Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Mercedes

Mercedes

Ile musi kosztować dobry używany SUV klasy premium? Mamy pięć propozycji
Rankingi Aut Używanych

Ile musi kosztować dobry używany SUV klasy premium? Mamy pięć propozycji

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Lepiej kupić prawie nową limuzynę Audi, BMW czy Mercedesa? Różnice w ocenach są gigantyczne
Co warto kupić

Lepiej kupić prawie nową limuzynę Audi, BMW czy Mercedesa? Różnice w ocenach są gigantyczne

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Czy silniki benzynowe z turbo się psują? Wybraliśmy najlepsze i najgorsze
Eksploatacja

Czy silniki benzynowe z turbo się psują? Wybraliśmy najlepsze i najgorsze

Trudno już o silnik bez turbodoładowania. Benzyniaki wykonane w technice downsizingu są na fali. Auta z nimi pod maską opanowały rynek pierwotny i trafiają do obiegu wtórnego. Które z nich warto kupić? Na celownik bierzemy wersje o pojemności od 1,0 do 2,0 l z ostatnich kilkunastu lat.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Zapomniane używane auta, które warto rozważyć. Mechanik wybrał nam trzy. Nie tylko SUV-y
Co warto kupić

Zapomniane używane auta, które warto rozważyć. Mechanik wybrał nam trzy. Nie tylko SUV-y

Są samochody, które robią furorę i kiedy są, i kiedy mają już po kilka lat i trafią na serwis z ogłoszeniami albo do komisu. Tym razem jednak postanowiliśmy zjechać z utartych szlaków i sprawdzić samochody, które aż taką popularnością się nie cieszą, a mogą się okazać świetnym wyborem. To że sporo osób o nich zapomniało przekłada się na atrakcyjniejszą cenę. Wybraliśmy trzy z przeróżnych segmentów.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Które samochody najbardziej rdzewieją? Mamy listę aut podwyższonego ryzyka
Eksploatacja

Które samochody najbardziej rdzewieją? Mamy listę aut podwyższonego ryzyka

Większość producentów samochodów udziela wieloletnich gwarancji na perforację nadwozia, ale wiele pojazdów zaczyna rdzewieć już w trzecim-czwartym roku eksploatacji. Po kilku latach mają już za sobą pierwszą naprawę blacharsko-lakierniczą. Wykonaną oczywiście na koszt właściciela. A czy da się zrobić to na koszt serwisu? Mamy historię pana Pawła, który nie dał się wykiwać. Sprawdziliśmy też, które auta z ostatnich lat rdzewieją najszybciej.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Lepszy używany Mercedes czy Lexus? Jeden dostał piątkę, a to bardzo rzadkie przy tych rocznikach
Co warto kupić

Lepszy używany Mercedes czy Lexus? Jeden dostał piątkę, a to bardzo rzadkie przy tych rocznikach

Używane Lexusy cieszą się wzięciem ze względu na swoją zasłużoną opinię o bezawaryjności, ale co jeśli GS-a IV generacji zestawimy z cieszącym się bardzo dobrą opinią Mercedesem W212? Nasz mechanik miał poważny problem. Czy używanemu Mercedesowi udało się zdetronizować "pancernego" Lexusa?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Przejechaliśmy 100 tys. km Mercedesem z dieslem, żeby sprawdzić, co się zepsuje. Nigdy wcześniej nasz dziennik tak nie wyglądał
Testy długodystansowe

Przejechaliśmy 100 tys. km Mercedesem z dieslem, żeby sprawdzić, co się zepsuje. Nigdy wcześniej nasz dziennik tak nie wyglądał

Mercedesem W213 (a właściwie to S213, bo testowaliśmy klasę E kombi) przejechaliśmy ponad 100 tys. km, w pokładowym dzienniku notując w tym czasie wszystko, co zwróciło naszą uwagę. Odnotowywaliśmy też każdą, choćby najdrobniejszą awarię czy usterkę, tak jak robimy to każdorazowo przy testach długodystansowych. Nigdy wcześniej po przejechaniu 100 tys. km dziennik testowy nie wyglądał tak jak po teście naszego Mercedesa E 220d.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Używana limuzyna za 50-70 tys. zł. Dziesięć propozycji w wieku ok. dziesięciu lat
Co warto kupić

Używana limuzyna za 50-70 tys. zł. Dziesięć propozycji w wieku ok. dziesięciu lat

Od Audi A6 i BMW serii 5 po konkurencyjne modele Lexusa, Mercedesa i Volvo – dziś za 50-70 tys. zł nietrudno kupić prestiżową limuzynę. W przypadku takich samochodów trzeba uważać na podejrzanie niższe ceny. Na kierowców czeka sporo pułapek. Podpowiadamy, którą limuzynę i z jakim silnikiem wybrać, by nie żałować. Oto 10 naszych rekomendacji!

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Jeździliśmy tym Mercedesem przez 15 lat, przejechaliśmy pół miliona kilometrów. W jakim stanie było W204?
Testy długodystansowe

Jeździliśmy tym Mercedesem przez 15 lat, przejechaliśmy pół miliona kilometrów. W jakim stanie było W204?

Tych aut z przebiegami przekraczającymi pół miliona kilometrów jeździ po Polsce więcej, niż myślicie, choć w większości przypadków ich wielokrotnie cofane liczniki mówią co innego. Tu mamy do czynienia z autem, które przez 15 lat pokonywało kolejne kilometry pod nadzorem fachowców – z dokładnością co do dnia, godziny i kilometra wiemy, jak sprawował się ten Mercedes. Czy Mercedes Klasy C generacji W204 to godny następca znanych z trwałości "beczek" (W123) i "baleronów" (W124)?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Lepiej postawić na starszego mercedesa czy młodszą dacię? Kupujemy SUV-a za 60 tys. zł
Co warto kupić

Lepiej postawić na starszego mercedesa czy młodszą dacię? Kupujemy SUV-a za 60 tys. zł

Używany SUV za 60 tys. zł? Wybór jest spory, a im dłużej przegląda się ogłoszenia, tym ma się więcej dylematów. Większy, ale starszy czy mniejszy, ale młodszy? Starszy, ale premium czy mniejszy, ale marki popularnej? I w końcu diesel czy benzyna? Mamy pięć propozycji używanych SUV-ów za około 60 tys. zł, o które zapytaliśmy zaprzyjaźnionych mechaników.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Lepsze bezstopniowe CVT w Toyocie czy dwusprzęgłowe DSG w Volkswagenie? Zrobiliśmy ranking skrzyń automatycznych
Co warto kupić

Lepsze bezstopniowe CVT w Toyocie czy dwusprzęgłowe DSG w Volkswagenie? Zrobiliśmy ranking skrzyń automatycznych

Wiele osób chętnie sięgnęłoby po używany samochód z "automatem", ale boi się takiego rozwiązania. Czy rzeczywiście musi to oznaczać ogromne wydatki na naprawę? Czy można sprawdzić skrzynię przed zakupem?

Używane A4 B8, BMW serii 3 E90 czy Klasa C W204? Mechanik nie gryzł się w język. Jest wygrany
Co warto kupić

Używane A4 B8, BMW serii 3 E90 czy Klasa C W204? Mechanik nie gryzł się w język. Jest wygrany

Wielka niemiecka trójka. Bierzemy pod lupę używane bestsellery Audi, BMW i Mercedesa, które teraz po latach kuszą coraz atrakcyjniejszą ceną. BMW serii 3 E90 debiutowało dwa lata wcześniej niż pozostałe w zestawieniu C-klasa i A4. Jednak to nie tylko z tego powodu trzeba dziś za nie zapłacić zdecydowanie mniej niż za rywali. Co na temat najmniejszych sedanów wielkiej, niemieckiej trójki mają do powiedzenia mechanicy? Które z tych trzech aut jest najlepszym wyborem?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Najlepsza limuzyna z dieslem? Porównaliśmy Audi A6 z BMW serii 5 i Mercedesem klasy E
Porównania samochodów

Najlepsza limuzyna z dieslem? Porównaliśmy Audi A6 z BMW serii 5 i Mercedesem klasy E

Audi A6, BMW serii 5 oraz Mercedes klasy E to niemieckie limuzyny klasy wyższej. Pierwsza z nich w ofercie jest od 2018 r., a pozostałe to nowości z 2023 r. W porównaniu wersji z 4-cylindrowymi dieslami i napędem na wszystkie koła sprawdzamy, która ma najwięcej atutów, żeby stać się mistrzem swojego segmentu.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Co za pojedynek! Audi A6, BMW serii 5 czy Mercedes klasy E. Mechanik wyjaśnia
Co warto kupić

Co za pojedynek! Audi A6, BMW serii 5 czy Mercedes klasy E. Mechanik wyjaśnia

Oto trzy mające już kilka lat na karku limuzyny z oszczędnymi, dwulitrowymi dieslami pod maską za ok. 50 tys. zł. Które z tych aut zagwarantuje nie tylko wysoki komfort podróży, lecz także trwałość i niezawodność – Audi A6, BMW serii 5 czy Mercedes klasy E?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
15 aut, które swoje lata mają, a wciąż są dobre. Każde polecamy z innego powodu
Używane

