Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat premium

premium

Subskrybuj Onet Premium w wakacyjnej cenie [AUTOPROMOCJA]
Aktualności

Subskrybuj Onet Premium w wakacyjnej cenie [AUTOPROMOCJA]

Nie każdy powinien tankować paliwa premium. Mechanicy wyjaśniają, kiedy uszkodzą silnik
Aktualności

Nie każdy powinien tankować paliwa premium. Mechanicy wyjaśniają, kiedy uszkodzą silnik

Autor Filip Trusz
Filip Trusz
Pojeździłem pierwszym i jedynym Peugeotem PSE. Nie sądziłem, że 360-konne 508 to w ogóle materiał na oszczędne auto
Testy nowych samochodów

Pojeździłem pierwszym i jedynym Peugeotem PSE. Nie sądziłem, że 360-konne 508 to w ogóle materiał na oszczędne auto

13 czerwca 2025 r. stało się jasne, że to koniec. Prezentacją Peugeota E-208 GTi Francuzi dali do zrozumienia, że sportową przyszłość wiążą właśnie z submarką GTi, a nie PSE, którą narobili sporo szumu zaledwie pięć lat temu. Miesiąc później okazało się, że pierwsze, jedyne i zapewne ostatnie PSE — Peugeot 508 PSE — wycofano z produkcji, a polscy dealerzy nie mają w zapasie nawet jednego egzemplarza. Szkoda, bo najmocniejszy seryjny Peugeot w historii okazuje się samochodem premium, choć wcale nie nosi takiego logo. I naprawdę, nie takiego zużycia paliwa spodziewałem się po tym aucie.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Jeżdziłem Bentleyem Continentalem GT Speed. On wszystko może, ale nic nie musi
Testy nowych samochodów

Jeżdziłem Bentleyem Continentalem GT Speed. On wszystko może, ale nic nie musi

Jeśli staniesz przed nim, masz odnieść wrażenie, że jest jak tygrys szykujący się do ataku. Tak odczuwasz emocje podczas obcowania z bestią, która jest dzika i piękna, ale potrafi być uległa. Taki jest Bentley Continental GT Speed, jeden z najlepszych samochodów do codziennej jazdy, od którego wzroku nie odwrócisz.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Z Lexusa właśnie zniknęło coś, czym marka się chlubiła od samego początku. Poznałem powód
Aktualności

Z Lexusa właśnie zniknęło coś, czym marka się chlubiła od samego początku. Poznałem powód

Lexus, czyli marka premium Toyoty, zadebiutowała na rynku w 1989 r. i od samego początku dumnie eksponowała ten element — gościł on m.in. w każdej generacji Lexusa ES. Ku ogromnemu zaskoczeniu w najnowszej go już zabrakło. Poznałem powód tego niespodziewanego ruchu. Tłumaczą go trzy słowa.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Chińska marka premium wejdzie do Polski. Exlantix wprowadzi dwa modele
Wiadomości

Chińska marka premium wejdzie do Polski. Exlantix wprowadzi dwa modele

Nie ma miesiąca, żeby kolejna chińska marka nie ogłosiła podjęcia decyzji o rozpoczęciu sprzedaży samochodów w Polsce. Tym razem dotyczy to segmentu premium. Jeszcze w tym roku na naszym rynku pojawią się dwa modele Exlantix — sedan ES i SUV ET.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
To jedno z ostatnich wolnossących V8 premium w historii. Teraz zyskało wyjątkową oprawę
Aktualności

To jedno z ostatnich wolnossących V8 premium w historii. Teraz zyskało wyjątkową oprawę

Przechodzenie na elektromobilność zwyczajnie nie służy takim silnikom. Wolnossących V8 jest dziś coraz mniej. W tym elitarnym gronie bryluje Lexus IS 500. Producent, celebrując swoją jednostkę, przygotował dwie limitowane wersje specjalne. Być może to już ostatni IS z takim silnikiem.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
SUV-y premium w dobrej cenie. Mechanik skreślił dwa. Inne na "czwórkę"
Co warto kupić

SUV-y premium w dobrej cenie. Mechanik skreślił dwa. Inne na "czwórkę"

Czy 50 tys. zł wystarczy na zakup używanego SUV-a premium? Oczywiście, że tak, jednak nie zawsze będzie to dobrze wydane pieniądze. W naszym zestawieniu znajdują się samochody z różnych roczników, segmentów, o różnych cenach i opinie na temat ich awaryjności. Czy warto postawić na Audi, Mercedesa, BMW czy może Volvo? Który segment będzie względnie bezpieczny, a który lepiej omijać w tym przedziale cenowym?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Pojeździłem Peugeotem 408. Czy to już auto premium? Poddałem je siedmiu próbom
Testy nowych samochodów

Pojeździłem Peugeotem 408. Czy to już auto premium? Poddałem je siedmiu próbom

Krok po kroku, samochód po samochodzie, generacja po generacji Peugeot coraz bardziej zbliżał się do linii, za którą leży premium. Czy modelem 408 w końcu ją przekroczył? Czy jedynie szarpie konwenansami segmentu C? A może — co gorsza — podczas demontażu kompaktowej formuły pogubił jej kluczowe zalety? Po kilku dniach z modnisiem, który chciałby rywalizować z BMW serii 2 Gran Coupe znam odpowiedzi na każde z tych pytań.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Zbliża się koniec Lexusa ES. Duży rabat w ofercie Final Edition
Aktualności

Zbliża się koniec Lexusa ES. Duży rabat w ofercie Final Edition

Polski importer Lexusa poinformował o sprzedaży modelu ES w wersji Final Edition. To limitowana seria ostatnich egzemplarzy obecnej generacji sedana klasy średniej. Na auta z jeszcze 2024 roku produkcji przygotowano duży rabat.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
"Niezniszczalny" SUV Volvo znowu na pierwszym miejscu w Polsce. Mocno podgryza go Lexus
Aktualności

"Niezniszczalny" SUV Volvo znowu na pierwszym miejscu w Polsce. Mocno podgryza go Lexus

Polski rynek nowych samochodów staje się coraz bardziej premium: w lutym 2025 r. takie pojazdy stanowiły już przeszło 25 proc. wszystkich rejestracji, co oznacza liczbę ponad 11,3 tys. aut. Miniony miesiąc należał do Volvo XC60, które zanotowało kolejny już powrót na pierwsze miejsce rankingu modeli marek premium.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Od ośmiu lat kochamy ten samochód. Teraz go zmienili. Wiemy co jest inaczej
Aktualności

Od ośmiu lat kochamy ten samochód. Teraz go zmienili. Wiemy co jest inaczej

Szwedzi, choć chcą przejść na elektryfikację, to na razie jeszcze nie decydują się na usunięcie swoich koni pociągowych w rankingach sprzedaży. Dlatego po liftingu XC90 przyszedł czas na drobne odświeżenie XC60, modelu, który już o ośmiu lat jest hitem Volvo.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Zacięty bój w segmencie premium. Polacy preferują trzy marki, ale dwa hity nie pochodzą z Niemiec
Aktualności

Zacięty bój w segmencie premium. Polacy preferują trzy marki, ale dwa hity nie pochodzą z Niemiec

Marki premium stanowią już prawie 1/4 polskiego rynku nowych samochodów osobowych. W 2024 r. zarejestrowano ich ponad 129,5 tys. Widać dominację wielkiej trójki z Niemiec — Audi, BMW i Mercedesa — która ma nad pozostałymi producentami wyraźną przewagę. Co jednak najciekawsze, ulubione modele Polaków pochodzą ze Szwecji i Japonii.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Pojeździłem najnowszym spalinowym SUV-em BMW. Nie mogłem uwierzyć w odczyt komputera pokładowego
Testy nowych samochodów

Pojeździłem najnowszym spalinowym SUV-em BMW. Nie mogłem uwierzyć w odczyt komputera pokładowego

Każdy dobry samochód ma własny charakter, ale najnowsze BMW X3 ma tych charakterów tyle, że łatwiej policzyć drzewa w puszczy. Oto najistotniejsze: rodzinny SUV, symbol prestiżu i galeria sztuki, bo deska rozdzielcza wygląda jak manifest nowego ruchu awangardy artystycznej. Do tego w trybie Sport BMW X3 M50 xDrive potrafi drapieżnie zaryczeć 398-konnym silnikiem, a w trybie Efficient — tak przyoszczędzić paliwa, że aż trudno uwierzyć w jego dwie tony żywej wagi.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Najlepsza limuzyna z dieslem? Porównaliśmy Audi A6 z BMW serii 5 i Mercedesem klasy E
Porównania samochodów

Najlepsza limuzyna z dieslem? Porównaliśmy Audi A6 z BMW serii 5 i Mercedesem klasy E

Audi A6, BMW serii 5 oraz Mercedes klasy E to niemieckie limuzyny klasy wyższej. Pierwsza z nich w ofercie jest od 2018 r., a pozostałe to nowości z 2023 r. W porównaniu wersji z 4-cylindrowymi dieslami i napędem na wszystkie koła sprawdzamy, która ma najwięcej atutów, żeby stać się mistrzem swojego segmentu.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Pojeździłem BMW i4 M50. Nawet nie zauważyłem, kiedy się rozpadł jeden z największych motomitów
Testy

Pojeździłem BMW i4 M50. Nawet nie zauważyłem, kiedy się rozpadł jeden z największych motomitów

Czy w czasach, kiedy tyle firm stawia na radość z jazdy, BMW nadal się wyróżnia na tym polu? Niby opatrzono je znakiem gwarancji przyjemności w kształcie litery M, ale czy dwa silniki elektryczne potrafią godnie zastąpić jedno solidne V8? Kilka dni z BMW i4 M50 nie tylko odpowiedziały na te pytania, ale też rozbiły dwa mity: jeden upadł nawet nie wiadomo kiedy, drugi — po przejrzeniu zdjęć i notatek z testu.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Lexus świętuje 35-lecie. Pierwszy model tej marki to jeden z najlepszych samochodów na świecie
Aktualności

Lexus świętuje 35-lecie. Pierwszy model tej marki to jeden z najlepszych samochodów na świecie

Toyota, choć produkowała duże limuzyny, to nie miała doświadczenia na międzynarodowym rynku luksusowych aut. Dlatego w 1983 r. prezydent koncernu Eiji Toyoda zlecił swoim współpracownikom stworzenie nowej marki. W ten sposób powstał Lexus, luksusowa japońska marka, która obchodzi 35-lecie. Patrzymy na modele, które mocno zapisały się w historii marki.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
W 2025 r. te Mercedesy staną się youngtimerami. Wśród nich jest już "okularnik"
Youngtimer

W 2025 r. te Mercedesy staną się youngtimerami. Wśród nich jest już "okularnik"

W Niemczech, jak i w wielu regionach Polski, wiek pojazdu powyżej 30 lat uprawnia do uznania go za zabytkowy. Mercedes przygotował listę modeli, które w 2025 r. będą mogły osiągnąć taki status. Pokazuje ona, jak szybko biegnie czas...

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Auto Świat Premium w Black Week. Takiej oferty jeszcze nie było [AUTOPROMOCJA]
Aktualności

Auto Świat Premium w Black Week. Takiej oferty jeszcze nie było [AUTOPROMOCJA]

Zostań subskrybentem pakietu Onet Premium (którego częścią jest Auto Świat Premium) i korzystaj z nielimitowanego dostępu do najlepszych treści Auto Świata, Onetu, Newsweeka, Bussines Insidera, onetowych podcastów, a także wybranych artykułów m.in. z “die Welt”, “Politico” czy “The Economist”. Na Black Week przygotowaliśmy ofertę, jakiej jeszcze nie było.

Jeździłem nowym Macanem, ale to całkiem inny Macan niż dawniej. Ktoś w Porsche ma mocne nerwy
Testy

Jeździłem nowym Macanem, ale to całkiem inny Macan niż dawniej. Ktoś w Porsche ma mocne nerwy

Nie chciałem w tytule, ale tak zacznę: ktoś w Porsche ma jaja ze stali. Zmieniając tak bardzo najpopularniejszy model będący filarem ekonomicznym marki (Macan znalazł już ok. 800 tys. nabywców), ryzykują dużo albo nawet wszystko. Ryzykują, że ktoś, kto przyjdzie do salonu po nowy samochód, bardzo się zdziwi i tych zdziwionych będą tysiące. Ja się zdziwiłem.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Nowe Audi A5 pokochają nie tylko klienci firmowi. Ten model potrafi oczarować
Testy nowych samochodów

Nowe Audi A5 pokochają nie tylko klienci firmowi. Ten model potrafi oczarować

Audi A5 przeszło diametralną zmianę. Następca modelu A4 stał się znacznie nowocześniejszy, ładniejszy i bardziej ekologiczny (ale nie we wszystkich wersjach silnikowych). Już podczas pierwszych jazd nowy model dał się poznać się z bardzo dobrej strony, chociaż wciąż są elementy, które już na starcie wymagają dopracowania.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Nowe BMW M5 krytykują ci, którzy nim nie jeździli. Auto pozytywnie zaskakuje
Testy nowych samochodów

Nowe BMW M5 krytykują ci, którzy nim nie jeździli. Auto pozytywnie zaskakuje

Siódma generacja BMW M5 (G90) jest wyjątkowa pod kilkoma względami: ma rekordowo wysoką moc (727 KM), po raz pierwszy otrzymała napęd hybrydowy, a po 14 latach znowu jest oferowana z nadwoziem kombi. Jednocześnie urosła i mocno przybrała na wadze (ok. 2,5 tony), co stało się tematem do żartów. Jeździłem już nową "M-piątką" w wersji sedan i mam dobre wieści.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.