- Smart rozwija nową gamę modelową i nie ogranicza się już tylko do małych miejskich aut. Nowy model #6 to tego najlepszy dowód
- To hybrydowa limuzyna o długości prawie pięciu m
- Do wyboru będzie wersja z akumulatorem o pojemności 20 lub 41,6 kWh. Ta druga na samym prądzie ma pokonać nawet 252 km. Łączny zasięg przekracza 1600 km
- Na układ napędowy składa się benzynowy silnik 1.5 l i mocny elektryk. Łączna moc przekracza 400 KM
- Produkcja Smarta #6 ruszy już w przyszłym roku
- Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu
Czy Smart #6 będzie sprzedawany w Polsce?
Biorąc pod uwagę ogrom premier nowych marek nad Wisłą, na pewno warto w tym miejscu postawić znak zapytania, bo kto wie? Może Smart kiedyś zdecyduje się mocniej zaistnieć znowu nad Wisłą. Na razie wiemy, że dla nowego modelu priorytetem będzie rynek chiński. To nie jest jeszcze oficjalna premiera. Dlatego brakuje wszystkich danych technicznych i np. zdjęć wnętrza.
Smarta #6 poznaliśmy dzięki dokumentom z chińskiego Ministerstwa Przemysłu i Technologii Informacyjnych. To właśnie Chiny będą głównym rynkiem dla szóstki. To nie powinno dziwić. Aktualnie Smart należy i do Mercedesa, i chińskiego Geely.
Jak duży jest Smart #6? Można się zdziwić. To gigant
Marka szuka nowej tożsamości i miejsca na rynku. Smart nie jest już producentem małych i sprytnych autek, które mają najlepiej czuć się w mieście. Gama modelowa ma być dużo szersza i zapewnić kierowcom propozycję prawie w każdym segmencie. Smart #6 to debiut producenta w klasie dużych sedanów. Naprawdę dużych, bo Smart #6 mierzy:
- 4906 mm długości,
- 1922 mm szerokości,
- 1508 mm wysokości,
- i 2926 mm rozstawu osi.
Mówimy więc o samochodzie wielkości niemieckich limuzyn klasy premium. I to tych pokroju Mercedesa Klasy E, BMW serii 5 czy Audi A6. Z dokumentów wynika też, że w najcięższej konfiguracji Smart #6 waży 2099 kg.
Przeczytaj także: Wygląd tych samochodów jest świetny. Wejdą do Polski w 2026 r. Powalczą z niemiecką trójcą premium
Jaki silnik ma Smart #6? Nie jeden, a dwa
Smart #6 zadebiutuje jako hybryda. Pod maską będzie pracował benzynowy silnik o pojemności 1.5 l, który współpracuje z mocnym silnikiem elektrycznym. Łączna moc układu przekracza 400 KM. Imponuje rozmiar akumulatora. Do wyboru jest dość powszechne 20 kWh oraz wersja o pojemności aż 41,46 kWh. W hybrydach aż tak duży akumulator to rzadkość.
Zasięg w trybie elektrycznym to odpowiednio 120 i 252 km, a łączny zasięg to 1483 i 1615 km. Pojawiła się też informacja, że w trybie hybrydowym przy rozładowanym akumulatorze zużycie paliwa ma wynosić mniej niż cztery l na 100 km. Brzmi bardzo dobrze.
Z czasem do oferty pewnie dołączy wersja elektryczna. Taką ma techniczny brat - SUV Smart #5.
Jak może wyglądać wnętrze Smarta #6?
Nie opublikowano jeszcze zdjęć wnętrza Smarta #6, ale można przypuszczać, że będzie ono nawiązywać do SUV-a #5. To oznacza, że w kabinie znajdzie się panoramiczna cyfrowa tablica przyrządów, wyświetlacz head-up oraz dwa ekrany na desce rozdzielczej — jeden dla systemu informacyjno-rozrywkowego, a drugi dla pasażera.
Przekonamy się niedługo. Produkcja i sprzedaż w Chinach mają ruszyć już w przyszłym roku.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo