Auto Świat Używane Co warto kupić Lepiej postawić na starszego mercedesa czy młodszą dacię? Kupujemy SUV-a za 60 tys. zł

Lepiej postawić na starszego mercedesa czy młodszą dacię? Kupujemy SUV-a za 60 tys. zł

Używany SUV za 60 tys. zł? Wybór jest spory, a im dłużej przegląda się ogłoszenia, tym ma się więcej dylematów. Większy, ale starszy czy mniejszy, ale młodszy? Starszy, ale premium czy mniejszy, ale marki popularnej? I w końcu diesel czy benzyna? Mamy pięć propozycji używanych SUV-ów za około 60 tys. zł, o które zapytaliśmy zaprzyjaźnionych mechaników.

Mercedes GLK
Mercedes GLKAuto Świat
  • Nasz założony budżet pozwoli wybierać między SUV-ami marek popularnych jak i tych premium. Wypisaliśmy skondensowane opisy wad i zalet aut marek premium, jak i młodszych popularnych budżetowych modeli
  • Pod lupę wzięliśmy Mercedesa GLK, Peugeota 3008, Hyundaia Tucsona, Dacię Duster i Hondę CR-V
  • Wypisaliśmy wady i zalety każdego SUV-a. Wskazujemy także wersje podwyższonego ryzyka

SUV-y i crossovery zdominowały praktycznie każdy segment rynku. Auto miejskie, segment B, kompakty, klasa średnia, czy luksusowe limuzyny — każdy, kto szuka SUV-a ma z czego wybierać. Dotyczy to również rynku aut używanych. Tym razem zajmujemy się SUV-ami i crossoverami z różnych segmentów, w cenie od 40 do 60 tys. zł. Zatem możecie liczyć na skondensowane opisy wad i zalet aut marek premium, jak i młodszych popularnych budżetowych modeli.

Mercedes GLK - opinie, awaryjność. Który silnik wybrać

Mercedes GLK
Mercedes GLKOnet.pl

Nieco kanciasta sylwetka Mercedes GLK nawiązuje stylistyką do klasy G, ale pod względem budowy znacznie bliżej tu do klasy C. Decydując się na Mercedesa GLK, trzeba pogodzić się z przeciętną przestronnością kokpitu, bagażnik również nie imponuje pojemnością (450 l), ale całość jest wygodna i przyjemna w eksploatacji, a znakomita większość aut ma napęd 4x4 i automatyczne skrzynie.

Przeczytaj także: Podobno aut na literę F się nie kupuje. Dlatego sprawdziliśmy używanego forda, fiata i trzy auta francuskie

Silniki w Mercedesie GLK ustawione są wzdłużnie, firma zadbała o solidną technikę, np. w wersjach 4x4 pracuje centralny dyferencjał. Na oszczędność nie ma co liczyć w pierwotnie stosowanych benzyniakach V6, trochę się poprawiło w 3.5/306 KM (wtrysk bezpośredni) i w dwulitrówkach debiutujących dopiero w 2013 r. Większość oferty stanowią jednak diesle 2.1 – może nie imponują kulturą pracy (szczególnie na zimno), ale można liczyć na rozsądne spalanie (ok. 8 l/100 km). Mechanicy dobrze znają ten motor, dość łatwo też o części, ale nie jest on idealny.

  • Mercedes GLK usterki karoserii — nie powinno być większych kłopotów z korozją. Przeciekanie wody do wnętrza w okolicy przednich słupków (problem z odprowadzeniem wody z szyberdachu). 
  • Mercedes GLK usterki elektryki — uszkodzona wiązka przewodów (problemy z oświetleniem oraz wycieraczkami), kłopoty z fabrycznym audio i elektrycznym zamykaniem klapy bagażnika. 
  • Mercedes GLK usterki układu napędowego — diesel 2.1 miał bardzo awaryjne wtryskiwacze Delphi, problemy z pompą cieczy chłodzącej (wycieki), zaworem EGR oraz łańcuchem rozrządu (od strony skrzyni biegów) i/lub z napinaczem (wycieki oleju). Zużycie łańcucha również w silnikach benzynowych. W dieslu V6 zdarza się przegrzanie i uszkodzone panewki. Stuki na tylnych przegubach (luz montażowy).
  • Mercedes GLK usterki zawieszenia — przeciętna trwałość elementów zawieszenia.

Mercedes GLK naszym zdaniem — model GLK pozostaje trochę w cieniu konkurencji, ale nie wypada źle – jest dość solidny, funkcjonalny i na pewno wygodny. Niestety, nie ma co liczyć na atrakcyjne koszty eksploatacji (droga obsługa, nie brakuje usterek).

Nasze pozostałe propozycje wraz z dokładnymi opisami, polecanymi silnikami, potencjalnymi awariami, etc. dostępne są dla subskrybentów Onet Premium.