Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Omoda

Omoda

Chińskie auta są tańsze w zakupie, a ile kosztuje ich serwis? Sprawdziliśmy popularne modele
Eksploatacja

Chińskie auta są tańsze w zakupie, a ile kosztuje ich serwis? Sprawdziliśmy popularne modele

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Chińczycy rozkładają konkurentów na łopatki. Ulubione marki Polaków coraz popularniejsze
Wiadomości

Chińczycy rozkładają konkurentów na łopatki. Ulubione marki Polaków coraz popularniejsze

Polacy stracili dla niej głowę. Sprawdziłem, czy SUV Omoda 9 to istotnie najlepsze chińskie auto w Polsce
Testy

Polacy stracili dla niej głowę. Sprawdziłem, czy SUV Omoda 9 to istotnie najlepsze chińskie auto w Polsce

Debiut roku? Omoda 9 Super Hybrid już w drugim pełnym miesiącu na rynku została najczęściej rejestrowanym nowym autem hybrydowym plug-in w Polsce. Bo o ile chińskie samochody przeważnie dają więcej wyposażenia za niższą cenę niż większość rywali z Europy i Japonii, o tyle pod tym względem Omoda 9 nawet większości chińskich aut nie daje szans. Za 219 tys. 900 zł mamy blisko 5-metrowego, 537-konnego SUV-a z czterema silnikami, w którym nie trzeba dopłacać ani za skórzaną tapicerkę, ani za ekran HUD, ani za masaż przednich foteli! Do tego jest tak zaawansowany, że na parkingu podaje szacunkową odległość do przeszkody w centymetrach. Tydzień z tym fenomenem dał mi odpowiedź, czy Omoda 9 to istotnie najlepszy chiński samochód na polskim rynku.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Polacy mają nowego ulubionego chińskiego producenta aut. Bolesny spadek MG
Aktualności

Polacy mają nowego ulubionego chińskiego producenta aut. Bolesny spadek MG

W czerwcu 2025 r. doszło w Polsce do sensacyjnej zmiany na pozycji lidera wśród chińskich producentów nowych aut. SAIC Motor i jego sztandarowe MG nie są już numerem 1. Mało tego, najpopularniejszy model nowego prowadzącego w pierwszej połowie 2025 r. wśród osób prywatnych cieszył się większą popularnością od samej... Toyoty Yaris.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Chińskie MG, Jaecoo, Omoda i BYD szturmują Europę. Już wyprzedzają tych, których nie mieli wyprzedzić
Aktualności

Chińskie MG, Jaecoo, Omoda i BYD szturmują Europę. Już wyprzedzają tych, których nie mieli wyprzedzić

Chińskie marki w tempie ekspresowym przeszły do sprzedażowego mainstreamu w Europie. W maju w pierwszej dziesiątce koncernów pod względem liczby rejestracji nowych aut na Starym Kontynencie znalazły się Geely Group, właściciel Volvo, i SAIC, odpowiedzialny za markę MG. Udział chińskich marek w rynku europejskim wzrósł do poziomu 5,9 proc., co oznacza ponad dwukrotny wzrost względem analogicznego okresu rok wcześniej, a ofensywa trwa w najlepsze.

W końcu dali mi się przejechać Omodą 9 Super Hybrid. Sporo zachwytów, trzy rozczarowania
Testy

W końcu dali mi się przejechać Omodą 9 Super Hybrid. Sporo zachwytów, trzy rozczarowania

Dwa miesiące temu, podczas targów w Poznaniu, po raz pierwszy widziałem z bliska flagowy model marki Omoda, czyli Omoda 9 Super Hybrid. Wtedy "dziewiątka" zrobiła na mnie świetne wrażenie i zaintrygowała atrakcyjną, jak na obiecywane parametry i wyposażenie, ceną. Z niecierpliwością czekałem, żeby poznać to auto bliżej i móc się nim przejechać. No i się doczekałem, choć nie do końca w takich okolicznościach, w jakich chciałem. Czar prysł? A może właśnie zbieram 219 900 złotych, żeby ją kupić?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Wielki przegląd chińskich marek samochodowych dostępnych w Polsce. O większości jeszcze mało kto słyszał
Aktualności

Wielki przegląd chińskich marek samochodowych dostępnych w Polsce. O większości jeszcze mało kto słyszał

Marek samochodowych o nieznanych nazwach przybywa w zawrotnym tempie. Odbywają się oficjalne premiery, salony otwierają nowi dealerzy. Tylko w ciągu ostatnich dwóch lat na polskim rynku pojawiło się ponad 20 producentów z Chin, a w planach są kolejne debiuty. Sytuacja jest niezwykle dynamiczna, więc żeby się nie pogubić, przygotowaliśmy aktualną ofertę chińskich aut osobowych i dostawczych.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Do Polski nadciągają nowe SUV-y Omody i Jaecoo. Znamy plany chińskiego giganta
Aktualności

Do Polski nadciągają nowe SUV-y Omody i Jaecoo. Znamy plany chińskiego giganta

Omoda i Jaecoo, eksportowe marki chińskiego giganta Chery Automobile, zapowiedziały ekspansję SUV-ów w Europie. Nowe modele tych marek zobaczymy w Polsce jeszcze w tym roku. To nie koniec, bo również rok 2026 będzie obfitował w premiery potencjalnych hitów sprzedażowych na polskim rynku.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
To już druga siła z Chin na polskim rynku. Do lidera brakuje coraz mniej
Aktualności

To już druga siła z Chin na polskim rynku. Do lidera brakuje coraz mniej

Chińskie marki systematycznie notują wzrosty i zaczynają być widoczne w comiesięcznych raportach dotyczących rejestracji nowych samochodów na polskim rynku. Do tej pory było tak z MG, które pierwsze weszło do Polski i zdobyło sporą popularność — w maju zajęło 13. miejsce w rankingu wszystkich marek. Wyrósł mu groźny konkurent.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Tego SUV-a zazdrościmy Rosjanom. Oni już mają, a my jeszcze nie
Aktualności

Tego SUV-a zazdrościmy Rosjanom. Oni już mają, a my jeszcze nie

Jeśli w Polsce za Omodę 7 przyjdzie nam zapłacić tyle co Rosjanom za bliźniaczy model C7, to nie będzie to mistrz opłacalności, choć wyposażenie standardowe robi wrażenie. Trzeba jednak pamiętać, że w Rosji konkurencja jest znacznie mniejsza - Chińczycy kompletnie zdominowali tamtejszy rynek, a wręcz go od siebie uzależnili.

Materiał promocyjny
Polska premiera modelu Omoda 9 Super Hybrid: flagowe auto w świetnej cenie
Aktualności

Polska premiera modelu Omoda 9 Super Hybrid: flagowe auto w świetnej cenie

Od debiutu marek Omoda i Jaecoo na polskim rynku nie minął jeszcze rok, a już mogą się one pochwalić nie tylko dużym zainteresowaniem klientów, ale i poważnymi sukcesami sprzedażowymi. Po świetnym przyjęciu modeli Omoda 5 i Jaecoo 7 i Jaecoo 7 Super Hybrid, czas na kolejną nowość. Omoda 9 Super Hybrid zaprezentowana na tegorocznych targach Poznań Motor Show 2025, to flagowy model marki. Luksusowy SUV z napędem na obie osie i hybrydowym układem napędowym o mocy systemowej 596 KM, świetnie wykonanym wnętrzem, bogatym wyposażeniem i doskonałą ceną, przyciągał tysiące oglądających na stoisko Omoda&Jaecoo. Zapraszamy na relację z polskiej premiery.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Nabywca tego chińskiego SUV-a dostanie "zestaw powitalny". To się trafia w markach luksusowych
Aktualności

Nabywca tego chińskiego SUV-a dostanie "zestaw powitalny". To się trafia w markach luksusowych

