Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
Ogłoszenia
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Volkswagen

Volkswagen

Przetasowania na niemieckim rynku nowych samochodów. VW się cieszy, niektórzy płaczą. A co z chińską ofensywą?
Aktualności

Przetasowania na niemieckim rynku nowych samochodów. VW się cieszy, niektórzy płaczą. A co z chińską ofensywą?

Nowy Volkswagen za równowartość 70 tys. zł. Niemcy chcą wywrócić chiński stołek
Wiadomości

Nowy Volkswagen za równowartość 70 tys. zł. Niemcy chcą wywrócić chiński stołek

Ta marka zaczynała jak nasze FSO. Teraz ma 75 lat i prężnie działa. Walczy z Chinami
Aktualności

Ta marka zaczynała jak nasze FSO. Teraz ma 75 lat i prężnie działa. Walczy z Chinami

Minęło już 75 lat odkąd w Hiszpania rozpoczęła swoją przygodę z produkowaniem samochodów. Marka Seat uczyniła mieszkańcom tego kraju prostszą mobilność i sprawiła, że każdy mógł sprawić sobie swoje pierwsze cztery kółka. Dziś stara się odgrywać tę samą rolę - niedrogiej marki dla każdego.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Dobry używany SUV do 40 tys. zł. Mamy cztery propozycje. Mechanik wybrał faworyta
Co warto kupić

Dobry używany SUV do 40 tys. zł. Mamy cztery propozycje. Mechanik wybrał faworyta

To poważny pojedynek. Mamy cztery SUV-y z bardzo popularnego segmentu. Ford Kuga, Nissan Qashqai +2, Peugeot 3008 i Volkswagen Tiguan – wiele je łączy, ale też sporo różni. Który z naszych bohaterów najlepiej sprawdzi się w codziennej eksploatacji? Na celownik bierzemy egzemplarze z silnikiem Diesla pod maską, a do wydania mamy maksymalnie 35-45 tys. zł, choć w większości przypadków nawet nie zbliżymy się do tej granicy. Pytaliśmy o opinie także kierowców i mechaników.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Który używany SUV z dieslem i napędem 4x4 jest najlepszy? Porównaliśmy pięć modeli
Co warto kupić

Który używany SUV z dieslem i napędem 4x4 jest najlepszy? Porównaliśmy pięć modeli

Szukamy dobrego, używanego SUV-a z dieslem i napędem na cztery koła. Bierzemy pod lupę pięć modeli, które spełniają te wymagania: Forda Kugę, Volkswagena Tiguana, Kię Sportage, Mazdę CX-5 i Hondę CR-V. Czy te, które słyną z trwałości, są bezawaryjne, jeśli pod ich maską pracuje diesel? No i który SUV ma najlepszy napęd na cztery koła?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Dotkliwie spadł zysk koncernu VW. Wynik operacyjny o ponad półtora miliarda euro gorszy
Aktualności

Dotkliwie spadł zysk koncernu VW. Wynik operacyjny o ponad półtora miliarda euro gorszy

Choć w pierwszym kwartale 2025 r. koncern Volkswagena sprzedał więcej samochodów niż w tym samym okresie 2024 r., to wynik operacyjny oraz zysk przed i po opodatkowaniu mocno rozczarowują. Na dodatek producentowi nie za dobrze wiedzie się w Chinach i Ameryce Północnej.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Czy silniki benzynowe z turbo się psują? Wybraliśmy najlepsze i najgorsze
Eksploatacja

Czy silniki benzynowe z turbo się psują? Wybraliśmy najlepsze i najgorsze

Trudno już o silnik bez turbodoładowania. Benzyniaki wykonane w technice downsizingu są na fali. Auta z nimi pod maską opanowały rynek pierwotny i trafiają do obiegu wtórnego. Które z nich warto kupić? Na celownik bierzemy wersje o pojemności od 1,0 do 2,0 l z ostatnich kilkunastu lat.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Jeździłem dużym SUV-em, który sprzeda ci spokój. Trudno się do czegoś przyczepić
Testy nowych samochodów

Jeździłem dużym SUV-em, który sprzeda ci spokój. Trudno się do czegoś przyczepić

Volkswagen Tayron jest tak poprawny i wyważony, że przez to aż... interesujący. To właśnie największa zaleta nowego niemieckiego SUV-a – nie denerwuje, bo wszystko w nim działa dokładnie tak, jak się spodziewasz. A tego nie zaoferuje ci żaden chiński SUV.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Omijaj je szerokim łukiem. Te samochody używane psują się najbardziej. Mechanik wybrał 15
Co warto kupić

Omijaj je szerokim łukiem. Te samochody używane psują się najbardziej. Mechanik wybrał 15

Omijać je szerokim łukiem? Nawet najlepsze i najbardziej uznane modele trafiają się w wadliwych wersjach, których lepiej się na rynku wtórnym wystrzegać. Pokazujemy, których wersji lepiej się wystrzegać i jak je odróżnić od tych godnych polecenia. Zrobiliśmy listę kilkunastu samochodów podwyższonego ryzyka.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Które samochody najbardziej rdzewieją? Mamy listę aut podwyższonego ryzyka
Eksploatacja

Które samochody najbardziej rdzewieją? Mamy listę aut podwyższonego ryzyka

Większość producentów samochodów udziela wieloletnich gwarancji na perforację nadwozia, ale wiele pojazdów zaczyna rdzewieć już w trzecim-czwartym roku eksploatacji. Po kilku latach mają już za sobą pierwszą naprawę blacharsko-lakierniczą. Wykonaną oczywiście na koszt właściciela. A czy da się zrobić to na koszt serwisu? Mamy historię pana Pawła, który nie dał się wykiwać. Sprawdziliśmy też, które auta z ostatnich lat rdzewieją najszybciej.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Niemcy kochają swoje auta. Toyota, Hyundai i Tesla nie mają tu czego szukać
Aktualności

Niemcy kochają swoje auta. Toyota, Hyundai i Tesla nie mają tu czego szukać

Wystarczy przekroczyć naszą zachodnią granicę, aby znaleźć się w całkiem innym świecie motoryzacyjnym. Dosłownie. Okazuje się, że preferencje dotyczące marek samochodowych drastycznie odbiegają od polskiej rzeczywistości. W Niemczech największym wygranym nadal jest Volkswagen i grupa Volkswagena. A co z Teslą, Toyotą i koreańskimi markami? Tych nie ma nawet w top 30 najpopularniejszych modeli.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Tesla na dnie, Volkswagen na szczycie. Dzieje się wokół sprzedaży elektryków w Europie
Aktualności

Tesla na dnie, Volkswagen na szczycie. Dzieje się wokół sprzedaży elektryków w Europie

Choć mocno poniżej oczekiwań z przeszłości, europejski rynek samochodów elektrycznych mocno podniósł się w ciągu 3 miesięcy 2025 r. Już prawie co siódmy nowy samochód w UE ma napęd elektryczny. Znakomicie radzi sobie Volkswagen i inne marki należące do VW, natomiast słabo radzi sobie Tesla, której uruchomienie dostaw odświeżonego modelu Y pomogło tylko w niewielkim stopniu. Spadki tej firmy, liczone rok do roku, są wręcz szokujące.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Volkswagen ostrzega przed... Volkswagenami z Chin
Aktualności

Volkswagen ostrzega przed... Volkswagenami z Chin

Coraz więcej modeli Volkswagena pojawia się na polskim rynku, kusząc atrakcyjnymi cenami. Jednak polski oddział niemieckiej marki przestrzega przed takim pochopnym zakupem - "Prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności".

To najgorsze silniki ostatnich lat. Omijaj je szerokim łukiem. Tę listę zrobiliśmy z mechanikiem
Wszystko o silniku

To najgorsze silniki ostatnich lat. Omijaj je szerokim łukiem. Tę listę zrobiliśmy z mechanikiem

Mamy listę silników podwyższonego ryzyka. Na początku swojej kariery zdobywały prestiżowe nagrody. Po czasie, kiedy kierowcy przejechali wiele kilometrów, wyszły ogromne problemy. Oto najgorsze silniki ostatnich lat, które wydawały się bardzo dobre. Potem przysporzyły mnóstwa kłopotów. Wciąż można się na nie natknąć w używanych samochodach. Na które silniki trzeba szczególnie uważać?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Volkswagen California: kampervan od święta, a na co dzień... Test namiotu na kołach
Testy

Volkswagen California: kampervan od święta, a na co dzień... Test namiotu na kołach

Za wymyślaniem takich samochodów jak Volkswagen Califiornia Beach stoi koncepcja stara jak świat: aby zjeść ciastko i wciąż mieć ciastko. W tym przypadku chodzi o to, aby mieć samochód zachowujący w maksymalnym stopniu funkcjonalność standardowego minibusa, a jednocześnie dysponować (prawie) kamperem, którym w każdej chwili można w 4-5 osób ruszyć na wakacje w plener. Jak to się udało w nowej Californii? Znacznie lepiej niż w starszych wersjach, choć nie ustrzeżono się błędów.

