Logo
PoradyWszystko o silnikuRobert pracował w ASO Kii. Powiedział mi całą prawdę o koreańskich silnikach

Robert pracował w ASO Kii. Powiedział mi całą prawdę o koreańskich silnikach

Robert przez wiele lat pracował w ASO Kii. Napatrzył się na wszystkie silniki tej marki — od starszych po najnowsze. Nie będzie przesadą, jeśli powiemy, że wie o nich wszystko. Widział i naprawiał wiele. O wszystkim mi opowiedział. Zanim kupisz używaną Kię lub Hyundaia, lepiej sprawdź, co mówi o konkretnych silnikach Koreańczyków.

Kia Sportage 1.6 CRDi (zdjęcie ilustracyjne — pochodzi z naszego testu długodystansowego)
Zobacz galerię (17)
Auto Bild
Kia Sportage 1.6 CRDi (zdjęcie ilustracyjne — pochodzi z naszego testu długodystansowego)

Kia i Hyundai zrobiły ogromny krok naprzód w ostatnich latach. Po pierwsze, dostosowały swoje samochody do wymogów europejskiej klienteli. Po drugie, objęły je długą gwarancją (początkowo pełną 5-letnią, później 7-letnią). Po trzecie, specjalnie na potrzeby swoich nowych modeli gruntownie zmodernizowały paletę silników, wprowadzając sporo zmian w ich budowie i technologii produkcji. Czy to ostatnie wyszło na plus?

Który silnik w Kii jest najlepszy?

Wszystkie jednostki ostatnich lat to własne konstrukcje Koreańczyków. W wytypowaniu tych polecanych pomógł nam Robert Jańczyk, długoletni pracownik Kii, który obecnie prowadzi warsztat Carfix w Lesznowoli k. Warszawy, specjalizujący się w naprawach aut koreańskiego koncernu.

Na które silniki uważać? Czy diesel w Kii to dobry wybór? I co się najczęściej psuje w koreańskich silnikach?

Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium