Od stycznia do końca sierpnia 2021 r. w całej UE, krajach EFTA i Wielkiej Brytanii zarejestrowano 8 188 886 nowych samochodów osobowych. Co prawda, jest to wynik o blisko 13 proc. lepszy niż w analogicznym okresie 2020 r., ale z pewnością mógłby być znacznie wyższy, gdyby nie problemy z dostępnością części i produkcją samochodów. A kto radzi sobie najlepiej w pandemicznych czasach? Na szczęście większość marek jest na plusie, a spadki u reszty nie są aż tak duże. Wyjątkiem są dwie marki: Łada i Mitsubishi, ale w tym przypadku kiepskie wyniki spowodowane są ogłoszeniem o wycofania się wspomnianych marek z rynku europejskiego.
Niestety, źle wiedzie się też ikonie włoskiej motoryzacji – Alfie Romeo, która zanotowała 15 proc, spadek względem 2020 roku. Za dużych powodów do radości nie mają także: Renault (-10,7 proc.), Honda (-8,9 proc.), Nissan (-5,2 proc) i Ford (-4,5 proc.).
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoReszta producentów była już na plusie, a największe wzrosty zanotował... Smart, który od pewnego czasu ma w ofercie wyłącznie auta elektryczne. Niemiecka marka, należąca do Mercedesa urosła o blisko 90 procent! Jednak tu trzeba wspomnieć, że Smart w zeszłym roku, po wycofaniu z oferty aut spalinowych, zaliczyła potężne tąpniecie – od stycznia do końca sierpnia 2020 roku firma odnotowała ponad 84 proc. spadek!
Bardzo dobre wyniki w 2021 roku zanotowały w tym roku także: francuska Alpina (wzrost o 60,7 proc.), Jeep (32,7 proc.), Lancia (30,9 proc.) i Kia (28,9 proc.) Poniżej pełne zestawienie producentów, którzy znaleźli się na plusie:
Marka | Wzrost w ujęciu rok do roku (proc.) |
---|---|
Smart | +89,6 |
Alpine | +60,7 |
Jeep | +32,7 |
Lancia | +30,9 |
Kia | +28,9 |
Hyundai | +27,8 |
Toyota | +27,6 |
Land Rover | +25,6 |
Mazda | +25,2 |
Seat | +24,9 |
Porsche | +3,5 |
DS | +2 |
Mercedes | +1,1 |