Autor
Autor
Zespół dziennikarzy
Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Takie są marże producentów samochodów. Numer 1 na jednym aucie zarabia więcej, niż kosztuje BMW serii 7
Aktualności

Takie są marże producentów samochodów. Numer 1 na jednym aucie zarabia więcej, niż kosztuje BMW serii 7

Marże w branży motoryzacyjnej może nie należą do najwyższych, ale jeśli zamiast procentów wyrazi się je w konkretnych kwotach, to potrafią zrobić ogromne wrażenie. Analityk Felipe Munoz na swoim profilu CarIndustryAnalysis opublikował zestawienie firm, które średnio zarabiają najwięcej na sprzedaży jednego auta. Trzeba przyznać, że wynik lidera okazał się niesamowity. Na dodatek między nim a resztą jest — co tu dużo pisać — przepaść.

Nasz mechanik przestrzega przed pięcioma SUV-ami. Niektóre wcale nie takie stare, a psują się często
Co warto kupić

Nasz mechanik przestrzega przed pięcioma SUV-ami. Niektóre wcale nie takie stare, a psują się często

Wśród dziesiątek aut ocenionych przez redakcję Auto Świata wspólnie z zaprzyjaźnionymi mechanikami pięć SUV-ów zasługuje na szczególną uwagę. Dlaczego? Ze względu na swoją ponadprzeciętną awaryjność. Najlepszy SUV z tego zestawienia dostał trójkę z plusem. Reszta była jeszcze słabsza. Myślicie, że w rankingu zabrakło aut japońskich? Błąd. Sądzicie, że są w nim tylko auta stare? To też nieprawda.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Scania przejmuje oddział Northvolt. Polska fabryka również sprzedana
Aktualności

Scania przejmuje oddział Northvolt. Polska fabryka również sprzedana

Scania, część grupy Volkswagen zajmująca się produkcją ciężarówek, dokonała strategicznego zakupu części firmy Northvolt - oddziału zajmującego się produkcją akumulatorów dla przemysłu ciężkiego. Transakcją została objęta również część działalności firmy w Polsce.

Polskie fabryki Volkswagena pobiły rekord. Przyszłość nie będzie tak różowa?
Aktualności

Polskie fabryki Volkswagena pobiły rekord. Przyszłość nie będzie tak różowa?

Podsumowanie roku w wielkopolskich zakładach Volkswagena ma słodko-gorzki posmak. Choć fabryka w Poznaniu pobiła swój rekord, to zarząd sygnalizuje, że mogą zbliżać się gorsze czasy. Koncern szykuje się na trudniejszą sytuację.

Autor Filip Trusz
Filip Trusz
Koniec kryzysu w Volkswagenie? Na najważniejszym rynku Europy wyprzedza konkurentów
Aktualności

Koniec kryzysu w Volkswagenie? Na najważniejszym rynku Europy wyprzedza konkurentów

Przez ostatnie miesiące większość informacji o koncernie Volkswagena miała negatywny wydźwięk: "Volkswagen na skraju katastrofy", "Po raz pierwszy chcą zamykać fabryki w Niemczech", "Zwolnienia grupowe w Volkswagenie", "Spadki sprzedaży". Tymczasem po pierwszych trzech miesiącach Volkswagen na najważniejszym rynku Europy okazuje się zwycięzcą i to z olbrzymią przewagą nad konkurentami. To nie wygląda jak wyniki firmy, która chyli się ku upadkowi

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Sprawdziłem, jakie auta z wyprzedaży można kupić w cenie chińskiego SUV-a. Sporo zaskoczeń
Aktualności

Sprawdziłem, jakie auta z wyprzedaży można kupić w cenie chińskiego SUV-a. Sporo zaskoczeń

Na wyprzedażach aut z rocznika 2024 wciąż można trafić na dobrą ofertę, ale czy i tak nie ustępuje ona temu, co proponuje kosztujący podobną kwotę spory SUV chińskiego producenta, i to na dodatek wyprodukowany już w 2025 r.? Przeanalizowałem cenniki Toyoty, VW i Kii z rocznika 2024 oraz promocję na Skody z 2025 r. i już wiem, co mogę kupić w cenie tegorocznego MG HS. Czy muszę z czegoś rezygnować, wybierając auta marek z Europy, Japonii i Korei? A może jest przeciwnie i właśnie MG okaże się gorszą ofertą?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Mam świeże dane z polskiego rynku nowych aut. BYD pokonał Fiata, MG Opla, a Omoda Teslę, Toyota wciąż dominuje, ale łapie zadyszkę
Aktualności

Mam świeże dane z polskiego rynku nowych aut. BYD pokonał Fiata, MG Opla, a Omoda Teslę, Toyota wciąż dominuje, ale łapie zadyszkę

Najświeższe dane o polskim rynku nowych aut to sensacja za sensacją. Choć Toyota utrzymała pierwsze miejsca wśród marek i modeli, z dużą przewagą nad konkurencją, to widać, że złapała zadyszkę. Tymczasem w Top 10 jest już aż pięć marek premium, a chińscy producenci rosną w siłę, gładko wyprzedzając legendy.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.