Od stycznia do końca sierpnia 2021 r. w całej UE, krajach EFTA i Wielkiej Brytanii zarejestrowano 8 188 886 nowych samochodów osobowych. Co prawda, jest to wynik o blisko 13 proc. lepszy niż w analogicznym okresie 2020 r., ale z pewnością mógłby być znacznie wyższy, gdyby nie problemy z dostępnością części i produkcją samochodów. A kto radzi sobie najlepiej w pandemicznych czasach? Na szczęście większość marek jest na plusie, a spadki u reszty nie są aż tak duże. Wyjątkiem są dwie marki: Łada i Mitsubishi, ale w tym przypadku kiepskie wyniki spowodowane są ogłoszeniem o wycofania się wspomnianych marek z rynku europejskiego.

Niestety, źle wiedzie się też ikonie włoskiej motoryzacji – Alfie Romeo, która zanotowała 15 proc, spadek względem 2020 roku. Za dużych powodów do radości nie mają także: Renault (-10,7 proc.), Honda (-8,9 proc.), Nissan (-5,2 proc) i Ford (-4,5 proc.).

Reszta producentów była już na plusie, a największe wzrosty zanotował... Smart, który od pewnego czasu ma w ofercie wyłącznie auta elektryczne. Niemiecka marka, należąca do Mercedesa urosła o blisko 90 procent! Jednak tu trzeba wspomnieć, że Smart w zeszłym roku, po wycofaniu z oferty aut spalinowych, zaliczyła potężne tąpniecie – od stycznia do końca sierpnia 2020 roku firma odnotowała ponad 84 proc. spadek!

Bardzo dobre wyniki w 2021 roku zanotowały w tym roku także: francuska Alpina (wzrost o 60,7 proc.), Jeep (32,7 proc.), Lancia (30,9 proc.) i Kia (28,9 proc.) Poniżej pełne zestawienie producentów, którzy znaleźli się na plusie:

Marka Wzrost w ujęciu rok do roku (proc.)
Smart +89,6
Alpine +60,7
Jeep +32,7
Lancia +30,9
Kia +28,9
Hyundai +27,8
Toyota +27,6
Land Rover +25,6
Mazda +25,2
Seat +24,9
Porsche +3,5
DS +2
Mercedes +1,1