Logo

Lista nowych i prawie nowych aut, które psują się rzadko albo wcale. Mechanik wybrał 11

  • Wśród nowoczesnych aut ryzyko awarii faktycznie jest większe, bo zwyczajnie jest więcej rzeczy, które mogą się zepsuć. Ale wśród nich znajdziemy ponadprzeciętnie trwałe modele, które poleca nasz zaprzyjaźniony mechanik
  • W tym zestawieniu wcale nie dominują samochody z Japonii, choć te — oczywiście — też się tu znalazły. Nie brakuje też jednak marek europejskich, w tym marek premium
  • Bardzo dobrze poradził sobie ulubiony SUV premium w Polsce
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Auta, które znalazły się w tym zestawieniu, są kilkulatkami na rynku wtórnym, choć niektóre wciąż można kupić w salonach jako nowe. Dlaczego poprosiliśmy mechanika o skupienie się na kilkuletnich modelach? Bo są to samochody na tyle nowe, by wciąż służyć kierowcy bezproblemową pracą (szczególnie w przypadku wyjątkowo trwałych aut z poniższej listy), a jednocześnie mają za sobą okres największej utraty wartości, który dotyczy pierwszych trzech lat użytkowania. W tym czasie auta tracą zwykle około 40 proc. swojej ceny wyjściowej, choć rozbieżności pomiędzy modelami i markami bywają ogromne, o czym pisaliśmy w tym tekście: Które auta najszybciej tracą na wartości? Nasz ranking jest pełen niespodzianek.

Nie przedłużając: które nowe lub niemal nowe samochody nasz zaprzyjaźniony mechanik uznał za najtrwalsze, oceniając je co najmniej na piątkę z minusem i oznaczając stemplem "godne polecenia"? Te 11.

Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu