Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
Ogłoszenia
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Peugeot

Peugeot

Wielka wyprzedaż u Citroena, Opla i Peugeota. Potrwa tylko do 23 czerwca
Aktualności

Wielka wyprzedaż u Citroena, Opla i Peugeota. Potrwa tylko do 23 czerwca

Takiego GTi jeszcze nie było. Widziałem nowego Peugeota E-208 GTi
Wiadomości

Takiego GTi jeszcze nie było. Widziałem nowego Peugeota E-208 GTi

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Zobacz jako pierwszy nowego Peugeota E-208 GTi. Relacja ze światowej premiery w Le Mans
Aktualności

Zobacz jako pierwszy nowego Peugeota E-208 GTi. Relacja ze światowej premiery w Le Mans

Peugeot 208 GTi powraca! Francuska marka przygotowała dużą niespodziankę przed startem tegorocznego 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Będzie to jednak nieco inny hot hatch niż te, które znaliśmy do tej pory.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Z ziemi włoskiej do Polski. Skradziony SUV Peugeota wróci bezpiecznie do kraju
Aktualności

Z ziemi włoskiej do Polski. Skradziony SUV Peugeota wróci bezpiecznie do kraju

Międzynarodowa współpraca służb w ramach agencji Frontex przyniosła kolejny sukces w walce z przestępczością samochodową. Dzięki połączonym siłom polskiej Straży Granicznej i włoskiej policji złodzieje nie zdążyli nacieszyć się skradzionym SUV-em Peugeota z Polski.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Pilnie trzeba wycofać tysiące aut Fiata, Opla, Peugeota i Citroëna. Mają poważną usterkę
Aktualności

Pilnie trzeba wycofać tysiące aut Fiata, Opla, Peugeota i Citroëna. Mają poważną usterkę

Koncern Stellantis musi wycofać z rynku kilkanaście tysięcy samochodów. To efekt akcji serwisowej, która ma związek z bezpieczeństwem pasażerów. W ośmiu modelach wykryto poważną wadę mocowania jednego z najważniejszych elementów.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Jeździliśmy Peugeotami E-3008 i E-5008 z nowym napędem. Jest moc i jest 4x4
Testy

Jeździliśmy Peugeotami E-3008 i E-5008 z nowym napędem. Jest moc i jest 4x4

Rodzinne SUV-y dla statystycznego Kowalskiego to przeważnie modele z napędem na przednią oś i silnikami o mocy, która zazwyczaj nie robi większego wrażenia. Peugeot postanowił zaskoczyć i wprowadził wersje z napędem na cztery koła do swoich modeli E-3008 i E-5008. Jak by tego było mało, kierowcy, którzy będą jeździli tymi autami, poczują znaczący przyrost mocy, bo teraz mówimy już o napędzie Dual Motor oferującym niebagatelne 325 KM.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Dobry używany SUV do 40 tys. zł. Mamy cztery propozycje. Mechanik wybrał faworyta
Co warto kupić

Dobry używany SUV do 40 tys. zł. Mamy cztery propozycje. Mechanik wybrał faworyta

To poważny pojedynek. Mamy cztery SUV-y z bardzo popularnego segmentu. Ford Kuga, Nissan Qashqai +2, Peugeot 3008 i Volkswagen Tiguan – wiele je łączy, ale też sporo różni. Który z naszych bohaterów najlepiej sprawdzi się w codziennej eksploatacji? Na celownik bierzemy egzemplarze z silnikiem Diesla pod maską, a do wydania mamy maksymalnie 35-45 tys. zł, choć w większości przypadków nawet nie zbliżymy się do tej granicy. Pytaliśmy o opinie także kierowców i mechaników.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Rekompensaty za wadliwe silniki PureTech w Citroenach, DS-ach, Oplach i Peugeotach. Powstała platforma
Aktualności

Rekompensaty za wadliwe silniki PureTech w Citroenach, DS-ach, Oplach i Peugeotach. Powstała platforma

Stellantis rozszerza politykę rekompensat w Europie dotyczących poprzedniej generacji wadliwych silników 1.0 i 1.2 PureTech. Występowało w nich nadmierne zużycie oleju i/lub przedwczesne zużycie paska rozrządu. Właściciele samochodów z tymi jednostkami napędowymi mogą otrzymać zwrot kosztów poniesionych na naprawy, jeśli spełnią określone przez producenta warunki.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Używane hybrydy za 60 tys. zł. Dziesięć propozycji. Nie tylko Toyota
Używane

