Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Volkswagen

Volkswagen

Volkswagen

Volkswagen – niemiecka marka samochodów osobowych i dostawczych, należąca do koncernu Volkswagenwerk Aktien-Gesellschaft (VAG). Jego historia zaczyna się w 1931 roku, kiedy to firma Zündapp zwróciła się do Ferdinanda Porsche o stworzenie taniego auta. Nazwano go Typ 12, a rozwinięciem projektu zajęła się marka NSU i tak powstał Typ 32.

W 1934 na mocy polecenia Adolfa Hitlera, Ferdinand zaprezentował pierwszy projekt legendarnego Garbusa. Miał to być samochód tani i rodzinny, a Hitler ochrzcił go mianem „samochodu dla ludu”. Produkcja rozpoczęła się w 1941 roku, jednak nosił on nazwę KdF-Wagen, a dopiero po wojnie Typ 1 lub Beetle. Do 2003 roku, kiedy oficjalnie zakończono jego produkcję - powstało łącznie ponad 21,5 mln egzemplarzy.

W 1949 roku na bazie Garbusa powstała I generacja Transportera, potocznie zwana ogórkiem. Na szczególną uwagę zasługuje odmiana Samba. Posiadała lakier w dwóch kolorach, odsuwany dach, wiele elementów chromowanych oraz 21 okien. Cieszyła się ogromną popularnością, a obecnie jest bardzo cenionym i poszukiwanym klasykiem.

W 1973 roku miała miejsce prezentacja kolejnego, bardzo popularnego modelu – Passata. Tuż po nim, zadebiutował Golf. Miał on powtórzyć sukces Garbusa i tak się też stało. Model do dziś cieszy się ogromną popularnością, a powstała w 1982 roku wersja GTI, uważana jest za jeden z pierwszych hot-hatchy.

Na początku lat 90. Volkswagen wszedł na rynek polski i od razu po tym, w Poznaniu powstała firma „Volkswagen-Poznań”, w której z początku montowano, a potem w całości produkowano wiele modeli aut koncernu Volkswagena.

W skład koncernu Volkswagen wchodzą takie marki jak Audi, Skoda, Seat, Porsche, Lamborghini, Bugatti czy Bentley.

Volkswagen - modele

Ikona samochodu

Volkswagen 215

Volkswagen Amarok

Volkswagen Amarok

Ikona samochodu

Volkswagen Arteon

Volkswagen Beetle

Volkswagen Beetle

Volkswagen Bora

Volkswagen Bora

Volkswagen Caddy

Volkswagen Caddy

Ikona samochodu

Volkswagen Caravelle

Volkswagen CC

Volkswagen CC

Volkswagen Corrado

Volkswagen Corrado

Volkswagen Crafter

Volkswagen Crafter

Volkswagen Derby

Volkswagen Derby

Volkswagen e-Golf

Volkswagen e-Golf

Volkswagen e-up!

Volkswagen e-up!

Volkswagen EOS

Volkswagen EOS

Volkswagen FOX

Volkswagen FOX

Volkswagen Garbus

Volkswagen Garbus

Volkswagen Gol

Volkswagen Gol

Volkswagen Golf

Volkswagen Golf

Volkswagen Golf Plus

Volkswagen Golf Plus

Volkswagen Jetta

Volkswagen Jetta

Ikona samochodu

Volkswagen LT

Volkswagen Lupo

Volkswagen Lupo

Volkswagen Multivan

Volkswagen Multivan

Ikona samochodu

Volkswagen New Beetle

Ikona samochodu

Volkswagen Passat

Volkswagen Passat CC

Volkswagen Passat CC

Volkswagen Phaeton

Volkswagen Phaeton

Volkswagen Polo

Volkswagen Polo

Volkswagen Santana

Volkswagen Santana

Volkswagen Scirocco

Volkswagen Scirocco

Volkswagen Sharan

Volkswagen Sharan

Ikona samochodu

Volkswagen T-ROC

Ikona samochodu

Volkswagen Taro

Volkswagen Tiguan

Volkswagen Tiguan

Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg

Volkswagen Touran

Volkswagen Touran

Ikona samochodu

Volkswagen Transporter

Volkswagen up!

Volkswagen up!

Volkswagen Vento

Volkswagen Vento

Volkswagen - powiązane artykuły

Wielkie rozczarowania. Najwspanialsze prototypy, które nie trafiły do produkcji

Wielkie rozczarowania. Najwspanialsze prototypy, które nie trafiły do produkcji

Prototyp, salon sprzedaży, później komis, na koniec złom. Z reguły tak wygląda życie samochodu. Czasem kończy się już na pierwszym przystanku, bo część prototypów niestety nie trafia do produkcji. W przypadku tej dziewiątki to naprawdę wielkie "niestety" i to przez bardzo duże "N". Oto największe rozczarowania: fenomenalne samochody, które nigdy się nie zmieniły w seryjne auta.

BMW kontra Volkswagen, kto zrobił lepsze kombi w dieslu?

BMW kontra Volkswagen, kto zrobił lepsze kombi w dieslu?

Niemieckie kombi klasy średniej ze 150-konnymi silnikami Diesla i automatycznymi skrzyniami biegów. Sprawdzamy, który model z pary BMW 318d i Volkswagen Passat 2.0 TDI daje więcej frajdy z prowadzenia i który lepiej spisuje się jako rodzinny samochód. W obu przypadkach sondujemy czy diesel znowu okaże się optymalnym silnikiem do dynamicznej i oszczędnej jazdy oraz na dalekie podróże?

Oglądałem pierwszą gigafabrykę Volkswagena. Na co wydaje prawie 10 mld zł?

Oglądałem pierwszą gigafabrykę Volkswagena. Na co wydaje prawie 10 mld zł?

W 2022 r. wyprodukowano tam silniki spalinowe dla 829 tys. samochodów. Dwa miliardy euro zmienią to miejsce w wytwórnię akumulatorów dla pół miliona elektryków rocznie: odwiedziliśmy gigafabrykę VW w Salzgitter i jej niesamowite laboratoria, które zakrzywiają czas.

Które benzynowe silniki z turbo warto kupić?

Które benzynowe silniki z turbo warto kupić?

Benzyniaki wykonane w technice downsizingu są na fali! Auta z nimi pod maską opanowały rynek pierwotny i trafiają do obiegu wtórnego. Które z nich warto kupić? Na celownik bierzemy wersje o poj. od 1,0 do 2,0 l z ostatnich 10 lat.

Najlepsze i najgorsze małe silniki benzynowe z turbo

Najlepsze i najgorsze małe silniki benzynowe z turbo

Oto 30 niedużych benzyniaków z turbodoładowaniem, które w ostatnich latach stały się podstawą napędu większości popularnych modeli wszystkich marek liczących się na rynku. Postanowiliśmy je ocenić i wskazać, które są warte uwagi, a które trzeba omijać szerokim łukiem.

Używane auto z dieslem - ten wybór jest ryzykowny

Używane auto z dieslem - ten wybór jest ryzykowny

Kupno samochodu klasy średniej za 15-20 tys. zł wydaje się łatwe, bo ofert jest dużo. Niestety, niektóre z tych aut mają nieudane silniki Diesla. Oto bardzo ryzykowna piątka.

Druga gigafabryka Volkswagena z zielonym światłem. Rusza budowa

Druga gigafabryka Volkswagena z zielonym światłem. Rusza budowa

PowerCo — oddzielna spółka Volkswagena zajmująca się produkcją akumulatorów do aut elektrycznych — ogłosiła rozpoczęcie budowy swojej drugiej fabryki ogniw, tym razem w okolicy Walencji. Nowa gigafabryka rozpocznie produkcję w 2026 r. i zatrudni ponad 3 tys. osób, a kolejne 30 tys. miejsc pracy powstanie u dostawców i partnerów w Hiszpanii.

Porównaliśmy ceny Audi, Fiata i Opla. Zaskakujące wnioski

Porównaliśmy ceny Audi, Fiata i Opla. Zaskakujące wnioski

Kiedyś samochody marek premium dla wielu Polaków były praktycznie nieosiągalne. Teraz nie jest to już takie oczywiste. Problem w tym, że to nie auta premium staniały, tylko bardziej zdrożały modele dla przeciętnego Kowalskiego.

Trwałe i oszczędne auto do miasta – 10 najlepszych propozycji za 20-25 tys. zł

Trwałe i oszczędne auto do miasta – 10 najlepszych propozycji za 20-25 tys. zł

Popyt na miejskie auta nie słabnie. Wytypowaliśmy 10 ciekawych propozycji, trwałych i oszczędnych, ale tym razem nieco droższych – za 20-25 tys. zł.

Volkswagen Garbus - ospały, ciasny i niepraktyczny

Volkswagen Garbus - ospały, ciasny i niepraktyczny

W odróżnieniu od Citroëna 2CV czy Renault 4, Volkswagen Garbus nie był pomyślany jako tanie auto. Taka rola przypadła mu pod koniec życia.

Samochody to nie wszystko. Czy wiesz, co jeszcze produkują koncerny motoryzacyjne?

Samochody to nie wszystko. Czy wiesz, co jeszcze produkują koncerny motoryzacyjne?

Koncerny samochodowe zajmują się produkcją różnych wyrobów: od drobnych akcesoriów, takich jak okulary, zegarki czy młynki kuchenne, po prawdziwe kolosy — wagony metra czy ogromne pociągi towarowe i pasażerskie. Na liście ciekawych konstrukcji nie brak także klimatyzatorów, schodów ruchomych, silników okrętowych czy nawet luksusowych jachtów. Sprawdź swoją wiedzę na temat tego, jakie jeszcze produkty można spotkać pod markami znanymi z samochodów.

Automat kontra manual. Czy warto samemu zmieniać biegi?

Automat kontra manual. Czy warto samemu zmieniać biegi?

Automatyczna przekładnia potrafi być dużym udogodnieniem. Mimo to wielu kierowców wciąż obawia się tego rozwiązania. Czy słusznie? Przetestowaliśmy 10 par samochodów z automatem i manualem, żeby przekonać się, która wersja lepiej jeździ.

Auta na całe życie - czyli niezniszczalne samochody lat 80. i 90.

Auta na całe życie - czyli niezniszczalne samochody lat 80. i 90.

Najbardziej wytrzymałe współczesne samochody produkowano pod koniec lat 80. i w latach 90. Co sprawiało, że auta z tego okresu są aż tak długowieczne?

Auta gorsze niż myślisz! Awaryjne, nietrwałe, drogie w naprawach i popularne

Auta gorsze niż myślisz! Awaryjne, nietrwałe, drogie w naprawach i popularne

Ani renomowana marka, ani popularność modelu nie są gwarancją, że dany samochód można kupować w ciemno. Nawet najlepszym firmom zdarzają się wpadki. Pokazujemy, których wersji lepiej się wystrzegać i jak je odróżnić od tych godnych polecenia.

Elektryk Volkswagena z zasięgiem 450 km za ok. 100 tys. zł? Widziałem jego zwiastun

Elektryk Volkswagena z zasięgiem 450 km za ok. 100 tys. zł? Widziałem jego zwiastun

Oto realna zapowiedź jednego z najbardziej oczekiwanych aut tej dekady. Prototypowy Volkswagen ID. 2all to zwiastun elektrycznego miejskiego hatchbacka, który pojawi się w 2025 r. i ma być prawie dwukrotnie tańszy od obecnego ID.3.

ID.Buzz - przechodnie robili mi zdjęcia, a jazda nim to niekończąca się przyjemność

ID.Buzz - przechodnie robili mi zdjęcia, a jazda nim to niekończąca się przyjemność

Czy samochód może wzbudzać sympatię? Po kilku dniach spędzonych za kierownicą Volkswagena ID.Buzz mogę powiedzieć, że tak i to jaką. To, że pierwszy elektryczny van Volkswagena wygląda wyjątkowo, nie podlega dyskusji. Ale nie spodziewałem się, że elektryczny samochód spotka się aż z takim zainteresowaniem przechodniów oraz innych kierowców. To, że ten model się udał Volkswagenowi, jest już chyba oczywiste. Ale jak jeździ? Czy jest w stanie być jednym autem w domu, czy to naprawdę praktyczne rodzinne auto? To wszystko dla was sprawdziłem.

Jesteś fanem Volkswagena? Ten quiz pokaże, na ile naprawdę go znasz

Jesteś fanem Volkswagena? Ten quiz pokaże, na ile naprawdę go znasz

Każdy zna Golfa, Passata czy Tiguana, wszyscy bezbłędnie rozpoznają je na pierwszy rzut oka, ale ile tak naprawdę wiesz o Volkswagenie? Sprawdź swoją wiedzę w tym quizie. Ostrzegamy, nie będzie lekko!

Volkswagen ID.3. Ostatni test przed modernizacją [TEST]

Volkswagen ID.3. Ostatni test przed modernizacją [TEST]

Volkswagen ID.3 to jeden z tych samochodów, który ma w przyszłości zawojować motoryzacyjny rynek. W pełni elektryczny, a zatem bezemisyjny model ma zapewnić zasięg, który wystarczy nie tylko do jazdy po mieście, lecz także poza nim, a funkcjonalne nadwozie ma przyczynić się do rodzinnego wykorzystania go. W teście sprawdzamy, czy samochód spełnia się w każdej z tych ról.

Trzy generacje Volkswagena Passata. B6, B7 czy B8 - którą warto kupić?

Trzy generacje Volkswagena Passata. B6, B7 czy B8 - którą warto kupić?

Nie zawsze jest tak w motoryzacji, że jeśli coś młodsze, to lepsze! Choć nowoczesne rozwiązania techniczne dają dużo frajdy z jazdy, często są niedopracowane. A jak wygląda to w przypadku Volkswagena Passata? Czy lepiej postawić na niedrogiego w zakupie i znanego wszystkim mechanikom Volkswagena Passata B6, czy wersję przejściową, czyli Volkswagena Passata B7, a może trochę dołożyć i celować w Passata B8?

Obejrzałem zmodernizowanego Volkswagena ID.3. Zmieniono więcej, niż się wydaje

Obejrzałem zmodernizowanego Volkswagena ID.3. Zmieniono więcej, niż się wydaje

Tradycyjne metody zawodzą. Zmodernizowanego VW ID.3 nie poznasz ani po reflektorach (bo są takie, jak wcześniej), ani po grillu (bo nadal go nie ma). Skoro więc producent ominął zwyczajowe miejsca restylizacji, to gdzie zaszły kluczowe zmiany? A może to tylko czysta kosmetyka? Na szczęście nie.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech