Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Volkswagen

Volkswagen

Koniec kryzysu w Volkswagenie? Na najważniejszym rynku Europy wyprzedza konkurentów
Aktualności

Koniec kryzysu w Volkswagenie? Na najważniejszym rynku Europy wyprzedza konkurentów

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Sprawdziłem, jakie auta z wyprzedaży można kupić w cenie chińskiego SUV-a. Sporo zaskoczeń
Aktualności

Sprawdziłem, jakie auta z wyprzedaży można kupić w cenie chińskiego SUV-a. Sporo zaskoczeń

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Mam świeże dane z polskiego rynku nowych aut. BYD pokonał Fiata, MG Opla, a Omoda Teslę, Toyota wciąż dominuje, ale łapie zadyszkę
Aktualności

Mam świeże dane z polskiego rynku nowych aut. BYD pokonał Fiata, MG Opla, a Omoda Teslę, Toyota wciąż dominuje, ale łapie zadyszkę

Najświeższe dane o polskim rynku nowych aut to sensacja za sensacją. Choć Toyota utrzymała pierwsze miejsca wśród marek i modeli, z dużą przewagą nad konkurencją, to widać, że złapała zadyszkę. Tymczasem w Top 10 jest już aż pięć marek premium, a chińscy producenci rosną w siłę, gładko wyprzedzając legendy.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Mercedes wsypał wspólników. Milionowe kary dla producentów samochodów
Aktualności

Mercedes wsypał wspólników. Milionowe kary dla producentów samochodów

Komisja Europejska ukarała 15 głównych europejskich producentów samochodów oraz stowarzyszenie ACEA wysokimi grzywnami na łączną kwotę 458 mln euro. Sprawa dotyczy zmowy pomiędzy producentami aut, którzy stworzyli kartel mający na celu uniknięcie ponoszenia jakichkolwiek kosztów związanych z recyklingiem zużytych samochodów. Proceder trwał przez lata.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Auta tych marek najczęściej wymagają naprawy. Dominują samochody z Niemiec
Aktualności

Auta tych marek najczęściej wymagają naprawy. Dominują samochody z Niemiec

Holenderska firma specjalizująca się w regeneracji podzespołów pojazdów opublikowała informacje, które samochody są najczęściej naprawiane. W pierwszej piątce znalazły się samochody niemieckich producentów. Paradoksalnie może to jednak świadczyć także o ich popularności.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
To zdecydowanie najlepsze silniki ostatnich lat. Z mechanikiem zrobiliśmy listę pewniaków
Wszystko o silniku

To zdecydowanie najlepsze silniki ostatnich lat. Z mechanikiem zrobiliśmy listę pewniaków

Awarie, usterki, wielkie koszty... nie tym razem. Postanowiliśmy zrobić wielką listę najlepszych silników ostatnich lat. O ile nie były przez swojego kierowcę zaniedbane, to można je uznać za pewniaki. Razem z mechanikami zrobiliśmy listę najlepszych jednostek napędowych. Staraliśmy się wybrać te w miarę nowe. To nieprawda, że trwałe były tylko te z zamierzchłych lat.

Sprawdziłem, jakie są najpopularniejsze nowe auta w Ukrainie. Trafiłem na pięć sensacji
Aktualności

Sprawdziłem, jakie są najpopularniejsze nowe auta w Ukrainie. Trafiłem na pięć sensacji

W 2024 r. najchętniej kupowanym nowym samochodem w Ukrainie było auto, które doskonale znasz, ale prawdopodobnie nigdy nie widziałeś go na własne oczy z takim logo. Jak podaje Felipe Munoz z CarIndustryAnalysis, trzecie miejsce zajął elektryk, a do Top 10 trafił też model, który w Polsce kosztuje minimum 322 tys. 890 zł.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Grupa Volkswagen podsumowała trudny rok. Solidne wyniki marek z grupy Core w Europie
Aktualności

Grupa Volkswagen podsumowała trudny rok. Solidne wyniki marek z grupy Core w Europie

W 2024 r. Grupa Volkswagen sprzedała dziewięć mln samochodów, czyli o ok. 400 tys. mniej niż w 2023 (-3,5 proc.), za co w największym stopniu odpowiada trudna sytuacja w Chinach. Wynik operacyjny spadł o 15 proc., do 19,1 mld euro. W Europie niemiecki koncern zanotował satysfakcjonujące wyniki, a nawet wzrosty, jeśli chodzi o główne marki należące do grupy Core.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Volkswagen ID.7 wygryzł Teslę na największym rynku w Europie. Czy warto go kupić też w Polsce?
Testy nowych samochodów

Volkswagen ID.7 wygryzł Teslę na największym rynku w Europie. Czy warto go kupić też w Polsce?

Początki Volkswagena w "poważnej" elektromobilności były trudne. Elektryczne Golfy przegrywały nie tylko ze spalinowymi wersjami tego modelu, ale i z konkurencją, a model ID.3, nie spełnił pokładanych w nim nadziei. Za to Volkswagen ID.7 szturmem zdobywa rynek niemiecki, czyli najważniejszy rynek motoryzacyjny Europy, bezapelacyjnie pokonując konkurentów. Sprawdziłem, czy ten sukces rzeczywiście ma uzasadnienie.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Mimo obniżki pensji szef Volkswagena zarobił 10,35 mln euro
Aktualności

Mimo obniżki pensji szef Volkswagena zarobił 10,35 mln euro

Szef Volkswagena Oliver Blume w 2024 r. zrezygnował z pięciu proc. swojego stałego wynagrodzenia w Volkswagenie. To konsekwencja fatalnych wyników największego europejskiego producenta aut. Jak donosi dziennik "Bild", mimo "obcięcia" pensji Blume, który jest również dyrektorem generalnym Porsche, otrzymując w ciągu roku 10,35 mln euro i tak zarobił więcej niż w 2023 r.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Volkswagen przyznaje się do błędu. Wraca do rozwiązań, które docenialiśmy
Aktualności

Volkswagen przyznaje się do błędu. Wraca do rozwiązań, które docenialiśmy

Volkswagen odpowiada na głosy krytyki i zapowiada zmiany w obszarze sterowania funkcjami pojazdów. "Dotykowa rewolucja" poszła za daleko, dlatego przyszłe modele Volkswagena ponownie zostaną wyposażone w fizyczne przyciski do obsługi kluczowych funkcji.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Kupujemy SUV-a z polskiego salonu za 80 tys. zł. Dawno nie wystawiliśmy piątki z plusem
Co warto kupić

Kupujemy SUV-a z polskiego salonu za 80 tys. zł. Dawno nie wystawiliśmy piątki z plusem

SUV do 80 tys. zł - którego kupić? Jeśli stoisz przed takim dylematem, mamy dla ciebie trzy nieprzypadkowe propozycje. Wszystkie kompaktowe, ale każda dla innej grupy odbiorców. O Fordzie Kudze II, Volkswagenie Tiguanie II i Toyocie RAV4 IV porozmawialiśmy z mechanikami. Przeanalizowaliśmy też aktualne ogłoszenia, poszukując wyłącznie egzemplarzy z polskich salonów. Nie bez przyczyny.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Akcja serwisowa Volkswagena w Niemczech. Sprawa dotyczy też wielu polskich kierowców
Aktualności

Akcja serwisowa Volkswagena w Niemczech. Sprawa dotyczy też wielu polskich kierowców

Dział Volkswagena odpowiedzialny za produkcję samochodów dostawczych ogłosił pilne wycofanie produktów. O sprawie informują niemieckie media, które podkreślają, że usterki wykryte w wielu modelach mogą stanowić zagrożenie dla życia. Przyczyną problemów są wadliwe poduszki powietrzne.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Z mechanikiem przetestowaliśmy pięć kombi z dieslem do 30 tys. zł. Od Skody po Toyotę
Co warto kupić

Z mechanikiem przetestowaliśmy pięć kombi z dieslem do 30 tys. zł. Od Skody po Toyotę

Rodzinne kombi to wybór wielu polskich kierowców ceniących sobie przestrzeń, komfort i ekonomię. Dlatego postanowiliśmy przyjrzeć się bliżej pięciu popularnym modelom z segmentu średniego, które mogą przyciągnąć uwagę na rynku wtórnym. Oto nasze typy: Skoda Superb, Honda Accord, Volkswagen Passat, Ford Mondeo i Toyota Avensis.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Ten Volkswagen T4 to skaza na rodzie Transporterów. Patrol ITD wycofał go z ruchu
Aktualności

Ten Volkswagen T4 to skaza na rodzie Transporterów. Patrol ITD wycofał go z ruchu

Podobno Volkswagen T4 "nie klęka na robocie". Egzemplarz zatrzymany do kontroli przez opolskich inspektorów ITD (Inspekcji Transportu Drogowego) obalił ten mit. Już z daleka było widać, że wziął za dużo na swoje barki. Przekroczona dopuszczalna masa całkowita to nie wszystko – funkcjonariusze odkryli "grzybopatent", za który musieli zabrać kierowcy dowód rejestracyjny.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Volkswagen ID. Every1 powalczy z chińskimi markami i Dacią. Będzie kosztował od ok. 85 tys. zł
Wiadomości

Volkswagen ID. Every1 powalczy z chińskimi markami i Dacią. Będzie kosztował od ok. 85 tys. zł

Volkswagen ponownie zaczął przywiązywać większą wagę do małych i tanich samochodów. Po modelu ID. 2all na rynku pojawi się najmniejszy ID. Every1, którego ceny będą startować od około 20 tys. euro. Właśnie zaprezentowano prototyp tego miejskiego VW.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Volkswagen Tera pokazany. To mały crossover dla Brazylii
Aktualności

Volkswagen Tera pokazany. To mały crossover dla Brazylii

W segmencie crossoverów pojawia się nowy gracz od Volkswagena — Tera. To kolejny krok niemieckiej marki w kierunku zaspokajania rosnącego apetytu brazylijskich kierowców na tego typu pojazdy. Czy Tera ma to, co potrzeba, aby przyciągnąć klientów nie tylko atrakcyjnym wyglądem, ale i przemyślanym wyposażeniem?

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Koncerny motoryzacyjne zyskają więcej czasu na dostosowanie się do norm emisji CO2
Aktualności

Koncerny motoryzacyjne zyskają więcej czasu na dostosowanie się do norm emisji CO2

Cele pozostają bez zmian, ale producenci aut będą mieli więcej czasu na dostosowanie się do zaostrzonych norm. Komisja Europejska uległa naciskom ze strony europejskich koncernów motoryzacyjnych i jak informuje Reuters, wydłużyła do trzech lat okres, w którym firmy muszą spełnić cele emisji CO2 dla samochodów osobowych i dostawczych.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Używana limuzyna za 50-70 tys. zł. Dziesięć propozycji w wieku ok. dziesięciu lat
Co warto kupić

Używana limuzyna za 50-70 tys. zł. Dziesięć propozycji w wieku ok. dziesięciu lat

Od Audi A6 i BMW serii 5 po konkurencyjne modele Lexusa, Mercedesa i Volvo – dziś za 50-70 tys. zł nietrudno kupić prestiżową limuzynę. W przypadku takich samochodów trzeba uważać na podejrzanie niższe ceny. Na kierowców czeka sporo pułapek. Podpowiadamy, którą limuzynę i z jakim silnikiem wybrać, by nie żałować. Oto 10 naszych rekomendacji!

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Włoski UOKiK bierze w obronę kierowców. Producenci elektryków podejrzani o oszukiwanie
EV

Włoski UOKiK bierze w obronę kierowców. Producenci elektryków podejrzani o oszukiwanie

Bardzo ciekawe wieści płyną do nas z Półwyspu Apenińskiego. Tamtejszy odpowiednik naszego Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zainteresował się producentami samochodów elektrycznych. Zdaniem urzędników ci mają celowo oszukiwać klientów, podając nieprawdziwe dane. Wszczęto postępowanie wobec czterech koncernów. Lista marek jest więc niezwykle długa.

Te samochody Polacy złomowali na potęgę. Mamy pełną listę. Aż robi się smutno
Aktualności

Te samochody Polacy złomowali na potęgę. Mamy pełną listę. Aż robi się smutno

Kiedy spojrzymy na listę najczęściej złomowanych samochodów, to może zrobić się smutno. Żegnamy się z autami, które kształtowały dzieciństwo i młodość wielu z nas. Na szczycie listy królują Golf, Astra czy Focus, a na dalszych miejscach widać choćby Seicento, Punto czy Mondeo.

Opel Astra kontra Volkswagen Golf. Porównanie klasycznych kompaktów z różnymi hybrydami
Porównania samochodów

Opel Astra kontra Volkswagen Golf. Porównanie klasycznych kompaktów z różnymi hybrydami

Astra i Golf jeszcze do niedawna były filarami sprzedaży Opla i Volkswagena. Dziś tak nie jest (wyparły je crossovery/SUV-y), jednak nadal stanowią dobry adres, jeśli poszukujesz klasycznego kompaktowego modelu. Miałem okazję sprawdzić najnowsze odsłony niemieckich hatchbacków z Russelsheim i Wolfsburga z dwoma rodzajami hybryd.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.