Auto Świat > Wiadomości > Aktualności > Lexus LS zniknął z oferty w Wielkiej Brytanii. Przez rok zarejestrowano tylko trzy sztuki

Lexus LS zniknął z oferty w Wielkiej Brytanii. Przez rok zarejestrowano tylko trzy sztuki

Na polskim rynku należący do Toyoty Lexus ma się bardzo dobrze, jednak nie wszędzie tak jest. Jak donosi magazyn "Autocar", japońska marka wycofała z oferty w Wielkiej Brytanii swój flagowy model LS. Głównym powodem jest marginalne zainteresowanie.

LS 500hŹródło: Lexus

"Autocar" poinformował, że w 2024 r. w Wielkiej Brytanii zarejestrowano tylko trzy nowe Lexusy LS, a od początku trwającej dekady — zaledwie 39 sztuk. Klasyczna limuzyna nie jest zbyt popularna, do tego jest "podgryzana" przez luksusowego vana LM. Nie jest to jedyny powód, dlaczego podjęto taką decyzję: przedstawiciele marki wskazali też na kwestie legislacyjne.

Po wycofaniu LS-a (dostępne są jeszcze tylko egzemplarze ze stocku) jedynym nowym sedanem Lexusa na Wyspach zostanie model ES, odpowiednik Toyoty Camry. Pozostałe modele, poza wspomnianym LM, to crossovery i SUV-y. Takie czasy.

Lexus LS nie znika definitywnie

W pozostałych europejskich krajach, w Polsce również, LS jest nadal oferowany. Co najciekawsze, w 2024 r. nasz rynek był kluczowy dla flagowego Lexusa. Polski importer informował, że co drugie zamówienie w Europie pochodziło z Polski.

Do napędu limuzyny służy układ hybrydowy (oznaczenie 500h) z 3,5-litrowym silnikiem benzynowym V6 i napędem na wszystkie koła. Moc wynosi 359 KM, przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 5,5 s, średnie zużycie paliwa wynosi 7,9-8,3 l/100 km (dane producenta).

Nowy Lexus LS kosztuje od 595 tys. zł, najwyższa wersja Omotenashi to wydatek 765 tys. zł.

LS rozpoczął historię Lexusa 35 lat temu

Model LS skończył już 35 lat (dowiedz się więcej). Zadebiutował w 1989 r. i był pierwszym modelem nowej marki premium. Nazwa LS pochodzi od "Luxury Sedan" (luksusowy sedan). Na opracowanie auta przeznaczono rekordowy wówczas miliard dolarów.

Lexus LS I
Lexus LS IŹródło: Lexus

Początkowo samochód był dostępny w Ameryce Północnej, potem zaczął trafiać na pozostałe rynki. Do Polski pierwszy Lexus LS 400 dotarł w 1993 r., był zakupiony w Berlinie, ponieważ oficjalna sieć dilerska ruszyła u nas dopiero w 1997 r. Rok później sprzedano pierwszego „polskiego” LS-a (druga generacja modelu).

W sumie z polskich salonów wyjechało ponad 900 tych flagowych limuzyn Lexusa.

Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków