Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
Ogłoszenia
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Volkswagen

Volkswagen

Które samochody najbardziej rdzewieją? Mamy listę aut podwyższonego ryzyka
Eksploatacja

Które samochody najbardziej rdzewieją? Mamy listę aut podwyższonego ryzyka

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Niemcy kochają swoje auta. Toyota, Hyundai i Tesla nie mają tu czego szukać
Aktualności

Niemcy kochają swoje auta. Toyota, Hyundai i Tesla nie mają tu czego szukać

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Tesla na dnie, Volkswagen na szczycie. Dzieje się wokół sprzedaży elektryków w Europie
Aktualności

Tesla na dnie, Volkswagen na szczycie. Dzieje się wokół sprzedaży elektryków w Europie

Choć mocno poniżej oczekiwań z przeszłości, europejski rynek samochodów elektrycznych mocno podniósł się w ciągu 3 miesięcy 2025 r. Już prawie co siódmy nowy samochód w UE ma napęd elektryczny. Znakomicie radzi sobie Volkswagen i inne marki należące do VW, natomiast słabo radzi sobie Tesla, której uruchomienie dostaw odświeżonego modelu Y pomogło tylko w niewielkim stopniu. Spadki tej firmy, liczone rok do roku, są wręcz szokujące.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Volkswagen ostrzega przed... Volkswagenami z Chin
Aktualności

Volkswagen ostrzega przed... Volkswagenami z Chin

Coraz więcej modeli Volkswagena pojawia się na polskim rynku, kusząc atrakcyjnymi cenami. Jednak polski oddział niemieckiej marki przestrzega przed takim pochopnym zakupem - "Prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności".

To najgorsze silniki ostatnich lat. Omijaj je szerokim łukiem. Tę listę zrobiliśmy z mechanikiem
Wszystko o silniku

To najgorsze silniki ostatnich lat. Omijaj je szerokim łukiem. Tę listę zrobiliśmy z mechanikiem

Mamy listę silników podwyższonego ryzyka. Na początku swojej kariery zdobywały prestiżowe nagrody. Po czasie, kiedy kierowcy przejechali wiele kilometrów, wyszły ogromne problemy. Oto najgorsze silniki ostatnich lat, które wydawały się bardzo dobre. Potem przysporzyły mnóstwa kłopotów. Wciąż można się na nie natknąć w używanych samochodach. Na które silniki trzeba szczególnie uważać?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Volkswagen California: kampervan od święta, a na co dzień... Test namiotu na kołach
Testy

Volkswagen California: kampervan od święta, a na co dzień... Test namiotu na kołach

Za wymyślaniem takich samochodów jak Volkswagen Califiornia Beach stoi koncepcja stara jak świat: aby zjeść ciastko i wciąż mieć ciastko. W tym przypadku chodzi o to, aby mieć samochód zachowujący w maksymalnym stopniu funkcjonalność standardowego minibusa, a jednocześnie dysponować (prawie) kamperem, którym w każdej chwili można w 4-5 osób ruszyć na wakacje w plener. Jak to się udało w nowej Californii? Znacznie lepiej niż w starszych wersjach, choć nie ustrzeżono się błędów.

Autor
Autor
Zespół dziennikarzy
Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Takie są marże producentów samochodów. Numer 1 na jednym aucie zarabia więcej, niż kosztuje BMW serii 7
Aktualności

Takie są marże producentów samochodów. Numer 1 na jednym aucie zarabia więcej, niż kosztuje BMW serii 7

Marże w branży motoryzacyjnej może nie należą do najwyższych, ale jeśli zamiast procentów wyrazi się je w konkretnych kwotach, to potrafią zrobić ogromne wrażenie. Analityk Felipe Munoz na swoim profilu CarIndustryAnalysis opublikował zestawienie firm, które średnio zarabiają najwięcej na sprzedaży jednego auta. Trzeba przyznać, że wynik lidera okazał się niesamowity. Na dodatek między nim a resztą jest — co tu dużo pisać — przepaść.

Nasz mechanik przestrzega przed pięcioma SUV-ami. Niektóre wcale nie takie stare, a psują się często
Co warto kupić

Nasz mechanik przestrzega przed pięcioma SUV-ami. Niektóre wcale nie takie stare, a psują się często

Wśród dziesiątek aut ocenionych przez redakcję Auto Świata wspólnie z zaprzyjaźnionymi mechanikami pięć SUV-ów zasługuje na szczególną uwagę. Dlaczego? Ze względu na swoją ponadprzeciętną awaryjność. Najlepszy SUV z tego zestawienia dostał trójkę z plusem. Reszta była jeszcze słabsza. Myślicie, że w rankingu zabrakło aut japońskich? Błąd. Sądzicie, że są w nim tylko auta stare? To też nieprawda.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Scania przejmuje oddział Northvolt. Polska fabryka również sprzedana
Aktualności

Scania przejmuje oddział Northvolt. Polska fabryka również sprzedana

Scania, część grupy Volkswagen zajmująca się produkcją ciężarówek, dokonała strategicznego zakupu części firmy Northvolt - oddziału zajmującego się produkcją akumulatorów dla przemysłu ciężkiego. Transakcją została objęta również część działalności firmy w Polsce.

Polskie fabryki Volkswagena pobiły rekord. Przyszłość nie będzie tak różowa?
Aktualności

Polskie fabryki Volkswagena pobiły rekord. Przyszłość nie będzie tak różowa?

Podsumowanie roku w wielkopolskich zakładach Volkswagena ma słodko-gorzki posmak. Choć fabryka w Poznaniu pobiła swój rekord, to zarząd sygnalizuje, że mogą zbliżać się gorsze czasy. Koncern szykuje się na trudniejszą sytuację.

Autor Filip Trusz
Filip Trusz
Koniec kryzysu w Volkswagenie? Na najważniejszym rynku Europy wyprzedza konkurentów
Aktualności

Koniec kryzysu w Volkswagenie? Na najważniejszym rynku Europy wyprzedza konkurentów

Przez ostatnie miesiące większość informacji o koncernie Volkswagena miała negatywny wydźwięk: "Volkswagen na skraju katastrofy", "Po raz pierwszy chcą zamykać fabryki w Niemczech", "Zwolnienia grupowe w Volkswagenie", "Spadki sprzedaży". Tymczasem po pierwszych trzech miesiącach Volkswagen na najważniejszym rynku Europy okazuje się zwycięzcą i to z olbrzymią przewagą nad konkurentami. To nie wygląda jak wyniki firmy, która chyli się ku upadkowi

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Sprawdziłem, jakie auta z wyprzedaży można kupić w cenie chińskiego SUV-a. Sporo zaskoczeń
Aktualności

Sprawdziłem, jakie auta z wyprzedaży można kupić w cenie chińskiego SUV-a. Sporo zaskoczeń

Na wyprzedażach aut z rocznika 2024 wciąż można trafić na dobrą ofertę, ale czy i tak nie ustępuje ona temu, co proponuje kosztujący podobną kwotę spory SUV chińskiego producenta, i to na dodatek wyprodukowany już w 2025 r.? Przeanalizowałem cenniki Toyoty, VW i Kii z rocznika 2024 oraz promocję na Skody z 2025 r. i już wiem, co mogę kupić w cenie tegorocznego MG HS. Czy muszę z czegoś rezygnować, wybierając auta marek z Europy, Japonii i Korei? A może jest przeciwnie i właśnie MG okaże się gorszą ofertą?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Mam świeże dane z polskiego rynku nowych aut. BYD pokonał Fiata, MG Opla, a Omoda Teslę, Toyota wciąż dominuje, ale łapie zadyszkę
Aktualności

Mam świeże dane z polskiego rynku nowych aut. BYD pokonał Fiata, MG Opla, a Omoda Teslę, Toyota wciąż dominuje, ale łapie zadyszkę

Najświeższe dane o polskim rynku nowych aut to sensacja za sensacją. Choć Toyota utrzymała pierwsze miejsca wśród marek i modeli, z dużą przewagą nad konkurencją, to widać, że złapała zadyszkę. Tymczasem w Top 10 jest już aż pięć marek premium, a chińscy producenci rosną w siłę, gładko wyprzedzając legendy.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Mercedes wsypał wspólników. Milionowe kary dla producentów samochodów
Aktualności

Mercedes wsypał wspólników. Milionowe kary dla producentów samochodów

Komisja Europejska ukarała 15 głównych europejskich producentów samochodów oraz stowarzyszenie ACEA wysokimi grzywnami na łączną kwotę 458 mln euro. Sprawa dotyczy zmowy pomiędzy producentami aut, którzy stworzyli kartel mający na celu uniknięcie ponoszenia jakichkolwiek kosztów związanych z recyklingiem zużytych samochodów. Proceder trwał przez lata.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Auta tych marek najczęściej wymagają naprawy. Dominują samochody z Niemiec
Aktualności

Auta tych marek najczęściej wymagają naprawy. Dominują samochody z Niemiec

Holenderska firma specjalizująca się w regeneracji podzespołów pojazdów opublikowała informacje, które samochody są najczęściej naprawiane. W pierwszej piątce znalazły się samochody niemieckich producentów. Paradoksalnie może to jednak świadczyć także o ich popularności.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
To zdecydowanie najlepsze silniki ostatnich lat. Z mechanikiem zrobiliśmy listę pewniaków
Wszystko o silniku

To zdecydowanie najlepsze silniki ostatnich lat. Z mechanikiem zrobiliśmy listę pewniaków

Awarie, usterki, wielkie koszty... nie tym razem. Postanowiliśmy zrobić wielką listę najlepszych silników ostatnich lat. O ile nie były przez swojego kierowcę zaniedbane, to można je uznać za pewniaki. Razem z mechanikami zrobiliśmy listę najlepszych jednostek napędowych. Staraliśmy się wybrać te w miarę nowe. To nieprawda, że trwałe były tylko te z zamierzchłych lat.

10 najlepszych aut używanych zdaniem naszym i naszego mechanika. Wszystkie oceniliśmy co najmniej na piątkę
Co warto kupić

10 najlepszych aut używanych zdaniem naszym i naszego mechanika. Wszystkie oceniliśmy co najmniej na piątkę

Pewnie nie zdziwi nikogo fakt, że ranking najmniej awaryjnych samochodów używanych zdominowany jest przez samochody japońskie. Zdziwić może jednak obecność niektórych modeli oraz jeden rodzynek spoza Japonii. Spośród niemal stu samochodów używanych ocenionych wspólnie przez naszych zaprzyjaźnionych mechaników i przez redakcję Auto Świata wybraliśmy 10, które wypadły najlepiej — dostały co najmniej piątkę (bez minusa).

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Sprawdziłem, jakie są najpopularniejsze nowe auta w Ukrainie. Trafiłem na pięć sensacji
Aktualności

Sprawdziłem, jakie są najpopularniejsze nowe auta w Ukrainie. Trafiłem na pięć sensacji

W 2024 r. najchętniej kupowanym nowym samochodem w Ukrainie było auto, które doskonale znasz, ale prawdopodobnie nigdy nie widziałeś go na własne oczy z takim logo. Jak podaje Felipe Munoz z CarIndustryAnalysis, trzecie miejsce zajął elektryk, a do Top 10 trafił też model, który w Polsce kosztuje minimum 322 tys. 890 zł.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Grupa Volkswagen podsumowała trudny rok. Solidne wyniki marek z grupy Core w Europie
Aktualności

Grupa Volkswagen podsumowała trudny rok. Solidne wyniki marek z grupy Core w Europie

W 2024 r. Grupa Volkswagen sprzedała dziewięć mln samochodów, czyli o ok. 400 tys. mniej niż w 2023 (-3,5 proc.), za co w największym stopniu odpowiada trudna sytuacja w Chinach. Wynik operacyjny spadł o 15 proc., do 19,1 mld euro. W Europie niemiecki koncern zanotował satysfakcjonujące wyniki, a nawet wzrosty, jeśli chodzi o główne marki należące do grupy Core.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Volkswagen ID.7 wygryzł Teslę na największym rynku w Europie. Czy warto go kupić też w Polsce?
Testy nowych samochodów

Volkswagen ID.7 wygryzł Teslę na największym rynku w Europie. Czy warto go kupić też w Polsce?

Początki Volkswagena w "poważnej" elektromobilności były trudne. Elektryczne Golfy przegrywały nie tylko ze spalinowymi wersjami tego modelu, ale i z konkurencją, a model ID.3, nie spełnił pokładanych w nim nadziei. Za to Volkswagen ID.7 szturmem zdobywa rynek niemiecki, czyli najważniejszy rynek motoryzacyjny Europy, bezapelacyjnie pokonując konkurentów. Sprawdziłem, czy ten sukces rzeczywiście ma uzasadnienie.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Mimo obniżki pensji szef Volkswagena zarobił 10,35 mln euro
Aktualności

Mimo obniżki pensji szef Volkswagena zarobił 10,35 mln euro

Szef Volkswagena Oliver Blume w 2024 r. zrezygnował z pięciu proc. swojego stałego wynagrodzenia w Volkswagenie. To konsekwencja fatalnych wyników największego europejskiego producenta aut. Jak donosi dziennik "Bild", mimo "obcięcia" pensji Blume, który jest również dyrektorem generalnym Porsche, otrzymując w ciągu roku 10,35 mln euro i tak zarobił więcej niż w 2023 r.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Volkswagen przyznaje się do błędu. Wraca do rozwiązań, które docenialiśmy
Aktualności

Volkswagen przyznaje się do błędu. Wraca do rozwiązań, które docenialiśmy

Volkswagen odpowiada na głosy krytyki i zapowiada zmiany w obszarze sterowania funkcjami pojazdów. "Dotykowa rewolucja" poszła za daleko, dlatego przyszłe modele Volkswagena ponownie zostaną wyposażone w fizyczne przyciski do obsługi kluczowych funkcji.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.