Auto Świat Porady Wszystko o silniku Silnik 3.0 i 2.7 TDI - czy warto kupić samochód z tym silnikiem?

Silnik 3.0 i 2.7 TDI - czy warto kupić samochód z tym silnikiem?

Silnik 3.0 i 2.7 TDI wyposażony we wtrysk common rail, miał wprowadzić nową jakość i sprawić, że wpadki jakościowe nękające 2,5-litrówkę V6 TDI (pompa rozdzielaczowa) odejdą w niepamięć. Z perspektywy 10 lat możemy śmiało powiedzieć, że to się udało. Owszem, motor ma kilka słabostek, ale uchodzi za udany i stosunkowo trwały.

Silnik 3.0
Zobacz galerię (18)
Auto Świat
Silnik 3.0
  • Silnik 2.7 TDI przestał być produkowany w 2012 roku
  • Na żywotność silników 3.0 i 2.7 TDI wpływa odpowiednia eksploatacja
  • Uwaga na jednostki mocno wyeksploatowane

Zresztą, gdy w zeszłym 10-leciu okazało się, że jednostki 2.0 TDI z PD oraz wspomniana już 2.5 V6 mają kilka poważnych i drogich w naprawie problemów, większość mechaników jako alternatywę dla pierwszego turbodiesla wskazywała silnik 1.9 TDI z PD, a dla drugiego — właśnie silnik 3.0 i motor 2.7 TDI.