Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Smart

Smart

Smart

Smart to niemiecki producent małych samochodów, powstały w 1994 roku i należący do koncernu DaimlerChrysler. Pomysłodawcą stworzenia marki był założyciel firmy Swatch (produkującej zegarki) – Nicolas Hayek. Nazwa przedsiębiorstwa wzięła się z połączenia pierwszej litery współpracujących marek Swatch i Mercedes oraz słowa „art”, ponieważ auta Smarta miały zwracać uwagę i być niebanalne.

Założenia były proste: auto miało być małe, dwuosobowe, z bagażnikiem pozwalającym zmieścić skrzynkę piwa i siatkę zakupów, a przy tym tani i bezpieczny. Silniki montowane były w Berlinie, a fabryka powstała w Lotaryngii.

Pierwsze Smarty – modele ForTwo, zjechały z taśmy produkcyjnej w 1998 roku i wtedy też drogi obu udziałowców się rozeszły, z Mercedes wykupił od szwajcarskiego biznesmena jego udziały. Rok później zaprezentowano model Roadster, a w 2004 roku wersję czterodrzwiową ForFour. Niestety produkcja tych 2 ostatnich została niebawem zawieszona z powodu problemów finansowych marki.

Od 2002 roku firma Smart GmbH współpracuje z firmą Brabus, która tuningowała fabryczne modele Smarta, podnosząc moc silników i modyfikując elementy zawieszenia. Wtedy też zmieniono nazwę i logo firmy,a rok później pojawiła się II generacja modelu ForTwo. Od swojego poprzednika różniła się jednostką napędową oraz zmieniono zawieszenie.

Od 2014 roku powstaje już III generacja tego modelu oraz II generacja ForFour. Technicznym bliźniakiem dla obu modeli jest trzecia, generacja Renault Twingo.

Smart - modele

Ikona samochodu

Smart Forfour

Ikona samochodu

Smart Fortwo

Smart Roadster

Smart Roadster

Smart - powiązane artykuły

Automat kontra manual. Czy warto samemu zmieniać biegi?

Automat kontra manual. Czy warto samemu zmieniać biegi?

Automatyczna przekładnia potrafi być dużym udogodnieniem. Mimo to wielu kierowców wciąż obawia się tego rozwiązania. Czy słusznie? Przetestowaliśmy 10 par samochodów z automatem i manualem, żeby przekonać się, która wersja lepiej jeździ.

Najwięksi przegrani na rynku. Rekordzista ma prawie 40-procentowy spadek

Najwięksi przegrani na rynku. Rekordzista ma prawie 40-procentowy spadek

Na rynku motoryzacyjnym 2022 r. był czasem przegranych. Z 32 kluczowych firm samochodowych aż 22 zanotowały spadek pierwszych rejestracji w Europie. W ośmiu przypadkach przekroczył on 15 proc., a w jednym otarł się aż o 40 proc.! Kto najgorzej wspomina ubiegły rok?

Euro NCAP. Nowe wyniki testów zderzeniowych. Zaskakują wyniki aut z Chin i modelu premium z Francji

Euro NCAP. Nowe wyniki testów zderzeniowych. Zaskakują wyniki aut z Chin i modelu premium z Francji

Już za kilka miesięcy trudniej będzie o otrzymanie pięciu gwiazdek w testach Euro NCAP. Od 2023 r. organizacja wprowadza zaostrzone kryteria i jeszcze bardziej rozszerzone testy zderzeniowe. Determinacja producentów aut jest jednak tak duża, że poprawiają oni bezpieczeństwo swoich samochodów przed wprowadzeniem nowych norm. Czy skutecznie? Oto wyniki najnowszych testów, w których sprawdzono nie tylko nowe modele marek europejskich i japońskich, ale także odnowioną Teslę i kilka samochodów z Chin.

Najbardziej innowacyjne samochody XX wieku. Czy znasz je wszystkie?

Najbardziej innowacyjne samochody XX wieku. Czy znasz je wszystkie?

