Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Hybrydy

Hybrydy

Zapytaliśmy mechaników od Toyot, czy Corolla naprawdę jest taka trwała. Oto co usłyszeliśmy
Co warto kupić

Zapytaliśmy mechaników od Toyot, czy Corolla naprawdę jest taka trwała. Oto co usłyszeliśmy

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Używane hybrydy za 60 tys. zł. Dziesięć propozycji. Nie tylko Toyota
Używane

Używane hybrydy za 60 tys. zł. Dziesięć propozycji. Nie tylko Toyota

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Ford Kuga 2.5 FHEV ST-Line X – to mógłby być wzór rodzinnego SUV-a
Testy nowych samochodów

Ford Kuga 2.5 FHEV ST-Line X – to mógłby być wzór rodzinnego SUV-a

Lata lecą, więc Ford zmodernizował i uaktualnił trzecią generację Kugi. Poprawił wygląd, unowocześnił wnętrze i zamieszał trochę w wersjach wyposażenia. Miałem okazję przetestować optymalną wersję napędową tego sporego SUV-a, który w niczym nie jest gorszy od rozchwytywanej w Polsce Toyoty RAV4.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Jeździłem Denzą Z9 GT. Potrafi to, czego nie umieją Audi, BMW, Mercedes i Porsche
Testy

Jeździłem Denzą Z9 GT. Potrafi to, czego nie umieją Audi, BMW, Mercedes i Porsche

Ociekająca luksusem i przytłaczająca gadżetami Denza Z9 GT to nie "Porsche z Temu". Poza atletyczną sylwetką i dużą mocą efektowne kombi z Chin nie ma nic wspólnego z produktami z Zuffenhausen. Bliżej mu do zupełnie innej dzielnicy Stuttgartu, ale to już dla Chińczyków zamknięty temat. Denza znalazła nietypowy sposób, żeby wyróżnić się w zdominowanym przez Niemców segmencie premium – jeśli jeszcze go nie znasz, zapytaj... swoje dziecko.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Trwa szał na hybrydy, Toyota nie nadąża z dostawami. Ile czasu trzeba czekać w Polsce?
Aktualności

Trwa szał na hybrydy, Toyota nie nadąża z dostawami. Ile czasu trzeba czekać w Polsce?

Wygląda na to, że sukces sprzedażowy przerósł możliwości dystrybucyjne Toyoty. Jak donosi Reuters, podaż nie nadąża za popytem na samochody hybrydowe tego producenta w wielu regionach: w USA, Japonii, Chinach, Indiach, a także w Europie. Sprawdziłem, jak sytuacja wygląda w Polsce. Długo trzeba czekać na nową RAV4 i Camry.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Przejechałem 20 tys. km Toyotą Corollą. Opowiem wam, jak jeździ się nią w warunkach, których hybrydy ponoć nie lubią [Test długodystansowy, cz. IV]
Testy nowych samochodów

Przejechałem 20 tys. km Toyotą Corollą. Opowiem wam, jak jeździ się nią w warunkach, których hybrydy ponoć nie lubią [Test długodystansowy, cz. IV]

Magiczna bariera w Toyocie Corolli to 120 km na godz. Po przekroczeniu tej prędkości, czyli na autostradach, auto diametralnie się zmienia. To fakt niewart polemiki. Wielokrotnie przekonałem się o tym na własnej skórze.

Czy Jeep Avenger 4xe zasługuje na miano prawdziwego Jeepa? Pierwszy test w terenie
Testy

Czy Jeep Avenger 4xe zasługuje na miano prawdziwego Jeepa? Pierwszy test w terenie

Jeep Avenger był jedynym modelem tej marki bez napędu 4x4. Był, bo produkowana w Polsce czarna owca już nie odstaje od terenowej rodziny – w nowej odmianie małego SUV-a napędzane są obie osie. Przekazanie momentu obrotowego na tył w Avengerze 4xe odbywa się jednak w niestandardowy, choć coraz popularniejszy dziś sposób. Sprawdziłem, czy to przeszkoda w odkrywaniu nowych miejsc na mapie.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Zapytaliśmy Pertyna, jakie auto kupiłby w 2025 r. Jego warunki spełniają cztery samochody. Trzy są chińskie
Co warto kupić

Zapytaliśmy Pertyna, jakie auto kupiłby w 2025 r. Jego warunki spełniają cztery samochody. Trzy są chińskie

Wśród spływających codziennie do mojej skrzynki mejlowej zapytań, czy kupić auto marki A, czy może raczej marki B i który z ich modeli, pojawiają się czasem pytania szersze. Np. czy w ogóle warto teraz zmieniać samochód, a jeśli tak, to jaki ja bym obrał kierunek poszukiwań. Dla siebie. Chiński? Hybrydowy? A może elektryczny? No to wam odpowiem.

Leapmotor C10 REEV: Nissan killer i pogromca Tesli? Jeździłem nowym chińskim SUV-em, który rozsądnie kosztuje i może zdziwić
Testy

Leapmotor C10 REEV: Nissan killer i pogromca Tesli? Jeździłem nowym chińskim SUV-em, który rozsądnie kosztuje i może zdziwić

Leapmotor C10 na jednym baku paliwa ma przejechać prawie 1000 km, choć zasadniczo jest to samochód elektryczny, tyle że wyposażony w spalinowy przedłużacz zasięgu. Auto wielkości Nissana X-Traila korzysta z (częściowo) podobnej technologii co japońska marka, ale ma dodatkowe możliwości, lepsze seryjne wyposażenie i kosztuje mniej. Tyle, że Leapmotor jest "chińczykiem" i reprezentuje typowe cechy chińskich samochodów – i te dobre, i złe. Zaletą jest jednak to, że za Leapmotorem stoi wielki europejski koncern – Stellantis. A oto, co sobą reprezentuje ta nowość, jak jeździ i ile ma kosztować.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Audi A5 dostało nowy napęd. Hybrydy plug-in mają już polskie ceny
Aktualności

Audi A5 dostało nowy napęd. Hybrydy plug-in mają już polskie ceny

Można już zamawiać nowe A5 z napędem hybrydowym typu plug-in. Co ciekawe, Audi po raz pierwszy oferuje dwa modele hybrydowe typu plug-in (PHEV) w dwóch poziomach mocy. Ile nowe Audi A5 PHEV przejedzie na samym prądzie? Dużo.

Ulubione miejskie auto Polaków ma nowe ceny. Sprawdzamy Toyotę Yaris z rocznika 2025
Aktualności

Ulubione miejskie auto Polaków ma nowe ceny. Sprawdzamy Toyotę Yaris z rocznika 2025

Najpopularniejszy miejski samochód w Polsce właśnie trafił na promocję, a ceny ucięto nawet o ponad 12 tys. zł. Toyota chwali się cenami Yarisa z rocznika 2025 r. W takim razie my mówimy "sprawdzam" i bierzemy pod lupę wszystko, co w nowym cenniku najważniejsze. Mamy dla was kilka tabelek i list z wyposażeniem.

Autor Filip Trusz
Filip Trusz
Kulisy konstruowania Toyoty Prius. Szef projektu początkowo był hybrydosceptykiem
Aktualności

Kulisy konstruowania Toyoty Prius. Szef projektu początkowo był hybrydosceptykiem

Pokazana w 1997 r. Toyota Prius I zapowiadała się na największą klapę w historii tej firmy. Bo jak w jedyne dwa lata od zera skonstruować i wdrożyć do produkcji auto z kompletnie nową i przełomową technologią? Sprawy przybrały dramatyczny obrót, kiedy po pierwszym uruchomieniu prototypu samochód w ogóle nie chciał ruszyć z miejsca. Udało się to dopiero... 49 dni później, po czym Prius nieoczekiwanie stanął po pokonaniu 500 m. Zresztą sam główny konstruktor uważał, że nie da się wdrożyć spalinowo-elektrycznego auta przed 2000 r. No i początkowo Toyota Prius wcale nie miała być hybrydą.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Renault bardzo szybko zmodernizowało Espace'a. Minęły raptem dwa lata od premiery
Premiery

Renault bardzo szybko zmodernizowało Espace'a. Minęły raptem dwa lata od premiery

Renault w ekspresowym tempie zdecydowało się na lifting modelu Espace. Jego najnowsza generacja zadebiutowała w 2023 r., stając się SUV-em. Po dwóch latach auto upodobniło się do flagowe Rafale oraz otrzymało sporo nowych elementów wyposażenia i udoskonaleń.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Zbliża się koniec Lexusa ES. Duży rabat w ofercie Final Edition
Aktualności

Zbliża się koniec Lexusa ES. Duży rabat w ofercie Final Edition

Polski importer Lexusa poinformował o sprzedaży modelu ES w wersji Final Edition. To limitowana seria ostatnich egzemplarzy obecnej generacji sedana klasy średniej. Na auta z jeszcze 2024 roku produkcji przygotowano duży rabat.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Rynek używanych hybryd zdominowała jedna marka. Podano ich średni wiek i przebieg
Aktualności

Rynek używanych hybryd zdominowała jedna marka. Podano ich średni wiek i przebieg

Samochody z napędem hybrydowym systematycznie zyskują na popularności, więc jest ich także coraz więcej na rynku wtórnym. Carfax przeanalizował bazę ponad 770 tys. takich pojazdów, informując, że są one obarczone mniejszym ryzykiem zakupu niż całkowicie spalinowe odpowiedniki. Dla nikogo nie powinno być zaskoczeniem, że prawie co druga hybryda to Toyota.

