Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
Ogłoszenia
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat auta z chin

auta z chin

W końcu dali mi się przejechać Omodą 9 Super Hybrid. Sporo zachwytów, trzy rozczarowania
Testy

W końcu dali mi się przejechać Omodą 9 Super Hybrid. Sporo zachwytów, trzy rozczarowania

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Wielki przegląd chińskich marek samochodowych dostępnych w Polsce. O większości jeszcze mało kto słyszał
Aktualności

Wielki przegląd chińskich marek samochodowych dostępnych w Polsce. O większości jeszcze mało kto słyszał

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Obejrzałem najnowszego SUV-a MG. Powstał z pomocą dwóch niemieckich gigantów
Wiadomości

Obejrzałem najnowszego SUV-a MG. Powstał z pomocą dwóch niemieckich gigantów

MG ma już czwartego SUV-a w gamie. Podczas polskiej premiery dokładnie go obejrzałem, a potem to samo zrobiłem z jego wyposażeniem i ceną. Czy MGS5 EV z tylnym napędem i 7-letnią gwarancją jest równie atrakcyjną ofertą, co pozostałe modele tej brytyjsko-chińskiej marki? Dwie rzeczy w jego wnętrzu od razu mnie zachwyciły.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Niesprzedane chińskie SUV-y kurzą się na placach. "Szkoda, że auta nie są jak wino"
Aktualności

Niesprzedane chińskie SUV-y kurzą się na placach. "Szkoda, że auta nie są jak wino"

Po wycofaniu się z Rosji wielu globalnych marek chińscy producenci samochodów odkryli tam istne eldorado. Popyt na auta na rosyjskim rynku jednak gwałtownie spadł – dealerzy zamykają salony, a na placach zalegają setki tysięcy pojazdów sprowadzonych z Chin. Tylko trochę lepiej radzą sobie w Rosji rodzimi producenci.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Tego SUV-a zazdrościmy Rosjanom. Oni już mają, a my jeszcze nie
Aktualności

Tego SUV-a zazdrościmy Rosjanom. Oni już mają, a my jeszcze nie

Jeśli w Polsce za Omodę 7 przyjdzie nam zapłacić tyle co Rosjanom za bliźniaczy model C7, to nie będzie to mistrz opłacalności, choć wyposażenie standardowe robi wrażenie. Trzeba jednak pamiętać, że w Rosji konkurencja jest znacznie mniejsza - Chińczycy kompletnie zdominowali tamtejszy rynek, a wręcz go od siebie uzależnili.

Dawno nie było premiery nowej chińskiej marki w Polsce. Tak z tydzień. Poznajcie Exlantixa
Wiadomości

Dawno nie było premiery nowej chińskiej marki w Polsce. Tak z tydzień. Poznajcie Exlantixa

Grupa Chery, znana już z obecności w Polsce dzięki markom Omoda, Jaecoo i... Chery, przygotowuje kolejną premierę. Tym razem na polski rynek trafi nowa marka Exlantix, która ma zaoferować robiącego dobre wrażenie na zdjęciach ES-a.

Jeździłem kilkunastoma chińskimi autami, ale SUV Jaecoo 8 to inny poziom
Aktualności

Jeździłem kilkunastoma chińskimi autami, ale SUV Jaecoo 8 to inny poziom

W Polsce pojawiło się kilka naprawdę udanych samochodów z Państwa Środka, ale dopiero tym modelem Chińczycy pokażą, co potrafią. Nie chodzi tylko o wymiary, moc, cenę czy gwarancję — choć musisz przyznać, że blisko 5-metrowy, 537-konny hybrydowy SUV z zasięgiem ponad 1100 km, który może kosztować ok. 220 tys. zł i oferować siedem lat ochrony gwarancyjnej to kusząca propozycja. Jako jeden z dwóch polskich dziennikarzy jeździłem Jaecoo 8 i powiem wprost: w chińskiej motoryzacji nigdy się z czymś takim nie spotkałem.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Jeździłem Denzą Z9 GT. Potrafi to, czego nie umieją Audi, BMW, Mercedes i Porsche
Testy

Jeździłem Denzą Z9 GT. Potrafi to, czego nie umieją Audi, BMW, Mercedes i Porsche

Ociekająca luksusem i przytłaczająca gadżetami Denza Z9 GT to nie "Porsche z Temu". Poza atletyczną sylwetką i dużą mocą efektowne kombi z Chin nie ma nic wspólnego z produktami z Zuffenhausen. Bliżej mu do zupełnie innej dzielnicy Stuttgartu, ale to już dla Chińczyków zamknięty temat. Denza znalazła nietypowy sposób, żeby wyróżnić się w zdominowanym przez Niemców segmencie premium – jeśli jeszcze go nie znasz, zapytaj... swoje dziecko.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Chińczycy powiedzieli "BYD", teraz mówią "Denza". Nowa marka debiutuje w Europie
Aktualności

Chińczycy powiedzieli "BYD", teraz mówią "Denza". Nowa marka debiutuje w Europie

Denza, luksusowa marka Grupy BYD, zadebiutowała na europejskim rynku podczas tegorocznego wydarzenia Milan Design Week. Chińczycy pokazali w Mediolanie dwa spektakularne modele, które jako pierwsze trafią do sprzedaży. Jeden z nich jest wymierzony w Porsche Panamerę, drugi może zagrozić Mercedesowi Klasy V.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Chińczycy nagle wycofali się z Polski, a już zaczęli montować swoje auto. Zdają się mówić: Macie, co chcieliście
Wiadomości

Chińczycy nagle wycofali się z Polski, a już zaczęli montować swoje auto. Zdają się mówić: Macie, co chcieliście

To jeden z najbardziej niespodziewanych i szokujących zwrotów akcji w 50-letniej historii fabryki w Tychach: 30 marca 2025 r. zakończono montaż chińskiego Leapmotora T03, podaje Reuters, powołując się na oficjalny komunikat koncernu Stellantis. Co dalej? Czy to koniec Leapmotora w Europie?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Sprawdziłem, jakie auta z wyprzedaży można kupić w cenie chińskiego SUV-a. Sporo zaskoczeń
Aktualności

Sprawdziłem, jakie auta z wyprzedaży można kupić w cenie chińskiego SUV-a. Sporo zaskoczeń

Na wyprzedażach aut z rocznika 2024 wciąż można trafić na dobrą ofertę, ale czy i tak nie ustępuje ona temu, co proponuje kosztujący podobną kwotę spory SUV chińskiego producenta, i to na dodatek wyprodukowany już w 2025 r.? Przeanalizowałem cenniki Toyoty, VW i Kii z rocznika 2024 oraz promocję na Skody z 2025 r. i już wiem, co mogę kupić w cenie tegorocznego MG HS. Czy muszę z czegoś rezygnować, wybierając auta marek z Europy, Japonii i Korei? A może jest przeciwnie i właśnie MG okaże się gorszą ofertą?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
JAC celuje w Forda i Toyotę. Drugi model T8 Pro w drodze do Polski
Aktualności

JAC celuje w Forda i Toyotę. Drugi model T8 Pro w drodze do Polski

Drugim modelem chińskiej marki JAC w Polsce, po SUV-ie JS8 Pro, będzie pickup T8 Pro. Ma to być tani i solidny samochód do pracy. Będzie oferowany z napędem 4x4 i dwulitrowym silnikiem Diesla. Szczegóły poznamy pod koniec kwietnia podczas Poznań Motor Show, gdzie JAC Motors będzie mieć swoją oficjalną premierę.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Ataku ciąg dalszy. Kolejna chińska marka debiutuje w Polsce. Jest inna niż pozostałe
Aktualności

Ataku ciąg dalszy. Kolejna chińska marka debiutuje w Polsce. Jest inna niż pozostałe

- Hongqi to najstarsza i najbardziej prestiżowa chińska marka samochodów luksusowych i premium - czytamy w komunikacie zapowiadającym debiut marki w Polsce. Coś w tym jest - w końcu z marką związany jest Giles Taylor, były dyrektor ds. projektowania marki Rolls-Royce.

