To była druga generacja modelu RX. Hybrydowa wersja tego dużego SUV-a trafiła do sprzedaży w 2005 r. Silnik benzynowy V6 wspomagany był przez dwa silniki elektryczne i dodatkowy akumulator. Takie rozwiązanie okazało się praktycznie bezawaryjne oraz oszczędne, więc zaczęło zdobywać zwolenników i trafiało do kolejnych modeli Lexusa.
Obecnie w gamie tej japońskiej marki jest dostępna już piąta generacja hybrydy, która zdecydowanie częściej porusza się w trybie elektrycznym i jest bardziej komfortowa podczas jazdy (stosowane są różne układy w zależności od modelu).
Hybryda Lexusa nr 1
Prekursor, czyli model RX, ciągle jest najpopularniejszym Lexusem z tym rodzajem napędu. W sumie od 2005 r. do końca października 2024 r. japoński producent sprzedał na całym świecie już 3 mln takich samochodów (dokładnie: 3 000 295 sztuk).
Hybrydowy RX sprzedał się w liczbie 757 tys. 700 egzemplarzy. Drugi jest sedan ES (634 tys. 399), a trzeci nieco mniejszy SUV NX (515 tys. 715 aut).
Nowe Lexusy w 90 proc. zelektryfikowane
Dziś Lexus oferuje już nie tylko tradycyjne napędy hybrydowe, ale również hybrydy typ plug-in oraz napęd w pełni elektryczny. W 2024 r. samochody zelektryfikowane stanowią 52 proc. globalnej sprzedaży tej marki — od stycznia do końca września klienci kupili 325,7 tys., najwięcej trafiło do USA (89 tys.).
Natomiast największy odsetek zelektryfikowanych nowych Lexusów jest notowany w Europie, gdzie stanowią one aż 90 proc. całkowitej sprzedaży (57 tys. egz. w tym roku).