Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Volkswagen

Volkswagen

Pani Julia chciała kupić używanego sportowego Volkswagena. "Prawie wpadłam na minę"
Co warto kupić

Pani Julia chciała kupić używanego sportowego Volkswagena. "Prawie wpadłam na minę"

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Kupujemy wielkiego, luksusowego SUV-a z przebiegiem do 200 tys. km. Trzeba szykować 100 tys. zł i poduszkę
Co warto kupić

Kupujemy wielkiego, luksusowego SUV-a z przebiegiem do 200 tys. km. Trzeba szykować 100 tys. zł i poduszkę

Przekręt na używane Volkswageny. Przed oszustami ostrzega nawet sam producent
Aktualności

Przekręt na używane Volkswageny. Przed oszustami ostrzega nawet sam producent

Najpierw ostrzegały Audi i Mercedes. Teraz przed przekrętami ostrzega Volkswagen. Chodzi o oszustwa związane z oferowaniem nieistniejących samochodów używanych za pośrednictwem fałszywych stron internetowych. Proceder praktykowany jest m.in. w Niemczech, skąd do Polski trafia najwięcej aut z drugiej ręki.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Volkswagen szuka oszczędności. 20 tys. osób wcześniej odejdzie z pracy
Aktualności

Volkswagen szuka oszczędności. 20 tys. osób wcześniej odejdzie z pracy

Volkswagen planuje redukcję zatrudnienia łącznie o 35 tys. osób do 2030 r. Ponad 20 tys. pracowników zgodziło się na wcześniejsze odejście z pracy – podał dziennik "Bild", powołując się na informację ze spotkania zarządu i rady zakładowej.

To już 50 lat, kiedy Volkswagen Polo jest z nami. Jest starszy niż "Bohemian Rhapsody"
Aktualności

To już 50 lat, kiedy Volkswagen Polo jest z nami. Jest starszy niż "Bohemian Rhapsody"

Dziś ten model mógłby być ojcem wielu 30-latków i zapewne dziadkiem wielu dzieci. Okazuje się jednak, że jego forma cały czas jest świetna, mimo że młodsi próbują ją trochę podkopać. Volkswagen Polo obchodzi w tym roku 50-lecie powstania, czyli tyle samo, co "Bohemian Rhapsody".

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Potężna inwestycja motoryzacyjna w zachodniej Polsce. "Kluczowe ogniwo" dla elektryków
Wiadomości

Potężna inwestycja motoryzacyjna w zachodniej Polsce. "Kluczowe ogniwo" dla elektryków

W Radzikowicach koło Nysy (woj. opolskie) trwa budowa nowej fabryki, która będzie produkować dla segmentu motoryzacyjnego. Inwestorem jest spółka IONWAY. Zakład, w którym mają powstawać podzespoły do akumulatorów, wykorzystywanych przez Volkswagena do samochodów elektrycznych, będzie największym pracodawcą w regionie. Ma zatrudnić ok. 900 osób.

Chińskie auta rozbite przez Euro NCAP. Znowu pokazały, jakie są bezpieczne
Aktualności

Chińskie auta rozbite przez Euro NCAP. Znowu pokazały, jakie są bezpieczne

Euro NCAP ogłosiło wyniki kolejnej tury testów zderzeniowych, podczas których rozbito 12 najnowszych modeli dostępnych na Starym Kontynencie. Wśród nich znalazły się m.in. auta z Chin, Tesla, elektryczna Kia czy dwa Volkswageny. Co naturalne, biorąc pod uwagę rosnącą popularność chińskich aut i wątpliwości co do ich poziomu bezpieczeństwa, najwięcej uwagi przykuwają rezultaty osiągnięte przez samochody z Państwa Środka, w tym przedstawiciela najpopularniejszej w Polsce chińskiej marki - MG. Potwierdziło się to, co pokazały poprzednie testy zderzeniowe z udziałem chiśkich samochodów.

Volkswagen przecenił wszystkie sportowe Golfy. Nawet o... 42 tysiące zł
Aktualności

Volkswagen przecenił wszystkie sportowe Golfy. Nawet o... 42 tysiące zł

W tym segmencie Volkswagen został na placu boju praktycznie sam, bo w innych markach takie samochody zostały już pożarte przez normy emisji i elektryfikację wszystkiego, co ma koła. Więc jeśli szukacie rasowego, spalinowego hot hatcha z prawdziwego zdarzenia, to na placu boju została tylko grupa VAG. I właśnie drastycznie obcięto ceny czterech modeli.

Autor Filip Trusz
Filip Trusz
Przetasowania na niemieckim rynku nowych samochodów. VW się cieszy, niektórzy płaczą. A co z chińską ofensywą?
Aktualności

Przetasowania na niemieckim rynku nowych samochodów. VW się cieszy, niektórzy płaczą. A co z chińską ofensywą?

Choć Tesla na niemieckim rynku samochodowym nie mogła dotąd w istotny sposób zagrozić Volkswagenowi, to jednak fani Elona Muska przekonywali, że już-już sprzedaż Tesli w Europie – i także w Niemczech – wróci na ścieżkę wzrostów i przynajmniej w kategorii „elektryki” będzie liderem. Tymczasem kwietniowe wyniki sprzedaży pokazują, że VW tylko jednym, elektrycznym modelem robi wynik 3,5 raza większy niż Tesla w całości. A licząc auta z wszelkimi napędami, w kwietniu 2025 r. VW sprzedał 55 (pięćdziesiąt pięć!) razy więcej samochodów niż Tesla, która przegrywa także z chińskimi markami.

Nowy Volkswagen za równowartość 70 tys. zł. Niemcy chcą wywrócić chiński stolik
Wiadomości

Nowy Volkswagen za równowartość 70 tys. zł. Niemcy chcą wywrócić chiński stolik

Volkswagen był niegdyś liderem rynku w Chinach, ale obecnie nie odgrywa żadnej znaczącej roli na rynku e-samochodów w Państwie Środka. Zatęsknił za czasami swojej dominacji. Ma niezwykle ambitny plan. Niemiecki gigant rozpoczyna ofensywę samochodową, aby nadrobić zaległości. Staje się tak chiński, jak to tylko możliwe.

Ta marka zaczynała jak nasze FSO. Teraz ma 75 lat i prężnie działa. Walczy z Chinami
Aktualności

Ta marka zaczynała jak nasze FSO. Teraz ma 75 lat i prężnie działa. Walczy z Chinami

Minęło już 75 lat odkąd w Hiszpania rozpoczęła swoją przygodę z produkowaniem samochodów. Marka Seat uczyniła mieszkańcom tego kraju prostszą mobilność i sprawiła, że każdy mógł sprawić sobie swoje pierwsze cztery kółka. Dziś stara się odgrywać tę samą rolę - niedrogiej marki dla każdego.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Dobry używany SUV do 40 tys. zł. Mamy cztery propozycje. Mechanik wybrał faworyta
Co warto kupić

Dobry używany SUV do 40 tys. zł. Mamy cztery propozycje. Mechanik wybrał faworyta

To poważny pojedynek. Mamy cztery SUV-y z bardzo popularnego segmentu. Ford Kuga, Nissan Qashqai +2, Peugeot 3008 i Volkswagen Tiguan – wiele je łączy, ale też sporo różni. Który z naszych bohaterów najlepiej sprawdzi się w codziennej eksploatacji? Na celownik bierzemy egzemplarze z silnikiem Diesla pod maską, a do wydania mamy maksymalnie 35-45 tys. zł, choć w większości przypadków nawet nie zbliżymy się do tej granicy. Pytaliśmy o opinie także kierowców i mechaników.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Który używany SUV z dieslem i napędem 4x4 jest najlepszy? Porównaliśmy pięć modeli
Co warto kupić

Który używany SUV z dieslem i napędem 4x4 jest najlepszy? Porównaliśmy pięć modeli

Szukamy dobrego, używanego SUV-a z dieslem i napędem na cztery koła. Bierzemy pod lupę pięć modeli, które spełniają te wymagania: Forda Kugę, Volkswagena Tiguana, Kię Sportage, Mazdę CX-5 i Hondę CR-V. Czy te, które słyną z trwałości, są bezawaryjne, jeśli pod ich maską pracuje diesel? No i który SUV ma najlepszy napęd na cztery koła?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Dotkliwie spadł zysk koncernu VW. Wynik operacyjny o ponad półtora miliarda euro gorszy
Aktualności

Dotkliwie spadł zysk koncernu VW. Wynik operacyjny o ponad półtora miliarda euro gorszy

Choć w pierwszym kwartale 2025 r. koncern Volkswagena sprzedał więcej samochodów niż w tym samym okresie 2024 r., to wynik operacyjny oraz zysk przed i po opodatkowaniu mocno rozczarowują. Na dodatek producentowi nie za dobrze wiedzie się w Chinach i Ameryce Północnej.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Czy silniki benzynowe z turbo się psują? Wybraliśmy najlepsze i najgorsze
Eksploatacja

Czy silniki benzynowe z turbo się psują? Wybraliśmy najlepsze i najgorsze

Trudno już o silnik bez turbodoładowania. Benzyniaki wykonane w technice downsizingu są na fali. Auta z nimi pod maską opanowały rynek pierwotny i trafiają do obiegu wtórnego. Które z nich warto kupić? Na celownik bierzemy wersje o pojemności od 1,0 do 2,0 l z ostatnich kilkunastu lat.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Jeździłem dużym SUV-em, który sprzeda ci spokój. Trudno się do czegoś przyczepić
Testy nowych samochodów

Jeździłem dużym SUV-em, który sprzeda ci spokój. Trudno się do czegoś przyczepić

Volkswagen Tayron jest tak poprawny i wyważony, że przez to aż... interesujący. To właśnie największa zaleta nowego niemieckiego SUV-a – nie denerwuje, bo wszystko w nim działa dokładnie tak, jak się spodziewasz. A tego nie zaoferuje ci żaden chiński SUV.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Omijaj je szerokim łukiem. Te samochody używane psują się najbardziej. Mechanik wybrał 15
Co warto kupić

Omijaj je szerokim łukiem. Te samochody używane psują się najbardziej. Mechanik wybrał 15

Omijać je szerokim łukiem? Nawet najlepsze i najbardziej uznane modele trafiają się w wadliwych wersjach, których lepiej się na rynku wtórnym wystrzegać. Pokazujemy, których wersji lepiej się wystrzegać i jak je odróżnić od tych godnych polecenia. Zrobiliśmy listę kilkunastu samochodów podwyższonego ryzyka.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Które samochody najbardziej rdzewieją? Mamy listę aut podwyższonego ryzyka
Eksploatacja

Które samochody najbardziej rdzewieją? Mamy listę aut podwyższonego ryzyka

Większość producentów samochodów udziela wieloletnich gwarancji na perforację nadwozia, ale wiele pojazdów zaczyna rdzewieć już w trzecim-czwartym roku eksploatacji. Po kilku latach mają już za sobą pierwszą naprawę blacharsko-lakierniczą. Wykonaną oczywiście na koszt właściciela. A czy da się zrobić to na koszt serwisu? Mamy historię pana Pawła, który nie dał się wykiwać. Sprawdziliśmy też, które auta z ostatnich lat rdzewieją najszybciej.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Niemcy kochają swoje auta. Toyota, Hyundai i Tesla nie mają tu czego szukać
Aktualności

Niemcy kochają swoje auta. Toyota, Hyundai i Tesla nie mają tu czego szukać

Wystarczy przekroczyć naszą zachodnią granicę, aby znaleźć się w całkiem innym świecie motoryzacyjnym. Dosłownie. Okazuje się, że preferencje dotyczące marek samochodowych drastycznie odbiegają od polskiej rzeczywistości. W Niemczech największym wygranym nadal jest Volkswagen i grupa Volkswagena. A co z Teslą, Toyotą i koreańskimi markami? Tych nie ma nawet w top 30 najpopularniejszych modeli.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Tesla na dnie, Volkswagen na szczycie. Dzieje się wokół sprzedaży elektryków w Europie
Aktualności

Tesla na dnie, Volkswagen na szczycie. Dzieje się wokół sprzedaży elektryków w Europie

Choć mocno poniżej oczekiwań z przeszłości, europejski rynek samochodów elektrycznych mocno podniósł się w ciągu 3 miesięcy 2025 r. Już prawie co siódmy nowy samochód w UE ma napęd elektryczny. Znakomicie radzi sobie Volkswagen i inne marki należące do VW, natomiast słabo radzi sobie Tesla, której uruchomienie dostaw odświeżonego modelu Y pomogło tylko w niewielkim stopniu. Spadki tej firmy, liczone rok do roku, są wręcz szokujące.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Volkswagen ostrzega przed... Volkswagenami z Chin
Aktualności

Volkswagen ostrzega przed... Volkswagenami z Chin

Coraz więcej modeli Volkswagena pojawia się na polskim rynku, kusząc atrakcyjnymi cenami. Jednak polski oddział niemieckiej marki przestrzega przed takim pochopnym zakupem - "Prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności".

To najgorsze silniki ostatnich lat. Omijaj je szerokim łukiem. Tę listę zrobiliśmy z mechanikiem
Wszystko o silniku

To najgorsze silniki ostatnich lat. Omijaj je szerokim łukiem. Tę listę zrobiliśmy z mechanikiem

Mamy listę silników podwyższonego ryzyka. Na początku swojej kariery zdobywały prestiżowe nagrody. Po czasie, kiedy kierowcy przejechali wiele kilometrów, wyszły ogromne problemy. Oto najgorsze silniki ostatnich lat, które wydawały się bardzo dobre. Potem przysporzyły mnóstwa kłopotów. Wciąż można się na nie natknąć w używanych samochodach. Na które silniki trzeba szczególnie uważać?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.