Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Hybrydy

Hybrydy

Nowa hybryda Nissana. Producent uważa, że jest najoszczędniejsza na rynku. Oto wyniki
Testy

Nowa hybryda Nissana. Producent uważa, że jest najoszczędniejsza na rynku. Oto wyniki

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Uważasz, że znasz się na hybrydach i elektrykach?
Wiadomości

Uważasz, że znasz się na hybrydach i elektrykach?

To pierwsza hybryda z wtyczką, którą naprawdę polubiłem. Skoda zaskakiwała każdego dnia
Testy

To pierwsza hybryda z wtyczką, którą naprawdę polubiłem. Skoda zaskakiwała każdego dnia

Hybrydy z wtyczką długo i poza nielicznymi wyjątkami były skrojone pod bardzo konkretnego kierowcę. Takiego, który jeździ mało, a do tego codziennie ma, gdzie podpiąć samochód do gniazdka. Realne zasięgi w trybie EV były symboliczne. To się zmienia, a nowa Skoda Superb udowodniła mi, że i ja mogę z taką hybrydą się polubić.

Autor Filip Trusz
Filip Trusz
Hybryda Suzuki znika z polskiej oferty. W sprzedaży są ostatnie sztuki
Aktualności

Hybryda Suzuki znika z polskiej oferty. W sprzedaży są ostatnie sztuki

Suzuki kończy sprzedaż modelu Swace. To kompaktowe, rodzinne kombi z oszczędnym napędem hybrydowym, które ma wiele wspólnego z rynkowym hitem, Toyotą Corollą. Można kupić już tylko ostatnie egzemplarze wyprodukowane w 2024 r. Zachęcają do tego obniżone ceny.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
W końcu dali mi się przejechać Omodą 9 Super Hybrid. Sporo zachwytów, trzy rozczarowania
Testy

W końcu dali mi się przejechać Omodą 9 Super Hybrid. Sporo zachwytów, trzy rozczarowania

Dwa miesiące temu, podczas targów w Poznaniu, po raz pierwszy widziałem z bliska flagowy model marki Omoda, czyli Omoda 9 Super Hybrid. Wtedy "dziewiątka" zrobiła na mnie świetne wrażenie i zaintrygowała atrakcyjną, jak na obiecywane parametry i wyposażenie, ceną. Z niecierpliwością czekałem, żeby poznać to auto bliżej i móc się nim przejechać. No i się doczekałem, choć nie do końca w takich okolicznościach, w jakich chciałem. Czar prysł? A może właśnie zbieram 219 900 złotych, żeby ją kupić?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Zrobili to, co Toyocie wychodzi od lat. Szybki lifting Symbioza zdziałał cuda [TEST]
Testy nowych samochodów

Zrobili to, co Toyocie wychodzi od lat. Szybki lifting Symbioza zdziałał cuda [TEST]

Renault na poważnie wzięło się za dominację Toyoty w segmencie klasycznych hybryd (HEV). Francuzi początkowo nie wierzyli w powodzenie technologii rozwijanej w Japonii, ale teraz siedzą Toyocie na ogonie i poganiają ją "długimi". Jeździłem już SUV-em z najnowszą generacją układu Full Hybrid E-Tech i powiem jedno: na rynku zrobi się ciekawie.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Podoba mi się ten Plug-in, tylko nie mam gdzie go ładować. Kupować mimo to?
Porady

Podoba mi się ten Plug-in, tylko nie mam gdzie go ładować. Kupować mimo to?

Czy warto kupić hybrydę Plug-in, jeśli nie chce mi się lub nie mam gdzie jej ładować? Takie pytania pojawiają się coraz częściej za sprawą atrakcyjnych promocji na Plug-iny, ale też z powodu szturmujących nasz rynek "chińczyków", w których często hybryda Plug-in jest jedynym sensownym napędem w ofercie. Odpowiedź na pytanie – czy warto kupić takie auto, jeśli nie mamy zamiaru jeździć na prądzie – nie jest wcale oczywista.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Jeździłem hybrydowym Fordem Rangerem. Takiego pikapa jeszcze u nas nie było
Testy

Jeździłem hybrydowym Fordem Rangerem. Takiego pikapa jeszcze u nas nie było

Pierwsze wciśnięcie gazu w nowym Fordzie Rangerze z napędem PHEV podpowiada, że mamy do czynienia z pikapem jedynym w swoim rodzaju. Nowy napęd sprawia, że naprawdę można się w nim poczuć jak w wygodnym dużym SUV-ie. Producent przekonuje, że hybrydowy pikap ma znacznie więcej zalet. Miałem okazję to sprawdzić.

Autor Filip Trusz
Filip Trusz
UE chce zabić hybrydy. Branża grzmi po decyzji UE w sprawie Utility Factor
Aktualności

UE chce zabić hybrydy. Branża grzmi po decyzji UE w sprawie Utility Factor

Unia Europejska planuje zmienić regulacje dotyczące hybryd plug-in (PHEV), co zdaniem środowiska motoryzacyjnego może negatywnie wpłynąć na rozwój tej technologii. Producenci ostrzegają, że takie działanie osłabi proces dekarbonizacji, spowolni inwestycje w sektorze i może oznaczać utratę miejsc pracy. Na dodatek producenci mogą przestać rozwijać tę technologię. - Odbieranie im statusu w kluczowym momencie to jak zdejmowanie mostu, zanim powstanie nowa droga - mówi Tomasz Bęben, prezes zarządu SDCM.

Hybrydy plug-in: połączenie wad aut spalinowych i elektrycznych czy idealne "dwa w jednym"?
Porady

Hybrydy plug-in: połączenie wad aut spalinowych i elektrycznych czy idealne "dwa w jednym"?

Być może już w przyszłym roku zniknie szczególny rodzaj unijnego wsparcia dla hybryd plug-in, który jest niczym innym jak "eko ściemą". W praktyce polega ono na tym, że w rubryce "zużycie paliwa" samochodów z tym napędem pojawiają się abstrakcyjnie niskie wartości, niemożliwe do osiągnięcia w realnej eksploatacji. A niezwykle niskie spalanie – wiadomo – oznacza niską emisję CO2. Przedstawiciele branży motoryzacyjnej protestują, twierdząc, że to poważny błąd. Powstaje pytanie, jak zalety hybryd plug-in wyglądają z punktu widzenia ich użytkowników: czy taki napęd ma praktyczny sens, ile naprawdę palą te samochody i czy nie lepiej kupić sobie tańszą, mniej problematyczną zwykłą hybrydę?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Chińscy producenci stawiają na hybrydy. Do Polski zmierza Chery Tiggo 8 PHEV
Aktualności

Chińscy producenci stawiają na hybrydy. Do Polski zmierza Chery Tiggo 8 PHEV

Chiński koncern Chery jest już obecny na polskim rynku z markami Omoda i Jaecoo, które radzą sobie bardzo dobrze. Teraz dołączy do nich trzecia, imienna marka Chery. Sprzedaż modeli Tiggo 7 i Tiggo 8 rozpocznie się wraz z końcem czerwca. Przyjrzeliśmy się nieco bliżej większemu z nich.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Polacy uwielbiają Kię Sportage. Marka pokazała nową wersję dla Europy
Premiery

Polacy uwielbiają Kię Sportage. Marka pokazała nową wersję dla Europy

Sportage to bestseller Kii, który świetnie sprzedaje się także w Polsce. Koreańska marka w końcu pokazała odświeżoną wersję SUV-a dla Europy. Zmian jest całkiem sporo, jednak na model po liftingu będziemy musieli jeszcze trochę poczekać, szczególnie w wersji hybrydowej.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Rabaty na hybrydy coraz większe. Kto i co teraz wyprzedaje?
Aktualności

Rabaty na hybrydy coraz większe. Kto i co teraz wyprzedaje?

Rabatowa ofensywa Toyoty nabiera tempa, ale nie tylko ta marka przeceniła swoje hybrydy. Suzuki zrobiło to samo z hybrydowym S-Crossem i to tym sprzed zmian związanych z tzw. dyrektywą GSR2. W gronie wyprzedających są też Ford, Renault i Nissan, który przecenił auta z napędem e-Power.

Który napęd hybrydowy jest lepszy: ten w Toyocie czy w Nissanie?
Porównania samochodów

Który napęd hybrydowy jest lepszy: ten w Toyocie czy w Nissanie?

Toyota RAV4 to klasyczna hybryda, w której napęd na koła realizowany jest zarówno za pomocą spalinowego, jak i elektrycznego silnika. Z kolei Nissan X-Trail to szeregowa hybryda, w której spalinowa jednostka pełni rolę generatora prądu, a koła napędzane są wyłącznie przez elektryczny motor. W porównaniu wersji z napędem na wszystkie koła sprawdzimy, które rozwiązanie jest lepsze.

Dotknąłem rewolucji. Nowe Aygo X Hybrid będzie najoszczędniejszą hybrydą w historii
Aktualności

Dotknąłem rewolucji. Nowe Aygo X Hybrid będzie najoszczędniejszą hybrydą w historii

Toyota Aygo X była ostatnim "czysto spalinowym" modelem w ofercie typowych osobówek tej marki. Była, bo właśnie dostała dobrze znany i lubiany przez Polaków układ hybrydowy. Dawcą jest wyraźnie większy Yaris, dlatego Japończycy musieli trochę pogłówkować, jak go zmieścić w malutkim mieszczuchu. Teraz zagwozdkę mają konkurenci.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Oto nowa wersja hybrydowego, kompaktowego SUV-a Renault. Europejska marka przechodzi rewolucję i chce wykurzyć chińskie SUV-y
Testy nowych samochodów

Oto nowa wersja hybrydowego, kompaktowego SUV-a Renault. Europejska marka przechodzi rewolucję i chce wykurzyć chińskie SUV-y

Niewiele czasu, zaledwie nieco ponad dwa lata, minęło od chwili, gdy Renault rozpoczęło sprzedaż kompaktowego SUV-a o imieniu Austral – i oto przed nami stoi Renault Austral po dość głębokim face liftingu. Coś poszło nie tak? Okazuje się, że Renault po prostu bardzo się spieszy – ten już wyjściowo niezły samochód wyposażony w wydajny napęd hybrydowy teraz jest jeszcze lepszy. A co do cen, to cóż – są na tyle rozsądne, że warto pomyśleć dwa razy, zanim wybierze się jakiegoś budżetowego SUV-a z Chin.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Samochód ze zwykłą hybrydą czy Plug-in? Przeczytaj, zanim kupisz
Eksploatacja

Samochód ze zwykłą hybrydą czy Plug-in? Przeczytaj, zanim kupisz

Producenci samochodów robią wszystko, aby w tym roku sprzedać jak najwięcej hybryd Plug-in, niektórzy radykalnie obniżyli ceny samochodów z tym rodzajem napędu. W kilku przypadkach kupujący nowe (albo i używane) samochody mogą mieć trudny dylemat: czy wybrać zwykłą hybrydę (HEV) czy też hybrydę Plug-in (PHEV), która jest tylko nieznacznie droższa? Na pozór hybryda "z wtyczką" (Plug-in) ma radykalną przewagę nad zwykłą hybrydą, w praktyce jednak jest to nieco bardziej skomplikowane. Kupno hybrydy Plug-in opłaca się pod jednym warunkiem.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Co oznacza tryb B? Kierowcy nie wiedzą, a to zbawienie. Ogranicza koszty
Porady

Co oznacza tryb B? Kierowcy nie wiedzą, a to zbawienie. Ogranicza koszty

Dziś w pojazdach przy skrzyni biegów pojawia się dodatkowy tryb B, który dla wielu osób jest zaskoczeniem i tajemnicą. Ta opcja pomaga w czasie jazdy i pozwala nie tylko bezpieczniej poruszać się po drogach, ale także ograniczyć zużycie niektórych elementów auta. Wiele osób zastanawia się, co dokładnie oznacza ta litera, dlatego postanowiliśmy to wyjaśnić.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Czas na pierwszy przegląd naszego Porsche. Kilka rzeczy zapisaliśmy w dzienniku testowym
Testy długodystansowe

Czas na pierwszy przegląd naszego Porsche. Kilka rzeczy zapisaliśmy w dzienniku testowym

Przejechaliśmy już 20 tys. km naszym długodystansowym, hybrydowym Porsche Cayenne, którego pod koniec testu, czyli po 100 tys. km, rozbierzemy na części pierwsze. Póki co zrobiliśmy mu pierwszy przegląd. Co zanotowaliśmy w naszym dzienniku testowym? Było tego sporo.

Fiat przerobił elektryka na model spalinowy. 500 Hybrid niedługo trafi do produkcji
Aktualności

Fiat przerobił elektryka na model spalinowy. 500 Hybrid niedługo trafi do produkcji

Sprzedaż Fiata w Europie systematycznie spada, nawet w rodzimych Włoszech marka słynąca z małych samochodów nie jest już tak popularna, jak kiedyś. Producent z Turynu przyznał się do błędu i wdraża plan ratunkowy. To oznacza, że obok zupełnie nowej Grande Pandy już niedługo w ofercie pojawi się spalinowy Fiat 500. Jego produkcja rozpocznie się jeszcze w tym roku.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Dostaliśmy trzy nowe cenniki SUV-ów Renault. Austral, Espace oraz Rafale
Aktualności

Dostaliśmy trzy nowe cenniki SUV-ów Renault. Austral, Espace oraz Rafale

Renault kontynuuje prawdziwą ofensywę modelową. Jakiś czas temu znacząco odświeżono dwa SUV-y, Australa oraz Espace'a. Kilku drobniejszych nowości doczekało się także flagowe Renault Rafale. Teraz poznaliśmy nowe cenniki wszystkich trzech. Otwiera je kwota 139 tys. 900 zł.

Autor Filip Trusz
Filip Trusz
Siedziałem w nowym Jeepie Compassie. Najmocniejszy ma aż 375 KM, ale jest haczyk
Premiery

Siedziałem w nowym Jeepie Compassie. Najmocniejszy ma aż 375 KM, ale jest haczyk

Nowy Jeep Compass ostrzy sobie kły na segment kompaktowych SUV-ów w Europie. Amerykanie stworzyli go, korzystając ze znanych klocków platformy STLA Medium koncernu Stellantis. Efekt? Większy, lepiej wyposażony i oferujący więcej zróżnicowanych napędów SUV, który może spodobać się Europejczykom. Już go widziałem.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.