Używane hybrydy za 60 tys. zł. Dziesięć propozycji. Nie tylko Toyota

Samochody z napędem hybrydowym od dobrych kilkunastu lat robią się coraz popularniejsze, więc siłą rzeczy ich rynkowa oferta z roku na rok jest coraz większa i coraz bardziej przystępna cenowo. Teraz w Polsce to prawdziwy hit i ulubiony napęd. Czy pełne hybrydy najlepiej czują się w mieście? Przeważnie tak jest. Sprawdzamy, które auta do ok. 60 tys. zł przy okazji są też mało awaryjne.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Czy silniki benzynowe z turbo się psują? Wybraliśmy najlepsze i najgorsze
Eksploatacja

Czy silniki benzynowe z turbo się psują? Wybraliśmy najlepsze i najgorsze

Trudno już o silnik bez turbodoładowania. Benzyniaki wykonane w technice downsizingu są na fali. Auta z nimi pod maską opanowały rynek pierwotny i trafiają do obiegu wtórnego. Które z nich warto kupić? Na celownik bierzemy wersje o pojemności od 1,0 do 2,0 l z ostatnich kilkunastu lat.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Omijaj je szerokim łukiem. Te samochody używane psują się najbardziej. Mechanik wybrał 15
Co warto kupić

Omijaj je szerokim łukiem. Te samochody używane psują się najbardziej. Mechanik wybrał 15

Omijać je szerokim łukiem? Nawet najlepsze i najbardziej uznane modele trafiają się w wadliwych wersjach, których lepiej się na rynku wtórnym wystrzegać. Pokazujemy, których wersji lepiej się wystrzegać i jak je odróżnić od tych godnych polecenia. Zrobiliśmy listę kilkunastu samochodów podwyższonego ryzyka.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
To najgorsze silniki ostatnich lat. Omijaj je szerokim łukiem. Tę listę zrobiliśmy z mechanikiem
Wszystko o silniku

To najgorsze silniki ostatnich lat. Omijaj je szerokim łukiem. Tę listę zrobiliśmy z mechanikiem

Mamy listę silników podwyższonego ryzyka. Na początku swojej kariery zdobywały prestiżowe nagrody. Po czasie, kiedy kierowcy przejechali wiele kilometrów, wyszły ogromne problemy. Oto najgorsze silniki ostatnich lat, które wydawały się bardzo dobre. Potem przysporzyły mnóstwa kłopotów. Wciąż można się na nie natknąć w używanych samochodach. Na które silniki trzeba szczególnie uważać?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Mówią, że aut na literę F się nie kupuje. Mechanik sprawdził nam używanego forda, fiata i trzy auta francuskie
Co warto kupić

Mówią, że aut na literę F się nie kupuje. Mechanik sprawdził nam używanego forda, fiata i trzy auta francuskie

Używanych samochodów rozpoczynających się na literę F, bez względu na to, czy owa litera tyczy się marki, czy kraju pochodzenia, podobno nie warto kupować. Tak mówi popularne porzekadło, które da się od czasu do czasu usłyszeć podczas dyskusji o samochodach. Wzięliśmy je na tapet i na przykładzie pięciu aut postanowiliśmy sprawdzić, ile jest w nim prawdy.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Zapytałem mechanika, jak żyć z silnikami PureTech i EcoBoost. Są wiadomości dobre i bardzo złe
Porady

Zapytałem mechanika, jak żyć z silnikami PureTech i EcoBoost. Są wiadomości dobre i bardzo złe

Paski rozrządu pracujące w kąpieli olejowej to rozwiązanie znane od lat, które miało mieć szereg zalet, ale dla wielu marek okazało się ślepą uliczką, która doprowadza do ruiny i właścicieli aut, ale też wpędziło w olbrzymie problemy i koszty producentów. Z doświadczonymi mechanikami przeanalizowałem, co z tymi silnikami poszło nie tak i czy da się rozwiązać ich problemy tak, żeby można było z nich normalnie korzystać.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
To najgorsze silniki ostatnich lat. Pierwsze wrażenie zrobiły świetne, a teraz... Czarna lista
Eksploatacja

To najgorsze silniki ostatnich lat. Pierwsze wrażenie zrobiły świetne, a teraz... Czarna lista

Ta lista najlepiej pokazuje, jak trudno jest ocenić silnik na jego premierę. Wiele zdobywa prestiżowe nagrody. Niestety, z biegiem lat okazuje się, że niektóre z nagrodzonych silników zostały uznane za niewystarczająco trwałe, awaryjne i kosztowne w eksploatacji przez mechaników. Czy to przypadek? Sieć warsztatów ProfiAuto podsumowała, których samochodów z "najlepszymi silnikami roku" unikać, a na pewno bardzo uważać przy ewentualnym zakupie.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Stellantis zwróci koszty napraw. Chodzi o awarie w dieslach z AdBlue
Aktualności

Stellantis zwróci koszty napraw. Chodzi o awarie w dieslach z AdBlue

Właściciele samochodów marek Peugeot, Citroën, DS i Opel/Vauxhall masowo skarżyli się na problemy z układem AdBlue, konkretnie ze zbiornikami na płyn. Koncern Stellantis przyznał, że są one wadliwe i zobowiązał się pomóc klientom również w przypadku samochodów po gwarancji.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Lepiej postawić na starszego mercedesa czy młodszą dacię? Kupujemy SUV-a za 60 tys. zł
Co warto kupić

Lepiej postawić na starszego mercedesa czy młodszą dacię? Kupujemy SUV-a za 60 tys. zł

Używany SUV za 60 tys. zł? Wybór jest spory, a im dłużej przegląda się ogłoszenia, tym ma się więcej dylematów. Większy, ale starszy czy mniejszy, ale młodszy? Starszy, ale premium czy mniejszy, ale marki popularnej? I w końcu diesel czy benzyna? Mamy pięć propozycji używanych SUV-ów za około 60 tys. zł, o które zapytaliśmy zaprzyjaźnionych mechaników.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Zweryfikowaliśmy legendy o silnikach R3, w tym słynnym 1.2 PureTech. Które faktycznie są awaryjne?
Wszystko o silniku

Zweryfikowaliśmy legendy o silnikach R3, w tym słynnym 1.2 PureTech. Które faktycznie są awaryjne?

Coraz ostrzejsze normy emisji spalin i obniżenie kosztów produkcji to główne powody wprowadzania na rynek silników R3. Sprawdziliśmy trwałość i niezawodność najpopularniejszych silników z turbo i ich wolnossące odpowiedniki.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Używany samochód z 1.2 PureTech - opinie, awarie, ceny. Da się kupić dobre auto?
Wszystko o silniku

Używany samochód z 1.2 PureTech - opinie, awarie, ceny. Da się kupić dobre auto?

Mało który silnik z ostatnich lat okrył się taką niesławą, co mały francuski 1.2 PureTech. Trzycylindrowa jednostka stała się wręcz synonimem awaryjności. Na rynku mnóstwo jest aut z silnikiem 1.2 PureTech, ale czy to benzyniak warty uwagi? Postanowiliśmy go sprawdzić. Czy naprawdę jest tak źle? Na co zwrócić uwagę, jeśli rozważamy samochód z tą jednostką? Da się kupić dobry samochód używany z tym silnikiem.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Wielka akcja serwisowa. 760 tys. aut z 1.5 BlueHDi z dużą wadą. Lista modeli
Aktualności

Wielka akcja serwisowa. 760 tys. aut z 1.5 BlueHDi z dużą wadą. Lista modeli

Jak nie idzie, to nie idzie. Francuski koncern PSA, już od jakiegoś czasu część wielkiej grupy Stellantis, ma ostatnio pod górkę, jeśli chodzi o silniki. Złą sławą okryła się jednostka 1.2 PureTech, którą wielu nazywa nawet "najgorszym silnikiem świata". Teraz do serwisów wezwano aż 760 tys. samochodów. Powodem jest jednak inny silnik.

Stellantis pożegna Carlosa Tavaresa. Zarabia ponad 400 tys. zł dziennie
Aktualności

Stellantis pożegna Carlosa Tavaresa. Zarabia ponad 400 tys. zł dziennie

Carlos Tavares, dyrektor zarządzający potężnym koncernem Stellantis, wyrasta w ostatnim czasie na antybohatera całej branży motoryzacyjnej. Właśnie dowiedzieliśmy się, że po zakończeniu aktualnej kadencji Carlos Tavares pożegna się ze swoim stanowiskiem.

10 najgorszych samochodów używanych. Te wersje to pułapki
Co warto kupić

10 najgorszych samochodów używanych. Te wersje to pułapki

Bardzo często się zdarza, że nawet najbardziej chwalony samochód ma wersję, którą lepiej omijać szerokim. W każdej rodzinie może się w końcu trafić czarna owca. Dlatego wybraliśmy 10 najgorszych wersji popularnych na rynku silników. Nie zawsze musi się to wiązać z wysokim spalaniem, często trzeba też zwrócić uwagę na awaryjność. W przypadku aut z naszej listy, właściwie od tego powinno się zacząć.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.