Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Volkswagen

Volkswagen

Pojechaliśmy po bezwypadkowego Tiguana. Skala w mierniku się skończyła
Co warto kupić

Pojechaliśmy po bezwypadkowego Tiguana. Skala w mierniku się skończyła

Autor
Autor
Zespół dziennikarzy
Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Grupa Volkswagen podsumowała sprzedaż aut używanych w Polsce. Jeden model dominuje
Aktualności

Grupa Volkswagen podsumowała sprzedaż aut używanych w Polsce. Jeden model dominuje

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Polska technologia jest stosowana przez największe marki. Korzystają z niej BMW, Mercedes czy VW
Aktualności

Polska technologia jest stosowana przez największe marki. Korzystają z niej BMW, Mercedes czy VW

W ciągu zaledwie pięciu lat polska firma NanoSphere z Warszawy stworzyła i wdrożyła do produkcji antykorozyjną farbę proszkową opartą na grafenie. To rozwiązanie jest nie tylko innowacyjne, ale i stosowane już przez największe koncerny motoryzacyjne, takie jak BMW czy Mercedes. Dzięki temu polska technologia odgrywa znaczącą rolę w globalnym przemyśle samochodowym.

Kierowca Golfa musi zapłacić ponad 835 tys. zł za parking. Zostawił go na rok przy lotnisku
Aktualności

Kierowca Golfa musi zapłacić ponad 835 tys. zł za parking. Zostawił go na rok przy lotnisku

Na jednym z lotnisk od roku stoi zaparkowany Volkswagen Golf piątej generacji, który do tej pory zgromadził już opłaty parkingowe na astronomiczną kwotę 200 tys. euro. Przy obecnym kursie walut, to ponad 835 tys. zł. Nic jednak nie wskazuje na to, że ktokolwiek będzie chciał zająć się tym pojazdem.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
SUV z Polski wśród najbardziej ekologicznych aut 2024 r. Jest też chiński samochód
Aktualności

SUV z Polski wśród najbardziej ekologicznych aut 2024 r. Jest też chiński samochód

Testy zderzeniowe Euro NCAP cieszą się powszechną renomą. Ta sama organizacja prowadzi również testy innego rodzaju, w ramach Green NCAP. Właśnie ujawniono wykaz najbardziej ekologicznych samochodów 2024 r., znalazł się w nim produkowany w Tychach Jeep Avenger.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Volkswagen Golf pozostanie niemiecki? Tak, ale tylko w jednej wersji
Aktualności

Volkswagen Golf pozostanie niemiecki? Tak, ale tylko w jednej wersji

Volkswagen próbuje sobie radzić z kryzysem, tnąc koszty na potęgę. Niektóre pomysły wydają się szalone, jak choćby ten, żeby już od 2027 r., produkcję najlepiej sprzedającego się w Niemczech modelu przenieść do zakładu odległego o zaledwie 9100 km od Wolfsburga. Wygląda na to, że ten plan zostanie wprowadzony w życie tylko częściowo, bo jedna z wersji Volkswagena Golfa, bo o ten model chodzi, ma nadal powstawać w Niemczech.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Ten Volkswagen może utrudnić chińską ekspansję w Europie. Elektryk w cenie małej Dacii
Wiadomości

Ten Volkswagen może utrudnić chińską ekspansję w Europie. Elektryk w cenie małej Dacii

Volkswagen właśnie odtajnił pierwszą wizualizację nowego samochodu elektrycznego, który cenowo będzie rywalizować z Dacią Spring. Auto ma powstawać w Europie, a za jego designem stoi stylista odpowiedzialny m.in. za Audi Q8 i Bentleya Batur. Można się też spodziewać sensacyjnego powrotu legendarnej nazwy.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Lepsze bezstopniowe CVT w Toyocie czy dwusprzęgłowe DSG w Volkswagenie? Zrobiliśmy ranking skrzyń automatycznych
Co warto kupić

Lepsze bezstopniowe CVT w Toyocie czy dwusprzęgłowe DSG w Volkswagenie? Zrobiliśmy ranking skrzyń automatycznych

Wiele osób chętnie sięgnęłoby po używany samochód z "automatem", ale boi się takiego rozwiązania. Czy rzeczywiście musi to oznaczać ogromne wydatki na naprawę? Czy można sprawdzić skrzynię przed zakupem?

Toyota znowu zdecydowanym numerem 1. Przekroczyli 10 mln samochodów rocznie
Aktualności

Toyota znowu zdecydowanym numerem 1. Przekroczyli 10 mln samochodów rocznie

Opisywanie polskiego rynku nowych samochodów to w ostatnich latach pisanie o kolejnych sukcesach i świetnych wynikach Toyoty, która tylko umacnia się na pozycji lidera nad Wisłą. Co ciekawe, w perspektywie globalnej jest dokładnie tak samo. Japończycy odjeżdżają konkurencji i jako jedyny przekroczyli znowu symboliczną barierę.

Autor Filip Trusz
Filip Trusz
Żywiołowo wzrosła podaż młodych aut używanych w Polsce. "Samochody nie stały się droższe"
Wiadomości

Żywiołowo wzrosła podaż młodych aut używanych w Polsce. "Samochody nie stały się droższe"

W 2024 r. sprzedano w Polsce aż o ponad połowę więcej młodych samochodów używanych, czyli liczących maksymalnie pięć lat i z przebiegiem do 50 tys. km. Na dodatek ich średnia cena rosła mniej niż inflacja. Znamy powody.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Volkswagen Polo skończył 50 lat. Dwa auta z pierwszej generacji trafiły na wystawę
Youngtimer

Volkswagen Polo skończył 50 lat. Dwa auta z pierwszej generacji trafiły na wystawę

Volkswagen świętuje 50-lecie jednego ze swoich najpopularniejszych modeli. VW Polo pierwszej generacji właśnie z tej okazji trafiło na wystawę.

Pojechaliśmy do Kielc po używanego SUV-a od flippera. Od lat czegoś takiego nie widzieliśmy
Aktualności

Pojechaliśmy do Kielc po używanego SUV-a od flippera. Od lat czegoś takiego nie widzieliśmy

Sporo rzeczy zapala nam czerwoną lampkę już na starcie. Sprzedawca Tiguana w ogłoszeniu na Otomoto podpisał się "Tiguan". Szybko zorientowaliśmy się, że sprzedając Skodę Yeti, ma w zwyczaju podpisywać się "Yeti". Żaden to grzech, ale to początek. Występuje jako osoba prywatna, a z drugiej strony oferuje fakturę. No i ewidentnie jest przedsiębiorcą – ma w ofercie całkiem sporo samochodów. Tiguan miał być bezwypadkowy i serwisowany w ASO, dość stary, ale z rozsądnym przebiegiem. Postanowiliśmy obejrzeć go z bliska.

Autor
Autor
Zespół dziennikarzy
Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Prawie 50 ton części w trasie. I tak codziennie. Niesamowite liczby VW w Polsce
Wiadomości

Prawie 50 ton części w trasie. I tak codziennie. Niesamowite liczby VW w Polsce

Sieć ASO VW w Polsce to potężna struktura. Tylko w 2024 r. zrealizowano tam 6-cyfrową liczbę zleceń serwisowych. W centralnym magazynie czeka 76 tys. różnych części i akcesoriów, a 87 proc. z nich jest wysyłanych każdego dnia. Mamy jeszcze wiele zdumiewających liczb pokazujących rozmach Grupy VW w Polsce.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Atak zimy, a ja testuję elektrycznego busa. Jak Volkswagen ID.Buzz działa w taką pogodę?
Testy

Atak zimy, a ja testuję elektrycznego busa. Jak Volkswagen ID.Buzz działa w taką pogodę?

Volkswagen ID.Buzz w wersji przedłużonej świetnie wygląda nawet w najbardziej myszowstrętną pogodę i – poniekąd dzięki temu – z łatwością zmieni poczucie wielkości samochodu, jakie może mieć twoja żona. Choć jest duży, nie będzie to przeszkodą, byś go kupił jako rodzinne, wspólne auto. Inną zaletą ID.Buzza jest jego wnętrze – tak przemyślane, że może stanowić przykład dla innych producentów. Auto ma, niestety, jedną poważną wadę i wcale nie mam na myśli jego ceny.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Chińczycy chcą kupić fabryki Volkswagena. To koniec marzeń o produkcji aut w Jaworznie?
Auto Świat

Chińczycy chcą kupić fabryki Volkswagena. To koniec marzeń o produkcji aut w Jaworznie?

