Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
Ogłoszenia
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat EV Porady

Porady

Dlaczego nie kupiłbym samochodu elektrycznego? Nawet elektryk ze Stoczni Gdańskiej mnie nie przekonał [PERTYN]
Porady

Dlaczego nie kupiłbym samochodu elektrycznego? Nawet elektryk ze Stoczni Gdańskiej mnie nie przekonał [PERTYN]

Materiał promocyjny
Akumulator nie jest wieczny. Co zrobić, gdy się zużyje?
Porady

Akumulator nie jest wieczny. Co zrobić, gdy się zużyje?

Pan Jakub wjechał Teslą do strefy czystego transportu w Niemczech, dostał mandat jak za dymiącego diesla
Porady

Pan Jakub wjechał Teslą do strefy czystego transportu w Niemczech, dostał mandat jak za dymiącego diesla

Nawet bezemisyjne auto elektryczne nie wystarczy, żeby uniknąć kary za wjazd do niemieckiej strefy czystego transportu. Drobny błąd może kosztować niemal 500 zł. Co ciekawe, np. właściciele kilkudziesięcioletnich, dymiących Trabantów, Wartburgów czy innych oldtimerów mogą w pewnych sytuacjach liczyć na łagodniejsze traktowanie, niż użytkownicy aut elektrycznych.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Jak sprawdzić używany samochód elektryczny przed zakupem?
Porady

Jak sprawdzić używany samochód elektryczny przed zakupem?

Na co zwrócić uwagę kupując EV „z drugiej ręki”? Jak weryfikować ogłoszenia i stan techniczny pojazdu? O co pytać sprzedającego i jakie czynności serwisowe warto przeprowadzić od razu po zakupie?

Sprawdziliśmy zasięg 40 aut elektrycznych na autostradzie
Porady

Sprawdziliśmy zasięg 40 aut elektrycznych na autostradzie

Sprawdziliśmy, jaki jest realny zasięg nowych modeli aut elektrycznych w warunkach autostradowych. Oczywiście, nie z gazem w podłodze, ale przy rozsądnej prędkości podróżnej na poziomie 130 km/h. Czy nowe modele są już w stanie złamać ze stereotypem elektryków, które nadają się tylko na krótkie trasy?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Zwiedziliśmy komisy. Szukaliśmy możliwie najtańszego używanego auta elektrycznego
Porady

Zwiedziliśmy komisy. Szukaliśmy możliwie najtańszego używanego auta elektrycznego

Na rynku pojawia się coraz więcej używanych aut elektrycznych, niektóre z nich są w całkiem atrakcyjnych cenach. Sprawdzamy, czy warto kupić elektryka z drugiej ręki. Czy da się już dziś zamienić używanego diesla na elektryka, żeby ominąć problemy wynikające z wprowadzania stref czystego transportu? Jakie plusy i minusy, poza tymi na akumulatorach, mają stosunkowo popularne auta elektryczne?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
To najważniejszy element w używanym elektryku. Jak sprawdzić SOH?
Porady

To najważniejszy element w używanym elektryku. Jak sprawdzić SOH?

Samochód elektryczny ma mniej części niż spalinowy, jest pod względem mechanicznym dość prosty, a gdy kupujemy "używkę", to – statystycznie – jest to samochód znacznie młodszy niż spalinowy. A jednak ryzyko wpadki jest wysokie – koszt naprawy kilkuletniego auta na prąd może przekraczać jego wartość. Ryzyko to można jednak znacząco zmniejszyć. Co zatem należy sprawdzić przed kupnem?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Pożary aut elektrycznych: żeby powstrzymać ogień, potrzeba tysięcy litrów wody!
Porady

Pożary aut elektrycznych: żeby powstrzymać ogień, potrzeba tysięcy litrów wody!

