Auto Świat Wiadomości Aktualności Zbliża się koniec Lexusa ES. Duży rabat w ofercie Final Edition

Zbliża się koniec Lexusa ES. Duży rabat w ofercie Final Edition

Polski importer Lexusa poinformował o sprzedaży modelu ES w wersji Final Edition. To limitowana seria ostatnich egzemplarzy obecnej generacji sedana klasy średniej. Na auta z jeszcze 2024 roku produkcji przygotowano duży rabat.

Lexus ESLexus
  • Lexus ES w limitowanej wersji Final Edition to ostatnie egzemplarze obecnej generacji sedana klasy średniej
  • Wersja Final Edition modelu ES Business Edition kosztuje 209 tys. zł, co daje 67,5 tys. zł rabatu względem ceny katalogowej
  • Lexus ES300h wyróżnia się niskim zużyciem paliwa (5,5 l/100 km) i hybrydowym napędem o mocy 218 KM

Lexus umacnia swoją pozycję na polskim rynku, jednak odpowiadają za to SUV-y. W sumie w 2024 r. zarejestrowano 14 tys. 679 nowych samochodów tej marki, czyli aż o 39,9 proc. więcej niż rok wcześniej. To oznaczało 11,3 proc. udziału Lexusa w klasie premium (za Audi, Mercedesem, BMW i Volvo).

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Najchętniej wybierano model NX (5728 egz.), drugi był jeszcze większy SUV RX (2834), a trzeci miejski LBX (2366). Dla porównania Lexus ES zakończył miniony rok z wynikiem tylko 1337 rejestracji.

Zobacz też: Lexus LS zniknął z Wielkiej Brytanii. Przez rok zarejestrowano tylko trzy sztuki

Lexus ES — jedna hybryda i zjazd cenowy

Prawie pięciometrowy sedan w Europie występuje tylko w jednej wersji napędowej ES300h, która oznacza pełny układ hybrydowy (HEV) o mocy 218 KM z 2,5-litrowym silnikiem spalinowym. Osiągi nie są imponujące (8,9 s do 100 km na godz. i 180 km godz. prędkości maksymalnej). Za to Lexus ES odwdzięcza się niskim zużyciem paliwa, które wynosi ok. 5,5 l/100 km w cyklu mieszanym (dane producenta).

Lexus ES
Lexus ESLexus

Dowiedz się więcej: W takim samochodzie oszczędzanie to przyjemność

Najwięcej można zyskać, decydując się na model ES w wersji Business Edition. W ofercie "Final Edition" samochód kosztuje 209 tys. zł, czyli aż 67,5 tys. zł mniej od ceny katalogowej. Wyposażenie obejmuje m.in.: elektrycznie regulowane i podgrzewane fotele oraz kierownicę, system multimedialny z 12-calowym ekranem dotykowym, wbudowaną nawigacją, automatyczną klimatyzację, 18-calowe felgi aluminiowe, aktywny tempomat, przednie i tylne czujniki parkowania, kamerę cofania, system monitorowania martwego pola oraz szyberdach z zasuwaną roletą.

Lexus ES zadebiutował siedem lat temu

Oferowany obecnie Lexus ES to siódma generacja tego modelu i pierwsza dostępna w Europie. Samochód został zaprezentowany w 2018 r., przechodząc w międzyczasie delikatny lifting. Przednionapędowy sedan segmentu E z napędem hybrydowym zajął miejsce wycofanego wcześniej Lexusa GS.

Sprawdź: Przetestowałem nową Toyotę Camry. Czy warto jeszcze dopłacać do Lexusa?

Samochód dzieli rozwiązania techniczne z Toyotą Camry, która w 2024 r. doczekała się następcy, m.in. zyskując mocniejszy napęd hybrydowy. To sprawia, że lepiej wykonany Lexus ES nie ma już tak dużej przewagi nad swoim mniej prestiżowym odpowiednikiem.

materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków