Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Chiny

Chiny

Rosjanie wstrzymali import samochodów z Chin. Oficjalny powód: "Zagrożenie dla życia"
Aktualności

Rosjanie wstrzymali import samochodów z Chin. Oficjalny powód: "Zagrożenie dla życia"

Chińskie SUV-y i ich "wszystkomające" ekrany. Serio, jesteś na to gotowy?
Porady

Chińskie SUV-y i ich "wszystkomające" ekrany. Serio, jesteś na to gotowy?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Koncernowi Chery wciąż mało. Do Europy zmierza już następny ciekawy chiński SUV
Aktualności

Koncernowi Chery wciąż mało. Do Europy zmierza już następny ciekawy chiński SUV

Tym razem z maszyny losującej wypadł Exlantix E05. Byłoby nudno, gdyby w tym tygodniu nie pojawiła się żadna zapowiedź nowego chińskiego SUV-a, prawda? Zgrabne auto o dość zachowawczej stylistyce to najnowsze dziecko koncernu Chery, który szykuje się do otwarcia w Europie salonów marki premium – Exlantix. Kilka modeli już znamy, ale SUV o oznaczeniu E05 będzie zupełną nowością.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Chińscy producenci aut przyłapani na pompowaniu wyników. Będą bankructwa
Aktualności

Chińscy producenci aut przyłapani na pompowaniu wyników. Będą bankructwa

Gwałtowny rozwój chińskiego przemysłu samochodowego opiera się na założeniu, że wzrostowi produkcji będzie odpowiadał stały wzrost popytu na samochody. Ciągłych wzrostów i realizacji planów sprzedażowych wymagają inwestorzy, więc coraz częściej różne chińskie marki robią różne sztuczki, aby móc zaraportować odpowiedni poziom sprzedaży samochodów. Agencja Reutera donosi o kolejnych dwóch chińskich markach przyłapanych na zawyżaniu wyników, przy czym jedna z nich jest już na progu bankructwa. Tymczasem chiński rząd, zaniepokojony sytuacją, planuje wprowadzić blokadę sprzedaży samochodów zarejestrowanych chwilę wcześniej w celu podkręcania wyników.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Przez 40 lat nie wpuścili tam żadnego dziennikarza. Byłem w tajnych R&D Renault, gdzie pięć lat mija w dwa miesiące
Aktualności

Przez 40 lat nie wpuścili tam żadnego dziennikarza. Byłem w tajnych R&D Renault, gdzie pięć lat mija w dwa miesiące

Z pewnością znasz ten filmowy motyw: przez czasowy paradoks bohater w kilka sekund postarza się o 50 lat. Do podobnych rzeczy dochodzi w ośrodku R&D Renault, do którego od 40 lat nie wpuszczono żadnego dziennikarza. To tam testowymi autami pokonuje się średnio prawie 17 tys. km... dziennie, a kurz sprowadza się prosto z Argentyny. W tym czasie niecałe 100 km dalej AI generuje stylistom Dacii, Renault i Alpine blisko 16 tys. obrazów — też dziennie. No i jest jeszcze kapsuła symulacji jazdy — bardziej skomplikowana niż symulatory lotnicze.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Poznasz markę auta po logo? Jest arcytrudno. 6/11 będzie wyczynem
Aktualności

Poznasz markę auta po logo? Jest arcytrudno. 6/11 będzie wyczynem

Ten quiz będzie tak arcytrudny, że aż zaboli. Spytamy w nim o loga marek motoryzacyjnych, ale nie licz na taryfę ulgową — Ferrari, Toyoty, Skody i Volvo tu nie znajdziesz. A jeśli odpowiesz poprawnie już na sześć z 11 pytań, możesz się uważać za niekwestionowanego eksperta w tej dziedzinie. Zaczynamy?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Volkswagen zamyka fabrykę w Chinach, Porsche liże rany. Chińscy analitycy rynku: "Są skończeni, to kwestia czasu"
Aktualności

Volkswagen zamyka fabrykę w Chinach, Porsche liże rany. Chińscy analitycy rynku: "Są skończeni, to kwestia czasu"

Volkswagen wstrzymał produkcję w jednej ze swoich chińskich fabryk i zamknie ją ostatecznie jeszcze w tym roku. Porsche doświadcza potężnych spadków sprzedaży na chińskim rynku, który jeszcze niedawno temu odpowiadał za trzecią część światowej sprzedaży samochodów tej marki. Potężne kłopoty ma w Chinach francuski koncern Stellantis – jego spółka z chińską państwową firmą samochodową jest bliska upadku. Tak Chińczycy pozbywają się europejskich marek, od których przez lata czerpały wiedzę i technologie, a teraz ich już nie chcą.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Polacy stracili dla niej głowę. Sprawdziłem, czy SUV Omoda 9 to istotnie najlepsze chińskie auto w Polsce
Testy

Polacy stracili dla niej głowę. Sprawdziłem, czy SUV Omoda 9 to istotnie najlepsze chińskie auto w Polsce

Debiut roku? Omoda 9 Super Hybrid już w drugim pełnym miesiącu na rynku została najczęściej rejestrowanym nowym autem hybrydowym plug-in w Polsce. Bo o ile chińskie samochody przeważnie dają więcej wyposażenia za niższą cenę niż większość rywali z Europy i Japonii, o tyle pod tym względem Omoda 9 nawet większości chińskich aut nie daje szans. Za 219 tys. 900 zł mamy blisko 5-metrowego, 537-konnego SUV-a z czterema silnikami, w którym nie trzeba dopłacać ani za skórzaną tapicerkę, ani za ekran HUD, ani za masaż przednich foteli! Do tego jest tak zaawansowany, że na parkingu podaje szacunkową odległość do przeszkody w centymetrach. Tydzień z tym fenomenem dał mi odpowiedź, czy Omoda 9 to istotnie najlepszy chiński samochód na polskim rynku.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Chińska marka premium wejdzie do Polski. Exlantix wprowadzi dwa modele
Wiadomości

Chińska marka premium wejdzie do Polski. Exlantix wprowadzi dwa modele

Nie ma miesiąca, żeby kolejna chińska marka nie ogłosiła podjęcia decyzji o rozpoczęciu sprzedaży samochodów w Polsce. Tym razem dotyczy to segmentu premium. Jeszcze w tym roku na naszym rynku pojawią się dwa modele Exlantix — sedan ES i SUV ET.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Polacy mają nowego ulubionego chińskiego producenta aut. Bolesny spadek MG
Aktualności

Polacy mają nowego ulubionego chińskiego producenta aut. Bolesny spadek MG

W czerwcu 2025 r. doszło w Polsce do sensacyjnej zmiany na pozycji lidera wśród chińskich producentów nowych aut. SAIC Motor i jego sztandarowe MG nie są już numerem 1. Mało tego, najpopularniejszy model nowego prowadzącego w pierwszej połowie 2025 r. wśród osób prywatnych cieszył się większą popularnością od samej... Toyoty Yaris.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Analitycy: aż 114 chińskich marek aut może mieć problemy finansowe. Co to oznacza dla nas?
Aktualności

Analitycy: aż 114 chińskich marek aut może mieć problemy finansowe. Co to oznacza dla nas?

Do niedawna za najbardziej konkurencyjny rynek motoryzacyjny na świecie uchodziła Japonia. Dziś są nim niewątpliwie Chiny. Rywalizacja jest tam tak ogromna, że większość chińskich marek może spotkać niewesoły los. I to już wkrótce. W najnowszym raporcie firmy konsultingowej AlixPartners pojawiają się dwie liczby: ich zestawienie jest wstrząsające. Jak na ironię, to dobre wieści dla polskiego klienta.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Robert Lewandowski z CARFAX-u gorzko o rynku używanych aut. Cofnięty licznik może mieć nawet co 3. pojazd sprowadzany do Polski
Aktualności

Robert Lewandowski z CARFAX-u gorzko o rynku używanych aut. Cofnięty licznik może mieć nawet co 3. pojazd sprowadzany do Polski

Uczciwie ostrzegam: po lekturze tego wywiadu jeszcze bardziej zwątpisz w polski rynek samochodów używanych. Zestresować może cię już odpowiedź na pierwsze pytanie. Robert Lewandowski — Business Development Manager w CARFAX Europe — w rozmowie z Auto Światem wskazuje, jakie pojazdy z drugiej ręki mogą potanieć (paradoksalnie chodzi o niedawnych ulubieńców Polaków) i z jakiego państwa pochodzą samochody "obciążone zdecydowanie większym ryzykiem dla kupującego" (niestety, to kluczowe źródło importu). Pojawia się też wątek manipulacji numerami VIN.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Tak Chiny podbiją Europę. Produkcja tutejszych firm moto ma spaść o kilkaset tysięcy aut rocznie
Aktualności

Tak Chiny podbiją Europę. Produkcja tutejszych firm moto ma spaść o kilkaset tysięcy aut rocznie

Globalna firma konsultingowa AlixPartners właśnie opublikowała już 22. edycję corocznej kompleksowej analizy rynku motoryzacyjnego, czyli "AlixPartners Global Automotive Outlook". Są tam świetne wieści dla chińskich producentów i marne dla europejskich. Oto szczegóły.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Kolejne chińskie SUV-y z polskimi cenami. Chery Tiggo 7 i 8 mają silniki spalinowe
Aktualności

Kolejne chińskie SUV-y z polskimi cenami. Chery Tiggo 7 i 8 mają silniki spalinowe

Chiński koncern Chery kontynuuje ekspansję na polskim rynku. Na drogach widujemy coraz częściej SUV-y marek Jaecoo i Omoda, które należą właśnie do tego gracza. Teraz Chery wprowadza nad Wisłę dwa kolejne SUV-y, modele Tiggo 7 i Tiggo 8. Oba mają pod maską silniki spalinowe i mogą być też hybrydami. Cena? Od 124 tys. 900 zł. Byliśmy w Warszawie na europejskiej premierze marki Chery.

Autor
Autor
Zespół dziennikarzy
Autor Filip Trusz
Filip Trusz
Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Takiego sukcesu Xiaomi nikt się nie spodziewał. Setki tysięcy rezerwacji w ciągu godziny
Aktualności

Takiego sukcesu Xiaomi nikt się nie spodziewał. Setki tysięcy rezerwacji w ciągu godziny

Elektryczne Xiaomi YU7, wyglądający jak Ferrari Purosangue konkurent SUV-ów Tesli, już na starcie osiągnął niewiarygodny sukces. Jeszcze zanim na dobre wjechał na rynek, już zdołał przekonać do siebie setki tysięcy osób. Dzięki temu Xiaomi ma szansę zdetronizować na chińskim rynku dotychczasowego lidera w segmencie elektrycznych SUV-ów — Teslę Model Y.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Chińczycy sprzedają nowe samochody jako używane. "Do wysyłki za granicę"
Aktualności

Chińczycy sprzedają nowe samochody jako używane. "Do wysyłki za granicę"

Chińscy producenci samochodów od lat sprzedają samochody nowe jako używane — informuje Reuters. Auta o zerowym przebiegu trafiają do Rosji, Azji Środkowej i na Bliski Wschód. W ten sposób Chińczycy mogą chwalić się wynikami sprzedaży i pozbywają się samochodów, które w kraju nie mają szans na sprzedaż. Możliwe, że aż 90 proc. z 436 tys. używanych samochodów wyeksportowanych przez Chiny w 2024 r. ma zerowy przebieg.

Obejrzałem najnowszego SUV-a MG. Powstał z pomocą dwóch niemieckich gigantów
Wiadomości

Obejrzałem najnowszego SUV-a MG. Powstał z pomocą dwóch niemieckich gigantów

MG ma już czwartego SUV-a w gamie. Podczas polskiej premiery dokładnie go obejrzałem, a potem to samo zrobiłem z jego wyposażeniem i ceną. Czy MGS5 EV z tylnym napędem i 7-letnią gwarancją jest równie atrakcyjną ofertą, co pozostałe modele tej brytyjsko-chińskiej marki? Dwie rzeczy w jego wnętrzu od razu mnie zachwyciły.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Chińska hybryda z zasięgiem 1050 km i 6-letnią gwarancją. Znam ceny i wyposażenie BYD-a Seal 5 DM-i
Aktualności

Chińska hybryda z zasięgiem 1050 km i 6-letnią gwarancją. Znam ceny i wyposażenie BYD-a Seal 5 DM-i

Oferty chińskich marek w Polsce zdominowały SUV-y, ale są wyjątki. Najnowszy z nich to BYD Seal 5 DM-i, czyli sedan klasy średniej z napędem hybrydowym — a także z 6-letnią gwarancją, sporym bagażnikiem, świetną ceną i jeszcze lepszym standardem wyposażenia. Znam wszystkie szczegóły.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Ford ma problem, bo Chiny dały po nosie całemu Zachodowi. "Działamy z dnia na dzień"
Aktualności

Ford ma problem, bo Chiny dały po nosie całemu Zachodowi. "Działamy z dnia na dzień"

Wystarczyło, że Chiny wprowadziły nowy przepis związany z eksportem metali ziem rzadkich i teraz cały Zachód ma ogromny problem. Dotknął on także takiego giganta jak Ford. Z tego powodu już raz wstrzymano produkcję kluczowego SUV-a, a szef koncernu przyznaje, że "działamy z dnia na dzień".

Duża limuzyna za 52 000 zł w Chinach. Geely pokazało nowe auto i podkradło nazwę
Aktualności

Duża limuzyna za 52 000 zł w Chinach. Geely pokazało nowe auto i podkradło nazwę

Chiński rynek motoryzacyjny nie przestaje zaskakiwać. Grupa Geely, właściciel marek takich jak Volvo i Polestar, wprowadza na rynek model, który ma nazwę po Audi i... Samsungu. Model Galaxy A7 wygląda, jakby miał konkurować z Audi A7, ale cenę ma niczym budżetowy Samsung Galaxy A7. Kosztuje ok. 52 000 zł.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Niesprzedane chińskie SUV-y kurzą się na placach. "Szkoda, że auta nie są jak wino"
Aktualności

Niesprzedane chińskie SUV-y kurzą się na placach. "Szkoda, że auta nie są jak wino"

Po wycofaniu się z Rosji wielu globalnych marek chińscy producenci samochodów odkryli tam istne eldorado. Popyt na auta na rosyjskim rynku jednak gwałtownie spadł – dealerzy zamykają salony, a na placach zalegają setki tysięcy pojazdów sprowadzonych z Chin. Tylko trochę lepiej radzą sobie w Rosji rodzimi producenci.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Europejskie samochody mogą zdrożeć. Wszystko przez Chiny i brak magnesów
Aktualności

Europejskie samochody mogą zdrożeć. Wszystko przez Chiny i brak magnesów

Chiny podjęły decyzję o ograniczeniu eksportu metali ziem rzadkich i magnesów. Skutki tej decyzji zaczynają odczuwać europejscy producenci samochodów. SDCM zwraca uwagę, że brak kluczowych składników, wykorzystywanych w produkcji aut spalinowych i elektrycznych, już teraz doprowadził do ograniczenia produkcji i pod znakiem zapytania stawia przyszłość europejskich zakładów motoryzacyjnych.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.