Logo
WiadomościAktualnościVolkswagen wycofuje tysiące hybryd plug-in. Wykryto usterkę, która może doprowadzić do pożaru

Volkswagen wycofuje tysiące hybryd plug-in. Wykryto usterkę, która może doprowadzić do pożaru

Opracowanie: 
  • Mariusz Kamiński
  • Volkswagen ogłosił globalną akcję serwisową dla modelu Touareg z napędem hybrydowym plug-in
  • Akcja obejmuje ponad 12 tys. pojazdów wyprodukowanych między wrześniem 2018 r. a sierpniem 2024 r.
  • Problem związany jest z ryzykiem przegrzania akumulatora wysokiego napięcia, co może prowadzić do pożaru
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Problemy z Audi Q7 skłoniły Volkswagena do rozpoczęcia globalnej akcji serwisowej. Ta dotyczy modelu Touareg, ale tylko z hybrydowym napędem plug-in. Na całym świecie akcja obejmuje ponad 12 tys. pojazdów wyprodukowanych pomiędzy końcówką września 2018 r. a drugą połową sierpnia 2024 r.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Poznaj kontekst z AI

Jakie modele samochodów obejmuje akcja serwisowa Volkswagena?
Jakie ryzyko wiąże się z akumulatorami w modelu Touareg?
Jak można uchronić się przed awarią w Touaregu?
Czy były przypadki szkód materialnych związanych z problemami akumulatorów?

Ryzyko pożaru w Touaregu z hybrydą plug-in. O czym trzeba wiedzieć?

Serwis t-online.de wyjaśnia, że powodem akcji serwisowej jest ryzyko przegrzania się ogniw w akumulatorze wysokiego napięcia. W najbardziej pesymistycznym przypadku podczas ładowania baterii może dojść do pożaru. Z podobnym problemem zetknięto się już wcześniej w Audi Q7.

Audi Q7
Audi Q7ACZ / Auto Świat

Jak na razie użytkownicy Touaregów z hybrydą plug-in powinni zastosować środki ostrożności takie same, jak właściciele Audi Q7. Audi sugeruje, aby zwracać uwagę na nietypowe zapachy, ale też nagrzewanie się pojazdu w trakcie ładowania. Do czasu przeprowadzenia akcji serwisowej samochód, w miarę możliwości, najlepiej parkować na zewnątrz.

Co trzeba zrobić, aby uchronić się przed awarią w Touaregu?

Procedura przygotowana w związku z wykrytymi wadami w Audi Q7 przewiduje bezpłatną aktualizację oprogramowania sterującego akumulatorem wysokiego napięcia. Po wgraniu nowego softu instalowany jest system diagnostyczny, który dokładniej monitoruje temperaturę akumulatora i w razie potrzeby ogranicza ładowanie. Jeśli system wykryje nieprawidłowości, wyświetlony zostaje specjalny komunikat, który informuje o problemie z zasilaniem pokładowym i nakazuje kontakt z serwisem.

Uciążliwością związaną z wgrywaniem nowego oprogramowania jest konieczność odwiedzenia serwisu. W przypadku Audi, jak przypomina t-online.de, całość prac zajmuje ok. 60 minut. Najprawdopodobniej niemal tyle samo pochłonie przeprowadzenie aktualizacji oprogramowania także w Touaregu.

Problemy z akumulatorami — na razie bez negatywnych konsekwencji

Z niemieckich doniesień medialnych wynika, że jak na razie ani Volkswagen, ani Audi, nie zgłosiły żadnych przypadków, w których doszłoby do szkód materialnych lub obrażeń ciała. Wiadomo natomiast, że kontrola jakości wykrywała oznaki zmian w niektórych akumulatorach wysokiego napięcia w modelu Q7.

Jak na razie nie wiadomo, czy akcja serwisowa dla Touarega z napędem hybrydowym plug-in będzie obowiązywała również w Polsce. Producent przekazał nam, że taka informacja jeszcze nie została oficjalnie potwierdzona i nie wiadomo, czy i ile samochodów może zostać nią objętych. Pewne natomiast jest, że globalna akcja serwisowa Volkswagena nie jest jedyną w ostatnim czasie. Dzień wcześniej informowaliśmy o akcji serwisowej Toyoty. W tym przypadku sprawa dotyczy modeli Proace oraz Proace Verso.

Opracowanie: 
  • Mariusz Kamiński
Udostępnij:
Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium