Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Audi Q7

Audi Q7

Audi Q7

Audi Q7 to największy model produkowany przez niemiecki koncern. Jest to duży SUV, który posiada zarówno cechy pojazdu luksusowego jak i terenowego.

I generacja została zaprezentowana w 2005 roku i od razu weszła do produkcji. Auto zostało zbudowane na bazie konceptu Audi Pikes Peak quattro. Spokrewnione VW Touareg i Porsche Cayenne odniosły duży sukces, więc i Audi liczyło na powodzenie, bazując na ich płycie podłogowej. Jego rozmiary robią duże wrażenie: 5085 mm długości, 1984 mm szerokości i 1735 mm wysokości czynią z niego kawał maszyny, a jego masa, w zależności od wersji wyposażeniowej, sięgała od 2,2 do nawet 2,7 tony! Bagażnik ma imponującą pojemność 775 litrów. Nadwozie wygląda mocarnie i wielu określa je jako niezgrabne. Inżynierowie zaprojektowali je w charakterystyczny, dla swoich modeli owego okresu, sposób – zaokrąglone, łagodne kształty, nieliczne przetłoczenia i duża atrapa chłodnicy.

W samochodzie były dostępne duże silniki benzynowe (3.0 TFSI, 3.6 FSI oraz 4.2 FSI) oraz wysokoprężne(3.0 TDI, 4.2 TDI oraz największy dostępny w tym aucie – 6.0 TDI). Napęd był przenoszony na wszystkie koła za pomocą 6- lub 8-biegowej skrzyni automatycznej.

W 2009 roku przeprowadzono facelifting. Zmodyfikowano przedni i tylny zderzak oraz auto otrzymało nowy grill, a przednie reflektory od tamtej pory wykonywano w technologii LED. Oprócz tego udało się zredukować masę pojazdu (poprzez wykonanie niektórych części nadwozia z aluminium). Rok później dokonano zmian w jednostkach napędowych - zamieniono niektóre silniki na nowe, które miały zużywać mniej paliwa.

W 2015 roku wprowadzono do produkcji II generację Q7. Tym razem zdecydowano się wykonać więcej elementów z aluminium oraz stali, dzięki czemu pojazd stał się wyraźnie lżejszy(masę obniżono aż o 325 kg!). Bryła auta się nie zmieniła, jednak auto nabrało zupełnie innego charakteru. Można odnieść wrażenie że z „łagodnego baranka” stał się „drapieżnym niedźwiedziem”. Przód auta zachował swój pokaźny grill, lecz dodano srebrne wstawki, łączące go z reflektorami. Ostre rysy na całej długości pojazdu dodają Q7 temperamentu.

Oprócz zmian zewnętrznych, w środku auto także uległo zmianie. Audi otrzymało, znane z III generacji TT, wizualny kokpit z ekranem na którym można wyświetlać zarówno tradycyjne wskaźniki, jak i komputer pokładowy, mapę nawigacji czy system multimedialny. Wymiary prawie nie uległy zmianie – II generacja jest o 35 mm krótsza, 14 mm węższa i 5 mm wyższa od swojej poprzedniczki.

Dużego wyboru wśród silników nie ma-dostępny jest 3-litrowy „benzyniak” o mocy 333 KM, motor wysokoprężny o tej samej pojemności i mocy 272 KM lub 218 KM, który ze względu na wysoką wydajność i niskie zużycie paliwa, nazwany został „ultra”.

Głównymi konkurentami Audi Q7 są m.in Mercedes-Benz ML, BMW X5, Toyota Land Cruiser i Volvo XC90.

Audi Q7 - generacje

Audi Q7 I (2005&nbsp-&nbsp2015)

Audi Q7 I (2005 - 2015)

Audi Q7 II (2015&nbsp-&nbsp)

Audi Q7 II (2015 - )

Audi Q7 - powiązane artykuły

Test systemów start-stop - po co to komu? Czy wiesz, że przez to tracisz 3 godziny rocznie?

Test systemów start-stop - po co to komu? Czy wiesz, że przez to tracisz 3 godziny rocznie?

Systemy start-stop mają obniżać zużycie paliwa i chronić środowisko. Korzyści są raczej symboliczne, ale zawsze to coś. Niestety, jednocześnie te układy dość ospale pracują...

Sprawdzamy silniki w Audi. W tym przypadku łatwo o solidną konstrukcję

Sprawdzamy silniki w Audi. W tym przypadku łatwo o solidną konstrukcję

Hasło reklamowe Audi to: "Przewaga dzięki technice". I rzeczywiście pod maską samochodów Audi znajdziecie ciekawe silniki pod względem technicznym, którymi warto się zainteresować, ale też nie brakuje takich jednostek, które odradzamy w autach używanych. Wskazujemy te pierwsze!

Hybrydy plug-in: wady i zalety używanych aut. Sprawdziliśmy popularne marki

Hybrydy plug-in: wady i zalety używanych aut. Sprawdziliśmy popularne marki

Czy hybryda plug-in to złoty środek na obecne czasy z wysokimi cenami paliw? Co prawda, starsze konstrukcje hybryd plug-in są mniej zaawansowane niż współczesne, ale nie jest to aż takim problemem, jak w elektrykach – zawsze przecież można skorzystać z silnika spalinowego. Niestety, używane hybrydy plug-in mają inne, liczne problemy.

Czy auta, które wyprzedziły swoje czasy, odniosły sukces? Czy spóźnienie kończyło się porażką? Sprawdzamy

Czy auta, które wyprzedziły swoje czasy, odniosły sukces? Czy spóźnienie kończyło się porażką? Sprawdzamy

Toyota pojawiła się w klasie kompaktowych SUV-ów już w 1994 r., Volkswagen – aż 13 lat później. Czy to RAV4 zadebiutował za wcześnie? A może Tiguan zjawił się zbyt późno? Co się bardziej opłaca w motoryzacji? Sprawdzamy to na przykładzie pięciu par: rannych ptaszków i spóźnialskich.

Audi Q6 e-tron, nowy elektryczny SUV zalicza opóźnienie

Audi Q6 e-tron, nowy elektryczny SUV zalicza opóźnienie

Producent z Ingolstadt rozpoczął rewolucję nomenklaturową. SUV Audi e-tron będzie się nazywać Q8 e-tron, a całkiem nowe Q6 e-tron uzupełni paletę modeli powyżej Q4. Z pewnym opóźnieniem Audi Q6 ma się pojawić w sieci sprzedaży w 2024 r.

Silnik 3.0 i 2.7 TDI - czy warto kupić samochód z tym silnikiem?

Silnik 3.0 i 2.7 TDI - czy warto kupić samochód z tym silnikiem?

Silnik 3.0 i 2.7 TDI wyposażony we wtrysk common rail, miał wprowadzić nową jakość i sprawić, że wpadki jakościowe nękające 2,5-litrówkę V6 TDI (pompa rozdzielaczowa) odejdą w niepamięć. Z perspektywy 10 lat możemy śmiało powiedzieć, że to się udało. Owszem, motor ma kilka słabostek, ale uchodzi za udany i stosunkowo trwały.

Policja dwa razy umorzyła sprawę kradzieży. Właściciel musi płacić raty za auto, którego nie ma

Policja dwa razy umorzyła sprawę kradzieży. Właściciel musi płacić raty za auto, którego nie ma

Właściciel firmy brukarskiej z okolic Bytowa wziął w leasing Audi Q7 o wartości 380 tys. zł. Po roku użytkowany samochód zniknął sprzed jego domu. Zgłosił na policję kradzież auta. Śledczy nie szukali złodziei, bo uznali, że kradzież została sfingowana, a równocześnie nie postawili mężczyźnie zarzutów oszustwa. W efekcie właściciel nie ma samochodu, a wciąż musi płacić raty leasingu, bo w takiej sytuacji ubezpieczenie nie działa. Sprawę nagłośniono w programie "Interwencja" w Polsat News.

Od tych SUV-ów trzymaj się z daleka – generują olbrzymie koszty utrzymania

Od tych SUV-ów trzymaj się z daleka – generują olbrzymie koszty utrzymania

Nie jest tajemnicą, że ogromny SUV z wielkim silnikiem, generuje kolosalne koszty utrzymania. Wśród tego typu samochodów, są jednak i takie, które nie tylko drenują portfele właścicieli dużym spalaniem, lecz także kosztownymi awariami. To właśnie na nie musicie uważać.

Kradzionym SUV-em Audi rozbił siedem innych samochodów [Nagranie]

Kradzionym SUV-em Audi rozbił siedem innych samochodów [Nagranie]

20-latek odegrał w prawdziwym świecie sceny z serii gier GTA (Grand Theft Auto). Najpierw wsiadł w Niemczech za kierownicę skradzionego Audi Q7, a potem po przekroczeniu granicy z Polską rozbił na ulicach Zgorzelca siedem innych samochodów. Powstrzymali go obywatele, którzy sami ujęli niebezpiecznego kierowcę.

Małe samochody są oszczędne, a i tak wykańczają je ekoprzepisy. Co czeka te modele?

Małe samochody są oszczędne, a i tak wykańczają je ekoprzepisy. Co czeka te modele?

To największy motoryzacyjny paradoks naszych czasów: choć minisamochody pokroju Fiata 500 należą do najoszczędniejszych aut, to i tak emitują więcej CO2, niż zakłada unijna średnia. Nic dziwnego, że jeden producent po drugim rezygnuje z tego segmentu.

Potrącił rowerzystkę i myślał, że będzie bezkarny. Policji pomogli internauci

Potrącił rowerzystkę i myślał, że będzie bezkarny. Policji pomogli internauci

Do 12 lat więzienia grozi 24-letniemu kierowcy, który w Woli (woj. mazowieckie) potrącił 65-letnią rowerzystkę i uciekł z miejsca wypadku. Ostatecznie kobieta zmarła. Na trop podejrzanego wpadli płońscy policjanci, a przyczynili się do tego internauci. Mężczyzna najbliższe trzy miesiące spędzi w areszcie.

Tak będzie wyglądać ostatni kompaktowy SUV Audi z silnikiem spalinowym

Tak będzie wyglądać ostatni kompaktowy SUV Audi z silnikiem spalinowym

Nowe Audi Q5 pojawi się na początku 2024 r. – po raz ostatni z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi. Także w tym wypadku nie obejdzie się bez elektryfikacji.

SUV czy terenówka? 15 modeli wartych polecenia

SUV czy terenówka? 15 modeli wartych polecenia

SUV-y (i pokrewne crossovery) różnią się od terenówek elementami technicznymi. Które samochody warto kupić? To zależy wyłącznie od potrzeb użytkownika.

Nowe Audi Q7 i A3 allroad – ostatnie spalinowe Audi

Nowe Audi Q7 i A3 allroad – ostatnie spalinowe Audi

W 2025 r. firma z Ingolstadt zrezygnuje z samochodów z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi. Auto Świat już wie, że ostatnim modelem spalinowym Audi będzie nowe Q7.

Paweł Kukiz jeździ Audi Q7 z 2009 r. Co to za auto?

Paweł Kukiz jeździ Audi Q7 z 2009 r. Co to za auto?

Paweł Kukiz, muzyk i polityk, który wszedł do polityki jako antysystemowy działacz, krytykowany jest za poparcie ustawy nazywanej lex TVN. Czym jeździ na co dzień? Przyjrzeliśmy się temu, zaglądając do jego oświadczenia majątkowego.

Audi Q7 60 TFSI e – mocne, ale czy eko?

Audi Q7 60 TFSI e – mocne, ale czy eko?

Audi Q7 za sprawą przestronnego wnętrza świetnie nadaje się dla rodziny. Jednocześnie jako hybryda plug-in o mocy 456 KM zapewnia świetne osiągi, a do tego stara się być samochodem przyjaznym dla środowiska. W naszym teście sprawdzamy, na ile mu się to udaje.

Nowe auta piłkarzy Realu Madryt – przeważają SUV-y, Ramos wybrał supermocne kombi, zaszalał Casemiro

Nowe auta piłkarzy Realu Madryt – przeważają SUV-y, Ramos wybrał supermocne kombi, zaszalał Casemiro

Jak co roku trener i piłkarze pierwszej drużyny Realu Madryt otrzymali kluczyki do nowych aut od wieloletniego sponsora klubu – marki Audi. Większość zawodników na auta służbowe wybrała SUV-y, ale zdarzyły się wyjątki. Dziwne, że tylko jeden z nich zdecydował się na inny kolor niż biały, srebrny, szary lub czarny.

Audi Q7 – luksus w wydaniu XXL

Audi Q7 – luksus w wydaniu XXL

Audi Q7 to samochód idealny dla kierowców, którzy mają duże wymagania wobec wyposażenia, a do tego lubią duże SUV-y. W wersji S Line z wysokoprężną, miękką hybrydą o mocy 286 KM samochód spełni dodatkowo oczekiwania osób, które lubią podróżować dynamicznie. Z kolei za sprawą elektronicznie sterowanego, pneumatycznego zawieszenia sportowego z adaptacyjnym amortyzowaniem można być pewnym, że w każdych warunkach drogowych Q7 zachowa się przewidywalnie.

Akcje serwisowe w Audi - kilkanaście tysięcy aut do naprawy w Polsce

Akcje serwisowe w Audi - kilkanaście tysięcy aut do naprawy w Polsce

Mechanicy z autoryzowanych stacji serwisowych Audi nie będą narzekać na brak pracy. Firma ogłosiła bowiem kilka akcji serwisowych. Do naprawy jest bowiem aż kilkanaście tysięcy egzemplarzy takich modeli Audi jak A4, A5, A6, A7, A8, Q3, Q5, Q7, Q8 oraz TT.

Audi SQ7 i SQ8 z potężnym silnikiem V8

Audi SQ7 i SQ8 z potężnym silnikiem V8

Audi SQ7 I SQ8 otrzymały nowy, o 72 KM mocniejszy od dotychczasowego silnik 4.0 TFSI. Jednostka V8 biturbo osiąga teraz 507 KM mocy i 770 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Nowe wersje silnikowe na europejskim rynku pojawią się jesienią 2020 r.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test