To już potwierdzona informacja: Exlantix będzie dostępny na polskim rynku. To nowo powstała marka (założona w 2024 r.), która została wydzielona od nieco starszej Exeed. Obie należą do koncernu Chery znanego w Polsce dzięki obecnym już markom Omoda, Jaecoo i właśnie Chery.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoExlantix to następna marka premium z Chin
Exlantix pozycjonuje się o półkę wyżej od wspomnianych wcześniej marek. Mówimy o segmencie premium, więc będzie rywalizował z uznanymi europejskimi firmami oraz z chińską konkurencją, czyli markami Xpeng i Hongqi, które zadebiutowały już na naszym rynku. Wcześniejsze "dokonania" innej chińskiej marki Voyah pokazują, że w segmencie droższych samochodów, w których liczy się także prestiż, nie jest to łatwe zadanie. Pożyjemy, zobaczymy.
Exlantix ES i ET — co to za auta?
W 2025 r. do sprzedaży w Polsce trafią dwa modele Exlantix, oba elektryczne. Pierwszy to duży sedan ES o długości 4,95 m, czyli konkurent m.in. BMW i5, Audi A6 e-tron, Mercedesa EQE czy Porsche Taycana. Wersja 480-konna może pochwalić się przyspieszeniem do 100 km na godz. w czasie 3,7 sekundy. Exlantix ES w Chinach ma również elektryczny wariant z range extenderem.
Drugi ET to blisko pięciometrowy SUV, który może rywalizować np. z BMW iX. W tym przypadku również oferowany jest pełny elektryk (BEV) lub wersja o zwiększonym zasięgu REEV. Oba modele są przystosowane do bardzo szybkiego ładowania prądem stałym o napięciu 800 V.
Szczegółowe dane techniczne zostaną opublikowane podczas zbliżających się premier.
Galeria zdjęć
Exlantix ES