Co jest tańsze? Chińskie auto czy podobnie wyposażona Toyota, Dacia lub Kia? Sprawdziłem. Są zaskoczenia
Aktualności

Co jest tańsze? Chińskie auto czy podobnie wyposażona Toyota, Dacia lub Kia? Sprawdziłem. Są zaskoczenia

Nie dość, że chińskie auta są tanie, to jeszcze kuszą bogatym wyposażeniem, za które nic a nic nie trzeba dopłacać. Czy konkurencja jest bez szans? Sprawdziłem to, porównując dwa SUV-y i jednego hatchbacka z Chin z rywalami spod znaku Toyoty, Dacii i Kii. Podobne moce, zbliżone standardy: który samochód okaże się tańszy?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Rodzi się rynek używanych chińskich samochodów. Na dobre ruszy za dwa lata
Aktualności

Rodzi się rynek używanych chińskich samochodów. Na dobre ruszy za dwa lata

Samar informuje o rekordowym wzroście sprzedaży chińskich samochodów w Polsce, a tymczasem firma autoDNA oferująca raporty z historią poszczególnych egzemplarzy generowaną na podstawie numerów VIN mówi o zauważalnym wzroście zapytań o używane chińskie samochody.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Europejscy producenci aut tracą chiński rynek i nie da się tego zatrzymać. A co może zatrzymać Chińczyków w Europie?
Aktualności

Europejscy producenci aut tracą chiński rynek i nie da się tego zatrzymać. A co może zatrzymać Chińczyków w Europie?

Europejscy producenci samochodów, którzy głęboko weszli w chiński rynek i na nim w dużej mierze oparli swój globalny biznes, mają potężny kłopot. Spada sprzedaż samochodów europejskich marek na chińskim rynku i to wcale nie dlatego, że europejskie samochody są gorsze niż chińskie. Nie są gorsze, ale są inne, nie są chińskie i coraz łatwiej je zastąpić. Pocieszające, że chińska inwazja na europejski rynek napotka dokładnie te same bariery. Samochodów chińskich marek jest coraz więcej w Europie i w Polsce, ale wiele, może większość z nich sprzeda się w śladowych liczbach i… zniknie. Już wyjaśniam.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Pierwsze salony Leapmotor w Polsce jeszcze w tym miesiącu. Znamy lokalizacje
Aktualności

Pierwsze salony Leapmotor w Polsce jeszcze w tym miesiącu. Znamy lokalizacje

Spółka Leapmotor International ogłosiła, gdzie otworzy pierwsze salony sprzedaży w Polsce. Na początek klienci będą mieli do dyspozycji sześć lokalizacji – w każdej z nich znajdą konkurenta Dacii Spring i SUV-a, który będzie starał się podebrać klientów Tesli. Rywale mają się czego obawiać, bo ceny tych samochodów są zdumiewająco niskie.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Chińskie samochody trzęsą polskim rynkiem. Wcale mnie to nie dziwi [KOMENTARZ]
Aktualności

Chińskie samochody trzęsą polskim rynkiem. Wcale mnie to nie dziwi [KOMENTARZ]

Na naszych oczach odbywa się rewolucja rynkowa. Chińska motoryzacja pojawiła się znikąd i z dnia na dzień zaczyna odgrywać znaczącą rolę na polskim rynku. Czy to szaleństwo? A może to zwyczajna, naturalna reakcja rynku? Jak to się skończy?

Spytano Europejczyków, co trzeba, by rozważyli zakup chińskiego auta. Fatalne wieści dla rywali
Aktualności

Spytano Europejczyków, co trzeba, by rozważyli zakup chińskiego auta. Fatalne wieści dla rywali

Sondaż analityczno-doradczej firmy Escalent to zestaw złych wiadomości dla europejskich producentów samochodów. Przeszło 1600 ich potencjalnych klientów zapytano, czy rozważyliby zakup pojazdu chińskiej marki. Odpowiedzi są zaskakujące, zwłaszcza te udzielone przez młodsze osoby.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Duża chińska marka samochodów wchodzi do Polski. Jeździłem tymi samochodami i opowiem wam, czy warto czekać
Testy nowych samochodów

Duża chińska marka samochodów wchodzi do Polski. Jeździłem tymi samochodami i opowiem wam, czy warto czekać

Guanqzhou Automobile Group – w skrócie GAC – wchodzi do Europy. Koncern chce zacząć sprzedaż swoich samochodów w Europie dość zaskakująco: najpierw w Polsce i w Portugalii. I żeby było jasne: to nie jest żaden malutki startup, to firma mająca na koncie miliony wyprodukowanych samochodów różnych klas, z różnymi napędami i w różnym stylu. GAC to producent, który już w 2023 roku pod względem liczby sprzedanych samochodów elektrycznych był trzeci na świecie.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.