Chiński hybrydowy SUV Omoda 9 Super Hybrid nie dość, że daje 1100 km zasięgu, siedem lat gwarancji, 4,9 s od 0 do 100 km na godz. oraz niesamowicie bogate wyposażenie standardowe (m.in. skórzaną tapicerkę, panoramiczny dach i masaż w przednich fotelach), to jeszcze nabywcy dostaną coś, co w zasadzie trafia się jedynie klientom marek luksusowych. Importer nazywa to "specjalnym zestawem powitalnym". Trzeba tylko spełnić jeden warunek.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Jeździłem kilkunastoma chińskimi autami, ale SUV Jaecoo 8 to inny poziom
Aktualności

Jeździłem kilkunastoma chińskimi autami, ale SUV Jaecoo 8 to inny poziom

W Polsce pojawiło się kilka naprawdę udanych samochodów z Państwa Środka, ale dopiero tym modelem Chińczycy pokażą, co potrafią. Nie chodzi tylko o wymiary, moc, cenę czy gwarancję — choć musisz przyznać, że blisko 5-metrowy, 537-konny hybrydowy SUV z zasięgiem ponad 1100 km, który może kosztować ok. 220 tys. zł i oferować siedem lat ochrony gwarancyjnej to kusząca propozycja. Jako jeden z dwóch polskich dziennikarzy jeździłem Jaecoo 8 i powiem wprost: w chińskiej motoryzacji nigdy się z czymś takim nie spotkałem.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Jeździłem chińskim hybrydowym SUV-em Omoda 9. Ma 537 KM i 1100 km zasięgu. Cena, standard i gwarancja: fenomenalne
Aktualności

Jeździłem chińskim hybrydowym SUV-em Omoda 9. Ma 537 KM i 1100 km zasięgu. Cena, standard i gwarancja: fenomenalne

Przednie fotele całe w skórze, do tego elektrycznie regulowane, podgrzewane, wentylowane i z masażem. Siedzenie pasażera ma nawet podnóżek. Nawigacja na przedniej szybie podświetli ci pas, który trzeba zająć. Jest też 537 KM, 4,9 s od 0 do 100 km na godz., ponad 1100 km zasięgu, 477 cm długości oraz siedem lat gwarancji. Wszystko w standardzie i w bardzo atrakcyjnej cenie. Choć chiński SUV Omoda 9 Super Hybrid właśnie zadebiutował w Polsce, to już go świetnie znam. Żeby się nim przejechać, pół roku temu przebyłem odległość równą 1/4 obwodu kuli ziemskiej.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Mam świeże dane z polskiego rynku nowych aut. BYD pokonał Fiata, MG Opla, a Omoda Teslę, Toyota wciąż dominuje, ale łapie zadyszkę
Aktualności

Mam świeże dane z polskiego rynku nowych aut. BYD pokonał Fiata, MG Opla, a Omoda Teslę, Toyota wciąż dominuje, ale łapie zadyszkę

Najświeższe dane o polskim rynku nowych aut to sensacja za sensacją. Choć Toyota utrzymała pierwsze miejsca wśród marek i modeli, z dużą przewagą nad konkurencją, to widać, że złapała zadyszkę. Tymczasem w Top 10 jest już aż pięć marek premium, a chińscy producenci rosną w siłę, gładko wyprzedzając legendy.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Wojciech Szczęsny będzie jeździł chińskim SUV-em. Nowa współpraca
Aktualności

Wojciech Szczęsny będzie jeździł chińskim SUV-em. Nowa współpraca

Wojciech Szczęsny pokazuje się czasem w samochodach z najwyższej półki. Parę razy był widziany w Rolls-Roysie Cullinanie. Trudno o bardziej luksusowego SUV-a. Służbowo jednak zasiada za kierownicą znacznie skromniejszych aut. Właśnie dowiedzieliśmy się, że będzie twarzą kolejnej marki. Tym razem z bardzo daleka.

Autor Filip Trusz
Filip Trusz
Materiał promocyjny
OMODA & JAECOO: dlaczego warto poznać nowe marki?
Aktualności

OMODA & JAECOO: dlaczego warto poznać nowe marki?

Choć od debiutu marek OMODA i JAECOO na polskim rynku nie minął jeszcze rok, auta te już widać na ulicach, i to w zauważalnej liczbie, a oficjalne statystyki sprzedaży potwierdzają rosnące zainteresowanie ofertą. Byliśmy w jednym z warszawskich salonów OMODA i JAECOO, żeby przekonać się, na czym polega fenomen aut, które zdobywają rynek.

Beijing, Xiaomi, Xpeng. Spytałem Chińczyka, jak wymawiać nazwy chińskich marek aut. Też będziesz zaskoczony
Aktualności

Beijing, Xiaomi, Xpeng. Spytałem Chińczyka, jak wymawiać nazwy chińskich marek aut. Też będziesz zaskoczony

Chińskich marek aut przybywa w Polsce w takim tempie, że aż ciężko się już w nich rozeznać. Okazuje się, że jest coś jeszcze trudniejszego: poprawna wymowa ich nazw. Dlatego usiadłem ze znajomym rodowitym Chińczykiem i już się dzielę z tobą tą wiedzą.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Pojeździłem Omodą E5. W tym chińskim SUV-ie tylko dwie rzeczy nie są premium: marka i cena
Testy

Pojeździłem Omodą E5. W tym chińskim SUV-ie tylko dwie rzeczy nie są premium: marka i cena

Ekran head-up, okno dachowe, tapicerowane ekoskórą przednie fotele z elektryczną regulacją, podgrzewaniem i wentylacją, kamery pokazujące obraz również spod samochodu, dwubarwne nadwozie... wszystko w standardzie. Pachnie premium, prawda? A to przecież SUV popularnej chińskiej marki, który, oferując 7-letnią gwarancję, ma zupełnie nieprestiżową cenę. Jeśli dodać rządowe dopłaty, to już w ogóle trudno za mniejsze pieniądze poczuć się w kompaktowym SUV-ie tak bardzo premium.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Marka Chery najpierw pojawi się w Polsce. U nas będzie również magazyn części
Aktualności

Marka Chery najpierw pojawi się w Polsce. U nas będzie również magazyn części

Wiemy coraz więcej o debiucie następnej chińskiej marki samochodowej w Polsce. Tym razem będzie to Chery. Koncern o tej samej nazwie jest właścicielem znanych już u nas marek Omoda i Jaecoo. Do końca 2025 r. powstanie ok. 25 salonów z ofertą na cztery modele z napędami spalinowymi i hybrydowymi.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Porównałem ceny aut z Chin z podobnie wyposażonymi Toyotami i Daciami
Wiadomości

Porównałem ceny aut z Chin z podobnie wyposażonymi Toyotami i Daciami

Czy naprawdę samochody chińskich producentów nokautują konkurencję z Europy i Japonii cenami? Postanowiłem to sprawdzić na sześciu bardzo konkretnych przykładach, zestawiając pary z tego samego segmentu o porównywalnej mocy i wyposażeniu. W szranki stanęły po dwa modele Dacii i MG oraz Omoda i Toyota. Trzy pojedynki i dwa totalne zaskoczenia. Choć nie — zaskoczenie to mało powiedziane.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Chińskie marki aut nie bez powodu pojawiają się u nas jedna po drugiej. "Rywale muszą się dostosować"
Wiadomości

Chińskie marki aut nie bez powodu pojawiają się u nas jedna po drugiej. "Rywale muszą się dostosować"

Co się takiego stało, że nagle w Polsce debiutuje tyle chińskich marek aut? W ciągu dwóch lat ich liczba zwiększyła się 6-krotnie, zaś między styczniem a listopadem 2024 r. zarejestrowano u nas przeszło... 71 razy więcej samochodów osobowych producentów z Państwa Środka niż w tym samym okresie 2023 r. Znam sekret tej żywiołowej ekspansji. Tylko co ona oznacza dla klienta?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.