Nowy Grandland to flagowy model Opla. Jeździłem wersją 1.6 Plug-in Hybrid
Testy nowych samochodów

Nowy Grandland to flagowy model Opla. Jeździłem wersją 1.6 Plug-in Hybrid

Oto znak czasów i zmieniającej się mody – kiedyś flagowymi modelami Opla były luksusowe sedany: Omega, a jeszcze wcześniej Senator. Dziś ich miejsce zajmuje SUV Grandland. Miałem okazję odbyć jazdę testową modelem drugiej generacji. Wrażenia? Po kolei…

Akcja aktualizacja. Toyota Corolla dostała kilka nowości na 2025 r.
Premiery

Akcja aktualizacja. Toyota Corolla dostała kilka nowości na 2025 r.

Toyota przyszykowała na rok 2025 pakiet nowości dla swojego największego bestsellera. Toyota Corolla trochę się zmieni, ale tak naprawdę to drobnostki. Nie ma mowy o "nowym" modelu czy nawet liftingu. Sprawdźmy, jak prezentuje się pełna lista.

Autor Filip Trusz
Filip Trusz
Czy używane Toyoty to auta ostateczne? Faktycznie są bezawaryjne? Zrobiliśmy wielki przegląd
Co warto kupić

Czy używane Toyoty to auta ostateczne? Faktycznie są bezawaryjne? Zrobiliśmy wielki przegląd

Kolejny rok Toyota zakończyła na pierwszym miejscu w Polsce pod względem sprzedaży nowych aut, z wielką przewagą nad konkurentami. Nie mniejszym wzięciem Toyoty cieszą się na rynku wtórnym, mimo że ponadprzeciętnie trzymają cenę - trzeba za nie zapłacić więcej lub znacznie więcej za konkurencyjne samochody innych marek. Czy słusznie? Czy Toyoty naprawdę są tak trwałe? Porozmawialiśmy o tym z mechanikami od lat naprawiającymi Toyoty. Na warsztat wzięliśmy pięć modeli japońskiej marki, z różnych segmentów, różnych roczników i o różnych cenach, tak by skala porówwnawcza była możliwie jak największa.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Opel Astra kontra Volkswagen Golf. Porównanie klasycznych kompaktów z różnymi hybrydami
Porównania samochodów

Opel Astra kontra Volkswagen Golf. Porównanie klasycznych kompaktów z różnymi hybrydami

Astra i Golf jeszcze do niedawna były filarami sprzedaży Opla i Volkswagena. Dziś tak nie jest (wyparły je crossovery/SUV-y), jednak nadal stanowią dobry adres, jeśli poszukujesz klasycznego kompaktowego modelu. Miałem okazję sprawdzić najnowsze odsłony niemieckich hatchbacków z Russelsheim i Wolfsburga z dwoma rodzajami hybryd.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Toyota RAV4 Plug-in Hybrid kontra Renault Rafale E-Tech 4x4 300. Lepszy japoński bestseller czy francuska nowość?
Porównania samochodów

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid kontra Renault Rafale E-Tech 4x4 300. Lepszy japoński bestseller czy francuska nowość?

Te SUV-y łączy wiele i... prawie wszystko dzieli. Oba testowe egzemplarze to hybrydy plug-in, oba mają świetne osiągi i podobną moc (Renault równe 300 KM, Toyota 306 KM). Oba auta mają napęd 4x4, mają zbliżoną wielkość i trzeba zapłacić za nie zbliżoną kwotę. Tyle że RAV4 to już dość stary model zaprezentowany blisko siedem lat temu. W tym roku do salonów trafi nowa generacja "RAV-ki". Rafale trafiło do sprzedaży w 2024 r., jest więc rynkową nowością. A jednak to Toyota sprzedaje się znacznie lepiej – to jeden z ulubionych samochodów Europejczyków, który w samym styczniu znalazł w Polsce ponad 1000 nowych właścicieli. To niewiele mniej niż cała gama osobówek francuskiej marki. O co chodzi?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Toyota ścięła ceny jednej wersji RAV4. To pokazuje, na co w tym roku stawiają Japończycy
Aktualności

Toyota ścięła ceny jednej wersji RAV4. To pokazuje, na co w tym roku stawiają Japończycy

Toyota o 30 tys. zł ścięła ceny jednej wersji RAV4. To jasno pokazuje, na czym w tym roku zależy Japończykom. Biorąc pod uwagę to, jak obecnie wygląda cennik RAV4, to może się udać.

Druga Toyota z technologią geofencingu. Hybryda będzie jeszcze oszczędniejsza
Aktualności

Druga Toyota z technologią geofencingu. Hybryda będzie jeszcze oszczędniejsza

Toyota Prius wzbogaciła się o technologię geofencingu, która po raz pierwszy pojawiła się w nowej generacji crossovera C-HR w wersji Plug-in Hybrid. Dzięki niej układ hybrydowy będzie pracował jeszcze efektywniej, kierowca nie musi nic robić.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.