugeot 309

Ikona samochodu

Peugeot 4007

Ikona samochodu

Peugeot 405

Ikona samochodu

Peugeot 406

Ikona samochodu

Peugeot 407

Ikona samochodu

Peugeot 5008

Ikona samochodu

Peugeot 504

Ikona samochodu

Peugeot 505

Ikona samochodu

Peugeot 508

Ikona samochodu

Peugeot 605

Ikona samochodu

Peugeot 607

Ikona samochodu

Peugeot 806

Peugeot 807

Peugeot 807

Ikona samochodu

Peugeot Bipper

Ikona samochodu

Peugeot Boxer

Ikona samochodu

Peugeot Expert

Ikona samochodu

Peugeot iOn

Ikona samochodu

Peugeot J5

Ikona samochodu

Peugeot Partner

Ikona samochodu

Peugeot RCZ

Ikona samochodu

Peugeot Rifter

Ikona samochodu

Peugeot Traveller

Peugeot - powiązane artykuły

Artykuły o Peugeot

Są modne, ale czy niezawodne? Porównujemy używanego Peugeota 2008 i Renault Captura

Są modne, ale czy niezawodne? Porównujemy używanego Peugeota 2008 i Renault Captura

Miejskie crossovery cieszą się wzięciem na rynku, a Peugeot 2008 i Renault Captur zaliczają się do jednych z najbardziej rozpoznawalnych. Choć grają w tej samej klasie, mocno się od siebie różnią. Czy także jakością i niezawodnością?
Używane kombi do 40 tys. zł, dzięki nam nie wpadniesz na minę

Używane kombi do 40 tys. zł, dzięki nam nie wpadniesz na minę

Ford Focus, Peugeot 308, Seat Leon i Volkswagen Golf – oto cztery kompaktowe kombi, które cieszą się dużym zainteresowaniem na rynku. Tym razem naprzeciwko siebie stają 8-letnie egzemplarze z benzyniakami o mocy 120-130 KM, a do wydania mamy 35-40 tys. zł. Które z tych aut warto kupić?
Chwila prawdy dla Mercedesa. Porównujemy klasyczne sedany

Chwila prawdy dla Mercedesa. Porównujemy klasyczne sedany

Na początku lat 70. presja na Mercedesa stale rosła – wiele firm wystawiło swoich przedstawicieli do walki w klasie średniej wyższej. Czy firma ze Stuttgartu miała się czego bać? Jak ówcześni konkurenci sprawują się dziś? Sprawdziliśmy jak po latach Mercedes W115 wypada w porównaniu z BMW E12, Audi 100, Oplem Rekordem D i Peugeotem 504 GL.
Peugeot 205 Turbo 16 - to nie jest zwykły mały samochód

Peugeot 205 Turbo 16 - to nie jest zwykły mały samochód

Dzięki modelowi 205 Turbo 16 Peugeot zdobył w 1985 i 1986 roku tytuł rajdowego mistrza świata – zarówno w kategorii firm, jak i kierowców. O aucie można powiedzieć wiele, ale z całą pewnością nie jest to zwykły mały samochód.
Dużo przestrzeni w dobrej cenie – najlepsze vany od 30 do 50 tys. zł

Dużo przestrzeni w dobrej cenie – najlepsze vany od 30 do 50 tys. zł

Chcesz w miarę wygodnie podróżować w siedem osób, zabrać do tego niemały bagaż i nie martwić się przesadnie o koszty? Polecamy zakup vana – jeśli przeznaczysz na niego 30-50 tys. zł, zyskasz szansę na atrakcyjne modele. Prezentujemy ciekawe auta z segmentu kompaktowego oraz duże, naprawdę wygodne i przestronne vany.
Solidne auta klasy średniej za 30 tys. zł

Solidne auta klasy średniej za 30 tys. zł

Z budżetem 30 tys. zł przebijamy się przez oferty w klasie średniej. Szukamy trwałych modeli, wymagających nie za dużych nakładów, a przy tym przyjemnych w eksploatacji. Wybór jest duży, ale trzeba bardzo uważać!
Silniki: najgorsze z najlepszych – najpierw zdobyły tytuł "Engine of the Year", a później psuły się na potęgę!

Silniki: najgorsze z najlepszych – najpierw zdobyły tytuł "Engine of the Year", a później psuły się na potęgę!

Oto silniki z ostatnich lat, które jako nowe zdobyły wiele prestiżowych nagród, łącznie z tytułem "Engine of the Year". Niestety, szybko okazało się, że to motory z problemami. Często bardzo poważnymi!
Test the Best 2023. W jednym miejscu sprawdziliśmy kilkadziesiąt aut różnych klas

Test the Best 2023. W jednym miejscu sprawdziliśmy kilkadziesiąt aut różnych klas

Raz w roku dziennikarze grupy "Auto Bild" spotykają się na Test the Best na torze firmy Bridgestone niedaleko Rzymu. Też byliśmy na tym spotkaniu, mieliśmy możliwość wymiany doświadczeń i informacji z dziennikarzami z innych krajów, a co najważniejsze mogliśmy w jednym miejscu przetestować kilkadziesiąt samochodów różnych klas.
Fabryka w Gliwicach zatrudni 600 osób. Rośnie popyt na produkowane tam samochody

Fabryka w Gliwicach zatrudni 600 osób. Rośnie popyt na produkowane tam samochody

Koncern Stellantis zdecydował, że uruchomi trzecią zmianę w fabryce w Gliwicach, w której produkowane są bliźniacze auta dostawcze marek Citroen, Peugeot i Opel. Dzięki temu zakład zatrudni dodatkowo 600 osób.
Czy Peugeot 2008 po liftingu ponownie zostanie królem sprzedaży wśród SUV-ów?

Czy Peugeot 2008 po liftingu ponownie zostanie królem sprzedaży wśród SUV-ów?

Peugeot 2008, jeden z najlepiej sprzedających się SUV-ów, po blisko czterech latach od debiutu doczekał się zmian. W swoim najnowszym wydaniu ten należący do segmentu B model zwraca uwagę m.in. nową stylistyką i nowymi rozwiązaniami technicznymi, także tymi z zakresu napędu elektrycznego. Czym jeszcze Francuzi chcą zachęcić do kupna ich nowości?
10 najdziwniejszych francuskich samochodów. Nikt tak nie potrafi łączyć uroku i ekstrawagancji

10 najdziwniejszych francuskich samochodów. Nikt tak nie potrafi łączyć uroku i ekstrawagancji

Nowy Citroen C4 lub Renault Vel Satis wyglądają osobliwie, ale to i tak nic w porównaniu z samochodem, który zamiast przednich kół ma kule, lub z kabrioletem o nadmuchiwanym dachu. Oto 10 najbardziej szokujących francuskich aut.
Pięć używanych modeli segmentu B z dieslem: małe auta mało palą

Pięć używanych modeli segmentu B z dieslem: małe auta mało palą

Oto pięciu wspaniałych! Citroën C3, Ford Fiesta, Opel Corsa, Peugeot 207 i VW Polo – wszystkie w wieku ok. 10 lat, wszystkie w popularnych wersjach hatchback, wszystkie z oszczędnymi dieslami pod maską, bo średnio palą poniżej 5 l/100 km! Który z nich gwarantuje również rozsądne koszty eksploatacji i wysoką trwałość?
Tanio już było. Jak globalizacja wpływa na to, czym obecnie jeździmy [PODCAST]

Tanio już było. Jak globalizacja wpływa na to, czym obecnie jeździmy [PODCAST]

Od lat wielkie koncerny motoryzacyjne tworzą różne alianse. Cel zawsze jest ten sam — ograniczyć koszty, zmaksymalizować zyski. Można wymieniać wiele marek, które utworzyły takie molochy, ale chyba najlepszym przykładem będzie Stelantis - francusko-włosko-amerykański koncern skupiający w swoim portfolio czternaście marek. Jak możecie się domyślać, wiele obecnie oferowanych modeli wykorzystuje te same technologie. Ale czy to znaczy, że kompaktowy Peugeot 308 jest taki sam jak bliźniaczy Opel Astra? A może jednak podczas jazdy widać różnicę? Takich aut w tym koncernie jest wiele. Sprawdzamy, wyjaśniamy i opowiadamy, czym się różnią. Poza tym opowiemy wam dzisiaj o nowym Land Roverze Defenderze, atrakcyjnych 15-letnich autach. Miłego słuchania.
Obalamy motoryzacyjne mity o markach samochodowych

Obalamy motoryzacyjne mity o markach samochodowych

Plotki i obiegowe opinie potrafią zarówno zniszczyć karierę w show-biznesie, jak i popsuć reputację… markom samochodowym. Poza tym z czasem jedne firmy zyskują na jakości, a inne wprost przeciwnie – zbyt mało dbają o swoje produkty. Jakie obiegowe opinie krążą o samochodach i które z nich są prawdziwe?
Kosztowna jazda: wysokie spalanie lub awarie – (anty)TOP 10

Kosztowna jazda: wysokie spalanie lub awarie – (anty)TOP 10

Jeśli chcecie jeździć tanio, nie wystarczy ustalenie, który model cieszy się dobrą opinią – niemal każdy ma w gamie silników "czarną owcę". Nie zawsze musi się to wiązać z wysokim spalaniem, często trzeba też zwrócić uwagę na awaryjność.
Miejskie auta w ryzykownych wersjach. Na nie musisz uważać

Miejskie auta w ryzykownych wersjach. Na nie musisz uważać

Małe samochody z założenia nie powinny generować dużych kosztów. Niestety, bywa z tym różnie. Oto ryzykowne wersje popularnych modeli za 20-25 tys. zł. Auta te mogą narazić was na duże wydatki!
10 używanych hybryd – które są najtrwalsze i które warto kupić?

10 używanych hybryd – które są najtrwalsze i które warto kupić?

Pod względem trwałości wiele hybryd przewyższa bratnie modele spalinowe. Dostęp do serwisu i większości nietypowych części? Zazwyczaj bardzo dobry lub przynajmniej dobry. Podczas oględzin musicie jednak pamiętać o kilku punktach, które są dla aut hybrydowych typowe.
Najgorsze auta ostatniego 20-lecia. To prawdziwe "miny" na kołach

Najgorsze auta ostatniego 20-lecia. To prawdziwe "miny" na kołach

Rankingi tego typu zawsze budzą pewne emocje. "Ale jak to, dlaczego moje auto tu jest" – zakrzykną co poniektórzy – "przecież jeżdżę takim od dawna i nic się nie psuje!". Znakomicie, cieszymy się, oby tak było jak najdłużej. Poza tym, nawet jeśli jakiś model w tym zestawieniu się znalazł, to przecież nie jest powiedziane, że na pewno się popsuje.
Jakie auto używane wybrać za 50 tys. zł.: hybrydę, benzyniaka czy diesla?

Jakie auto używane wybrać za 50 tys. zł.: hybrydę, benzyniaka czy diesla?

Kiedyś życie było prostsze – kierowcy wybierali pomiędzy hałaśliwym i powolnym, ale oszczędnym dieslem a mniej lub bardziej dynamicznym benzyniakiem. W ostatnich latach budowa silników mocno się skomplikowała. Do tego doszły napędy hybrydowe. Co więc jest najlepsze? Na który rodzaj napędu postawić w używanym aucie?
Używany Peugeot 208 – dobre auto w dobrej cenie!

Używany Peugeot 208 – dobre auto w dobrej cenie!

To jedna z ciekawszych propozycji wśród kilkuletnich aut miejskich. Peugeot 208 nie jest drogi, ładnie wygląda i ma nowoczesną technikę. Jedynie niektóre silniki mogą sprawić zawód.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech