Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Volkswagen

Volkswagen

Volkswagen

Volkswagen – niemiecka marka samochodów osobowych i dostawczych, należąca do koncernu Volkswagenwerk Aktien-Gesellschaft (VAG). Jego historia zaczyna się w 1931 roku, kiedy to firma Zündapp zwróciła się do Ferdinanda Porsche o stworzenie taniego auta. Nazwano go Typ 12, a rozwinięciem projektu zajęła się marka NSU i tak powstał Typ 32.

W 1934 na mocy polecenia Adolfa Hitlera, Ferdinand zaprezentował pierwszy projekt legendarnego Garbusa. Miał to być samochód tani i rodzinny, a Hitler ochrzcił go mianem „samochodu dla ludu”. Produkcja rozpoczęła się w 1941 roku, jednak nosił on nazwę KdF-Wagen, a dopiero po wojnie Typ 1 lub Beetle. Do 2003 roku, kiedy oficjalnie zakończono jego produkcję - powstało łącznie ponad 21,5 mln egzemplarzy.

W 1949 roku na bazie Garbusa powstała I generacja Transportera, potocznie zwana ogórkiem. Na szczególną uwagę zasługuje odmiana Samba. Posiadała lakier w dwóch kolorach, odsuwany dach, wiele elementów chromowanych oraz 21 okien. Cieszyła się ogromną popularnością, a obecnie jest bardzo cenionym i poszukiwanym klasykiem.

W 1973 roku miała miejsce prezentacja kolejnego, bardzo popularnego modelu – Passata. Tuż po nim, zadebiutował Golf. Miał on powtórzyć sukces Garbusa i tak się też stało. Model do dziś cieszy się ogromną popularnością, a powstała w 1982 roku wersja GTI, uważana jest za jeden z pierwszych hot-hatchy.

Na początku lat 90. Volkswagen wszedł na rynek polski i od razu po tym, w Poznaniu powstała firma „Volkswagen-Poznań”, w której z początku montowano, a potem w całości produkowano wiele modeli aut koncernu Volkswagena.

W skład koncernu Volkswagen wchodzą takie marki jak Audi, Skoda, Seat, Porsche, Lamborghini, Bugatti czy Bentley.

Volkswagen - modele

Ikona samochodu

Volkswagen 215

Volkswagen Amarok

Volkswagen Amarok

Ikona samochodu

Volkswagen Arteon

Volkswagen Beetle

Volkswagen Beetle

Volkswagen Bora

Volkswagen Bora

Volkswagen Caddy

Volkswagen Caddy

Ikona samochodu

Volkswagen Caravelle

Volkswagen CC

Volkswagen CC

Volkswagen Corrado

Volkswagen Corrado

Volkswagen Crafter

Volkswagen Crafter

Volkswagen Derby

Volkswagen Derby

Volkswagen e-Golf

Volkswagen e-Golf

Volkswagen e-up!

Volkswagen e-up!

Volkswagen EOS

Volkswagen EOS

Volkswagen FOX

Volkswagen FOX

Volkswagen Garbus

Volkswagen Garbus

Volkswagen Gol

Volkswagen Gol

Volkswagen Golf

Volkswagen Golf

Volkswagen Golf Plus

Volkswagen Golf Plus

Volkswagen Jetta

Volkswagen Jetta

Ikona samochodu

Volkswagen LT

Volkswagen Lupo

Volkswagen Lupo

Volkswagen Multivan

Volkswagen Multivan

Ikona samochodu

Volkswagen New Beetle

Ikona samochodu

Volkswagen Passat

Volkswagen Passat CC

Volkswagen Passat CC

Volkswagen Phaeton

Volkswagen Phaeton

Volkswagen Polo

Volkswagen Polo

Volkswagen Santana

Volkswagen Santana

Volkswagen Scirocco

Volkswagen Scirocco

Volkswagen Sharan

Volkswagen Sharan

Ikona samochodu

Volkswagen T-ROC

Ikona samochodu

Volkswagen Taro

Volkswagen Tiguan

Volkswagen Tiguan

Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg

Volkswagen Touran

Volkswagen Touran

Ikona samochodu

Volkswagen Transporter

Volkswagen up!

Volkswagen up!

Volkswagen Vento

Volkswagen Vento

Volkswagen - powiązane artykuły

Silniki: najgorsze z najlepszych – najpierw zdobyły tytuł „Engine of the Year”, a później psuły się na potęgę!

Silniki: najgorsze z najlepszych – najpierw zdobyły tytuł „Engine of the Year”, a później psuły się na potęgę!

Oto silniki z ostatnich lat, które jako nowe zdobyły wiele prestiżowych nagród, łącznie z tytułem "Engine of the Year". Niestety, szybko okazało się, że to motory z problemami. Często bardzo poważnymi!

Volkswagen Polo CL Formel E - oszczędzanie ma swoją cenę

Volkswagen Polo CL Formel E - oszczędzanie ma swoją cenę

Polo robi wrażenie bardzo skromnego auta, ale trudno odmówić mu solidności, a w wersji Formel E jest dziś superrzadkie.

Który silnik jest najlepszy? Nasz ranking

Który silnik jest najlepszy? Nasz ranking

Wielu kierowców tęskni za dużymi niewysilonymi silnikami, które przez wiele lat potrafiły niemal bezawaryjne napędzać auta. Argument zawsze jest taki sam – te silniki były trwalsze. Jednak jak się okazuje, wśród nowoczesnych jednostek napędowych też można znaleźć takie, które są bezawaryjne, a na dodatek oszczędne i dynamiczne.

Volkswagen Polo Eko, czyli gdzie ten postęp?

Volkswagen Polo Eko, czyli gdzie ten postęp?

Ekologiczny Volkswagen Polo już 30 lat temu zużywał średnio niewiele ponad 3 l/100 km. Dziś podróżowanie nim wiąże się jednak z pewnym ryzykiem.

10 aut z przedwczorajszą techniką

10 aut z przedwczorajszą techniką

Dziś producenci zmieniają swoje modele z roku na rok. Jednak nie zawsze tak było – jeszcze kilkanaście lat temu wszystko kręciło się znacznie wolniej i nikomu nie przeszkadzało, że konstrukcja tego czy innego samochodu ma już kilkanaście lat. Wystarczyło zrobić lifting i zabawa zaczynała się od początku!

Które auta rdza atakuje najczęściej?

Które auta rdza atakuje najczęściej?

Producenci samochodów udzielają wprawdzie wieloletnich gwarancji na perforację nadwozia, ale wiele pojazdów zaczyna rdzewieć już w 3-4 roku eksploatacji, by po kilku latach mieć za sobą pierwszą naprawę blacharsko-lakierniczą... wykonaną na koszt właściciela. Pokazujemy, które auta z ostatnich lat rdzewieją na potęgę.

Duży silnik w tanim aucie – jakie diesle warto wybrać?

Duży silnik w tanim aucie – jakie diesle warto wybrać?

Planujesz zakup używanego auta z dużym silnikiem Diesla? Radzimy, które modele są warte zakupu, a których lepiej unikać. Trzeba pamiętać, iż niektóre silniki na olej napędowy mogą sprawić wiele problemów i — co ważniejsze — zrujnować domowy budżet.

Sportowe auta lat 80. - to był czas prawdziwych aut

Sportowe auta lat 80. - to był czas prawdziwych aut

Mercedes, Golf II i Renault R5 – to brzmi jak nudne lata 80. Ale kto tak myśli, może się mocno zdziwić, gdy tylko zajrzy pod maski naszych samochodów. A jeszcze większe zdziwienie zapanuje, gdy odpalimy silniki.

Auta na całe życie - czyli niezniszczalne samochody lat 80. i 90.

Auta na całe życie - czyli niezniszczalne samochody lat 80. i 90.

Najbardziej wytrzymałe współczesne samochody produkowano pod koniec lat 80. i w latach 90. Co sprawiało, że auta z tego okresu są aż tak długowieczne?

Auta gorsze niż myślisz! Awaryjne, nietrwałe, drogie w naprawach i popularne

Auta gorsze niż myślisz! Awaryjne, nietrwałe, drogie w naprawach i popularne

Ani renomowana marka, ani popularność modelu nie są gwarancją, że dany samochód można kupować w ciemno. Nawet najlepszym firmom zdarzają się wpadki. Pokazujemy, których wersji lepiej się wystrzegać i jak je odróżnić od tych godnych polecenia.

Trzy generacje Volkswagena Passata. B6, B7 czy B8 - którą warto kupić?

Trzy generacje Volkswagena Passata. B6, B7 czy B8 - którą warto kupić?

Nie zawsze jest tak w motoryzacji, że jeśli coś młodsze, to lepsze! Choć nowoczesne rozwiązania techniczne dają dużo frajdy z jazdy, często są niedopracowane. A jak wygląda to w przypadku Volkswagena Passata? Czy lepiej postawić na niedrogiego w zakupie i znanego wszystkim mechanikom Volkswagena Passata B6, czy wersję przejściową, czyli Volkswagena Passata B7, a może trochę dołożyć i celować w Passata B8?

Klasyki z lat 70. - urocze kompakty

Klasyki z lat 70. - urocze kompakty

Pomysłowo zaprojektowane nowoczesne europejskie samochody z początku lat 70. zwierają szyki przeciwko wprowadzonej do Europy japońskiej konkurencji. Jednocześnie wszyscy razem ścigają Volkswagena Garbusa. Które z aut po ponad 40 latach od debiutu wygra porównanie?

Używane auto rodzinne za dychę – pięć ciekawych propozycji

Używane auto rodzinne za dychę – pięć ciekawych propozycji

Ceny aut używanych zaczynają rosnąć, ale za ok. 10 tys. zł nadal da się upolować coś sensownego. Tym razem przegląd wartych uwagi modeli segmentu D ze względnie prostymi silnikami benzynowymi.

Czy będą kolejne generacje Golfa i Polo? O sensacyjnej przyszłości Volkswagena rozmawiamy z jego prezesem

Czy będą kolejne generacje Golfa i Polo? O sensacyjnej przyszłości Volkswagena rozmawiamy z jego prezesem

Podobno obecny VW Golf nie będzie mieć następcy. Podobno to samo czeka Polo. Żeby w końcu uciąć te spekulacje, postanowiłem poznać prawdę u samego źródła: porozmawiałem z prezesem marki Volkswagen Thomasem Schaeferem.

Pięć używanych modeli segmentu B z dieslem: małe auta mało palą

Pięć używanych modeli segmentu B z dieslem: małe auta mało palą

Oto pięciu wspaniałych! Citroën C3, Ford Fiesta, Opel Corsa, Peugeot 207 i VW Polo – wszystkie w wieku ok. 10 lat, wszystkie w popularnych wersjach hatchback, wszystkie z oszczędnymi dieslami pod maską, bo średnio palą poniżej 5 l/100 km! Który z nich gwarantuje również rozsądne koszty eksploatacji i wysoką trwałość?

TDI – w którym modelu pracuje najlepiej? (Z archiwum Auto Świata)

TDI – w którym modelu pracuje najlepiej? (Z archiwum Auto Świata)

Cudowny silnik Audi i Volkswagena. Oszczędny i dynamiczny. Idealny wybór dla zimno kalkulujących nabywców kombi. Na które spośród czterech ubrań najlepiej się zdecydować?

Sprawdzamy najtańsze limuzyny - to może być pułapka

Sprawdzamy najtańsze limuzyny - to może być pułapka

Za kwotę 20-25 tys. zł bez trudu znajdziecie imponujące limuzyny najwyższej klasy. Mocne silniki, przestronne luksusowe wnętrza, ogromny bagażnik i setki systemów, które dopiero dzisiaj trafiły do zwykłych samochodów. Kiedyś to były auta, w cenie mieszkania, dzisiaj mogą być jednak pułapką finansową. W większości przypadków bowiem nie sztuką jest je kupić, ale właśnie utrzymać.

Volkswagen Golf 2 Country, AMC Eagle Kammback i Talbot-Matra Rancho – te samochody wyprzedziły swoje czasy

Volkswagen Golf 2 Country, AMC Eagle Kammback i Talbot-Matra Rancho – te samochody wyprzedziły swoje czasy

AMC Eagle Kammback, Talbot-Matra Rancho i Volkswagen Golf 2 Country – te samochody wyprzedziły swoje czasy. Z dzisiejszego punktu widzenia i panującej samochodowej mody możemy ze spokojem przyjąć, że każdy z nich zasługuje na miano prekursora SUV-ów.

Kadett GSI kontra Golf II GTI 16V - dwa pomysły na szybkie auto

Kadett GSI kontra Golf II GTI 16V - dwa pomysły na szybkie auto

8 kontra 16 zaworów – to nie fair? Nie, bo Golf 1.8 oraz Kadett 2.0 są prawie tak samo szybkie.

Najgorsze auta ostatniego 20-lecia To prawdziwe miny na kołach!

Najgorsze auta ostatniego 20-lecia To prawdziwe miny na kołach!

Rankingi tego typu zawsze budzą pewne emocje. "Ale jak to, dlaczego moje auto tu jest" – zakrzykną co poniektórzy – "przecież jeżdżę takim od dawna i nic się nie psuje!". Znakomicie, cieszymy się, oby tak było jak najdłużej. Poza tym, nawet jeśli jakiś model w tym zestawieniu się znalazł, to przecież nie jest powiedziane, że na pewno się popsuje.
Poprzednia Następna

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test