15 aut, które swoje lata mają, a wciąż są dobre. Każde polecamy z innego powodu

Jeśli auta z naszego zestawienia były odpowiednio serwisowane, to wciąż, mimo swojego wieku, trzymają się nieźle i są godne polecenia. W dodatku wiele z nich kosztuje naprawdę niewiele. Oto nasz subiektywny przegląd pełnoletnich aut, które dobrze zdały egzamin dojrzałości.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Wybrali najbardziej wartościową markę motoryzacyjną. Nr 1 po raz 21
Aktualności

Wybrali najbardziej wartościową markę motoryzacyjną. Nr 1 po raz 21

Best Global Brands to coroczny ranking opracowywany przez firmę konsultingową Interbrand, który ocenia i klasyfikuje najbardziej wartościowe marki na świecie. Ranking ten bierze pod uwagę takie czynniki jak wyniki finansowe, wpływ marki na wybory konsumentów oraz zdolność marki do generowania lojalności i zysków. Marki motoryzacyjne znajdują się w czołówce, ale... brakuje im sporo do liderów.

Autor Filip Trusz
Filip Trusz
"Strzał" Audi, Volvo XC60 daleko. Sprawdziłem, które samochody premium kupują Polacy
Aktualności

"Strzał" Audi, Volvo XC60 daleko. Sprawdziłem, które samochody premium kupują Polacy

Marki premium mają bardzo duży udział w polskim rynku nowych samochodów. We wrześniu br. stanowiły ponad 24 proc. wszystkich rejestracji, co oznacza, że na polskie drogi wyjechało 10 tys. 056 nowych aut z wyższej półki. Postanowiłem sprawdzić, które modele cieszyły się największym powodzeniem w minionym miesiącu.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
W klasie premium robi się ciekawie. Możliwy jest nowy lider
Aktualności

W klasie premium robi się ciekawie. Możliwy jest nowy lider

Ulubiony samochód klasy premium Polaków? Od kilkunastu (!) lat możemy w ciemno obstawiać Volvo XC60, które nie ma sobie nad Wisłą równych W czwartym kwartale 2024 r. czeka nas jednak zażarta walka o nr 1. XC60 zmierzy się z innym SUV-em tych rozmiarów, który wcale nie pochodzi z Niemiec.

Autor Filip Trusz
Filip Trusz
Jestem w szoku, jakie sukcesy odnosi ten segment w Polsce. Lider jednak pozostaje jeden
Aktualności

Jestem w szoku, jakie sukcesy odnosi ten segment w Polsce. Lider jednak pozostaje jeden

Polski rynek nowych samochodów ma się świetnie: wrzesień 2024 r. okazał się już 17. z rzędu miesiącem wzrostów pierwszych rejestracji. Zaskakujący jest sukces segmentu, który akurat w Polsce teoretycznie powinien mieć umiarkowane znaczenie.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Pojechałem na Kongres Nowej Mobilności 2024 w Łodzi. Jestem pod wrażeniem
Aktualności

Pojechałem na Kongres Nowej Mobilności 2024 w Łodzi. Jestem pod wrażeniem

Polskie premiery czterech SUV-ów i jednego kombi, 150 wystawców oraz 400 prelegentów — tegoroczna edycja Kongresu Nowej Mobilności zapowiadała się bardzo interesująco. Kiedy jednak dotarłem do łódzkiego EXPO, okazało się, że rzeczywistość potrafi być jeszcze lepsza niż trailer.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Szczęsny kupił jej "katedrę na kołach". Marina kocha luksusowe auta
Aktualności

Szczęsny kupił jej "katedrę na kołach". Marina kocha luksusowe auta

Marina Łuczenko-Szczęsna znana jest nie tylko jako wokalistka, czy żona najsłynniejszego polskiego bramkarza, ale też jako wielbicielka luksusowych samochodów. Wśród modeli, jakimi jeździła, przez lata znalazły się eleganckie Porsche, ale też większe modele. Polska WAG szczególnie upodobała sobie SUV-y.

Były polski premier zginął w zagadkowy sposób. "Na ciele miał ponoć nieznaczne obrażenia"
Auto Świat - Archiwum

Były polski premier zginął w zagadkowy sposób. "Na ciele miał ponoć nieznaczne obrażenia"

Do tragicznego w skutkach wypadku doszło 25 września 1931 r. na szosie w okolicach Ostrowa Wielkopolskiego. Były już wtedy premier Polski, hrabia Aleksander Skrzyński, jechał na polowanie, kiedy nagle przed maską rozpędzonego mercedesa pojawiła się furmanka, ciągnięta przez jednego konia. Kierowca stracił kontrolę nad samochodem. Jak wynika z ówczesnych przekazów, to nie sam wypadek doprowadził do śmierci hrabiego.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.