- Kluczowym elementem Kongresu Nowej Mobilności są panele, debaty i warsztaty, w których udział biorą goście z całego świata
- Wśród premier znalazł się SUV rozwijający 1164 Nm i kombi mierzące prawie pięć metrów długości
- Ważną nowość przedstawiła również firma z Zielonej Góry
Kongres Nowej Mobilności 2024 łączy dwie cechy, które definiują najlepsze imprezy motoryzacyjne na świecie: rozmach i profesjonalizm. Nie mylmy jednak rozmachu z gigantomanią — kongres odbywa się wprawdzie na powierzchni 15 tys. m kw, ale to bardzo przyjazna przestrzeń: wszędzie jest blisko, nie ma mowy o zbędnym nabijaniu kroków. W przypadku Kongresu Nowej Mobilności rozmach ma zupełnie inne znaczenie.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoChodzi o "naszpikowanie treścią" owych 15 tys. m kw. Tutaj co chwila jest coś interesującego. Możliwości zdobywania wiedzy są ogromne. Wśród 150 wystawców znaleźli się m.in. przedstawiciele producentów samochodów i infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych, a także operatorzy sieci. Jak co roku kluczowym elementem Kongresu Nowej Mobilności są panele, debaty i warsztaty związane z elektromobilnością. To łącznie 160 punktów programu, w których bierze udział aż 400 prelegentów z całego świata.
Przeczytaj także: Raz skorzystałem z funkcji "białego kapelusza" w Google Maps. I już nie przestanę
Kongres Nowej Mobilności 2024 odbywał się w dniach 24-26 września 2024 r. Uwagę zwiedzających przyciągnęły także auta, które właśnie tutaj pojawiły się po raz pierwszy w Polsce. Pewien SUV to zresztą na razie jedyny egzemplarz tego modelu w naszym kraju.
Kongres Nowej Mobilności 2024: najważniejsze nowości
Mowa o Kii EV3. Ten nieduży elektryczny SUV mierzy 430 cm długości. W gamie znalazł się jeden silnik (204 KM oraz 283 Nm) i dwa warianty akumulatora trakcyjnego: 58,3 i 81,4 kWh. Mniejsza "bateria" daje 436 km zasięgu, większa — aż 605 km.
Na Kongresie Nowej Mobilności 2024 zadebiutował również Mercedes G 580 EQ, czyli 587-konna elektryczna wersja słynnej klasy G. Mierzący 462,4 cm długości samochód rozwija aż 1164 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a przyspieszenie 0-100 km/h wynosi 4,7 s.
Kolejną nowością na Kongresie Nowej Mobilności 2024 była Cupra Tavascan, czyli elektryczny SUV coupe o długości 464,4 cm. Hiszpański samochód jest dostępny w wersjach o mocy od 286 do 340 KM, a mocniejsza przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,5 s.
Na stoisku Forda można było oglądać elektrycznego SUV-a coupe Capri. Samochód mierzy 463,4 cm długości, a topowa 340-konna odmiana przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,3 s.
Oprócz SUV-ów mamy też nowe kombi: elektryczny VW ID.7 Tourer, czyli samochód klasy średniej. To naprawdę ogromne kombi: ma aż 496,1 cm długości. Pojemność bagażnika wynosi od 605 do 1714 l, a w gamie znalazły się wersje o mocy 286-340 KM. Topowa przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,5 s.
Kongres Nowej Mobilności 2024 to nie tylko premiery samochodów. Ekoenergetyka-Polska — zielonogórski projektant i producent stacji ładowania wysokiej mocy dla samochodów osobowych i dostawczych oraz ciężarówek i autobusów — przedstawił ładowarkę SAT1500 MCS dla pojazdów ciężarowych. Jest ona zgodna ze standardem złącza Megawatt Charging System i oferuje do 1440 kW mocy ładowania.