Pierwszy wielkoseryjny samochód produkowany na ruchomej taśmie, pierwszy z karoserią optymalizowaną w kanale aerodynamicznym, pierwszy z nadwoziem samonośnym, z niezależnym zawieszeniem, pierwsza hybryda – oto nasz wybór 16 samochodów z XX wieku, których genialne rozwiązania techniczne wpłynęły na kierunek rozwoju motoryzacji i stosowane są do dzisiaj.

Volvo to za mało. Jak chińskie Geely kupowało udziały w kolejnych europejskich legendach

Volvo to za mało. Jak chińskie Geely kupowało udziały w kolejnych europejskich legendach

Geely ma Volvo i Lotusa. Jest współwłaścicielem Smarta oraz kluczowym udziałowcem Mercedesa, koreańskiej filii Renault, a od niedawna także Astona Martina. Chiński holding wyrasta na jednego z najważniejszych graczy europejskiej motoryzacji.

20 najgorszych aut ostatniego 25-lecia

20 najgorszych aut ostatniego 25-lecia

Jak wybrać najgorsze samochody ostatniego 25-lecia? To trudne zadanie, a ostateczna decyzja zawsze będzie dla kogoś kontrowersyjna. Mimo to przygotowaliśmy ranking modeli, które naszym zdaniem mogłyby nie istnieć i niczego by to nie zmieniło. To auta, które można uznać nie tylko za nieudane, ale wręcz nieistotne.

Oferta elektrycznych samochodów w Polsce – każdy znajdzie coś dla siebie

Oferta elektrycznych samochodów w Polsce – każdy znajdzie coś dla siebie

Samochody elektryczne w dalszym ciągu są niszą na tle spalinowych konstrukcji, niemniej jednak jest ich coraz więcej w naszym kraju. Obecnie większość liczących się marek ma przynajmniej jeden taki model w ofercie. W zestawieniu przedstawiamy osobowe modele dostępne w Polsce oraz zapowiedzi aut, które już wkrótce pojawią się w sprzedaży.

Smart też przestaje być mini. Ponad 270-konny SUV #1 z Chin otwiera nowy rozdział

Smart też przestaje być mini. Ponad 270-konny SUV #1 z Chin otwiera nowy rozdział

Aż ciężko w to uwierzyć, ale nowy Smart #1 przekracza długością 4 m. Pierwszy SUV w historii marki to zarazem najmocniejszy model tego producenta. Coś jeszcze? W opracowaniu elektrycznego "giganta" brali udział Chińczycy.

Warszawa znów sprzedaje przejęte auta. Od Audi po Volkswagena

Warszawa znów sprzedaje przejęte auta. Od Audi po Volkswagena

Zamiast na złom trafią na sprzedaż. Warszawa po raz drugi organizuje przetarg na samochody usunięte z ulic miasta. Na chętnych czeka aż 16 pojazdów różnych marek, takich jak: Audi, Chrysler, Ford, Mazda, Mercedes, Opel, Peugeot i Volkswagen.

Nowe samochody w 2022 r. - przegląd wybranych premier

Nowe samochody w 2022 r. - przegląd wybranych premier

Studia projektowe koncernów motoryzacyjnych pracują pełną parą i w nadchodzących miesiącach 2022 r. na rynek trafią nowe modele samochodów. Będzie w czym wybierać, począwszy od maluchów przez kompakty po luksusowe modele premium. Ich przegląd znajdziecie w naszej galerii.

Które auta sprzedają się najlepiej w Europie?

Które auta sprzedają się najlepiej w Europie?

Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) podało najnowsze dane dotyczące rejestracji nowych aut w Europie. Okazuje się, że w 2021 r. mamy niespodziewanego lidera wzrostów. Co ciekawe, jest to marka, która sprzedaje już tylko same auta elektryczne.

Najważniejsze premiery IAA Mobility w Monachium

Najważniejsze premiery IAA Mobility w Monachium

Trwa pierwszy międzynarodowy salon samochodowy IAA Mobility w Monachium, który zastąpił organizowaną co dwa lata wystawę we Frankfurcie. Impreza odbywa się w nowej formule, w której samochody, akcesoria, a także rozwiązania związane z szeroko rozumianą mobilnością prezentowane są w halach wystawowych na przedmieściach miasta oraz na specjalnie zorganizowanych stoiskach w centrum.

Przegląd rynku samochodów elektrycznych

Przegląd rynku samochodów elektrycznych

Oferta elektryków dostępnych w Polsce szybko się powiększa i sięga blisko 60 modeli. Zebraliśmy kluczowe dane o dostępnych osobowych samochodach elektrycznych

Polski potentat rezygnuje z biznesu motoryzacyjnego

Polski potentat rezygnuje z biznesu motoryzacyjnego

Groclin kończy z produkcją siedzeń i tapicerki, które trafiały do samochodów takich marek jak Audi, BMW, Mercedes, Porsche, Volkswagen czy Volvo. Znana polska firma ogłasza wycofanie się z sektora motoryzacyjnego i inwestycje w projekt elektromobilności oraz mebli.

Zwycięzcy i przegrani producenci aut - które marki zanotowały największe spadki?

Zwycięzcy i przegrani producenci aut - które marki zanotowały największe spadki?

Pandemia nikogo nie oszczędziła w 2020 r. Straty zanotowały wszystkie marki na europejskim rynku. W przypadku niektórych można wręcz mówić o prawdziwej katastrofie pod względem spadku liczby rejestrowanych samochodów. Oto lista zwycięzców oraz przegranych w Europie.

Smart EQ Fortwo - sprawdziliśmy, jaki realny zasięg oferuje zimą

Smart EQ Fortwo - sprawdziliśmy, jaki realny zasięg oferuje zimą

Smart EQ Fortwo lubi, kiedy robi się ciasno, bo wtedy może udowodnić swoją wyższość nad większymi od niego. Natomiast bardzo nie w smak są mu wycieczki poza granice dużych aglomeracji, chłód i stawianie wysokich wymagań

Smart Fortwo EQ - elektrowózek na (małe) zakupy

Smart Fortwo EQ - elektrowózek na (małe) zakupy

Zasięg Smarta Fortwo EQ sprawia, że średnio nadaje się on do wyjazdów poza granice dzielnicy, pojawiają się nawet pokusy, by machnąć ręką na jeżdżenie nim gdziekolwiek. W zamian – korzystając z niewątpliwego potencjału Smarta Fortwo EQ – można by przerobić go na jakieś pożyteczne urządzenie...

Najtańsze nowe auta – przegląd ofert w 10 segmentach

Najtańsze nowe auta – przegląd ofert w 10 segmentach

Ceny samochodów w 2020 roku mocno poszybowały w górę. Sprawdziliśmy, ile obecnie trzeba mieć kasy w portfelu, by kupić auto miejskie, kompakt, SUV-a, elektryka czy pikapa. Dla każdego z 10 segmentów wyszukaliśmy trzy najtańsze oferty.

Sprzedaż nowych aut w Europie - coraz więcej chętnych na zelektryfikowane modele

Sprzedaż nowych aut w Europie - coraz więcej chętnych na zelektryfikowane modele

To już drugi miesiąc z rzędu, gdy zelektryfikowane pojazdy sprzedają się lepiej w Europie niż tradycyjne wersje wysokoprężne. Wbrew pozorom jest jednak zdecydowanie zbyt wcześnie, by wieścić porażkę diesla. W końcu wśród hybryd plug-in nie brakuje odmian zasilanych olejem napędowym. Sprawdziliśmy jakie modele cieszą się największym wzięciem w krajach Unii Europejskiej.

Od miejskich aut po SUV-y, vany i dostawczaki – przegląd nowych aut elektrycznych na polskim rynku

Od miejskich aut po SUV-y, vany i dostawczaki – przegląd nowych aut elektrycznych na polskim rynku

Oferta aut napędzanych wyłącznie energią zmagazynowaną w akumulatorach rośnie bardzo szybko. Co ważne – konkurencja wymusza obniżanie cen i ciągłą poprawę parametrów. Obecnie kupić można "elektryka" w praktycznie każdym segmencie – do komfortowej jazdy miejskiej, z dużym zasięgiem, naprawdę mocnym silnikiem, napędem przednim, tylnym lub 4x4.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test