Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat sedan

sedan

Chińska hybryda z zasięgiem 1050 km i 6-letnią gwarancją. Znam ceny i wyposażenie BYD-a Seal 5 DM-i
Aktualności

Chińska hybryda z zasięgiem 1050 km i 6-letnią gwarancją. Znam ceny i wyposażenie BYD-a Seal 5 DM-i

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Duża limuzyna za 52 000 zł w Chinach. Geely pokazało nowe auto i podkradło nazwę
Aktualności

Duża limuzyna za 52 000 zł w Chinach. Geely pokazało nowe auto i podkradło nazwę

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Zbliża się koniec Lexusa ES. Duży rabat w ofercie Final Edition
Aktualności

Zbliża się koniec Lexusa ES. Duży rabat w ofercie Final Edition

Polski importer Lexusa poinformował o sprzedaży modelu ES w wersji Final Edition. To limitowana seria ostatnich egzemplarzy obecnej generacji sedana klasy średniej. Na auta z jeszcze 2024 roku produkcji przygotowano duży rabat.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Renault Megane GrandCoupe zaskakiwało ceną. Teraz jest jeszcze lepiej, bo dostało diesla
Aktualności

Renault Megane GrandCoupe zaskakiwało ceną. Teraz jest jeszcze lepiej, bo dostało diesla

Tego mi brakowało w klasycznym Megane GrandCoupe. Renault wprowadza do oferty tego sedana silnik diesla 1.5 dCi. Chińskie auta tego nie mają, a cena dalej jest niezła. Co ciekawe, to właśnie Megane "w dieslu" można bardzo dobrze wyposażyć, lepiej niż wersję z benzyną pod maską.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Obejrzałem Kię EV4. Ten wielki elektryczny kompakt może kosztować nawet ok. 110 tys. zł
Wiadomości

Obejrzałem Kię EV4. Ten wielki elektryczny kompakt może kosztować nawet ok. 110 tys. zł

Kia wcale nie planowała tego samochodu, a kiedy już zmieniła zdanie, to poszła na całego i do produkcji zatwierdziła najbardziej śmiałą propozycję ze wszystkich zgłoszonych projektów. I tak mamy Kię EV4 sedan, najodważniej wyglądające auto na polskim rynku. Zresztą cena też będzie brawurowa — zwłaszcza wersji hatchback (która akurat od zawsze była w planach).

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Pojeździłem BMW 550e. Nie przypuszczałem, że jego potężna moc i luksus wystawią mi taki rachunek
Testy nowych samochodów

Pojeździłem BMW 550e. Nie przypuszczałem, że jego potężna moc i luksus wystawią mi taki rachunek

BMW 550e xDrive teoretycznie powinno być niewypałem. Na pozór to taka "przejściówka" — między samochodem spalinowym a elektrycznym, między zwykłą "piątką" a M5, między jedną rewolucją stylistyczną a drugą. Czy przypadkiem nie jest tak, że 550e ze wszystkich tych koncepcji zaciąga jedynie wady? A może przeciwnie, przejmuje wyłącznie najlepsze strony tych uniwersów? Już znam odpowiedź, a ciebie dzieli od niej kilkadziesiąt linijek.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Najlepsza limuzyna z dieslem? Porównaliśmy Audi A6 z BMW serii 5 i Mercedesem klasy E
Porównania samochodów

Najlepsza limuzyna z dieslem? Porównaliśmy Audi A6 z BMW serii 5 i Mercedesem klasy E

Audi A6, BMW serii 5 oraz Mercedes klasy E to niemieckie limuzyny klasy wyższej. Pierwsza z nich w ofercie jest od 2018 r., a pozostałe to nowości z 2023 r. W porównaniu wersji z 4-cylindrowymi dieslami i napędem na wszystkie koła sprawdzamy, która ma najwięcej atutów, żeby stać się mistrzem swojego segmentu.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Czy to zmierzch SUV-ów? Wśród Gen Z w USA króluje inne nadwozie
Wiadomości

Czy to zmierzch SUV-ów? Wśród Gen Z w USA króluje inne nadwozie

Czy to może być początek końca wielkiego boomu na SUV-y? Tak wynika z danych Insurify, czyli porównywarki ubezpieczeń z amerykańskiego Cambridge. Wyłania się z nich trend, w który jeszcze dwa lata temu nikt by nie uwierzył.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Czy rozpoznasz typ nadwozia samochodu? Wybraliśmy 13 przykładów
Aktualności

Czy rozpoznasz typ nadwozia samochodu? Wybraliśmy 13 przykładów

Hatchback czy liftback? Sedan czy coupe? Czy uda ci się bezbłędnie rozpoznać rodzaj nadwozia samochodowego? Przekonaj się.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Przetestowałem nową Toyotę Camry. Czy warto jeszcze dopłacać do Lexusa?
Testy nowych samochodów

Przetestowałem nową Toyotę Camry. Czy warto jeszcze dopłacać do Lexusa?

Oferta klasycznych sedanów systematycznie maleje, jednak polscy klienci mają do nich słabość, więc Toyota zdecydowała się wprowadzić nową generację Camry na nasz rynek, a np. na niemiecki nie. Samochód zyskał mocniejszy układ hybrydowy oraz lepsze wnętrze niż u poprzednika. Od razu nasuwa się pytanie, czy jest sens kupować starszego i droższego Lexusa ES? Pojeździłem tydzień nową Camry w wersji Executive i nie mam wątpliwości.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Nie wiem, jak wygląda, ale wiem już, jak jeździ. Mercedes CLA w pierwszym "teście"
Aktualności

Nie wiem, jak wygląda, ale wiem już, jak jeździ. Mercedes CLA w pierwszym "teście"

Niemcy przenieśli mnie na chwilę do 2025 r., pozwalając przejechać się nowym Mercedesem CLA. To dla nich niezwykle ważny model, bo niedługo będzie otwierać gamę – obecne Klasy A i B nie dostaną następców. Po raz pierwszy w historii sportowe CLA będzie też miało odmianę w pełni elektryczną. I to jaką! Więcej w nietypowym pierwszym teście tego modelu.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Nowa Toyota zaprzecza rynkowym trendom. "Duże zainteresowanie w Polsce"
Aktualności

Nowa Toyota zaprzecza rynkowym trendom. "Duże zainteresowanie w Polsce"

Rynek nowych samochodów zdominowany jest przez różnej wielkości SUV-y i crossovery, jednak Japończycy udowadniają, że klasyczne sedany nie powinny jeszcze przejść do historii. Nowa Toyota Camry cieszy się w Polsce dużym zainteresowaniem.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Renault Megane GrandCoupe to stary znajomy, który powrócił. I to atrakcyjna propozycja
Testy nowych samochodów

Renault Megane GrandCoupe to stary znajomy, który powrócił. I to atrakcyjna propozycja

Przybył zza światów. Model Megane, na którym już postawiono krzyżyk, jednak pozostał w ofercie Renault i teraz, w momencie chińskiej ofensywy, okazuje się jedną z najlepszych ofert na rynku dla kogoś, kto chce mieć rodzinne, w miarę szybkie i ekonomiczne auto. Choć znamy ten samochód od lat, to zmienił się rynek, a Renault ceną zagrało va banque. Co więc ma do zaoferowania nowe-stare Megane?

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Używany Volkswagen Passat. Sprawdzamy trzy generacje B6, B7 i B8. Najlepsze wersje
Co warto kupić

Używany Volkswagen Passat. Sprawdzamy trzy generacje B6, B7 i B8. Najlepsze wersje

Volkswagen Passat był kiedyś obiektem marzeń i wyznacznikiem statusu. Teraz na polskich drogach widać już najnowszą generację, która jest dostępna tylko w nadwoziu kombi. To dobry moment na sprawdzenie poprzednich trzech generacji: B6, B7 i B8. Da się teraz kupić Passata z tych generacji w bardzo dobrej cenie. Uważać trzeba jednak na wiele pułapek, bo nie każda odmiana jest dobra.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Nowe BMW M5 krytykują ci, którzy nim nie jeździli. Auto pozytywnie zaskakuje
Testy nowych samochodów

Nowe BMW M5 krytykują ci, którzy nim nie jeździli. Auto pozytywnie zaskakuje

Siódma generacja BMW M5 (G90) jest wyjątkowa pod kilkoma względami: ma rekordowo wysoką moc (727 KM), po raz pierwszy otrzymała napęd hybrydowy, a po 14 latach znowu jest oferowana z nadwoziem kombi. Jednocześnie urosła i mocno przybrała na wadze (ok. 2,5 tony), co stało się tematem do żartów. Jeździłem już nową "M-piątką" w wersji sedan i mam dobre wieści.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
400-konne Audi RS 3 w jeszcze bardziej buńczucznej odsłonie
Premiery

400-konne Audi RS 3 w jeszcze bardziej buńczucznej odsłonie

Potężną moc można wyrazić na dwa sposoby: dyskretnie lub wymownie. Dla obecnej generacji Audi RS 3 wybrano drugie rozwiązanie, ale teraz — przedstawiając zmodernizowaną wersję — jeszcze je podkręcono.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Rewolucja w Audi. Marka kasuje model A4, wprowadza za to nowe wersje A5
Premiery

Rewolucja w Audi. Marka kasuje model A4, wprowadza za to nowe wersje A5

To już oficjalna informacja: Audi wprowadzi nową rodzinę modeli pod oznaczeniem A5, która obejmie sedana i kombi. To duża zmiana w klasie średniej premium — po 30 latach z gamy znika popularny model A4.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Sprawdziłem odnowione Audi A3 w wersji z dieslem 35 TDI
Testy nowych samochodów

Sprawdziłem odnowione Audi A3 w wersji z dieslem 35 TDI

Audi A3 35 TDI w czterodrzwiowej wersji to więcej niż sedan. To namiastka eleganckiej limuzyny o rodzinnym charakterze. W teście sprawdziłem, jak podczas codziennego użytkowania spisuje się wersja ze 150-konnym dieslem i ze specyfikacją S Line, która nadaje autu sportowe cechy.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Nowe BMW M5 wolniej przyspiesza do 100 km/h i jest o 540 kg cięższe od poprzednika. Ale ma to plusy
Aktualności

Nowe BMW M5 wolniej przyspiesza do 100 km/h i jest o 540 kg cięższe od poprzednika. Ale ma to plusy

Z jednej strony to najmocniejsze i najsilniejsze BMW M5 wszech czasów: ma 727 KM i 1000 Nm. Tylko że w porównaniu z poprzednikiem okazuje się cięższe o prawie jednego Polskiego Fiata 126p i przyspiesza od 0 do 100 km/h o 0,1 s wolniej. Nawet bagażnik ma mniejszy, i to pomimo dłuższego aż o 11,3 cm nadwozia. Wszystko przez napęd hybrydowy. Wbrew pozorom są korzyści tego rozwiązania, a wśród nich — nawet radość z jazdy.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Materiał promocyjny
Jeździłem Mercedesem-AMG E53. Ten model jest w Polsce szalenie popularny
Testy nowych samochodów

Jeździłem Mercedesem-AMG E53. Ten model jest w Polsce szalenie popularny

Czym byłby Mercedes Klasy E, gdyby nie dostał usportowionej wersji AMG? Ciężko sobie to nawet wyobrazić, dlatego w końcu jej się doczekaliśmy. Niektórzy mogą uznać, że to ta słabsza odmiana, jednak mocy nikomu nie powinno zabraknąć. Już jeździłem nowym Mercedesem-AMG E53 i wiem, że tu hybryda po prostu robi dobrą robotę.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Renault Megane GrandCoupe wróciło. Kusi jeszcze lepszym wyposażeniem i atrakcyjną ceną
Aktualności

Renault Megane GrandCoupe wróciło. Kusi jeszcze lepszym wyposażeniem i atrakcyjną ceną

Renault rusza ze sprzedażą lepiej wyposażonego sedana Megane GrandCoupe. Bogatsze wyposażenie to efekt unijnych wymogów, które mają przynieść poprawę bezpieczeństwa. Pod względem ceny francuska propozycja wygląda bardzo ciekawie i jedynie żal, że w Megane nie zobaczymy napędu hybrydowego.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Jeździłem Mercedesem E300 e, czyli hybrydą plug-in. Sprawdziłem, czy to perfekcyjna kombinacja
Testy nowych samochodów

Jeździłem Mercedesem E300 e, czyli hybrydą plug-in. Sprawdziłem, czy to perfekcyjna kombinacja

Zapomnijcie na chwilę o tych wszystkich nonsensach, że niby zelektryfikowane napędy mają uratować naszą planetę. Nie po to kupujesz Mercedesa klasy E, żeby ratować planetę. Co nie znaczy, że hybryda plug-in w limuzynie "dla prezesa" nie ma sensu. Ależ ma. Ten napęd umożliwia perfekcyjnie ciche i płynne przemieszczanie się w warunkach miejskich, pozostawia powietrze i sumienie czyste, a jednocześnie daje kierowcy do dyspozycji konkretny zasięg wynikający z silnika spalinowego. Brak logistyki ładowarkowej i wymuszonych postojów co 1,5 godziny niewątpliwie są dużym atutem.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.