Borykający się z problemami Volkswagen w najbliższym czasie zamierza zamknąć część swoich zakładów produkcyjnych w Niemczech. Powody: wysokie koszty produkcji i niedostateczna wydajność. Dla inwestorów z Chin to nie problem – chińskie koncerny motoryzacyjne chcą odkupić likwidowane zakłady i przenieść część produkcji do Niemiec, omijając unijne cła. Czy to może pokrzyżować plany ściągnięcia chińskich inwestorów do Polski?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Zweryfikowaliśmy legendy o silnikach R3, w tym słynnym 1.2 PureTech. Które faktycznie są awaryjne?
Wszystko o silniku

Zweryfikowaliśmy legendy o silnikach R3, w tym słynnym 1.2 PureTech. Które faktycznie są awaryjne?

Coraz ostrzejsze normy emisji spalin i obniżenie kosztów produkcji to główne powody wprowadzania na rynek silników R3. Sprawdziliśmy trwałość i niezawodność najpopularniejszych silników z turbo i ich wolnossące odpowiedniki.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Volkswagen chwali się wynikami w Polsce. Cała grupa na plusie, ale...
Aktualności

Volkswagen chwali się wynikami w Polsce. Cała grupa na plusie, ale...

Grupa Volkswagena chwali się, że jest największym dystrybutorem samochodów w Polsce, co potwierdzają wyniki sprzedaży samochodów w 2024 r. Jednak nawet najpopularniejszej marce grupy daleko jest do pierwszego miejsca w rankingu.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Volkswagen pozbywa się najciekawszych modeli. Nie ma dla nich miejsca
Aktualności

Volkswagen pozbywa się najciekawszych modeli. Nie ma dla nich miejsca

Volkswagen szykuje się do dużych zmian, które obejmują m.in. wycofanie z produkcji swoich wyjątkowych modeli - T-Roca Cabrio i Arteona. Oba modele to jedne z najciekawszych samochodów w portfolio niemieckiego producenta. Na szczęście usunięcie tych modeli nie odbędzie się od razu.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
W Volkswagenie już nawet zarząd zaciska pasa. Do 2030 r. pensje pójdą ostro w dół
Aktualności

W Volkswagenie już nawet zarząd zaciska pasa. Do 2030 r. pensje pójdą ostro w dół

Volkswagen ogłosił drastyczne cięcia wynagrodzeń menedżerów. Gunnar Kilian, dyrektor ds. personalnych w firmie, mówi o zaoszczędzeniu ponad 300 mln euro i "nieproporcjonalnie wysokim" wkładzie finansowym zarządu. Pomimo takich działań nie uda się uchronić ponad 3,5 tys. miejsc pracy w niemieckich zakładach Volkswagena.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Import używanych aut osiągnął w Polsce osłupiający poziom. To szok, ile średnio co minutę rejestrowano pojazdów
Wiadomości

Import używanych aut osiągnął w Polsce osłupiający poziom. To szok, ile średnio co minutę rejestrowano pojazdów

Do miliona zabrakło naprawdę niewiele. W 2024 r. zarejestrowano w Polsce dokładnie 967 tys. 579 używanych samochodów sprowadzonych z zagranicy. To aż o ponad 20 proc. więcej niż w 2023 r., a zdaniem IBRM Samar w 2025 r. "import może być jeszcze wyższy". W czołówce ulubionych producentów szokuje brak jednej marki.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Nokaut to mało. Sześciocyfrowa liczba pękła pierwszy raz. Kochamy tę markę
Aktualności

Nokaut to mało. Sześciocyfrowa liczba pękła pierwszy raz. Kochamy tę markę

Lata mijają, ale pewne rzeczy cały czas są niezmienne - upodobania motoryzacyjne Polaków. Tej dominacji nie da się inaczej określić niż nokaut, tym bardziej że pierwszy raz jedna marka przekroczyła 100 tys. rejestracji nowych aut. Dane pokazują, że jeśli już wybierzemy sobie jedną markę, to jesteśmy jej wierni przez lata. Kiedyś kochaliśmy Skodę, a od czterech lat niedoścignionym numerem jeden jest Toyota.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
ADAC przetestował 84 samochody. Które auta zachwyciły, które zawiodły?
Aktualności

ADAC przetestował 84 samochody. Które auta zachwyciły, które zawiodły?

Kolejny już raz ADAC opublikował listę najlepszych i najgorszych aut przetestowanych w poprzednim roku. W 2024 r. eksperci niemieckiego automobilklubu ocenili 84 samochody z różnych segmentów i grup cenowych, różniących się nie tylko wielkością, lecz także zastosowanym napędem. Największym zaskoczeniem jest zwycięzca, którym okazał się samochód idealnie nadający się na pojazd rodzinny, a do tego wcale nie należący do klasy aut luksusowych.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.