Coraz częściej pojawiają się doniesienia o pożarach aut elektrycznych. Nic w tym dziwnego, bo takich aut po prostu przybywa. To nie znaczy, że elektryki palą się częściej od aut z napędem spalinowym. Problemem jest to, że zwykłe sposoby gaszenia w ich przypadku się nie sprawdzają.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Elektrykiem przez Polskę na wakacje — stacje ładowania na popularnych trasach [MAPA]
Porady

Elektrykiem przez Polskę na wakacje — stacje ładowania na popularnych trasach [MAPA]

Infrastruktura stacji ładowania samochodów elektrycznych cały czas pozostawia wiele do życzenia, a elektryków przybywa. Coraz więcej kierowców właśnie nimi wyjedzie na tegoroczne wakacje. Sprawdziliśmy, gdzie na najpopularniejszych polskich trasach można naładować swoje auto i udostępniliśmy mapę ładowarek elektrycznych.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Test opon do aut elektrycznych. Sprawdzamy, trzy modele
Porady

Test opon do aut elektrycznych. Sprawdzamy, trzy modele

Opony o niskim oporze toczenia to produkty dla kierowców, którzy chcą oszczędzać paliwo. Natomiast w przypadku aut elektrycznych sprawiają, że zużycie energii elektrycznej będzie niższa. Ale powstaje pytanie, czy opony o niskim oporze toczenia są równie topowe w kwestii bezpieczeństwa jazdy. Sprawdziliśmy to dla was w naszym teście.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Częste argumenty zwolenników i przeciwników aut elektrycznych. Obalamy mity
Porady

Częste argumenty zwolenników i przeciwników aut elektrycznych. Obalamy mity

Nie ma aut idealnych, nie ma też napędu, który tak samo dobrze sprawdzałby się w każdych warunkach. Są za to zagorzali zwolennicy i przeciwnicy różnych koncepcji mobilności, gotowi bronić ich do upadłego, nie bacząc na... rzeczowe argumenty i zdrowy rozsądek. Zabawmy się więc w symetrystów – oto lista najgłupszych naszym zdaniem argumentów, jakie padają z obu stron. Pokazujemy, co z nimi nie tak, jak na nie odpowiadać.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Podróże autem elektrycznym: jak zaplanować trasę, jak szukać ładowarek?
Porady

Podróże autem elektrycznym: jak zaplanować trasę, jak szukać ładowarek?

Auto elektryczne na długie trasy? Czemu nie! Trzeba je tylko odpowiednio zaplanować! Podpowiadamy, jak to robić i jakich narzędzi użyć, żeby nie tracić niepotrzebnie czasu ani nie utknąć z pustym akumulatorem.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
To powinieneś wiedzieć o ładowaniu auta elektrycznego!
Porady

To powinieneś wiedzieć o ładowaniu auta elektrycznego!

Gdzie ładować samochód elektryczny? Czy jazda na prądzie jest zawsze tańsza od jazdy autem z silnikiem spalinowym? Czy auta elektryczne nadają się tylko na krótkie trasy? Na te wszystkie pytania odpowiadamy w tym materiale.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Nie bój się "elektryka", ale…
Porady

Nie bój się "elektryka", ale…

…z dużą rozwagą podchodź do zakupu takiego auta. Najwięcej uwagi poświęcić trzeba sprawdzeniu baterii, bo jej wymiana lub naprawa to najczęściej najdroższy punkt w serwisie auta elektrycznego. Ale wcale nie musi być to element nietrwały. Podobne zasady obowiązują też przy zakupie i serwisie hybryd.

Jaka musi być pojemność baterii, żeby nie brakowało zasięgu? Auto elektryczne bez tajemnic
Porady

Jaka musi być pojemność baterii, żeby nie brakowało zasięgu? Auto elektryczne bez tajemnic

Auto elektryczne? Przecież ono ma zasięg jak "benzyniak" na rezerwie! Czyżby? Czas pozbyć się uprzedzeń, na rynku jest coraz więcej aut elektrycznych, które na jednym ładowaniu przejeżdżają nawet ponad 400 km. Wyjaśniamy, dlaczego producentom tak dużo czasu zajęło opracowanie takich modeli i tłumaczymy, czym kierować się przy wyborze wersji akumulatora.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Pojemność baterii netto i brutto - auto elektryczne bez tajemnic
Porady

Pojemność baterii netto i brutto - auto elektryczne bez tajemnic

Bardzo często w opisach tych samych modeli samochodów elektrycznych znaleźć można różne parametry zamontowanych w nich akumulatorów. Różnice mogą wynikać z tego, że czasem podawana jest pojemność akumulatora brutto, a czasem netto. Czym różnią się te parametry?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Czy auta elektryczne za kilka lat staną się elektrośmieciami?
Porady

Czy auta elektryczne za kilka lat staną się elektrośmieciami?

Auta elektryczne to według niektórych kosztowne jednorazówki, które trzeba będzie wymieniać tak często, jak teraz wymieniamy smartfony czy laptopy. Problemem mają być przede wszystkim kosztowne, a przy tym nietrwałe akumulatory. Jak jest naprawdę?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Dwanaście typowych problemów z autem elektrycznym. Przeczytaj, zanim zdecydujesz się na elektryka
Porady

Dwanaście typowych problemów z autem elektrycznym. Przeczytaj, zanim zdecydujesz się na elektryka

Samochody elektryczne są z roku na rok coraz lepsze, ale wciąż mają swoje wady, które potrafią uprzykrzyć użytkownikowi życie. W Polsce najgorszym problemem jest wciąż jednak infrastruktura. Jeśli zastanawiasz się nad zakupem samochodu elektrycznego, przeczytaj ten artykuł, żeby uniknąć rozczarowania.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Czym jeździ się najtaniej: dieslem, benzyniakiem czy elektrykiem? Sprawdzamy
Porady

Czym jeździ się najtaniej: dieslem, benzyniakiem czy elektrykiem? Sprawdzamy

Jeszcze kilkanaście miesięcy temu trudno było mieć wątpliwości: samochód na prąd, choć droższy w zakupie, odwdzięczał się najniższymi kosztami "paliwa". Obecnie nie jest to już tak oczywiste, gdyż mamy za sobą dotkliwe wzrosty cen paliw i jeszcze bardziej gwałtowne podwyżki cen energii elektrycznej.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Na wybranych autostradach możesz jechać o 30 km/h szybciej. Tak już jest w Austrii
Porady

Na wybranych autostradach możesz jechać o 30 km/h szybciej. Tak już jest w Austrii

Na wybranych austriackich autostradach auta elektryczne mogą się poruszać o 30 km/h szybciej od samochodów z napędem spalinowym. Czy z tych uprawnień mogą skorzystać też kierowcy aut elektrycznych zarejestrowanych w Polsce?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Pojechał "zmrożoną" Teslą na stację ładowania. Efekt po 40 minutach może być zaskakujący
Porady

Pojechał "zmrożoną" Teslą na stację ładowania. Efekt po 40 minutach może być zaskakujący

Niska temperatura jest przeciwwskazaniem do ładowania akumulatora, a im większy mróz, tym większy problem. W przypadku samochodów elektrycznych zła taktyka albo nieprzygotowanie właściciela oznacza stratę pieniędzy i – być może przede wszystkim – stratę czasu. Bardzo dobrze pokazał to eksperyment amerykańskiego vlogera, który – korzystając z mroźnej pogody – najpierw "zamroził" swoją Teslę, a następnie podłączył do szybkiej ładowarki. Efekt po 40 minutach ładowania: zero! Chociaż... nie do końca.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Wyjaśniamy, dlaczego nie ładować samochodu elektrycznego do pełna
Porady

Wyjaśniamy, dlaczego nie ładować samochodu elektrycznego do pełna

Przesiadka z samochodu z silnikiem spalinowym na "elektryka" wymaga zmiany przyzwyczajeń. O ile tankowanie auta z silnikiem spalinowym zawsze pod korek ma sens, to już w przypadku ładowania auta elektrycznego lepiej nie ładować akumulatorów do pełna. Wyjaśniamy dlaczego!

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.