Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Chiny | Chińczycy

Chiny | Chińczycy

Wojciech Szczęsny będzie jeździł chińskim SUV-em. Nowa współpraca
Aktualności

Wojciech Szczęsny będzie jeździł chińskim SUV-em. Nowa współpraca

Autor Filip Trusz
Filip Trusz
MG pokazało nowe MG4. Nowe auto ma podbić świat
Wiadomości

MG pokazało nowe MG4. Nowe auto ma podbić świat

JAC JS8 Pro płynie do Polski. W Rosji ten chiński SUV będzie Moskwiczem 8
Aktualności

JAC JS8 Pro płynie do Polski. W Rosji ten chiński SUV będzie Moskwiczem 8

Niedawno informowaliśmy, że na polskim rynku pojawi się następna chińska marka samochodowa JAC Motors, teraz wiemy już nieco więcej o jej planach. Pierwszym modelem, który trafi do sprzedaży, będzie flagowy SUV JS8 Pro. Jego premiera odbędzie się pod koniec kwietnia podczas Poznań Motor Show, wtedy też zostaną ogłoszone ceny.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Nowa chińska marka w Polsce. Bestune zadebiutuje z trzema modelami. Mają spalinowe silniki
Premiery

Nowa chińska marka w Polsce. Bestune zadebiutuje z trzema modelami. Mają spalinowe silniki

Kolejny tydzień i kolejny debiut chińskiej marki nad Wisłą. Właśnie ogłoszono, że w Polsce będą sprzedawane samochody marki Bestune. Na premierę zaoferuje trzy samochody ze spalinowymi silnikami i "przystępnymi" cenami. Nowe modele będzie można obejrzeć już za miesiąc podczas Poznań Motor Show.

Autor Filip Trusz
Filip Trusz
Jak Chińczycy - i nie tylko -  korzystają z tzw. krótkich serii? Tak w UE sprzedaje się auta bez homologacji
Porady

Jak Chińczycy - i nie tylko - korzystają z tzw. krótkich serii? Tak w UE sprzedaje się auta bez homologacji

Po polskich drogach jeździ coraz więcej samochodów, które – gdyby podlegały standardowym wymaganiom – nigdy nie otrzymałyby prawa do rejestracji. Kiedyś głównie amerykańskie, a ostatnio zwłaszcza niektóre chińskie marki testują europejski rynek, wprowadzając samochody pozbawione wyposażenia obowiązkowego dla „normalnych” samochodów albo zachowujące się nieco inaczej niż auta, które uzyskały homologację w standardowy sposób. Jak to możliwe?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
To koniec. Toyota wycofuje się w Europie z ważnej i ambitnej decyzji
Aktualności

To koniec. Toyota wycofuje się w Europie z ważnej i ambitnej decyzji

Długo to nie trwało: Toyota właśnie się wycofuje w Europie z wyjątkowo ambitnej decyzji ogłoszonej w 2021 r. Zaczęło się i skończy na jednym modelu. Skąd taka zaskakująca zmiana?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Beijing, Xiaomi, Xpeng. Spytałem Chińczyka, jak wymawiać nazwy chińskich marek aut. Też będziesz zaskoczony
Aktualności

Beijing, Xiaomi, Xpeng. Spytałem Chińczyka, jak wymawiać nazwy chińskich marek aut. Też będziesz zaskoczony

Chińskich marek aut przybywa w Polsce w takim tempie, że aż ciężko się już w nich rozeznać. Okazuje się, że jest coś jeszcze trudniejszego: poprawna wymowa ich nazw. Dlatego usiadłem ze znajomym rodowitym Chińczykiem i już się dzielę z tobą tą wiedzą.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Tesla na zjeździe, rekordowe spadki na kluczowych rynkach. Szok w Niemczech
Aktualności

Tesla na zjeździe, rekordowe spadki na kluczowych rynkach. Szok w Niemczech

Luty 2025 r. nie był dobrym miesiącem dla Tesli, która w bezprecedensowym tempie traci rynki w m.in. Chinach, w Australii i w Europie. O ile jeszcze niedawno można było sądzić, że słabe wyniki marki reprezentowanej przez Elona Muska to wyłącznie kwestia problemów logistycznych związanych z odświeżeniem modelu Y, to już dziś staje się jasne, że problem jest głębszy.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
BYD już buduje w Europie dwie fabryki. Głośno myśli o trzeciej
Aktualności

BYD już buduje w Europie dwie fabryki. Głośno myśli o trzeciej

Chiński koncern BYD już teraz jest jednym z największych graczy na motoryzacyjnej mapie świata, ale ma znacznie większe ambicje. Jednym z jego celów jest Europa i poważne zaistnienie na naszym rynku. Chińczycy już budują dwie fabryki w naszej części świata i głośno rozprawiają o kolejnej.

Autor Filip Trusz
Filip Trusz
Dlaczego nowe samochody są tak drogie? Czy w ogóle mogą stanieć? Spytałem czołowych ekspertów [ANALIZA]
Aktualności

Dlaczego nowe samochody są tak drogie? Czy w ogóle mogą stanieć? Spytałem czołowych ekspertów [ANALIZA]

W Polsce nigdy nie było tak drogo, jak teraz. W 2024 r. średnia cena nowego auta osiągnęła rekordowy poziom, a w ciągu zaledwie 12 miesięcy — między grudniem 2021 r. a grudniem 2022 r. — wzrosła bardziej niż przez sześć lat w okresie 2011-2017! Czy samochody mogą potanieć? W sytuacji, kiedy producenci mają na głowie wyśrubowane limity emisji spalin? Kiedy lit potrzebny do "baterii" jednego elektryka potrafi być droższy niż wyprodukowanie całego silnika spalinowego? I przy tak wysokich kosztach energii, bez której stanie każda fabryka? Analizuję dane, pytam ekspertów.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Pojeździłem Omodą E5. W tym chińskim SUV-ie tylko dwie rzeczy nie są premium: marka i cena
Testy

Pojeździłem Omodą E5. W tym chińskim SUV-ie tylko dwie rzeczy nie są premium: marka i cena

Ekran head-up, okno dachowe, tapicerowane ekoskórą przednie fotele z elektryczną regulacją, podgrzewaniem i wentylacją, kamery pokazujące obraz również spod samochodu, dwubarwne nadwozie... wszystko w standardzie. Pachnie premium, prawda? A to przecież SUV popularnej chińskiej marki, który, oferując 7-letnią gwarancję, ma zupełnie nieprestiżową cenę. Jeśli dodać rządowe dopłaty, to już w ogóle trudno za mniejsze pieniądze poczuć się w kompaktowym SUV-ie tak bardzo premium.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Chery pokazało koncept Journeo. Koniec epoki CTRL+C
Premiery

Chery pokazało koncept Journeo. Koniec epoki CTRL+C

Koncern Chery Automobiles zaczyna się w Polsce rozpychać coraz śmielej. Z myślą o naszym rynku przygotowano ofertę kilku SUV-ów. Chery jednak nie ogranicza się tylko do tego nadwozia i naszej części świata. Szykuje się do bardzo ciekawej premiery, którą zapowiedziano konceptem Journeo. To też popis stylistów koncernu.

Chiński koncern BYD Auto podpadł klientom. Reuters mówi o masowo składanych skargach
Aktualności

Chiński koncern BYD Auto podpadł klientom. Reuters mówi o masowo składanych skargach

Koncern BYD Auto doprowadził swoich klientów do furii, stosując metodę Tesli. Osoby, które niedawno odebrały nowe samochody, teraz składają skargi na producenta, bo czują się oszukane. Konflikt wywołało głównie oferowane bezpłatnie, dodatkowe wyposażenie.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Kłopoty Niemców w Niemczech. Mercedes przenosi produkcję na Węgry
Aktualności

Kłopoty Niemców w Niemczech. Mercedes przenosi produkcję na Węgry

Mercedes jest w kryzysie, bo kryzys jest w Mercedesie. 2024 r. przyniósł niemieckiej gwieździe o 28 proc. zysku mniej. Firma ma już jednak plan, jak wyjść z tej trudnej sytuacji, chociaż część rozwiązań z pewnością nie ucieszy Niemców. Oprócz ofensywy modelowej koncern zapowiada także przeniesienie produkcji za granicę. Tu wymieniane są Węgry, gdzie koszty produkcji są znacząco niższe niż w Niemczech.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Chiński gigant stracił cierpliwość. BYD zmienia się na naszych oczach specjalnie dla Europy
Aktualności

Chiński gigant stracił cierpliwość. BYD zmienia się na naszych oczach specjalnie dla Europy

BYD, choć na arenie światowej okazuje się jednym z największych producentów, to w Europie wyniki sprzedaży nie robią wrażenia. Chińczycy, którzy chcieli zalać Stary Kontynent elektrykami, zdecydowali o zmianie swojej strategii i zaproponowaniu nam także hybryd plug-in. Poza tym będzie tu produkował auta i poprawia sieć serwisową.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Europejscy producenci aut tracą chiński rynek i nie da się tego zatrzymać. A co może zatrzymać Chińczyków w Europie?
Aktualności

Europejscy producenci aut tracą chiński rynek i nie da się tego zatrzymać. A co może zatrzymać Chińczyków w Europie?

Europejscy producenci samochodów, którzy głęboko weszli w chiński rynek i na nim w dużej mierze oparli swój globalny biznes, mają potężny kłopot. Spada sprzedaż samochodów europejskich marek na chińskim rynku i to wcale nie dlatego, że europejskie samochody są gorsze niż chińskie. Nie są gorsze, ale są inne, nie są chińskie i coraz łatwiej je zastąpić. Pocieszające, że chińska inwazja na europejski rynek napotka dokładnie te same bariery. Samochodów chińskich marek jest coraz więcej w Europie i w Polsce, ale wiele, może większość z nich sprzeda się w śladowych liczbach i… zniknie. Już wyjaśniam.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Kupiłeś Teslę i jesteś niezadowolony? To siedź cicho, bo cię pozwą. W Chinach
Aktualności

Kupiłeś Teslę i jesteś niezadowolony? To siedź cicho, bo cię pozwą. W Chinach

Zazwyczaj, gdy z autem coś jest nie tak, to klienci pozywają producentów samochodów. Tymczasem w Chinach bywa odwrotnie, bo np. Tesla odwraca tę praktykę do góry nogami: gdy pojawia się niezadowolony klient, który publicznie krytykuje produkt, producent auta pozywa go i prawie zawsze wygrywa. O tym, z czym mierzą się niezadowoleni lub wręcz poszkodowani klienci Tesli w Chinach, można przeczytać w szokującym materiale przygotowanym przez niezależną agencję prasową Associated Press.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Słynny chiński rywal Tesli wchodzi do Polski. Sprzedażą zajmie się właściciel sieci salonów BMW
Aktualności

Słynny chiński rywal Tesli wchodzi do Polski. Sprzedażą zajmie się właściciel sieci salonów BMW

Każdy model ma po pięć gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP, po pięć lat gwarancji, status premium, a teraz także polskiego dystrybutora. Słynny chiński rywal Tesli wkrótce trafi na nasz rynek. Zacznie od trzech imponujących samochodów

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Chińskie samochody trzęsą polskim rynkiem. Wcale mnie to nie dziwi [KOMENTARZ]
Aktualności

Chińskie samochody trzęsą polskim rynkiem. Wcale mnie to nie dziwi [KOMENTARZ]

Na naszych oczach odbywa się rewolucja rynkowa. Chińska motoryzacja pojawiła się znikąd i z dnia na dzień zaczyna odgrywać znaczącą rolę na polskim rynku. Czy to szaleństwo? A może to zwyczajna, naturalna reakcja rynku? Jak to się skończy?

Spytano Europejczyków, co trzeba, by rozważyli zakup chińskiego auta. Fatalne wieści dla rywali
Aktualności

Spytano Europejczyków, co trzeba, by rozważyli zakup chińskiego auta. Fatalne wieści dla rywali

Sondaż analityczno-doradczej firmy Escalent to zestaw złych wiadomości dla europejskich producentów samochodów. Przeszło 1600 ich potencjalnych klientów zapytano, czy rozważyliby zakup pojazdu chińskiej marki. Odpowiedzi są zaskakujące, zwłaszcza te udzielone przez młodsze osoby.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Chińczycy odrabiają lekcje zebrane w Europie. Z BYD-em Atto 2 jest tylko jeden kłopot
Testy nowych samochodów

Chińczycy odrabiają lekcje zebrane w Europie. Z BYD-em Atto 2 jest tylko jeden kłopot

Chińczycy robią postępy w zawrotnym tempie. BYD Atto 2 – najnowszy SUV marki, która ma w Europie już osiem modeli – jest tak "zeuropeizowany", że po zasłonięciu napisu na kierownicy można pomylić go z autem produkowanym na Starym Kontynencie. Już nim jeździłem i dostrzegam tylko jeden poważny problem.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
MG3 trafia do Polski w spalinowej wersji. Wiedziałem, że będzie tanio
Aktualności

MG3 trafia do Polski w spalinowej wersji. Wiedziałem, że będzie tanio

Do Polski właśnie trafiło MG3 w długo oczekiwanej wersji spalinowej. Wiedziałem, że będzie tanio, ale żeby aż tak? Za 115-konny samochód z 7-letnią gwarancją, automatyczną klimatyzacją i kamerą cofania?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.