Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...
Auto Świat Silniki

Silniki

Czy wiesz, ile cylindrów mają te auta? Odpowiedzi mogą cię zaskoczyć

Czy wiesz, ile cylindrów mają te auta? Odpowiedzi mogą cię zaskoczyć

Downsizing, rightsizing, elektromobilność — ostatnimi czasy upadły wszystkie stereotypy na temat tego, ile cylindrów powinien mieć kompakt, wielki SUV lub luksusowa limuzyna. Nasz quiz wcale więc nie jest taki prosty, jakby się mogło wydawać. Przeciwnie — wymaga potężnej znajomości tematu. Dasz radę odpowiedzieć poprawnie na chociaż sześć pytań?
Citroen odświeża gamę silników. Więcej prądu, mniej benzyny Materiał promocyjny

Citroen odświeża gamę silników. Więcej prądu, mniej benzyny

Stellantis powoli wprowadza do swoich marek odświeżoną gamę silnikową. Tym razem Citroen chwali się odmłodzeniem gamy, którą możemy już znać m.in. z Peugeotów. Francuzi pochwalili się zmianami w aż czterech modelach, w każdym są nieco inne.
"Diesel musi odejść". Volvo podjęło decyzję i ogłosiło datę końca produkcji

"Diesel musi odejść". Volvo podjęło decyzję i ogłosiło datę końca produkcji

Planujesz zakup Volvo z dieslem pod maską? Nie warto zwlekać, bo dni jednostek wysokoprężnych w ofercie są już policzone. Szwedzi właśnie ogłosili oficjalne odejście od silników diesla. Od przyszłego roku paleta będzie składać się wyłącznie z benzyniaków, hybryd i elektryków.
To nieprawda, że trwałe silniki robiono tylko dawno temu. Wybraliśmy najlepsze motory ostatnich lat

To nieprawda, że trwałe silniki robiono tylko dawno temu. Wybraliśmy najlepsze motory ostatnich lat

Tęsknimy za starymi konstrukcjami, argumentując, że są trwalsze. Tyle że wśród nowoczesnych jednostek też można znaleźć takie, które są niezawodne, a na dodatek dynamiczne i oszczędne. Wybraliśmy kilkanaście motorów godnych uwagi.
Miały odmienić losy motoryzacji. Okazały się rozczarowaniem i ślepą uliczką

Miały odmienić losy motoryzacji. Okazały się rozczarowaniem i ślepą uliczką

Wstrząsnęły motoryzacją. Na chwilę, bo potem stało się jasne, że z takimi wadami nie spełnią pokładanych w nich nadziei. Z tych świetnie zapowiadających się rozwiązań tylko dwa dotrwały do naszych czasów, z czego jedno kultywowane jest wyłącznie przez firmę, która zaczynała od produkcji korka.
Czy silniki w Kiach i Hyundaiach są trwałe? Bierzemy na warsztat popularne diesle i benzyniaki

Czy silniki w Kiach i Hyundaiach są trwałe? Bierzemy na warsztat popularne diesle i benzyniaki

W ciągu ostatnich 10 lat auta koreańskiego koncernu Hyundaia i Kii dojrzały i zdążyły już zapracować na swoją renomę. Wzrosła też ich trwałość. Duża w tym zasługa udanych silników, zarówno benzyniaków jak i turbodiesli.
12 silników, które się psują, choć są prawie nowe

12 silników, które się psują, choć są prawie nowe

W tym materiale skupiamy się na silnikowych wpadkach producentów, które wyszły na jaw w ostatnich kilku latach. Prześwietliliśmy zarówno jednostki benzynowe, jak i wysokoprężne. W wielu egzemplarzach wady ujawniają się dopiero po kilku latach lub gdy samochód przejedzie 100 lub 200 tys. km. Wtedy zaczynają się kłopoty, z którymi musi poradzić sobie portfel użytkownika.
Najwolniejsze nowe samochody. W nich kierowca musi być cierpliwy

Najwolniejsze nowe samochody. W nich kierowca musi być cierpliwy

Sprint od 0 do 100 km/h to wartość, która budzi ogromne emocje wśród entuzjastów motoryzacji. Oczywiście, im krótszy czas potrzebny do osiągnięcia 100 km/h, tym większa euforia fanów, a dla producenta powód do dumy. Jednak na rynku jest mnóstwo pojazdów dla bardzo cierpliwych. W nich oczekiwanie aż wskazówka wskaże "setkę" bardzo mocno się dłuży.
Silniki trzycylindrowe — czy to trzy razy więcej kłopotów i wydatków? Sprawdzamy, jak jest z trwałością wysilonych jednostek?

Silniki trzycylindrowe — czy to trzy razy więcej kłopotów i wydatków? Sprawdzamy, jak jest z trwałością wysilonych jednostek?

Silniki trzycylindrowe mają wiele zalet: są mniejsze, lżejsze, tańsze w produkcji – to wszystko atuty, ale dla… producentów. Klienci mają nie odczuwać spadku osiągów i cieszyć się z niskiego spalania. Jak jest z trwałością wysilonych jednostek?
Sprawdzamy silniki Renault – lepsze benzyniaki czy diesle?

Sprawdzamy silniki Renault – lepsze benzyniaki czy diesle?

Wielu kierowców pamięta modele Renault sprzed kilkunastu lat, których trwałość okazała się dyskusyjna. Szwankowała elektronika, niedomagały elementy przeniesienia napędu i... same silniki. Najwięcej zastrzeżeń było do turbodiesli, trwałość benzyniaków była znacznie lepsza. Jak jest obecnie?
Używane benzyniaki z turbo czy bez turbo? Porównanie 18 silników

Używane benzyniaki z turbo czy bez turbo? Porównanie 18 silników

Co wybrać, kupując auto używane – większy silnik wolnossący czy mniejszy, doładowany, o większej mocy. Która opcja jest bezpieczniejsza serwisowo i tańsza w eksploatacji?
Mixol do diesla - czy dolewanie oleju do dwusuwów do oleju napędowego ma sens?

Mixol do diesla - czy dolewanie oleju do dwusuwów do oleju napędowego ma sens?

To trik, który od dawna znają „wtajemniczeni” kierowcy starszych diesli – niewielka dolewka oleju do dwusuwów do oleju napędowego ma mieć zbawienny wpływ na trwałość układu wtryskowego i kulturę pracy silnika Diesla. Czy ten trik rzeczywiście działa i czy można go stosować również w nowoczesnych dieslach?
2,9 l i jeden cylinder? 1,5-litrowe V12? To nie fejk. Poznaj najbardziej niesamowite silniki w historii

2,9 l i jeden cylinder? 1,5-litrowe V12? To nie fejk. Poznaj najbardziej niesamowite silniki w historii

Przyzwyczailiśmy się, że przy czterech cylindrach pojemność rzadko przekracza dwa i pół litra, a w V12 raczej nie schodzi poniżej pięciu. Dlatego te 10 silników jest tak szokujących.
Ranking – oceniliśmy 65 silników benzynowych

Ranking – oceniliśmy 65 silników benzynowych

Które silniki benzynowe są warte zainteresowania, a na które należy bardzo uważać – na te i wiele innych pytań odpowie nasz ranking. Pod lupę wzięliśmy jednostki do 2 litrów pojemności oferowane w ostatnich 10-15 latach.
Polecane silniki w Fordach

Polecane silniki w Fordach

Paleta silników Forda jest świetnym dowodem na to, że czasem nie warto upierać się przy własnych konstrukcjach, lepiej skorzystać z oferty konkurencji. Pokazuje też, że nowoczesne rozwiązania są atrakcyjne, ale bywają kosztowne. Jaki silnik Forda będzie bezpiecznym wyborem? Podpowiadamy poniżej.
Polecane silniki Opla. Łatwo o dobrą jednostkę

Polecane silniki Opla. Łatwo o dobrą jednostkę

Ople to niezbyt drogie, popularne samochody. Czy w takim przypadku można liczyć na solidne silniki? Okazuje się, że bez problemów znajdziecie konstrukcje godne zaufania – zarówno wśród benzyniaków, jak i diesli.
Diesle wysokiego ryzyka! Samochodów z tymi silnikami unikaj jak ognia!

Diesle wysokiego ryzyka! Samochodów z tymi silnikami unikaj jak ognia!

Pośpiech na etapie konstruowania, krótka faza testów, niewłaściwy serwis, bardzo drogie części zamienne. Przyczyn problemów może być wiele, ale efekt za każdym razem jest taki sam – duże wydatki w serwisach!
Siedem grzechów, które prowadzą do zniszczenia silnika. Łatwo ich uniknąć

Siedem grzechów, które prowadzą do zniszczenia silnika. Łatwo ich uniknąć

Znaczny odsetek usterek silnika i jego osprzętu to nie przypadek: powodują je kierowcy albo poprzez podstawowe zaniedbania, albo za sprawą nierozsądnej eksploatacji. Trzeba jednak przyznać, że fabryczne zalecenia serwisowe oraz nierozważni mechanicy w wielu wypadkach są bardzo "pomocni" – wystarczyłoby nieco ponadstandardowej staranności, aby zapobiec nieszczęściu. O ile przeciętny kierowca nie musi o tym wiedzieć, to już mechanik powinien.
Popularne i trwałe silniki Skody

Popularne i trwałe silniki Skody

Skoda wykorzystuje wiele udanych jednostek napędowych, które mają nie tylko wysoką trwałość, lecz także bardzo niskie ceny części zamiennych. Sprawdzamy, które z popularnych motorów są godne polecenia.
Nie zawsze wystarczy przekręcić kluczyk. Najdziwniejsze sposoby uruchamiania silnika

Nie zawsze wystarczy przekręcić kluczyk. Najdziwniejsze sposoby uruchamiania silnika

We współczesnych autach uruchomienie silnika to łatwizna – wystarczy nacisnąć przycisk albo przekręcić kluczyk i silnik pracuje. Nie zawsze tak jednak było, nawet dziś można spotkać silniki, które "zapala się" zupełnie inaczej. Odpalenie "od strzału" można czasem brać dosłownie.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech